Groene vlekken in beeld bij Panasonic PT-AE4000

Started by Spekkie99, February 1, 2018, 08:49:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spekkie99

Heb even jullie hulp nodig, het gaat om een Panasonic PT-AE4000 die groene vlekken in beeld geeft.
Het meeste rechtsonder maar eigenlijk rondom aan de randen, het midden lijkt nog het beste.
Paar plaatjes van de projectie op een witte muur.

Wat voor mij even belangrijke vragen zijn:

1. Wat kan dit veroorzaken?
2. Kan dit door transport ontstaan zijn?
3. Is dit eenvoudig op te lossen?

Hieronder een paar voorbeelden:

Stukje zwart wit uit Bond:



Beeld van een panasonic BR speler, bevat normaal alleen blauw en wit.



Witte sneeuw uit de Blue PLanet



Vast vriendelijk bedankt!
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

Edliver

Ben geen projector techneut,maar zou zeggen panel uitlijning of zelfs één defect.
Geen ervaring met herstel kosten (vrees dat deze wel aan de hoge kant zullen zijn ),maar voor mij zou dit een extra aansporing zijn om naar een 4K uit te kijken,heb zelf een Pana PT-AE2000 en tot nu zeer tevreden van.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Spekkie99

Bedankt voor je reactie, mij valt de lichtopbrengst ook een beetje tegen.

Kan iemand iets zeggen of het aannemelijk is dat de lamp ver heen kan zijn en dit effect kan veroorzaken of dat ik het echt in de panels moet zoeken.

CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

dvd-fan

Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

home@the movies

#4
Quote from: Spekkie99 on February  1, 2018, 21:53:55
Bedankt voor je reactie, mij valt de lichtopbrengst ook een beetje tegen.

Kan iemand iets zeggen of het aannemelijk is dat de lamp ver heen kan zijn en dit effect kan veroorzaken of dat ik het echt in de panels moet zoeken.

lamp zal dit probleem niet veroorzaken, je krijgt dan wel een verkleuring maar die zou zeer egaal zijn en niet zoals hier in vlekken.
Stof is ook het probleem niet, stofdeeltjes veroorzaken wel vlekken maar ook die zijn veel meer uitgesproken dan dit.
Dit is bijna 100% zeker een probleem in het optische blok, en vermoedelijk echt wel een paneel probleem.

Spekkie99

Quote from: home@the movies on February  2, 2018, 20:46:02
lamp zal dit probleem niet veroorzaken, je krijgt dan wel een verkleuring maar die zou zeer egaal zijn en niet zoals hier in vlekken.
Stof is ook het probleem niet, stofdeeltjes veroorzaken wel vlekken maar ook die zijn veel meer uitgesproken dan dit.
Dit is bijna 100% zeker een probleem in het optische blik, en vermoedelijk echt wel een paneel probleem.
Bedankt Werner voor je reactie.
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

J.A.F._Doorhof

Stof kun je makkelijk zijn
Zet een zwart beeld op en draai de focus en zoom naar de extreme toe. Bij stof ga je dan bolletjes zien.

Is het geen stof dan is het inderdaad een probleem met de panelen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spekkie99

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  6, 2018, 08:03:21
Stof kun je makkelijk zijn
Zet een zwart beeld op en draai de focus en zoom naar de extreme toe. Bij stof ga je dan bolletjes zien.

Is het geen stof dan is het inderdaad een probleem met de panelen.
Bedankt. Dan dus idd de panelen [emoji23]
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.