Nieuwe monitor

Started by maanmannetje, January 16, 2018, 20:14:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

maanmannetje

Ik wil graag jullie input over een nieuwe monitor

Mijn huidige Dell U2711 begint steeds meer kuren te krijgen dus voordat hij er geheel mee stopt ga ik op zoek naar iets anders.

Ik gebruik de monitor vooral voor het bewerken van foto's dus zou graag weer een monitor willen hebben die het Adobe rgb kleuren gamma ondersteunt.

Met alle nieuwe resoluties zou ultra hd wellicht een goede optie zijn en een maatje groter mag eventueel ook.

En dan de prijs...tja we blijven hollanders he dus zo goedkoop mogelijk...maar anders max €1500.

Alvast bedankt.. O0

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

maanmannetje

Alvast bedankt...ik ga zeker even naar Benq kijken. k zal hier wat laten weten.

maanmannetje

Heb naar Benq gekeken en dat ziet er mooi uit...heb zojuist de Benq SW320 besteld.

Nog bedankt.

Gr Rene

sandervg

Quote from: VlisChris on January 16, 2018, 20:59:06
https://www.monitorstore.nl/product/674914/benq-sw2700pt.html?tid=pla-312665118213&ref=498155&gclid=EAIaIQobChMI--2_uaLd2AIVKCjTCh14SQ0xEAQYASABEgJR6PD_BwE

Worden de letters niet erg klein bij deze resolutie op 27 inch? Ik heb een 24 inch monitor op 1080p, maar heb er al last van dat het eigenlijk wat te klein voor me is (toegegeven, ik heb slechte ogen, maar toch...). Ik zou daarom overwegen om 27 inch te kiezen met een lagere resolutie of zijn daar eenvoudige oplossingen voor?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

VlisChris

Totaal geen last van.
Ik draai op native resolutie, en die is 2560x1440 oid? Het valt reuze mee.

Ook ik heb een hekel aan kleine lettertjes (tel en tablet zoom ik altijd in). Op mijn grote monitor geen last van.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Sjaak_Banaan

Quote from: sandervg on January 17, 2018, 12:21:49
Worden de letters niet erg klein bij deze resolutie op 27 inch? Ik heb een 24 inch monitor op 1080p, maar heb er al last van dat het eigenlijk wat te klein voor me is (toegegeven, ik heb slechte ogen, maar toch...). Ik zou daarom overwegen om 27 inch te kiezen met een lagere resolutie of zijn daar eenvoudige oplossingen voor?

Ik zou dat niet doen, maar ik heb dan ook geen last van kleinere letters, zo'n hoge resolutie is fijn omdat je dan een groter werkgebied hebt.
Maar om antwoord op je vraag te geven, onder Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Beeldscherm kun je ervoor kiezen om tekst en objecten groter weer te geven.
Meen mij wel te herinneren dat 'oudere' software hier minder goed mee overweg kan, dus misschien eerst even testen op je huidige monitor.

De Benq is inderdaad een mooi scherm, onlangs twee 27 inches aangeschaft voor het werk.

Mag ik de topicstarter vragen wat voor kuren zijn U2711 vertoonde?
Heb er zelf ook eentje in gebruik, dus ben benieuwd of het een bekend probleem is wat ik ook kan verwachten.

Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

maanmannetje

Op dit moment heb ik nog een 27 inch met een resolutie van 2560 x 1440 en eerlijk gezegd heb ik daar geen last van gehad. Natuurlijk was het wel even wennen in het begin.

Mijn motivatie om nog een maatje groter te gaan is eigenlijk omdat ik te weinig werkruimte heb. Nu had ik ook 2 beeldschermen kunnen kopen maar dat heb ik een tijdje gehad voordat ik naar de 27 inch ging en vond dat niet prettig.

VlisChris

Afhankelijk wat je doet is ook 27" soms krap :-\
Als ik video aan het monteren ben zou ik liefst 2 x 27" hebben. Nu ben ik veel bezig met meni's Open en dicht te zetten.
Voor foto (LightRoom en photoshop) of webdesign is het wel gewoon een geweldige maat.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

maanmannetje

Hoi Sjaak natuurlijk mag je dat.

De monitor valt regelmatig uit en ik moet de monitor steeds vaker calibreren.

maanmannetje

Ik gebruik de monitor vooral voor fotobewerking en webdesign dus ik begrijp VlisChris volledig.

beunky

Ik heb twee keer 24 en dat bevalt me uitstekend. Heerlijk voor het werk en privé.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

Rob Eric Blank

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 17, 2018, 09:12:35
Benq inderdaad ;)
U bent geheel objectief natuurlijk....... ;)

Maarja, ik heb ook nu een half jaar een BenQ en bevalt prima

J.A.F._Doorhof

Op zich wel.
Ik ben een Benq ambassadeur maar ben alleen ambassadeur van merken waar ik echt achter sta. Anders redt je het niet lang
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob Eric Blank

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 18, 2018, 11:18:50
Op zich wel.
Ik ben een Benq ambassadeur maar ben alleen ambassadeur van merken waar ik echt achter sta. Anders redt je het niet lang
Zelf draai ik er nu ook een half jaar mee en het is top materiaal! begrijp dat je erachter staat

maanmannetje

Hij is binnen  :pompom:
Morgen aansluiten en kijken of het een beetje bevalt.

AudioEnZo


maanmannetje

Yep...moet nu weg maar met een beetje mazzel staat hij er morgen nog  O0

VlisChris

Veel plezier ermee!
Monteren van de zonnekap is even prielen. Maar het is een prachtige monitor.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

maanmannetje

De kap was inderdaad een kleine uitdaging maar voor de rest  :headbanging: