universele afstandsbediening

Started by solitaire, January 16, 2018, 12:19:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

Mijn KPN STB, NAD versterker en Samsung TV maken in principe gebruik van een en dezelfde AB, nml. die van de TV. Echter is dit geen succes aangezien de werking niet stabiel is en voor een aantal situaties ook uberhaupt niet werkt. Voor de twee extra bronnen (Oppo players) gebruik ik de AB van de desbetreffende player. Graag zou ik iig. de ABs van de STB / versterker / TV willen samenvoegen in één andere / nieuwe AB.

Mijn toepassingen zijn
> naar de TV kijken, bron STB
> naar bron player 1 of 2 kijken
> naar bron player 1 of 2 luisteren (STB & TV uit)
> naar bron STB luisteren (TV uit)

Aangezien ik een haat/liefde verhouding heb met mobiele telefoons zou ik graag een oplossing vinden die daar geen gebruik van maakt, niet in de vorm van een AB-app en niet in de vorm van een set-up tool. Daarnaast zou ik graag een oplossing zien die niet gecompliceerder is dan minimaal noodzakelijk: scripts programmeren is iets dat ik niet wens tegen te komen, tenzij kinderlijk eenvoudig (...).

Natuurlijk heb ik HTf doorzocht naar tips en gebruikerservaringen, en mijn conclusie is dat een Logitech de meest voor de hand liggende optie voor mij zou zijn. De Harmony Companion is vaak beschreven als de ideale AB, echter die valt voor mij af vanwege de noodzaak met de telefoon te moeten werken. Volgens de Logitech site ondersteunen al hun ABs mijn apparaten, en dan valt mijn oog al snel op de 650 / 665 / 950 serie.

Kan iemand mij de verschillen tussen deze drie uitleggen, want ik zie ze niet (OK, in de afbeldingen zie ik verschil tussen de 650 / 665 en de 950 ;)). En gebruikerservaringen met deze drie lees ik ook erg graag ! Daarnaast hoor ik natuurlijk ook graag van alternatieven wanneer mijn Logitech-tunnelvisie te beperkend is 8)

alvast mijn dank


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dura

Lijkt me lastig, zo'n haatliefde verhouding die er dan voor zorgt dat je niet kan whatsappen etc. Ben je vroeger misschien gebeten door een smartphone? 8)

Ik vind die Harmony Compagnion het summon en als je 'm eenmaal opgezet hebt heb je in principe geen telefoon/tablet meer nodig. Dus je kunt er eentje lenen of iemand vragen langs te komen, app installeren, knoppen op remote toewijzen, activiteiten aanmaken en zo, en dan ben je weer even klaar. Mijn broers en ik doen het zo voor m'n moeders Logitech Harmony, gaat prima.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

solitaire

Het is niet dat ik geen smartphone heb, maar meer dat ik me niet smart genoeg voel voor mijn phone ...




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Nosferatu

Zelf heb ik de Harmony 300 (lekker simpel en goedkoop) en die programmeer je via een webbrowser. Zal met de 350 niet anders zijn vermoed ik. Jouw apparaten selecteren, bepalen wat de toetsen doen (volume uitsluitend via AV Receiver b.v. en bronselectie) en klaar. hoef je niet 'smart' voor te zijn.  ;D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

jossie

Misschien heerst hier een misverstand?

De Companion kan ook met de PC ingesteld worden. Je hoeft de app helemaal niet te gebruiken. En dat doe ik dus ook niet, veel te omslachtig voor dagelijks gebruik. Gewoon de remote met knoppen in het (half) donker zappen, volume en verschillende toepassingen kiezen... Je kunt altijd op elk moment de originele remote pakken voor een ingewikkelde/afwijkende actie.

Mocht je ook PC vrees hebben... tja...
Omni !

solitaire

Quote from: Nosferatu on January 16, 2018, 12:57:16
Zelf heb ik de Harmony 300 (lekker simpel en goedkoop) en die programmeer je via een webbrowser. Zal met de 350 niet anders zijn vermoed ik. Jouw apparaten selecteren, bepalen wat de toetsen doen (volume uitsluitend via AV Receiver b.v. en bronselectie) en klaar. hoef je niet 'smart' voor te zijn.  ;D

Heb de harmony350-quickstartguide er al even bij gehad, en dat ziet er logisch (...) en overzichtelijk uit.

Is het verschil met de 650 / 665 alleen een schermpje met soft-buttons ipv. de hard-buttons op de 350 ? :confused:



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Dura

Quote from: solitaire on January 16, 2018, 12:48:45
Het is niet dat ik geen smartphone heb, maar meer dat ik me niet smart genoeg voel voor mijn phone ...

Ah, ok, dan zal een echt intelligente remote met activiteiten en zo wellicht wat hoog gegrepen zijn? Want daarbij moet je wel eenmalig heel wat instellen.

One for A maakt ook remotes, die ook goed programmeerbaar zijn door de originele remote er op te richten en dan een commando te leren. Heel betaalbaar ook. Is dat misschien wat voor je?
https://www.oneforall.com/remotes.html

Maar nogmaals, de Compagnion heeft wel heel wat voor zich; mooi elegant slank design, die van mij doet nu al meer dan 2 jaar met z'n knoopcelletje, want hij werkt niet met IR maar via de wifi of radiogolven naar de hub (geen idee eerlijk gezegd), je hoeft 'm ook niet meer te richten op een aparaat daardoor, je hoeft niet eens in dezelfde ruimte te zijn, en hij is helemaal in te richten zoals jij 'm wilt hebben. Toegegeven, het is wat werk en misschien moet je er wat ondersteuning bij halen, maar dan heb je ook wat.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

solitaire

Quote from: jossie on January 16, 2018, 13:36:22
Misschien heerst hier een misverstand?

De Companion kan ook met de PC ingesteld worden. Je hoeft de app helemaal niet te gebruiken. En dat doe ik dus ook niet, veel te omslachtig voor dagelijks gebruik. Gewoon de remote met knoppen in het (half) donker zappen, volume en verschillende toepassingen kiezen... Je kunt altijd op elk moment de originele remote pakken voor een ingewikkelde/afwijkende actie.

Mocht je ook PC vrees hebben... tja...

De PC heb ik onder controle, de phone niet ... Met de PC heb ik feeling, de phone doet te vaak wat 'ie zelf wil ... Geen vrees zozeer, maar een zekere afkeer van de phone ;)

De Companion gebruikt ook een Hub: dat ding staat in de weg, heeft een schijn-funktie want de andere ABs doen hetzelfde zonder Hub, en de set-up voor simpel een AB is imo. nodeloos complex. Zo als de app niet nodig blijkt, lijkt mij de Hub onnodig ... ?!



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Nosferatu

Quote from: solitaire on January 16, 2018, 13:47:54
Heb de harmony350-quickstartguide er al even bij gehad, en dat ziet er logisch (...) en overzichtelijk uit.

Is het verschil met de 650 / 665 alleen een schermpje met soft-buttons ipv. de hard-buttons op de 350 ? :confused:



soli
Met de 300 kan je geen 'activiteiten' programmeren; als je Blu-Ray selecteert dat dan de speler, TV en AV Receiver aan gaan, de TV en AVR de speler als bron selecteren en je direct 'klaar' bent bijvoorbeeld. Moet die handelingen afzonderlijk doen maar die functies zitten wel allemaal op de 300 (350). Verder is het aantal apparaten wat je kan voorprogrammeren beperkt tot (zo uit het hoofd) 4. Er is nog een Harmony 200 (?) geweest welke (weer uit het hoofd) 3 apparaten kon bedienen.

Weet niet in hoeverre de 650/665 'activiteiten' ondersteunen maar aangezien ze een schermpje hebben lijkt het me logisch. Had hiervoor wel een (ouder type) Harmony met scherm maar die voelde gewoon erg gammel aan, de huidige modellen liggen, voor mij in ieder geval, 'lekker' in de hand en de knoppen voelen goed aan, niet te plastic.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

jossie

Ik lees veeeeel weerstand, I rest my case...

Laten we constateren dat vrijwel iedereen die dat ding heeft niet meer zonder wil.
Omni !

solitaire

Quote from: jossie on January 16, 2018, 14:02:02
Ik lees veeeeel weerstand, I rest my case...

Laten we constateren dat vrijwel iedereen die dat ding heeft niet meer zonder wil.

De keuse voor een Companion snap ik wel, maar alle mogelijkheden die het heeft (en zo aantrekkelijk maken) worden door mij nog niet voor een fractie gebruikt (en zo maken al die mogelijkheden hem voor mij juist onaantrekkelijk). Zo zag ik ook het enthousiasme voor bv. NEEO (The Thinking Remote :)), terwijl dat ding in mijn ogen door al het noodzakelijke programmeerwerk juist een te vroeg geintroduceerd product betreft ... Ik zit domweg niet in de doelgroep voor dergelijke apparaten ...



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

jossie

Dat je nou net de Companion met de NEEO vergelijkt!

