Sony vw260 en lengte HDMI kabel

Started by pietnoeck, January 24, 2018, 23:48:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pietnoeck

Hi,

Zijn hier nog eigenaars van een vw260 met langere ( 15 m) HDMI kabel die geen beeld krijgen ? Volgens primesupport Sony kan deze pj geen lange HDMI kabels aan.

home@the movies

Ik heb je net een mailtje gestuurd Piet.
Gr
Werner

Drjeckyll

Hoi Piet,

Het is niet zozeer een kwestie dat een projector een kabel niet aankan maar een combinatie van meerdere factoren.

Een hdmi signaal bestaat even simpel gezegd uit een 0 of een 1.
De projector moet dit verschil kunnen zien.
Zoek maar eens op hdmi eye diagram.

De 3 belangrijkste factoren zijn:
De bron (word er een voldoende sterk signaal uitgestuurd)
De kabel (is deze storingsgevoelig of niet door goede afscherming, geleiden de aders genoeg of hebben ze teveel weerstand)
De ontvanger (kan deze overweg met een minder signaal of niet)

Verschillende bronnen kunnen het verschil maken aangezien de ene fabrikant de maximale spanning uitstuurt binnen een tolerantie grens en de andere fabrikant het minimale aanhoud.
(niet om een merk aan te prijzen of naar beneden te halen) maar in mijn ervaring als AV installateur geeft qua laptops op een presentatie toepassing, Apple het meeste een verbindingsprobleem (er komt geen signaal binnen op de projector of display) gebruik je dan een kort kabeltje dan is er niets aan de hand, aan de andere kant, neem je de opstelling waar de Apple geen beeld gaf en hang ik daar nog een extra kabel aan dan werkte het met mijn laptop nog steeds.
Tussen verschillende windows laptops merk je ook verschil.

Tussen kabels kan ook een groot verschil zitten, connectoren kunnen beter klemmen, afscherming kan perfect zijn of gewoon een mantel omdat het erin hoort te zitten.

En dan de projector, als deze kritisch is voor het signaal dat aangeboden word dan kan het zijn dat met een mindere kabel welke storingen van buitenaf op pikt of een bron die een laag signaal uitstuurt de verschillen tussen de 0 en 1 niet meer goed uit elkaar kan houden.

Ik zal de laatste zijn die gaat vertellen dat er kabels nodig zijn van vele honderden euro's want dat is in deze totaal niet nodig.

Welke kabel gebruik je en heb je je bron rechtstreeks op de projector aangesloten of zit er nog een koppelstuk tussen?

Als je een goede kabel hebt zou ik het eerst proberen met de kabel vanaf de projector naar beneden op een bron (zodat de kabel niet langs andere storingsbronnen loopt) en eventueel op een andere bron.

Mocht dit nog niet werken probeer het dan eens met een laptop aan de voeding, en dan je resolutie verlagen, tot zelfs 640x480 eventueel.
Puur om te testen of het daarmee wel beeld komt.

Laat eens weten wat hier uit gekomen is :)

Groetjes Richard

riwi

De optische kabel die Werner aanbiedt heb ik ook.
Die doet perfect 2160p60 zelfs met hogere bitdieptes (12bit) en chroma upsampling.

Er zijn maar weinig kabels (koper) van 15 meter die 2160p60 12bit goed doorgeven.

Drjeckyll

Quote from: riwi on January 26, 2018, 09:20:54
De optische kabel die Werner aanbiedt heb ik ook.
Die doet perfect 2160p60 zelfs met hogere bitdieptes (12bit) en chroma upsampling.

Er zijn maar weinig kabels (koper) van 15 meter die 2160p60 12bit goed doorgeven.
Handig, pb en topic door elkaar 🤣

Zal waarschijnlijk een RU connected zijn, werkt goed maar aan de prijs.
Vergelijk deze eens met een Wyrestorm 15m bijvoorbeeld,is koper maar werkt bij mij goed.

Groetjes Richard

pietnoeck

Vreemde is dat het de eerste keer wel goed deed op 4k, de 2de keer kwamen er af en toe strepen en beeld en sprong beeld soms weg en nu niets meer.
Dan moet er toch een probleem zijn met het input gedeelte van de pj. Want ook op alle andere bronnen geen beeld. Die kunnen toch niet allemaal plots kapot zijn ( en werken allemaal perfect op een vw50 met een 15 m fullhd HDMI kabel.

Drjeckyll

Quote from: pietnoeck on January 26, 2018, 13:08:03
Vreemde is dat het de eerste keer wel goed deed op 4k, de 2de keer kwamen er af en toe strepen en beeld en sprong beeld soms weg en nu niets meer.
Dan moet er toch een probleem zijn met het input gedeelte van de pj. Want ook op alle andere bronnen geen beeld. Die kunnen toch niet allemaal plots kapot zijn ( en werken allemaal perfect op een vw50 met een 15 m fullhd HDMI kabel.
Het zou kunnen dat er een probleem met de projector is maar er kan zoveel aan de hand zijn.
Klemstroken in de hdmi connector kunnen bijvoorbeeld ook slap geworden zijn wardoor er slechter contact is.

Heb je mijn testen al gedaan?

Groetjes Richard

bmateijsen

Als de input stuk is, dan doet hij het met een korte kabel ook niet... dus pak een korte HDMI kabel + UHD bron en sluit dit aan. Dat is de enige test die je nog moet doen!

pietnoeck


pietnoeck

update :

- kabel van 1.5 m doet het, zonder problemen in 4k op de vw260.
- normale kabel van 15 m doet het met alles bronnen op een vw50, niet op de vw260. Soms met een splitter/switch ertussen enkele seconden beeld op de vw260 waarna het signaal terug wegvalt.
- de glasvezelkabel van 15 m die her oorspronkelijk wel deed geeft nu niets meer, noch op de vw50, noch op de vw260....

Besluit :  inputsectie van de sony vw260 is te gevoelig en kan geen langere kabels aan.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Drjeckyll

#11
Quote from: pietnoeck on January 27, 2018, 14:24:02
update :

- kabel van 1.5 m doet het, zonder problemen in 4k op de vw260.
- normale kabel van 15 m doet het met alles bronnen op een vw50, niet op de vw260. Soms met een splitter/switch ertussen enkele seconden beeld op de vw260 waarna het signaal terug wegvalt.
- de glasvezelkabel van 15 m die her oorspronkelijk wel deed geeft nu niets meer, noch op de vw50, noch op de vw260....

Besluit :  inputsectie van de sony vw260 is te gevoelig en kan geen langere kabels aan.
Lijkt er ook op dat je glasvezelkabel defect is.

En qua langere kabels aankunnen, het gaat erom hoe goed het signaal binnenkomt, niet hoelang de kabel is, (tot op zekere hoogte)
Een goede kabel van 15m kan beter zijn dan een slechte van 10m.

Groetjes Richard

pietnoeck

Quote from: reza on January 27, 2018, 14:33:44
En de 15mt kabel is niet kapot?

Is reeds 2de kabel, vorige had zelfde "gedrag".

bmateijsen

Quote from: pietnoeck on January 27, 2018, 14:24:02
update :

- kabel van 1.5 m doet het, zonder problemen in 4k op de vw260.
- normale kabel van 15 m doet het met alles bronnen op een vw50, niet op de vw260. Soms met een splitter/switch ertussen enkele seconden beeld op de vw260 waarna het signaal terug wegvalt.
- de glasvezelkabel van 15 m die her oorspronkelijk wel deed geeft nu niets meer, noch op de vw50, noch op de vw260....

Besluit :  inputsectie van de sony vw260 is te gevoelig en kan geen langere kabels aan.


Je conclusie klopt helaas niet...  de VW260 eist gewoon een hogere bandbreedte van de HDMI kabel. Dus je hebt gewoon echt een kabel voor die lengte nodig die 18 GBPS doet.

pietnoeck

Het gaat om een dreamscreen glasvezel kabel van bij Werner, beter is er waarschijnlijk niet.
En waarom werkte hij dan eerst wel en nu niet meer ? Ook niet op een vw50 ?

Drjeckyll

Quote from: pietnoeck on January 27, 2018, 15:07:00
Het gaat om een dreamscreen glasvezel kabel van bij Werner, beter is er waarschijnlijk niet.
En waarom werkte hij dan eerst wel en nu niet meer ? Ook niet op een vw50 ?
Heb je deze kabel al geprobeerd op een tv?
Het kan natuurlijk dat deze defect is.

