universele afstandsbediening

Started by solitaire, January 16, 2018, 12:19:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

Dank voor het uitzoeken. De gegeven link geeft me behoorlijk antwoord op de vragen waar ik mee liep, en geeft me een inzicht dat ik nog niet had. Zo'n Bol aanbieding maakt het verder wel erg makkelijk ... 8)




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Besloten geen 650 / 665 aan te schaffen: er is binnen wat ik zoek in een AB geen echt ander verschil met de 350 dan een te klein non-touchscreen schermpje. De 350 gaat het dus worden. Mede omdat ik denk deze wel weer voor wat kleingeld kwijt te kunnen als toch blijkt dat de beslissing niet goed was. Wat ik met de 350 kan kijken is hoe de inrichting van de AB via de website van Logitech verloopt: mocht ik upgraden omdat verzamel-commando's / activiteiten me toch handig lijken kan ik een beetje inschatten of de site 'werkbaar' is (deze schijnt een vrij hoge learning curve te hebben). Dan zou het een 950 worden, maar da's toekomst (een Hub ding komt mijn huis niet in ;)).
Aldus besloten.

Iedereen in deze thread bedankt voor het meedenken.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

BJF

Ik haak even in als het mag....
Ik heb (nog) een Harmony Ultimate, kort geleden gekocht. Die zou moeten voldoen aan al mijn wensen, want kan bijv. ook Sonos bedienen.
Om een lang verhaal kort te maken, nee dus. Ik kwam al snel een paar vervelende zaken tegen:
Bij tv kijken met geluid via de Sonos Connect werd niet het volume van de aangesloten speakers bediend maar van de tv. Kan ook niet worden veranderd, Logitech geeft ook aan dat je hiervoor je app moet gebruiken.
Netflix kijken via de eigen ab van de tv kan binnen 5 seconden. Als ik de Harmony gebruik duurt het al gauw een minuut.
Wisselen tussen de verschillende inputs op de tv kan alleen met de originele ab, heeft de Harmony geen knop voor.

Al met al is dit dus uitgelopen op een teleurstelling en we gebruiken inmiddels toch maar weer de originele ab's. De Harmony is daarom alweer in de verkoop.
Wellicht komt er een andere, waarbij ik zelf alles moet instellen in plaats van dat de Harmony dat voor me doet. Zal een ander merk worden denk ik, en een ab die leert van een andere ab (All for one?). Ik denk dat ik gewoon een té geavanceerde versie heb gekocht.

Overigens: de hub van de Ultimate hoef je niet te gebruiken. Je kunt instellen dat je de apparaten rechtstreeks wilt bedienen, via IR dus. Dat dan weer wel...
NAD M10 V2
Elac FS247

Sjettepet

Quote from: BJF on January 22, 2018, 08:30:29
Ik haak even in als het mag....
Ik heb (nog) een Harmony Ultimate, kort geleden gekocht. Die zou moeten voldoen aan al mijn wensen, want kan bijv. ook Sonos bedienen.
Om een lang verhaal kort te maken, nee dus. Ik kwam al snel een paar vervelende zaken tegen:
Bij tv kijken met geluid via de Sonos Connect werd niet het volume van de aangesloten speakers bediend maar van de tv. Kan ook niet worden veranderd, Logitech geeft ook aan dat je hiervoor je app moet gebruiken.
Netflix kijken via de eigen ab van de tv kan binnen 5 seconden. Als ik de Harmony gebruik duurt het al gauw een minuut.
Wisselen tussen de verschillende inputs op de tv kan alleen met de originele ab, heeft de Harmony geen knop voor.

Al met al is dit dus uitgelopen op een teleurstelling en we gebruiken inmiddels toch maar weer de originele ab's. De Harmony is daarom alweer in de verkoop.
Wellicht komt er een andere, waarbij ik zelf alles moet instellen in plaats van dat de Harmony dat voor me doet. Zal een ander merk worden denk ik, en een ab die leert van een andere ab (All for one?). Ik denk dat ik gewoon een té geavanceerde versie heb gekocht.

Overigens: de hub van de Ultimate hoef je niet te gebruiken. Je kunt instellen dat je de apparaten rechtstreeks wilt bedienen, via IR dus. Dat dan weer wel...

Ik krijg de indruk dat je hier een 'out of the box' ervaring beschrijft. De Harmony afstandsbedieningen worden in de regel pas echt goed bruikbaar als je hem goed programmeert (scripts, knoppen, activiteiten). Dat moet je even doorkrijgen en leidt tot veel mensen idd tot teleurstelling.

Heb je de Connect op een versterker aangesloten of is het een Connect amp met eigen speakers?

Je kunt overigens elke knop die op de originele afstandsbediening zit 'overnemen' op de Logitech.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

solitaire

Quote from: BJF on January 22, 2018, 08:30:29
Ik haak even in als het mag....
Ik heb (nog) een Harmony Ultimate, kort geleden gekocht. Die zou moeten voldoen aan al mijn wensen, want kan bijv. ook Sonos bedienen.
Om een lang verhaal kort te maken, nee dus. Ik kwam al snel een paar vervelende zaken tegen:
Bij tv kijken met geluid via de Sonos Connect werd niet het volume van de aangesloten speakers bediend maar van de tv. Kan ook niet worden veranderd, Logitech geeft ook aan dat je hiervoor je app moet gebruiken.
Netflix kijken via de eigen ab van de tv kan binnen 5 seconden. Als ik de Harmony gebruik duurt het al gauw een minuut.
Wisselen tussen de verschillende inputs op de tv kan alleen met de originele ab, heeft de Harmony geen knop voor.

Al met al is dit dus uitgelopen op een teleurstelling en we gebruiken inmiddels toch maar weer de originele ab's. De Harmony is daarom alweer in de verkoop.
Wellicht komt er een andere, waarbij ik zelf alles moet instellen in plaats van dat de Harmony dat voor me doet. Zal een ander merk worden denk ik, en een ab die leert van een andere ab (All for one?). Ik denk dat ik gewoon een té geavanceerde versie heb gekocht.

Overigens: de hub van de Ultimate hoef je niet te gebruiken. Je kunt instellen dat je de apparaten rechtstreeks wilt bedienen, via IR dus. Dat dan weer wel...

Kan me indenken dat dat een flinke tegenvaller was. Juist om oa. problemen als dit (ontbreken van funkties) in te kunnen schatten heb ik besloten voor een goedkoop model te gaan: de database waaruit de funktionaliteit komt is gelijk voor alle modellen, en ook de geboden funkties voor de voorhanden zijnde hard-buttons is op alle Logitechs gelijk. De onderlinge verschillen zitten vml. in de soft-buttons / mogelijkheid tot maken van 'aktiviteiten'.

Dat de Hub niet gebruikt hoeft te worden is ook al eerder door iemand geschreven, maar is al snel daarna in mijn hoofd wat ondergesneeuwd...

Ik ga eerst de 350 eens gebruiken, als dat niets is zal ik mij nog eens in deze materie verdiepen ('k ben er grondig zat van ondertussen; is een beetje als uitzoeken welke energie-supplier je het beste kan nemen oid...), en dingen als het kunnen weglaten van de Hub en de opties van All-for One ed. dan weer meenemen (ook afhankelijk van tegen welke problemen ik aanloop).

Dank voor je reactie.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Welke TV gebruik je trouwens als ik vragen mag BJF ?




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

BJF

Ik heb een Sony KD-49XE9005. Prima ding, bevalt goed.
Ik heb een Sonos Connect waarop ik -nu nog- een set actieve speakers heb aangesloten, de 'beruchte' JBL LSR305.

Quote from: Sjettepet on January 22, 2018, 09:47:13
Ik krijg de indruk dat je hier een 'out of the box' ervaring beschrijft. De Harmony afstandsbedieningen worden in de regel pas echt goed bruikbaar als je hem goed programmeert (scripts, knoppen, activiteiten). Dat moet je even doorkrijgen en leidt tot veel mensen idd tot teleurstelling.

Heb je de Connect op een versterker aangesloten of is het een Connect amp met eigen speakers?

Je kunt overigens elke knop die op de originele afstandsbediening zit 'overnemen' op de Logitech.

