AudioShow Alkmaar in het Afas stadion. Gratis toegankelijk 3-4 maart 2018

Started by Htdre, January 24, 2018, 14:11:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rovinggecko

Net even langs gestuiterd. Het veel me op dat er meer aandacht leek te zijn voor de modellen die ook daadwerkelijk in een woonkamer passen. Prima trend.

Twee zaken vielen op:
- De demo van Sonar Faber en macintosh stond als een huis. Stak er voor mij met kop en schouders boven uit.
- Het kleine nieuwe model van d-audio zag er leuk uit (maar speelde op dat moment helaas niet).
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

fasteddie


Wookie

Volgens mij draaide de sub wel mee.., maar klonk zeker niet verkeerd..

Wookie

Quote from: s.t. on February 27, 2018, 07:50:07
Ik ga zondag, ben nieuwwnaar de verrassibg van Densen op de stand. Zal het de streamer van Densen zijn?

Ja hij staat er :music: maar dacht niet dat de set te beluisteren was..

Contour

Het kleine Daudio model speelt standaard met sub, zonder deze sub zou er geen laag zijn.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Contour

Nee, helaas niet, maar ik heb dit nieuwe model in Rijswijk mogen horen.

Groetjes Walter

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

fietser

Later nog wat meer met tekst
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

michel69

Quote from: fasteddie on March  3, 2018, 07:02:36
Dus iedereen die morgen om 11 uur aan de koffie en gebak zit...is een forumlid...leuk en ook een beetje spannend ::)

Ships ik ben er morgen pas om 1 uur...............wellicht nog een lunch meet ;D broodje kroket en cola ;) vrouwlief met broodje zalm ;D
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Marco66

Vandaag samen met vriendin even geweest.
Leuke show met mooie ruimtes en wisselende setups.
Uitgebruid kunnen praten met de importeur van Roon en wij waren daar beide wel enthousiast over.
Lekker wat ruimtes bezocht en beluisterd waarbij ik zelf de setup met Goldenear Triton erg goed vond klinken.
Andere indrukwekkende sets vonden we tegenvallen met vooral vaak vermoeiend hoog en slechte muziekkeuze voor een demo.
Nog even heerlijk broodje kroket genomen en weer huiswaarts, voor herhaling vatbaar want de locatie is erg fraai te noemen.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

rovinggecko

Quote from: Marco66 on March  3, 2018, 20:15:02
Andere indrukwekkende sets vonden we tegenvallen met vooral vaak vermoeiend hoog en slechte muziekkeuze voor een demo.
^^
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Faxe

Quote from: bert50 on March  3, 2018, 07:03:59
En ik heb mijn Accuphase pet op [emoji849][emoji849]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zul je zien dat er iemand morgen accuphase petjes staat uit te delen :laugh:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

bert50

Ik niet want ik moet morgen werken [emoji12]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Htdre

Ik ga morgen. Vooral geïnteresseerd in streaming oplossingen en speakers. Helaas geen Linn volgens mij. Densen ben ik ook in geïnteresseerd. Hopelijk speelt het ook. Anders hadden ze net zombies een folder kunnen neerleggen

fietser

Geen Linn en Densen speelde vandaag niet en aan de opstelling te zien morgen ool niet. Gewoon in kast gezet.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Htdre

Was vorig jaar ook met een aantal merken. Dan denk ik: wat is daar het nut van Im dan wel mee te doen??? Maar ik ga het morgen zien!

solitaire

Erg leuk te lezen voor mij als thuisblijver zijn de verslagen (en foto's doen het altijd goed :coffee:). Dank daarvoor.
Hinterm Horizont geht's weiter.