Groetjes Richard

Drjeckyll

#16
Quote from: bmateijsen on January 27, 2018, 15:01:48
Je conclusie klopt helaas niet...  de VW260 eist gewoon een hogere bandbreedte van de HDMI kabel. Dus je hebt gewoon echt een kabel voor die lengte nodig die 18 GBPS doet.
Een ontvanger kan geen hogere bandbreedte eisen.
Dit zou betekenen dat er geen 720p content naartoe kan.
Een ontvanger kan alleen verschillen in hoeverre de signaal/ruis verhouding moet zijn en of deze het nog kan ontcijferen.

Groetjes Richard

bmateijsen

Quote from: pietnoeck on January 27, 2018, 15:07:00
Het gaat om een dreamscreen glasvezel kabel van bij Werner, beter is er waarschijnlijk niet.
En waarom werkte hij dan eerst wel en nu niet meer ? Ook niet op een vw50 ?

Defect...

riwi

#18
Ik durf het haast niet te opperen. Heb je de dreamscreen kabel goed om aangesloten, dwz met de connector waar "display" op staat aan de zijde van de projector? De HDMI connectoren kunnen er met een piepklein schroefje afgehaald worden (en weer op gezet). Misschien helpt het om die verbinding een keer los te halen en weer vast te zetten. Gewoon om 'slecht contact' uit te sluiten.
En nog iets : een glasvezel kabel mag je niet knakken/scherp buigen daar kan hij niet tegen. Ik neem aan dat je dat niet hebt gedaan.

Ik vind het erg raar dat 2 kabels het niet doen. Dan denk je niet direct aan een kabel defect.

Is het zo op de vw260 dat er helemaal geen beeld komt ook niet met lagere (1080p) resoluties?

Ik had bij mijn eerste pogingen (met een supra hdmi kabel) ook problemen omdat de meeste UHD spelers hun startscherm op 2160p50 doen met de hoogste bitdiepte en chroma waardes. Dan is er veel meer bandbreedte nodig voor het speler menu dan je voor een UHD film nodig hebt. Ik moest dus op de Oppo op resolutie knoppen drukken om naar een soort custom/safe mode te gaan. Echter nu ik de Dreamscreen heb werkt bij mij alles wat de speler kan uitsturen.

Quote from: pietnoeck on January 26, 2018, 13:08:03
Dan moet er toch een probleem zijn met het input gedeelte van de pj. Want ook op alle andere bronnen geen beeld. Die kunnen toch niet allemaal plots kapot zijn ( en werken allemaal perfect op een vw50 met een 15 m fullhd HDMI kabel.
Ik denk dan ook dat er inderdaad iets kapot is aan de projector.

pietnoeck

Yep, in de juiste richting en omgekeerd....
En inderdaad werkt ook niet met een 1080i TV

Drjeckyll

Quote from: pietnoeck on January 27, 2018, 22:31:40
Yep, in de juiste richting en omgekeerd....
En inderdaad werkt ook niet met een 1080i TV
Dan mag je er eigenlijk wel vanuit gaan dat er een probleem is met je kabel.

Groetjes Richard

pietnoeck

Nochtans, de eerste kijkbeurt deed hij het perfect, de 2de al wat minder en dan was het gedaan. Kan een kabel zo snel de geest geven ?

Drjeckyll

Quote from: pietnoeck on January 27, 2018, 22:53:41
Nochtans, de eerste kijkbeurt deed hij het perfect, de 2de al wat minder en dan was het gedaan. Kan een kabel zo snel de geest geven ?
Zelfs een nieuwe nog nooit gebruikte kabel kan defect zijn.

Maar na 2 kijkbeurten, lijkt me dat er nog garantie op zit.

Groetjes Richard

home@the movies

Piet,

Ik weet dat het vervelend is maar breng je toestel en kabel even terug binnen dan testen. we hier één en ander uit. Je kan morgen eventueel langs komen orde garage sale in antwerpen (wijnegem)

pietnoeck

zal moeilijk worden vrees ik, wachtdienst...