'Subtitle Shift' nog te koop?

Started by jossie, January 23, 2018, 21:30:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jossie

Welke nu te koop zijnde standaard Bluray spelers kunnen de ondertitels omhoog schuiven in het 21/9 beeld? Als je dat eenmaal ingesteld hebt, blijft dat dan zo of moet je dat telkens weer instellen?

Het gaat dus niet over  media players, gewoon de schijven vreters.
Omni !

jurgman

Oppo 203 zeker, maar is ook 4K UHD. ;)
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

Teejoo

Quote from: jurgman on January 24, 2018, 08:46:51
Oppo 203 zeker, maar is ook 4K UHD. ;)
Dat kan hij dus blijkbaar niet met fysieke schijven heb ik in mijn eigen topic begrepen.

jurgman

#3
Dat lijkt mij vreemd. Waar ik zag dat het niet werkte zijn rips met external srt.
Ik gebruik 1:1 MKV kopieen van Blurays. Die werken sowieso met de shift en gebruiken dezelfde streams met puur een andere container. Ik heb een aantal schijfjes. Naar mijn idee werkten die ook. Zal ik vanavond even voor je nakijken. Ik kom erop terug!
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

buckler

Subtitle shift werkt zeker op de Oppo 203 bij fysieke blu ray of uhd schijfjes... of ze daadwerkelijk helemaal in het 2.35 beeld kunnen bij dubbele zinnen weet ik niet zeker want ik zet ze dan altijd in de zwarte balk want ik heb een 1.85 scherm. Maar ik denk dat dit wel kan hoor...
Bij rips via usb 'in' werkt de shift bij mij niet overgens.
Elke film heeft zijn ondertitles soms weer net iets anders staan en ik moet dan wel eens een kleine correctie toepassen maar dit is echt kinderspel (ondertitles knop ff langer ingedrukt vasthouden en dan via de curser pijltjes naar boven of naar beneden verplaatsen).
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on January 24, 2018, 10:00:18
Subtitle shift werkt zeker op de Oppo 203 bij fysieke blu ray of uhd schijfjes... of ze daadwerkelijk helemaal in het 2.35 beeld kunnen bij dubbele zinnen weet ik niet zeker want ik zet ze dan altijd in de zwarte balk want ik heb een 1.85 scherm. Maar ik denk dat dit wel kan hoor...
Bij rips via usb 'in' werkt de shift bij mij niet overgens.
Elke film heeft zijn ondertitles soms weer net iets anders staan en ik moet dan wel eens een kleine correctie toepassen maar dit is echt kinderspel (ondertitles knop ff langer ingedrukt vasthouden en dan via de curser pijltjes naar boven of naar beneden verplaatsen).
Ik had diezelfde vraag in mijn topic mbt welk formaat scherm te kiezen, en toen werd dit aangegeven. Maar mooi als het dus wel kan!

jurgman

Ik heb zelf een cinemascope scherm en de 203. Ik projecteer dus over het scherm heen en de subs kan ik prima positioneren.  :headbanging:
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

jossie

Quote from: jurgman on January 24, 2018, 10:49:58
Ik heb zelf een cinemascope scherm en de 203. Ik projecteer dus over het scherm heen en de subs kan ik prima positioneren.  :headbanging:

Stel je dat eenmalig in of elke keer opnieuw bij een andere schijf?
Omni !

jurgman

De positie onthoudt hij. Kan dus zijn met andere formaten dat je dat dan weer moet aanpassen.
JVC N5 *  Kauber Peak Contrast-S 2.35:1* Anthem AVM70 * IOTAVX AVXP1 * AppleTv 4K* Bluesound Node 2 * BK XXLS400 * M&K MP150 LCR * Audio Physic Step Surround

haythijs

Ik heb nog een Pioneer bdp160 die dit ook kan. Ouder type uit 2013 maar neem eigenlijk aan dat de opvolgers ( 170/180/300) dit dan ook doen.
Onlangs een Sony ubp x800 erbij gekocht ivm 4K, hierop zit het niet.
Samsung 55ks7000/Yamaha rx a2070/Sony ubp 800/Cambridge CXU/Kef Q150 + 3005SE/Svs Sb1000/Audioquest+ Inakustik reference+Canare