fietser

Gisteren (zaterdag) naar Alkmaar gereden.
Meteen bij binnenkomst viel het op dat het lang niet zo druk was als andere jaren (ijspret?). Na een kop koffie naar de luister/show ruimtes.
Begonnen bij Sonus Faber /Macintosh/ Audio Research. Ben nog steeds niet ondersteboven van deze combi's. Bij de Hommage Tradition icm een hele batterij Macintossh kwam het niet mooi los van de sspeaker en heb ik ook wel eens meer detail uit de Sonus Faber's horen komen. De combi van de Hommage monitor met AR ls28 pre, P9 en de VT80 heb ik inmiddels in een wisselende buizen bezetting op verschillende shows gehoord. Ik vind deze combi geen muziek maken. Het is plat en rommelig in het laag. Wellicht laat een keer experimenteren met een andere bron helpen.
Door naar More Music. Combi van Golden Ear/Moon/Aurender blijft mijn smaak. Ook al op andere shows beluisterd en klonk ook hier weer prima. DCS maakt prachtige spullen maar wat zijn die duur. Hoop nog steeds ergens een volledige DCS set-up te kunnen beluisteren. Bower en Wilkens/rotel overgeslagen. Magere presentatie.
Bij Reference Sounds smorgens naar een Ayre/Revel combi zitten luisteren en smiddags naar de geïntegreerde Mark Levinson met een grotere Revel geluisterd. De laatste set vond ik het aangenaamste klinken. Strak laag en een goede ruimtelijkheid een mooi gedetailleerd hoog. Mark Levinson maakt mooie spullen. Ook optisch vind ik.
Ze hadden ook nog een D'Agostino voor-eind set staan. Zag er zeer fraai uit maar dat mag ook wel voor de prijs. Ze gaan op zoek naar dealers dus wie weet nog wel eens ergen te beluisteren.
Door naar boven met die akoestisch verschrikkelijk grote ruimten. Wat statische opstellingen bij binnenkomst. O.a. Densen en GrahamSleen phono-pre's. Ook een aantal beamers waar je wel een forse kamer voor moest hebben. Naar rechts getrokken door de Dire Straits en dan sta je zomaar bij Daudio. Wat een geluid uit die kleine M1 met de bijpassende sub en versterker. Kon met gemak de hele ruimte vullen. Benieuwd hoe dat in een gemiddelde huiskamer gaat.  Maar voor rond de €10.000 ex bron haal je wel wat in huis. Hierna ging ATC los. Dir was precies het tegenovergestelde. Ingetogen en homogeen zijn hier de steekwoorden. Gespeeld werd met een monitor en een actief 3weg systeem. Op beide systemen dezelfde muziek. Klonk "Engels". Alles was er in de juiste proporties. Er was verder niets aan de set gesleuteld met betrekking tot stroom een bekabeling. Het klonk prima.
Ik wilde per se nog naar PCM omdat deze op de shortlist voor speaker vervanging staat. Wat een afknapper. Gespeelt werd Bryson versterking. Het ging vooral hard en een vreemd rommelig laag. Ik had ze al eens eerder gehoord tijdens een dealer demo en vond ze toen echt wel aardig klinken maar bleef twijfelen of het allemaal (hoog, laag) niet te veel van het goede was maar door deze demo gaan ze van de shortlist af.
Verder nog hoornspeakers van € 36.000 gehoord. Kan daar niks mee. Wat een geld voor 2 lompe kasten waarin totaal geen geluidsbeeld viel te ontdekken. Ook de hoorns van Avangarde konden mij niet bekoren. Wellicht heb ik niets met hoorns. Verder nog een bijzondere Oppo (buizen!) en een aparte draaitafel gezien.
Weer een leerzaam en leuk dagje Alkmaar achter de rug. En natuurlijk zijn er bezoekers die over de door mij besproken sets een andere mening hebben en dat is ieders goed recht. Daarom is er voor ieders smaak wel iets te vinden. Tot volgend jaar.

Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

solitaire

Iemand de John Watkinson LEGEND Precision Sound Reproducers ontdekt op de show ? Zeer benieuwd naar ...

Is het Quadraspire X-Reference rack ook nog gespot; begonnen op de meer non-mainstream shows kom je ze nu steeds meer tegen heb ik het gevoel ? (al stond Latham niet op de show)
Hinterm Horizont geht's weiter.

WickedGame

Ben vandaag geweest voor de allereerste keer, en was met het doel er heen gegaan om de Lumin D2 streamer te zien en te horen. En sowieso ook andere streaming oplossingen. Helaas was de Lumin D2 niet aangesloten bij de importeur zelf, en diegene die daar stond wist weinig van de Lumin D2 af. Of uberhaupt van Lumin af wist :( Uiteindelijk wel de Lumin D2 kunnen horen bij Musical Reality. En dat viel mij niet tegen zover ik het heb kunnen beluisteren.

Verder nauwelijks streamers die mij kunnen bekoren, of qua prijs niet in mijn straatje past. Helaas...

De show ansich was wel aardig maar ook heel veel dingen die mij niet trekken. De set die mij wel kon bekoren was de McIntosh met Sonus Faber. Al was die set wel erg kritisch met wat die als materiaal gevoed werd.

roland p

Ik ben gisteren geweest.

Ik vond de Avant Garde speakers echt geweldig. Waarschijnlijk ook omdat ik daarvoor heel veel speakers beluisterd had met druk hoog :). De Golden Ears Tritons vind ik ook nog steeds erg mooi. Ze hadden de duurste modellen staan, de 'reference', naar mijn idee kwam de '1' van vorig jaar iets beter uit de verf in dezelfde ruimte. Zouden de goedkopere modellen ook zo goed klinken?

De €36.000 speakers boven konden mij ook niet bekoren, misschien een totaal verkeerde ruimte? Vorig jaar ook al niet, toen stonden ze ook knoeperhard. Ik had het idee dat de muziek echt m'n oren in werd gedrukt ipv. dat ik lekker kon luisteren :)

Van 'Von Schweikert' heb ik de unifield 1 mkII beluisterd. Een zeer indrukwekkend geluid, het klonk totaal niet als een kleine speaker. Echter, het midden (vrouwenstemmen) klonk niet helemaal lekker, te gekleurd naar mijn idee.

Naast de Unifield stonden wat grotere speakers met vifa tweeters, ik weet helaas niet meer welk merk/type, maar deze klonken ook erg goed.

B&W had de 705 S2 staan, deze klonken heel gedetaileerd, maar misschien iets 'te'.

Verder vond ik de muziekkeuze vaak matig, met hooguit een gitaartje en wat zang, omdat je de speaker dan 'zo goed kan beoordelen'. Nee, geef mij maar een bak herrie en kijk dan hoe ze nog presteren :D
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

chansig

Als de ruimtes niet echt mee willen werken kan je maar beter wat veilige muziek draaien, zonder al teveel dynamiek en laag. Gaat de invloed van ruimte teveel overheersen en de gemiddelde audiofiel schrijft een speaker dan af en leg dan maar eens uit dat het echt niet aan de speaker, versterking, streamer of gebruikte bekabeling ligt. Dus ik begrijp het wel.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Htdre

Zo net terug. Weer leuk om te zien.
Leuk en echt goed(vond ik) monitor audio.
Natuurlijk de duurste serie met nordost. Maar ook de nieuwe
Monitor van 1200-1300 en de Silver 300 serie. Betaalbaar voor de 'normale' man. Erg mooi op de
Roksan. En de Silver mooi op merk vergeten :-)
Vond het oprecht mooier klinken daar dan veel duurdere sets.
Was ook benieuwd naar de Elac u en Cocktailaudio x35. Helaas kon die set niet aan tijdens de beurs.
Vond de Moon ruimte ook weer erg goed klinken.

fasteddie

" wilde per se nog naar PCM omdat deze op de shortlist voor speaker vervanging staat. Wat een afknapper. Gespeelt werd Bryson versterking. Het ging vooral hard en een vreemd rommelig laag. Ik had ze al eens eerder gehoord tijdens een dealer demo en vond ze toen echt wel aardig klinken maar bleef twijfelen of het allemaal (hoog, laag) niet te veel van het goede was maar door deze demo gaan ze van de shortlist af"

Inderdaad wat waren de pmc een afknapper....heb zelf de monitoren staan en die klinken bij mij met een buizenversterker heerlijk..
Op de show klonk het wetkelijk totaal uit balans....op deze manier krijgt het merk gern fans... ;D >:(