Goed netsnoer voor bluesound node 2

Started by Geertidow, January 23, 2018, 20:52:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Geertidow

Beste leden,

Stel dat ik een goed netsnoer voor mijn Bluesound Node 2 zou willen schaffen, niet al te duur.

1. Heeft iemand ervaringen met of dit enige geluidsverbetering geeft?
2. Wat voor kabel is aan te bevelen?
3. Wat is beter: goed netsnoer voor de bluesound of voor de versterker. Of maakt het allemaal niets uit?

Groeten Geert
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Nexterday

Hallo, ja een betere kabel maakt wel verschil. Zowel aan een versterker als aan een streamer is mijn ervaring. Geen verschil van dag en nacht, maar het zit hem bij hifi in de regel toch in de details. Doorgaans heb je gewoon meer rust in het geluidsbeeld, meer verfijning. Voor aan een Node zou je kunnen denken aan een Audioquest NRG-X2 / C7. Voor 0,90 meter ben je onder de 6 tientjes klaar. De wat betere NRG-1 kost 2 tientjes meer, deze is overigens wel wat stugger. Ze zijn er overigens iook langer. Zowat overal te koop, oa bij Klubben, HOBO etc. Van HOBO weet ik dat ze ook kabels hebben die je thuis mag testen. Klubben misschien ook, dat weet ik niet. Wellicht is dat een idee..?
Music is the answer.

chansig

Mijn ervaring is dat het allemaal niets uitmaakt. Het ziet er allemaal wel mooi uit. Zelfbouw kabels van lapp worden altijd wel goed aangeschreven. Je kan ze ook zelf maken...stekkers bij de bouwmarkt kopen. Koop je de wat duurdere en een stuk kabel bestellen bij een forumsponsor.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sopper

Quote from: chansig on January 24, 2018, 08:50:43
Mijn ervaring is dat het allemaal niets uitmaakt. Het ziet er allemaal wel mooi uit.

Ik heb dezelfde ervaring; heb denk ik wel 15 verschillende merken/types geprobeerd op verschillende apparaten en kon geen verschil horen. (Ook heeeeele dure niet)

Dus ga wat testen en luisteren, misschien maakt het voor jou wel wat uit.
Maak het niet te duur; een stroomkabel die net zo duur is als het apparaat zelf is natuurlijk complete onzin....
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

H&C Hifi

Mocht je toch willen upgraden, ik heb nog een nieuwe AudioQuest NRG-X2 liggen die past op de node 2.
Kost 45 euro incl verzending.

Geertidow

Quote from: HcHifi.nl on January 24, 2018, 11:24:53
Mocht je toch willen upgraden, ik heb nog een nieuwe AudioQuest NRG-X2 liggen die past op de node 2.
Kost 45 euro incl verzending.
Ik stuur je een pm!

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Geertidow

Ik ben overigens wel benieuwd. Hoor veel wisselende dingen maar zal eens wat proberen.


Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

musfed

Ik kan me er geen enkele voorstelling van maken dat een andere (duurdere) kabel op de Node verschil maakt. Een  goede Dac daarintegen....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

Geertidow

Daar moet ik alleen veel langer voor sparen
Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

Exxar

Wel als je je geld aan kabels begint uit te geven  ;D


OKé, heb heb het zelf nog niet geprobeerd of het verschil uitmaakt op de Node, maar op mijn cd speler, versterker en blu-ray in elk geval niet. Of ik heb al zo'n propere stroom dat er niets meer aan verbeterd kan worden.

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)