Niet doen hoor!  Dat is ontspanning versus inspanning...  :D
Omni !

solitaire

Quote from: Nosferatu on January 16, 2018, 13:59:50
Met de 300 kan je geen 'activiteiten' programmeren; als je Blu-Ray selecteert dat dan de speler, TV en AV Receiver aan gaan, de TV en AVR de speler als bron selecteren en je direct 'klaar' bent bijvoorbeeld. Moet die handelingen afzonderlijk doen maar die functies zitten wel allemaal op de 300 (350). Verder is het aantal apparaten wat je kan voorprogrammeren beperkt tot (zo uit het hoofd) 4. Er is nog een Harmony 200 (?) geweest welke (weer uit het hoofd) 3 apparaten kon bedienen.

Weet niet in hoeverre de 650/665 'activiteiten' ondersteunen maar aangezien ze een schermpje hebben lijkt het me logisch. Had hiervoor wel een (ouder type) Harmony met scherm maar die voelde gewoon erg gammel aan, de huidige modellen liggen, voor mij in ieder geval, 'lekker' in de hand en de knoppen voelen goed aan, niet te plastic.

Het al dan niet mogelijk maken van 'activiteiten' is iets dat ik zal uitzoeken: daar zie ik het nut wel van in, al zie ik geen noodzaak.


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: jossie on January 16, 2018, 14:15:10
Dat je nou net de Companion met de NEEO vergelijkt!

Niet doen hoor!  Dat is ontspanning versus inspanning...  :D


:D

en dan te bedenken dat ik wat jij ziet als ontspanning (de Companion) als inspanning zie ... geeft al een inzicht wat ik dan van de NEEO vind ... marteling :wacko: ;)



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

jossie

Het instellen van de Companion is minder werk dan al het getyp dat je gedaan hebt in dit topic.
Omni !

solitaire

Quote from: Dura on January 16, 2018, 13:48:01
Ah, ok, dan zal een echt intelligente remote met activiteiten en zo wellicht wat hoog gegrepen zijn? Want daarbij moet je wel eenmalig heel wat instellen.

One for A maakt ook remotes, die ook goed programmeerbaar zijn door de originele remote er op te richten en dan een commando te leren. Heel betaalbaar ook. Is dat misschien wat voor je?
https://www.oneforall.com/remotes.html

Maar nogmaals, de Compagnion heeft wel heel wat voor zich; mooi elegant slank design, die van mij doet nu al meer dan 2 jaar met z'n knoopcelletje, want hij werkt niet met IR maar via de wifi of radiogolven naar de hub (geen idee eerlijk gezegd), je hoeft 'm ook niet meer te richten op een aparaat daardoor, je hoeft niet eens in dezelfde ruimte te zijn, en hij is helemaal in te richten zoals jij 'm wilt hebben. Toegegeven, het is wat werk en misschien moet je er wat ondersteuning bij halen, maar dan heb je ook wat.

One-for-All heb ik al even doorgenomen, en dat het van iedere originele remote door er op te richten een commando kan leren is een voordeel, maar ook een must aangezien de 'find your remote' wizard kwam met een bemoedigend 'no items matching your search criteria were found' ... Oa. hierdoor kwam ik bij Logitech, aangezien die aangeven al mijn apparatuur in de database te hebben.



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

#16
Quote from: jossie on January 16, 2018, 14:21:01
Het instellen van de Companion is minder werk dan al het getyp dat je gedaan hebt in dit topic.

:D


je bent van het Companion Promo Team ?!


maar OK, je zet me wel aan het denken, en da's natuurlijk ook een stap in mijn beslissingsproces 



soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

jossie

(ik wil het denkproces niet verstoren, het duurt inmiddels al zo'n 10 minuten)

(zou er wat uitkomen? Je weet het niet hé..., ben toch bang dat Soli weer een nieuwe bult vindt waar hij net niet overheen kan)
Omni !

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

jossie

#19
Ah! Hij is  er uitgekomen!


:D
;D
:eh:
:dozingoff:
:o
:-[
:-X


Laten we in dit topic officiëel vragen wie er iets tegen de Companion heeft:

"Wie heeft er iets TEGEN de Companion?"

Nu moeten we weer even wachten... (het is natuurlijk niet de bedoeling dat jij antwoord geeft Soli..., dat begrijp je wel hé...)

14:47   ... nog steeds niks ...
14:50   ... :yawnee: ...
Omni !

solitaire

nee O0

Je stelt je vraag niet goed. Dat degene die een Companion hebben hem niet kwijt willen zal zo zijn, echter mijn vraag was/is welke AB ik niet weer kwijt zou willen (als ik hem gevonden had).

Dus jouw vraag is voor jouw wellicht belangrijk, ik schiet er weinig mee op (afgezien voor de zoveelste maal kijken of het echt niet ook iets voor mij is ...).




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

jossie

Ai, nou wordt het ingewikkeld,

ik ga weer even verder met m'n werk...

