AudioShow Alkmaar in het Afas stadion. Gratis toegankelijk 3-4 maart 2018

Started by Htdre, January 24, 2018, 14:11:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

s.t.

Zoals iedereen erg verrast door daudio. Gezien de prijs kwaliteit van de kleine variant is dat voor mij een beurs winnaar.

More Music beviel mij ook erg goed maar totaal buiten budget. Wie weet wat daar draaide? Kleine Von Schweikert UNIFIELD 1 MkII vond ik ook erg indrukwekkend.

Helaas kon ik de Densen niet horen en de streamer heeft geen digitaal uit.

Voor de rest veel muziek gehoord die niet mijn smaak is.

AudioEnZo

Ik vind dat kleine D-Audio setje eigenlijk niet zo goedkoop: €2000 per stuk en zo ook de sub. Is toch even €6000 voor de set.
De speciale aansturingsunit is ook nog eens €3500, of die laatste echt nodig is weet ik dan weer niet, maar zo ja dan heb je het over €9500.

Htdre

Eens. Qua prijs/kwaliteit was ik dan ook erg verrast door de monitor van MA. Die was 'slechts' 1300 euro zonder stands voor een set :headbanging:

Musical Reality

Quote from: roland p on March  4, 2018, 14:18:49
Ik ben gisteren geweest.

Ik vond de Avant Garde speakers echt geweldig. Waarschijnlijk ook omdat ik daarvoor heel veel speakers beluisterd had met druk hoog :). De Golden Ears Tritons vind ik ook nog steeds erg mooi. Ze hadden de duurste modellen staan, de 'reference', naar mijn idee kwam de '1' van vorig jaar iets beter uit de verf in dezelfde ruimte. Zouden de goedkopere modellen ook zo goed klinken?

De €36.000 speakers boven konden mij ook niet bekoren, misschien een totaal verkeerde ruimte? Vorig jaar ook al niet, toen stonden ze ook knoeperhard. Ik had het idee dat de muziek echt m'n oren in werd gedrukt ipv. dat ik lekker kon luisteren :)

Van 'Von Schweikert' heb ik de unifield 1 mkII beluisterd. Een zeer indrukwekkend geluid, het klonk totaal niet als een kleine speaker. Echter, het midden (vrouwenstemmen) klonk niet helemaal lekker, te gekleurd naar mijn idee.

Naast de Unifield stonden wat grotere speakers met vifa tweeters, ik weet helaas niet meer welk merk/type, maar deze klonken ook erg goed.

Dit was de E-3 van Endeavor Audio (by Von Schweikert)

B&W had de 705 S2 staan, deze klonken heel gedetaileerd, maar misschien iets 'te'.

Verder vond ik de muziekkeuze vaak matig, met hooguit een gitaartje en wat zang, omdat je de speaker dan 'zo goed kan beoordelen'. Nee, geef mij maar een bak herrie en kijk dan hoe ze nog presteren :D

s.t.

Quote from: AudioEnZo on March  5, 2018, 07:17:15
Ik vind dat kleine D-Audio setje eigenlijk niet zo goedkoop: €2000 per stuk en zo ook de sub. Is toch even €6000 voor de set.
De speciale aansturingsunit is ook nog eens €3500, of die laatste echt nodig is weet ik dan weer niet, maar zo ja dan heb je het over €9500.

Ja dat vind ik ook een groit bedrag. Maar performamce van die hele set vond ik erg goed in vergelijk met andere demo ruimted en bedrag van wat er speelde.

In lagere prijzen vond ik de mintior audio echt potentie hebben alleen stond het veel te hard tijdens de demo en de speaker kon dat niet meer hebben

Musical Reality


fasteddie

Quote from: AudioEnZo on March  5, 2018, 07:17:15
Ik vind dat kleine D-Audio setje eigenlijk niet zo goedkoop: €2000 per stuk en zo ook de sub. Is toch even €6000 voor de set.
De speciale aansturingsunit is ook nog eens €3500, of die laatste echt nodig is weet ik dan weer niet, maar zo ja dan heb je het over €9500.

En dan heb je nog geen kast er bij! :tongue2:

AudioEnZo


Leeuwarden


fasteddie

Maar overal genomen....iedereen stond wel heel erg hard te spelen...

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bartvv

Quote from: fasteddie on March  5, 2018, 18:28:26
Maar overal genomen....iedereen stond wel heel erg hard te spelen...

Nou iedereen..

Ik demonstreerde met de Barco en Optoma projectoren zonder geluid :-) , alleen video


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

fasteddie

Das waar...ik neem het terug...jij was de enige die een beetje beschaafd bezig was :blush:

Maar goed het waren ook wel rustgevende beelden...en heel strakke beelden.

Leuk dat je er was ;D