Kingping scherm zakt te ver naar beneden

Started by gogo, January 19, 2018, 11:17:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gogo

Na een week lang Kingping gebeld te hebben, en daar met de telefoniste keer op keer mijn gegevens te hebben achtergelaten, in de hoop of ik persoonlijk contact kan krijgen om een probleempje op te lossen,is het nog steeds niet gelukt om met ze in contact te komen.
Daarom stel ik de vraag maar even hier.

Mijn scherm stopt net boven mijn dressoir, alleen nu raakt hij het dressoir, waar door het scherm iets bol hangt.

Ik denk dat het scherm iets is gaan rekken in de loop van de jaren, op zich geen probleem want met een speciale sleuteltje kan je dat verstellen.

Maar die sleutel ben ik kwijt, is er ook een andere manier om dit te herstellen, of past er misschien een ander soort sleutel in.

Ik moet namelijk het plafon open schroeven om erbij te komen, ik wil dit pas gaan doen als ik het dan ook daadwerkelijk op kan lossen.

Ik hoor het graag.

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Thamaesta

JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

gogo

Quote from: Thamaesta on January 19, 2018, 12:13:36
even nieuwe sleutel bestellen? 8)

Dat wil ik ook maar ik krijg geen contact  :wacko:
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

turtlespeed

Onderstaande kwam ik tegen op het forum:

Door personeelswisselingen gaat Kinpin Nederland er heleas mee stoppen. Wij hebben altijd zeer goede ervaringen met de schermen gehad. Mooi, compleet en niet duur.

Omdat het magazijne leeg moet zijn er dus nog een aantal scherm op voorraad die voor een prikkie wegmogen.
Let op garantie loopt via het hoofdkantoor in Zweden.


MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

m9

#4
stuur doorhof even een mailtje wellicht dat hij contact met ze op zou willen nemen.

Raymond187

Bij mijn elec. Kingpin scherm zat er rechts onder een gaatje, waar ik een inbus sleutel in kon doen, om zo het doek per CM omhoog of omlaag kan laten komen.  :thumbs-up:

gogo

Quote from: Raymond187 on January 19, 2018, 14:06:01
Bij mijn elec. Kingpin scherm zat er rechts onder een gaatje, waar ik een inbus sleutel in kon doen, om zo het doek per CM omhoog of omlaag kan laten komen.  :thumbs-up:

Thx dan ga ik het toch maar ff proberen, een inbus heb ik wel. Ik had geen flauw idee meer hoe dat sleuteltje eruit zag.

Gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Raymond187

#7
Ik heb gen idee welke maat inbus het was, maar kom je snel achter.

Maar kan je niet gewoon op de stop knop drukken op je AF van het scherm??

Suc6  :thumbs-up:

gogo

Het scherm gaat naar beneden via de trigger van de Beamer, en hoort dan mooi boven het dressoir te stoppen.

Maar hij raakt hem nu net, ik heb een gaatje voor het scherm rechts gevonden waar ik iets kon verstellen, dat blijkt het knopje te zijn waar mee je bepaalt hoe ver het scherm op draait, naar boven toe.

Achter het scherm rechts lijkt er ook een gaatje te zitten, maar daar kom ik heel slecht bij, ik kan er ook niet in kijken met een lampje of daar ook een stel schroef zit.

De afstandsbediening heb ik wel weer gevonden maar die werkt niet meer, er brand wel een blauw lampje op de afstandsbediening als ik hem indruk, zal zo de batterij eens vervangen, maar het is niet de bedoeling om het scherm steeds met de afstandsbediening naar beneden te doen.
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

gogo

Net de gebruiksaanwijzing gelezen op de Kingping site, het klopt van die 2 knopjes, maar ik heb echt die sleutel nodig, mocht iemand er 1 over hebben.

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Mokumer45

Misschien een domme vraag, maar zit/zat er geen gebruiksaanwijzing of zo iets bij het scherm of is dat eventueel via Google enz. niet op te zoeken en te downloaden?
Sorry, zie net, dat je dit al hebt gedaan.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Edliver

Ik weet niet welk scherm Je juist hebt,maar denk dat de meeste met dezelfde motor werken ( ongeacht het merk) en daar kun Je normaal aan met een imbus (allen key) met een bol kopje,deze zijn gemaakt om onder een hoek (wel beperkt) te kunnen verdraaien.
Denk dat dit 4mm is.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Richard70…

Je hebt wel echt een lange inbus nodig om er te komen, ik schat 20 a 25 cm en dan schuin omhoog steken, vind het met de bijgeleverde sleutel al een gepiel
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Raymond187

Ik had die inbus sleutel gebruikt van de TV beugel. Heb je er niet zo een toevallig?

gogo

Ik heb Frank een mail gestuurd en Kingping nog een keer, mocht daar niks uit komen (nieuwe sleutel) dan ga ik het met een lange inbus proberen, maat 4mm heb ik gelezen hier boven.

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Pinda13

Quote from: gogo on January 19, 2018, 17:55:31
Ik heb Frank een mail gestuurd en Kingping nog een keer, mocht daar niks uit komen (nieuwe sleutel) dan ga ik het met een lange inbus proberen, maat 4mm heb ik gelezen hier boven.

gr

Klopt, doe het met een lange inbus en er is niks aan de hand. Wel beetje apart dat je dat ''sleuteltje'' kwijt bent. Hij is immers geel (weet ik nog van mijn vorig kingpin scherm) en behoorlijk opvallend.

Desalniettemin, prima met een lange inbus te doen. Gaat ook heel mooi in stapjes idd: niet meteen te veel draaien. Tip zou zijn eerst helemaal uit, en dan tegengestelde richting draaien: en het scherm gaat automatisch stapjes de lucht in. Gaat het scherm omlaag in stapjes: andere kant op draaien  :clapping:
" no loss of fine detail "

gogo

Toch nog contact gehad met kingping via mail, ik heb een nieuwe sleutel besteld, en vandaag binnen gekregen.

Scherm is weer helemaal top, stopt nu weer netjes boven het dressoir ;D
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10