Keuze denon 1600ne of astin trew at1000 en at5000

Started by audio_stabilo, January 23, 2018, 20:36:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Ik heb deze versterkers beide in huis. Zelf kom ik er helaas niet uit welke ik nu het beste kan plaatsen tussen de cm10 s2 van b&w. Ze klinken namelijk beide mooi. Alleen lijkt de denon soms wat vlak te klinken. Wat zouden jullie qua klank of vermogen aanraden ?

Dank

Jumping Jack

Speel jij eigenlijk wel eens langer dan twee weken met dezelfde spullen?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

audio_stabilo

Quote from: Jumping Jack on January 23, 2018, 20:49:59
Speel jij eigenlijk wel eens langer dan twee weken met dezelfde spullen?

Hobby veel. Maar bedankt voor je antwoord op de vraag ;) vind je het erg ? :)

Jumping Jack

Ja, ik ga er niet van kunnen slapen denk ik. Straks mss wat thee met honing...

Als de denon soms wat vlak klinkt en de at niet, en je vindt ze beide mooi, dan hou je de at. Voila.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Roksan

Eigenlijk geef je zelf al het antwoord...

De Denon heeft iets wat je niet bevalt en je blijkbaar bij de andere versterker niet stoort
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chansig

Aangezien je graag hobbyt maakt het volgens mij niet uit welke je kiest.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

br@m

Quote from: audiogek on January 23, 2018, 20:36:25
Ik heb deze versterkers beide in huis. Zelf kom ik er helaas niet uit welke ik nu het beste kan plaatsen tussen de cm10 s2 van b&w. Ze klinken namelijk beide mooi. Alleen lijkt de denon soms wat vlak te klinken. Wat zouden jullie qua klank of vermogen aanraden ?

Dank

De Denon.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

daffy

Hoe oud is de denon ? Ik heb sinds een maand of 4 een denon 2500ne set mijn ervaring is dat het geluidsbeeld de 1e  4tot 5 weken bij een uur of 4 gebruik per dag best wel wat veranderd en steeds opener en verfijnder gaat klinken.

daffy ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

chansig

Vier tot 5 weken wachten voordat een apparaat klinkt zoals het hoort te klinken. Moet je wel gelijk de nieuwe kabel, streamer, speakers, etc bij aansluiten. Voordat je het weet betaal je een vermogen en ben je 2 jaar verder voordat alles zijn potentieel gaat laten horen.

Voor audiogek helemaal lastig omdat de omloop tijd van apparatuur maximaal een maand lijkt te zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

Quote from: chansig on January 24, 2018, 07:17:11
Vier tot 5 weken wachten voordat een apparaat klinkt zoals het hoort te klinken. Moet je wel gelijk de nieuwe kabel, streamer, speakers, etc bij aansluiten. Voordat je het weet betaal je een vermogen en ben je 2 jaar verder voordat alles zijn potentieel gaat laten horen.

Voor audiogek helemaal lastig omdat de omloop tijd van apparatuur maximaal een maand lijkt te zijn.

Gr. Hans

Waarom maak je je daar altijd zo druk om en moet je dat iedereen laten weten altijd ? Ik koop en verkoop zodat ik zelf steeds weer wat mooiers kan kopen. Niks mis mee lijkt mij

chansig

Waar maak jij uit op dat ik me druk maak ? Gewoon doen wat je moet doen. Doe ik ook.

Je koopt steeds iets mooiers ? Ok dan begrijp ik je vraag niet. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

#13
Quote from: chansig on January 24, 2018, 07:34:56
Waar maak jij uit op dat ik me druk maak ? Gewoon doen wat je moet doen. Doe ik ook.

Je koopt steeds iets mooiers ? Ok dan begrijp ik je vraag niet. :D

Gr. Hans

Leuk om te weten wat ik het beste kan nemen qua kracht voor de "test" dan ;)

Die at levert wel meer stroom dan de denon.

En kwam inderdaad zo over omdat je het gekgenoeg altijd moet melden hoe lang ik mijn spullen hou.  Moet ik zelf weten denk ik :)

chansig

Dat die AT veel stroom levert en kan blijven leveren heb ik je maanden geleden al verteld.

Dus dat moet geen verrassing voor je zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

audio_stabilo

#15
Quote from: chansig on January 24, 2018, 07:39:51
Dat die AT veel stroom levert en kan blijven leveren heb ik je maanden geleden al verteld.

Dus dat moet geen verrassing voor je zijn.

Gr. Hans

Dankje wel voor je antwoorden Hans :) fijne dag ;)
Kun je na gaan dat ik een versterker toch langer kan houden dan een maand :p

chansig

Geen idee wanneer je die AT hebt gekocht. Maar al zolang ?

Maar neem het allemaal niet te serieus. Ik zou de AT overigens houden. Waarom ? Omdat ik de Denon niet ken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

daffy

#17
Foutje, dat geklooi op een telefoon ook  :dozingoff:

daffy  ;)
Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

daffy

#18
Quote from: chansig on January 24, 2018, 07:17:11
Vier tot 5 weken wachten voordat een apparaat klinkt zoals het hoort te klinken. Moet je wel gelijk de nieuwe kabel, streamer, speakers, etc bij aansluiten. Voordat je het weet betaal je een vermogen en ben je 2 jaar verder voordat alles zijn potentieel gaat laten horen.

Voor audiogek helemaal lastig omdat de omloop tijd van apparatuur maximaal een maand lijkt te zijn.

Gr. Hans
Ben je nou alweer ongesteld? Het klinkt allemaal zo zuur bij je

daffy  ;)

Denon Pma & Dcd 2500ne, Monitor audio gold 200, Qed Genesis Silver Spiral bi-wire ls.kabel, Qed Reference Audio 40 interlink, Ps audio Quintet filter
En al best lang aan het inspelen.

chansig

Ik weet hoe vrouwen doen als ze ongesteld zijn...ik heb er 3 in huis.  Dan ben ik een pussy hoor. :D

En dat het zuur klinkt: He....dadoede ge zelluf jonguh.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

H&C Hifi

De Denon heeft hij pas 2 dagen in huis, misschien ff wennen aan de sound  ;)

Ik weet zeker dat deze de CM10 prima kan aansturen, verder is het een smaak kwestie..

audio_stabilo

Ik ga vanavond nog eens testen tussen de 2 versterkers. Moet ik bij de AT nog kijken naar het aantal watt voor de cm10? Die levert 50 watt rms. De denon wat meer maar de at heeft wel weer een sterkere voeding

Sjaudio

Er is maar 1 oplossing en dat is luisteren, maar dat wist je zelf ook al. Geef het een weekje en dan moet het wel duidelijk zijn.

JGvH

Vertrouw op je eigen oren, das t enige wat telt ^^ makkelijker als nu kun je het niet krijgen, je hebt ze beide in huis dus je eigen akoustiek en luidsprekers. Suc6

Sjettepet

op het eerste gehoor vlak, is op langere termijn vaak goed
op het eerste gehoor spectaculair, is op de langere termijn dodelijk vermoeiend
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200