De Ultimate gebruikt min of meer standaard activiteiten, die later (beperkt) aan te passen zijn. Maar volume van de Sonos blijft een probleem. Ik las pas later dat Logitech beschikt over een of andere Sonos API.
Lgitech blijft ook aangeven dat de Sonos handmatig aangezet moet worden als je hem wilt gebruiken binnen een andere activiteit. Ik had dit zelf al ondervangen door in de instellingen van de Connect de Line in te koppelen aan inschakelen van de tv. De Connect ging inderdaad uit standby, maar het volume ervan kon ik nog steeds niet regelen. Ik had juist de Ultimate aangeschaft omdat Logitech aangeeft dat ie ook werkt met Sonos. Klopt, maar dus beperkt.

Binnen activiteiten is slechts een deel van de aanwezige knoppen beschikbaar om eigen functionaliteit aan te koppelen.

Ik heb een Sonos Connect waarop ik -nu nog- een set actieve speakers heb aangesloten, de 'beruchte' JBL LSR305.
NAD M10 V2
Elac FS247

solitaire

Grappig; omdat ze (via Bol) niet de 350 konden leveren voor de door hun opgegeven levertijd, uiterlijk 31/1, hebben ze na overleg met mij kostenloos een Harmony 650 geleverd ... Zal hem ergens aankomend weekend instellen.




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

gerard1

#33
Quote from: BJF on January 22, 2018, 10:22:47
Ik heb een Sony KD-49XE9005. Prima ding, bevalt goed.
Ik heb een Sonos Connect waarop ik -nu nog- een set actieve speakers heb aangesloten, de 'beruchte' JBL LSR305.

De Ultimate gebruikt min of meer standaard activiteiten, die later (beperkt) aan te passen zijn. Maar volume van de Sonos blijft een probleem. Ik las pas later dat Logitech beschikt over een of andere Sonos API.
Lgitech blijft ook aangeven dat de Sonos handmatig aangezet moet worden als je hem wilt gebruiken binnen een andere activiteit. Ik had dit zelf al ondervangen door in de instellingen van de Connect de Line in te koppelen aan inschakelen van de tv. De Connect ging inderdaad uit standby, maar het volume ervan kon ik nog steeds niet regelen. Ik had juist de Ultimate aangeschaft omdat Logitech aangeeft dat ie ook werkt met Sonos. Klopt, maar dus beperkt.

Binnen activiteiten is slechts een deel van de aanwezige knoppen beschikbaar om eigen functionaliteit aan te koppelen.

Ik heb een Sonos Connect waarop ik -nu nog- een set actieve speakers heb aangesloten, de 'beruchte' JBL LSR305.

Staat de sonos bij instellingen wel op variabel ? als deze op vast staat kan je het volume niet bedienen van de sonos. (uitgangsniveau )
Met de companion lukt het mij tenminste wel ( heerlijke afstandsbediening, gebruik zelf nooit de app )
Alles is instelbaar hoe je het hebben wil.

BJF

Dank voor de tip, maar daar stond ie inderdaad op.

Ik ben toevallig vandaag wat aan het experimenteren geweest met de instellingen van de tv, en daarin zit hem ws. de oplossing. Ook van de tv moet de geluidsinstelling op variabel staan, dan kan ik het geluid van de sonos via de ab van de tv bedienen.

Ik heb het overigens niet meer getest met de Harmony, die is weer keurig ingepakt en wacht op een koper.
NAD M10 V2
Elac FS247

solitaire

#35
Werk nu een tijdje naar alle tevredenheid met de AB. Programmeren veel erg mee (wat jullie al zeiden, maar wat anderen stellig beweerden ...).

Wat vreemd en frustrerend was is het ontbreken van de mogelijkheid voor de Oppo 101 de zendcode te veranderen, iets dat bij de Oppo 93 wel mogelijk is ... en laat ik nou net om te voorkomen dat de Oppo's op elkaars AB reageren de 101 een andere zendcode gegeven hebben ...

Activiteiten blijken in de praktijk erg handig, ook al was dit (imo. ook nu nog) geen vereiste.

Het systeem lijkt niet geheel stabiel te zijn (misschien moet ik nog een bronkeuze her-programmeren denk ik, aangezien die niet werkt / nog niet gewerkt heeft via deze AB).



Nogmaals dank aan allen die meedachten !
Hinterm Horizont geht's weiter.