Marantz 6011 7.1.4 opstelling Extra amp

Started by chrisssj2, January 23, 2018, 13:38:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chrisssj2

Ik las dat je een extra amp nodig hebt voor de 7.1.4 opstelling.
Is het mogelijk mijn oude onkyo tx nr 616 te gebruiken hiervoor om dit te bereiken?

Janbo

Lijkt me prima mogelijk. Output van de gewenste kanalen van de Marantz op een stereo input van de andere receiver, op stereo zetten en je hebt twee extra kanalen. Wel de levels goed zetten, de receiver zal waarschijnlijk wel aardig open moeten.

morca

Ik heb ook een poosje een receiver als eindtrap gebruikt.
Hij word wel erg warm .
Ik zou het afraden.
De oude receiver verkopen en een eindtrap kopen evenueel 2e hands.
Je ben net te laat.
Er stonden 2 gereviseerde ma500 monos te koop van marantz hier.
Dat was perfect geweest

chrisssj2

#3
Quote from: Janbo on January 23, 2018, 19:22:21
Lijkt me prima mogelijk. Output van de gewenste kanalen van de Marantz op een stereo input van de andere receiver, op stereo zetten en je hebt twee extra kanalen. Wel de levels goed zetten, de receiver zal waarschijnlijk wel aardig open moeten.

Gaat dit dmv "rood/witte kabels" in de preouts? dus Height 1 en height 2?
Hoe kunnen die communiceren als ik die bijv connect met  STB/DVR + BD/DVD?
Want normaal zijn dat gesplitste audio kanalen en moet je met afstandsbediening wisselen wil je daar audio uit horen.

Ook zegt iemand dat de filtering van de Onkyo mijn hele sound stage door de war zou gooien..?

Janbo

De cinch/tulpjes gaan inderdaad van uit de Marantz (kanalen naar keuze) naar de Onkyo. Kies een stereo input (aux, tape of wat deze ook heeft) en zet 'm op stereo. Dat zou als het goed is een recht-toe-recht-aan geluid moeten opleveren zonder processing. De Marantz zorgt in dit geval voor alle processing.

Warmte ontwikkeling zal van het ontwerp afhangen, geen idee hoe dit bij jouw Onkyo zit.