Brian's Rotel set

Started by BrianK, January 20, 2018, 14:36:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BrianK

Hi allen,

Aangezien ik komende week mijn geluids installatie wat ga upgraden begin ik vast met dit topic. Blijkbaar had ik mij in 2011 al geregistreerd, en vervolgens niks ermee gedaan, maar beter laat dan nooit natuurlijk.

Sinds een vriend van mij vroeger thuis een complete set van Marantz had staan ben ik al gek geweest van een mooi geluid en volume. Ik ben toen wat simpel gaan aankopen, met onder andere marantz, denon en harman kardon setjes. Vaak gecombineerd aan Bowers & Wilkins speakers, persoonlijk mooi geluid en ook de vormgeving doet me wel wat, wat ik minder belangrijk vind, maar niet onbelangrijk.

Toen ik ging samenwonen heb ik een vrij simpele set gekozen,
Harman Kardon AVR1300 + DVD speler
Bowers & Wilkins 686
Bowers & Wilkins HTM62
Setje norstone speaker stands

Nu we wat verder zijn word het tijd om de set uit te gaan breiden / te verbeteren! Verschillende componenten zullen dan ook in de komende weken worden aangeschaft, wat uiteindelijk de volgende setup gaat samenbrengen;
Spectral HE684 Audio rack
Rotel RDV-1092
Rotel RSP-1068
Rotel RMB-1075
B&W 603 S3
B&W 686
B&W HTM62
Magnat versterker - deze bevalt mij dusdanig dat ik hem eerst wil beluisteren icm de rest voor ik aan vervanging denk.
Norstone speaker stands

Dit word met Audioquest en Argon bekabeling samengevoegd tot hopelijk een mooi geheel.


Verder ben ik eigenlijk vrij nieuw in het hele HiFi, zeker in het serieuzere gebied. De set heb ik al eens beluisterd, maar die ruimte was niet echt te vergelijken met thuis. Maar tegenvallen zal het mij zeker niet, daar ben ik van overtuigd!

Ik hoop hier wat meer in te lezen en wellicht wat tips & tricks te vinden voor het goed aansluiten en samenbrengen van alles! Zodra de eerste aanschaf gedaan is zal ik ook wat foto's plaatsen als daar interesse naar is.

Groeten,
Brian

Marco66

#1
Leuke plannen!
Als ik een tip mag geven, kijk of je de RSP-1098 kan vinden.
Zal iets duurder zijn maar is een pracht voorversterker en in stereo ook een topper.
Wel goed kijken of alle schakelingen goed werken, de relais in het digitale domein willen nog wel eens kapot gaan.

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

BrianK

Hi Marco!

Bedankt voor de tip. Prachtige versterker, alleen ben deze zo snel nog niet tegen gekomen de laatste weken. Of buiten budget.. Ik zit straks wel met zowel de RSP-1066 als de RSP-1068, maar ik verwacht de 1068 te gaan gebruiken. De 1066 zal rustig de verkoop in gaan, tot die tijd als extra showitem in de set. Dan eerst even genieten van hetgeen dat komt, voor ik weer ga upgraden (al zijn dat wijze woorden nu, als ik andere showcases mag geloven ;D)

blue-eyes

#3
Brings back the good memories!

In het verleden, niet perse samen, ook de 1066, 1075 en de 1092 gehad!
Fijne apparaten en een gaaf design, stoere looks! Ga je veel plezier van hebben. Zeker met een 1098!

Audiomarkt.de is een fijne site, hifishark kan je veel op vinden.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Marco66

Ja, tijdje met de 1098 en 1075 eindbak gedraaid, verdomd goede set!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

BrianK

Hi allen!

De set is in huis O0!

Zaterdag zou ik naar de B&W 603 S3 gaan luisteren, bij binnenkomst bleek echter net een set 683's S1 te zijn binnengekomen! Dus die gelijk maar vergeleken, aangezien ik deze een stuk beter vind matchen met mijn 686's. Na wat verschillende muziek genres en volumes vond ik de 683 beter klinken van de 603, dus daar een deal over kortgesloten en ingeladen! :pompom:

Toen een ritje 160km verderop om de eindversterker op te halen. Ik had eerst een deal met iemand, maar die werd onder me neus verkocht. Dus uiteindelijk een ander, welke alleen als set verkocht, opgehaald. Dat zijn dus de rotel RMB-1075 en de RSP-1066. de RSP gaat de verkoop weer in, maar nu die er toch staat wil ik eerst zeker weten dat ik er goed aan doe..

En zondag dan nog een tripje naar Amersfoort om het laatste spul op te halen. Meneer had een prachtige set staan van Classé met Elac FS609 speakers! Klonk zeer helder, zeker een goede indruk achter gelaten. Maar helaas ging dat niet met mij mee naar huis :huh2:. Wel een RDV-1092 dvd speler, en een RSP-1068 welke ik wil gaan gebruiken! Ik had de RMB-1075 meegenomen, en na wat aansluiten dit even kort beluisterd op de Elac's, voor ik alles mee naar huis nam. Wat een set speakers :wub:

Ook had hij nog een Spectral HE684 audiomeubel welke ik mee heb genomen. Deze matcht mijn inziens erg mooi met de Rotel set, plus alles past natuurlijk nooit meer in mijn ikea kastje, een nieuwe plek ervoor was hoognodig!

Nu staat de set thuis nog een beetje mooi te zijn, ik ga dit weekend even mijn inrichting omgooien en hopelijk de eerste dingen aansluiten. Moet nog audiokabels en interlinks hebben, maar mijn badkamer word ook verbouwd, dus het budget is aardig beneden peil aan het gaan ???. Leuk, een andere hobby zoeken om geld te besparen, en dan hierbij uitkomen!

Ik heb wat foto's bijgevoegd, hoop dat deze werken. Nog even snel foto's met de telefoon gemaakt, als alles goed en wel op zijn plek komt te staan maak ik uiteraard betere! Iemand wellicht tips waar ik foto's kan uploaden of doen de meeste dat via de site hier zelf?

Groeten,
Brian

Maximus_Aurelius

Leuk verhaal en een mooie set heb jij staan.

Het Spectral meubel is  :inlove:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

blue-eyes

#8
Quote from: BrianK on January 30, 2018, 17:56:25
Hi allen!

De set is in huis O0!

Zaterdag zou ik naar de B&W 603 S3 gaan luisteren, bij binnenkomst bleek echter net een set 683's S1 te zijn binnengekomen! Dus die gelijk maar vergeleken, aangezien ik deze een stuk beter vind matchen met mijn 686's. Na wat verschillende muziek genres en volumes vond ik de 683 beter klinken van de 603, dus daar een deal over kortgesloten en ingeladen! :pompom:

Toen een ritje 160km verderop om de eindversterker op te halen. Ik had eerst een deal met iemand, maar die werd onder me neus verkocht. Dus uiteindelijk een ander, welke alleen als set verkocht, opgehaald. Dat zijn dus de rotel RMB-1075 en de RSP-1066. de RSP gaat de verkoop weer in, maar nu die er toch staat wil ik eerst zeker weten dat ik er goed aan doe..

En zondag dan nog een tripje naar Amersfoort om het laatste spul op te halen. Meneer had een prachtige set staan van Classé met Elac FS609 speakers! Klonk zeer helder, zeker een goede indruk achter gelaten. Maar helaas ging dat niet met mij mee naar huis :huh2:. Wel een RDV-1092 dvd speler, en een RSP-1068 welke ik wil gaan gebruiken! Ik had de RMB-1075 meegenomen, en na wat aansluiten dit even kort beluisterd op de Elac's, voor ik alles mee naar huis nam. Wat een set speakers :wub:

Ook had hij nog een Spectral HE684 audiomeubel welke ik mee heb genomen. Deze matcht mijn inziens erg mooi met de Rotel set, plus alles past natuurlijk nooit meer in mijn ikea kastje, een nieuwe plek ervoor was hoognodig!

Nu staat de set thuis nog een beetje mooi te zijn, ik ga dit weekend even mijn inrichting omgooien en hopelijk de eerste dingen aansluiten. Moet nog audiokabels en interlinks hebben, maar mijn badkamer word ook verbouwd, dus het budget is aardig beneden peil aan het gaan ???. Leuk, een andere hobby zoeken om geld te besparen, en dan hierbij uitkomen!

Ik heb wat foto's bijgevoegd, hoop dat deze werken. Nog even snel foto's met de telefoon gemaakt, als alles goed en wel op zijn plek komt te staan maak ik uiteraard betere! Iemand wellicht tips waar ik foto's kan uploaden of doen de meeste dat via de site hier zelf?

Groeten,
Brian

Driemaal raden waar de Classe set vandaan komt :)

Goede gast idd! En hij heeft het mooiste rack van de wereld :D :D


En Rotel, mooie keuze!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BrianK

Thanks allen! ;D

@ Blue - eyes; Ah, dat kan ook niet missen met zo'n set natuurlijk. Hij benoemde het rack al, maar na een compliment van mijn vrouwtje kwam het gehele verhaal erover naar buiten! Op maat gemaakt dus :inlove: Was werkelijk erg mooi! En natuurlijk een erg enthousiast persoon!

blue-eyes

Yep :)

We hadden wat pech met wat zaken, maar uiteindelijk is alles OK gegaan. We hebben nog steeds contact.

Rack heeft zelfs de aandacht gehad van de hoofd directie Classe in Canada ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey