Audyssey 32 XT afstelling - Verbeteringen?

Started by chrisssj2, January 18, 2018, 14:52:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chrisssj2

https://imgur.com/a/rbErt

Dit is het resultaat van mijn afstelling. Ik heb 6x gemeten op dezelfde locatie ( ik heb nooit visite voor films)
en 2x achter de bank op 1 zelfde locatie (achter de luister plek) Tevens de microfoon iets lager gezet (want ik lig meestal op de bank ipv rechtopzitten als ik films kijk)

Hoe interperteer ik dit resultaat, want kan ik verbeteren of aanpassen in de settings

activ

Zijn er specifieke dingen die je niet bevallen aan hoe het resultaat klinkt?

Ik gooi persoonlijk altijd die gekke ingebouwde midrange dip er uit, maar dat is ook een smaak ding.

chrisssj2

#2
Ik wil gewoon zeker weten dat het goed afgesteld staat, verder heb ik niet zo'n verstand ervan.. kan niet zeggen of ik t goed of slecht vind klinken tot ik verschil in iets hoor naast elkaar.

Ook heb ik een aantal vraagjes over de opties van Marantz 6011 er zijn verschillende opties greyed out.
Zoals:
Audio--->
Dialog Level Adjust greyed out
Subwoofer Level Adjust greyed out
Surround Parameter greyed out

activ

Sommige opties zijn alleen beschikbaar met het juiste type input signaal, maar bij jou is er zo te lezen wel heel veel grijs. Wellicht een andere input kiezen en dan eens kijken of je meer kunt?
Als die dialog adjust enzo kun je voorlopig met rust laten. Wat je wel kunt proberen als je er weer in kunt is schakelen tussen de Audissey curves reference en flat (als je die hebt, weet niet of dat standaard is maar ik heb ze)

Voor wat betreft het geluid zou ik om te beginnen eens luisteren met Audissey uit en aan en dan kijken wat beter klinkt.
Wellicht kan iemand anders meer tips geven voor de Audisset app en tweaken daarvan.

chrisssj2

#4
Quote from: activ on January 18, 2018, 15:28:17
Sommige opties zijn alleen beschikbaar met het juiste type input signaal, maar bij jou is er zo te lezen wel heel veel grijs. Wellicht een andere input kiezen en dan eens kijken of je meer kunt?
Als die dialog adjust enzo kun je voorlopig met rust laten. Wat je wel kunt proberen als je er weer in kunt is schakelen tussen de Audissey curves reference en flat (als je die hebt, weet niet of dat standaard is maar ik heb ze)

Voor wat betreft het geluid zou ik om te beginnen eens luisteren met Audissey uit en aan en dan kijken wat beter klinkt.
Wellicht kan iemand anders meer tips geven voor de Audisset app en tweaken daarvan.

http://manuals.marantz.com/SR6011/NA/EN/SXQWSYksvwgfsr.php

Kan niet terugvinden waarom deze disabled zijn.

Heb mijn post aangepast had al 3 dingen gevonden waarom die disabled waren, nu in mijn vorige post zijn die andere 3 de enige die over gebleven zijn. oke top ik zal eens luisteren met audysey aan en uit.

Reference en flat opties zitten in de auddysey ja. Staat op reference.
Maar die dialog adjust lijkt me juist interessant.
Omdat ik een probleem heb... als volgt:

De Receiver speelt DTS/Dolby Digital audio heel zacht af moet hem op 70 zetten om audio van 55 te horen die ik op mijn onkyo hoorde bijv.
Daarna als de film/episode af is, is windows audio door die 70 keihard!!

EDIT:
Gevonden, zodra ik een signaal van audio heb zijn die 3 beschikbaar.
Echter zou ik graag nog hulp willen met mijn volume probleem hierboven.



activ

Je speelt blijkbaar af via een pc, heb je een andere bron met dts ofzo om te testen? Een Blu-Ray speler bijvoorbeeld. Dat verschillende volume lijkt mij vreemd.

Edliver

Bij m'n Denon kan je per ingang o.a. niveau regelen.
Heb zo het stille vermoeden dat Denon en Marantz gelijkaardige software gebruiken
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Edliver

Kijk eens op pagina 196 van de handleiding (is dus bijna 100% gelijk aan m'n Denon ! ).
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.