Pioneer NC-50DAB all in one, ongelooflijk goed!

Started by jpmoree, January 24, 2018, 12:17:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jpmoree

Hier zijn 2 sets aanwezig:
- huiskamer: Linn LP12, Lejonklou Gaio, Naim Superuniti, Naim Allae
- werkkamer: Pioneer NC-50DAB en Wharfedale Diamond 220

In verband met een verhuizing binnenkort de Superuniti en Gaio vast ingepakt en tijdelijk de Pioneer in de huiskamer gezet met de Naim Allae vloerstaanders als speakers.
Ongelooflijk wat een apparaat van nog geen 600 Euro met werkelijk alles aan board (inclusief een zeer goede phonotrap) neerzet. Fantastische bouwkwaliteit gecombineerd met een subliem geluid. Veel controle, ook in het sublaag, veel detail en ruimte en nooit scherp of vermoeiend, ook niet op hogere volumes. Ik zou hier heel prima mee kunnen leven zonder terug te verlangen naar de Naim Superuniti die 8x zoveel heeft gekost.

henkt1

JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

jpmoree


H&C Hifi

Leuk dat je zo'n goede ervaring hebt met deze   :)

Zijn kleine broertje de XC-HM86D hebben wij ook goede ervaringen mee  :)

Siddartha

hier ben ik dus ook naar aan het kijken als ik mijn UnitiLite verkocht heb; ben er ook zeer over te spreken!
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

jpmoree

Quote from: Siddartha on January 24, 2018, 15:31:49
hier ben ik dus ook naar aan het kijken als ik mijn UnitiLite verkocht heb; ben er ook zeer over te spreken!

De Unitilite speelt toch op een stuk hoger niveau lijkt mij?! Heb je de Pioneer al eens gehoord en vergeleken?

jpmoree

Ik zou prima met de Pioneer kunnen leven, maar ik zal mijn SuperUniti toch niet snel wegdoen.

Siddartha

Quote from: jpmoree on January 24, 2018, 17:12:50
De Unitilite speelt toch op een stuk hoger niveau lijkt mij?! Heb je de Pioneer al eens gehoord en vergeleken?

Ja, dat heb ik. En de verschillen waren eigenlijk erg klein. Maar goed, ik hoor dat soort dingen ook niet zo snel. Het is ook lastig om het goed te vergelijken, want je moet speakers inpluggen enzo.
Maar goed het komt er dus op neer dat ik mij serieus afvraag of de Naim nog iets toevoegt en vandaar dat ik em te koop heb gezet. Maar er is bar weinig interesse voor en ik vind het ook prima om em te houden.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

jpmoree

In verband met genoemde verhuizing zet ik de Pioneer te koop.

PorscheHD

Deze doet 50watt in 4ohm? Misschien leuke vervanger van de Marantz HD AMP alleen die doet 70watt in 4 ohm...... waarom? Voor de streaming.