Geen HDR op LG OLED van Apple TV 4K via Marantz

Started by Hopjesvla, January 20, 2018, 22:29:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hopjesvla

Sinds ik een AV7704 geïnstalleerd heb en tussen mijn Apple TV 4K zit en LG OLED (65" b6v) lijkt het erop dat content niet meer in HDR afgespeeld wordt. HDR content wordt enorm donker weergegeven, detail in donkere gedeeltes ontbreekt en er komt geen HDR logo in beeld bij het starten van de content. Direct op de TV aangesloten werkt het wel.

Zie bijgesloten plaatjes voor wat voorbeelden en settings.

Iemand een idee wat het kan zijn?

W.Otter

Heb je bij de LG de hdmi poort HDR geactiveerd? Is een instelling die je aan de hdmi poort moet toewijzen

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Hopjesvla

Pff, superstom! Dat was het inderdaad. Had de Apple TV eerst op HDMI 2 aangesloten en geactiveerd voor HDR. Nu via de Marantz die op HDMI 1 zat.

Thanx, HDR werkt nu :)

W.Otter

Quote from: Hopjesvla on January 20, 2018, 23:45:12
Pff, superstom! Dat was het inderdaad. Had de Apple TV eerst op HDMI 2 aangesloten en geactiveerd voor HDR. Nu via de Marantz die op HDMI 1 zat.

Thanx, HDR werkt nu :)
Mooizo :) snelle fix zo ;) ook raar dat t standaard niet geactiveerd is.. want, wat schiet je er mee op om dat als optie te laten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

activ

Quote from: W.Otter on January 21, 2018, 09:47:25
Mooizo :) snelle fix zo ;) ook raar dat t standaard niet geactiveerd is.. want, wat schiet je er mee op om dat als optie te laten?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Sommige oudere apparatuur snapt het niet als HDR beschikbaar is op de poort. Bijvoorbeeld mijn oude Blu-ray speler van Sony geeft groen beeld als HDR aan staat en als het uit staat werkt hij prima.

W.Otter

Heb ik ook wel eens last van. Maar waarom groen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF