Dolby Atmos op de Receiver weten te krijgen (logo/text op osd)

Started by chrisssj2, January 17, 2018, 23:47:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chrisssj2

Ik heb een nieuwe Marantz 6011

Nu kom ik erachter dat de LGC7 via de Interne app alleen DTS en dolby digital doet, geen eens DTS HD, True hd, dolby digital plus enzo voort, ookal lever ik hem dit allemaal aan.
Als ik netflix een film aanzet met een atmos track krijg ik via de app op de TV, Dolby Digital plus.

Als ik Test files van atmos draai of rips van atmos films Krijg of Dolby Digital Plus, of True HD of DTS:X.
Maar Atmos laat zich niet zien. Hoe zit dit? Ik moet toch Zeker de text Atmos moeten te zien krijgen als dit werkt?

Enig punt wat me doet laten twijvellen is, tijdens de audyssey test vroeg hij of ik een atmos speaker had ik zei nee, toen daarna opnieuw gedaan dacht misschien maakt dat het verschil. Dan doet hij de mic setup en zet hij de 2 atmos speakers die ik aanzette, uit. Omdat ik die niet heb (geen geld voor)
Maar ik zou alsnog toch Atmos passthrough moeten krijgen? Volgens mij als ik nu een speaker eruit flikker heb ik bijv ook gewoon DTS of dolby digital.. zelfde logica niet?

Ik zie 4 mogelijkheden.
1. Ik doe iets fout.
2. Dolby Atmos werkt gewoon niet met deze receiver.
3. Dolby Atmos werkt wel, maar krijg je niet met die text te zien maar heet gewoon Dolby TrueHD?! (onwaarschijnlijk)
4. Je MOET minimaal 2 atmos kanalen verbonden hebben. dus echt speakers.

Geen idee verder..
Ik hoop iemand met kennis hiervan mij kan helpen, want ik kom niet verder...

morca

Netflix zend bij mij weten DD plus uit .

Je hebt de amp op de spdif van de tv aangeloten denk ik.
En je blu ray speler ook op de tv denk ik
Spdif is kan geen dts ma en treu hd of atmos door geven.
Je moet alle bronnen va de hdmi inputs aansluiten vd receiver.
En de output hdmi vd receiver naar de tv.

chrisssj2

Probleem opgelost! Ik moest ondanks dat ze doodleuk eerst weer uitgezet werden in de auddysey test. Alsnog 2 amot speakers enablen. Dan krijg ik gewoon Atmos te zien op de Receiver.

Nu heb ik nog 1 ander dingetje, Als ik Dts/Dolby Digital materiaal kijk dan is mijn volume zo zacht dat ik hem op 70 wil zetten wil ik volume krijgen wat ik normaal misschien op 58 al krijg bij de Onkyo... Misschien is t anders bij de marantz de niveau's, maar ik denk het niet zo zeer. Want als ik terug ga naar windows audio dan is het echt KEIhard.
Dit had ik eerst nooit, het was allemaal evenredig...
Switches van DTS naar windows audio geen probleem, zelfde niveau level.

Iemand een idee?

RalphH

Je wilt atmos weergeven zonder atmos speakers, of begrijp ik het verkeerd?
Dan ga je dus geluid/effecten missen die anders naar de fronts zouden gaan, dat begrijp je hopelijk.....
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

chrisssj2

Puur om te weten of alles compatible is en goed doorgestuurd word enz. Zolang ik niet op de OSD alle verschillende formaten zie ga ik gewoon in paniek. :pompom:
Haha.
Dus een test.
Ik heb nog geen atmos speakers

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

tommi

Bij Arcam krijg je ook geen 'Atmos' in je display als je de atmos speakers niet hebt aangemeld. Ik zou ze even virtueel aanmelden voor de test en dan kijken of je het wel te zien krijgt.

Tom
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Fox

Ik heb ook een Marantz en geen Atmos speakers (wel 7.1). Bij bij word het inkomende signaal netjes als Atmos of DTS:X aangegeven en daarnaast welke kanalen bij mij worden aangestuurd 7.1

darkrunner

Quote from: morca on January 18, 2018, 04:27:45
Netflix zend bij mij weten DD plus uit .

Je hebt de amp op de spdif van de tv aangeloten denk ik.
En je blu ray speler ook op de tv denk ik
Spdif is kan geen dts ma en treu hd of atmos door geven.
Je moet alle bronnen va de hdmi inputs aansluiten vd receiver.
En de output hdmi vd receiver naar de tv.
Hoe verklaar je dat dan als ik met oude Yamaha Rx-v1600 optisch aansluit via men tv dat ik zo Dolby digital sound krijg bij netflix?
Geen DD+ Maar gewoon DD, de rx-v1600 heeft nog niet eens DD+