Siltech netsnoer verlengen

Started by ATI850, January 31, 2018, 14:31:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ATI850

Tijdens het inrichten van mijn aparte luisterruimte heb ik toendertijd een aparte stroomgroep laten aanleggen met als netsnoer een Siltech SPX-20 kabel. Aan het eind, achter de installatie, heb ik een Siltech Octopus gemonteerd. Nu ben ik bezig de ruimte opnieuw in te richten waarbij ik een kwartslag in de ruimte gedraaid ben. Nu is de kabel van de aparte stroomgroep een kleine 5 meter te kort. Een nieuwe kabel trekken is geen optie.

Wat kan ik nu het beste doen?

Ik zou de Octopus kunnen laten zitten en een nieuw netsnoer met goede stekkerdoos kunnen aansluiten. Maar dat vind ik zonde van de dure Octopus.
Zou ik bijvoorbeeld een goede stekker en contra stekker kunnen gebruiken zonder verlies? En zo ja, welke dan?
Of zijn er nog andere opties die ik over het hoofd heb gezien?

Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven. Alvast bedankt.

chansig

Nieuwe Octopus scoren met de juiste lengte kabel ?

Afstappen van de overtuiging dat het iets met je geluid doet ?

Open schroeven en kijken of je er zelf een stuk van 5 meter aan kan zetten ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Zit de bestaande kabel in een buis, hoe moet ik dat zien?

ATI850

Quote from: Rowdy on January 31, 2018, 16:54:04
Zit de bestaande kabel in een buis, hoe moet ik dat zien?

De bestaande kabel zit inderdaad vanaf de meterkast in een buis. Door allerlei bochten en omdat de kabel niet erg soepel is en een wat plakkerige mantel heeft is verwijderen en een nieuwe plaatsen niet aan de orde. Maar ik heb ongeveer 5 meter extra nodig. Eigenlijk wilde ik de huidige Octopus weer achter mijn installatie leggen maar dan moet ik op een of andere (goede) manier het nieuwe stuk netsnoer met het oude stuk verbinden.

Rowdy

Je kunt de bestaande kabel op een goede enkelvoudig opbouw WCD aan de wand monteren. Dan met een goede stekker en netsnoer naar het gewenste tafelcontactdoos of wat je maar wilt.