IK zou 'm gewoon bestellen. Je mag 'm toch terugsturen als je het niks vindt?
Omni !

Dura

#22
Die ""overbodige"hub is juist geweldig; zoals ik al schreef, daardoor ben je van ir af, niet meer iedere week lege accu (zoals ik had bij de Logitech Touch, een vreselijk onding in een mooi jasje), je hoeft niet meer te mikken, er zit een extra sensor bij zodat je apparatuur desgewenst uit het zicht kan zetten etc.
Ik begrijp de weerstand tegen weer een kastje erbij, maar in dit geval kan ik uit ervaring zeggen dat je totaal geen last hebt van het ding en de voordelen zijn zeer reeel. Het enige nadeel is dat eventueel dwangmatig minimalisme opspeelt, heb ik ook wel eens last van, maar ben blij dat ik me er in dit geval overheen gezet heb.

Ik stop er ook mee nu, alle argumenten zijn wel voorbij gekomen en als je nu nog koudwatervrees heb, sterkte ermee.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

solitaire

#23
Jemig jongens, ik vroeg om vrijblijvend advies, niet om dwingend advies :nopompom:

Volgens mij heb ik goed inzicht in wat ik wil / niet wil. Ik heb geprobeert dit zo duidelijk mogelijk te omschrijven in mijn startpost. Dat er wordt geprobeerd mij te overtuigen toch te kiezen voor iets anders is natuurlijk OK (daar vroeg ik indirect ook om nietwaar). Echter ...

Natuurlijk heb ik HTf doorzocht naar tips en gebruikerservaringen, en mijn conclusie is dat een Logitech de meest voor de hand liggende optie voor mij zou zijn. De Harmony Companion is vaak beschreven als de ideale AB, echter die valt voor mij af vanwege de noodzaak met de telefoon te moeten werken. Volgens de Logitech site ondersteunen al hun ABs mijn apparaten, en dan valt mijn oog al snel op de 650 / 665 / 950 serie.

Kan iemand mij de verschillen tussen deze drie uitleggen, want ik zie ze niet (OK, in de afbeldingen zie ik verschil tussen de 650 / 665 en de 950 ;)). En gebruikerservaringen met deze drie lees ik ook erg graag ! Daarnaast hoor ik natuurlijk ook graag van alternatieven wanneer mijn Logitech-tunnelvisie te beperkend is 8)

@ Dura
Niet meer mikken zou leuk zijn, maar absoluut niet noodzakelijk, en mijn apparatuur staat in zicht (vandaar ook dat een los kastje extra opvalt) ...

Voor het starten van deze thread had ik al aardig de opties doorgenomen en een eerste selectie gemaakt. Nogmaals, die selectie is die die omschreven staat in de startpost. Laten we het niet lastiger maken door het hele wereldaanbod aan opties te gaan heroverwegen ;)


soli


:coffee:

Advies geef je aan de hand van de criteria waaraan het moet voldoen. Advies als 'koop nou maar wat ik kocht want dat is perfect (oh, en trouwens iedereen die het kocht vindt dat)' is alleen relevant als de criteria waaronder gekocht is vergelijkbaar zijn. Als ik kijk naar de onderbouwing van 'de Companion is perfect' dan zie ik criteria die niet de mijne zijn. Moet ik mijn criteria bijstellen omdat het product jullie zo goed bevalt ? Hoewel in mijn ogen niet, maar toch heb ik nu meermaals heronderzocht en heroverwogen. Het resultaat is een bevestiging van mijn zoekcriteria, en dus een bevestiging dat de Companion niet is wat ik zoek ...

Als we adviseren te kopen wat we zelf kochten, zonder ons te laten leiden door gegeven individuele criteria, heeft binnen de kortste tijd iedereen dezelfde spullen thuis staan ! ;) En is er niet gelukkig mee ... :(
Hinterm Horizont geht's weiter.

Nosferatu

#24
Even wat tijd vrijgemaakt om wat verder te zoeken. De 950 lijkt mij de Harmony Elite zonde de Hub. Beetje aan de prijs. Verschil tussen 650 en 665 ?

https://community.logitech.com/s/question/0D55A000075iP8n/purchase-650-or-665?s1oid=00Di0000000j2Ck&OpenCommentForEdit=1&s1nid=0DB31000000Go9U&emkind=chatterCommentNotification&s1uid=005i0000005ztze&emtm=1506348095948&fromEmail=1&s1ext=0

Om het kort te houden; de 665 ondersteunt 10 apparaten, de 650 8. Gezien de lagere prijs en de kleur zou ik persoonlijk voor een 665 gaan. Of de 350.  ::)

/edit/ bij bol punt com is de 665 slechts 59 eurootjes, lijkt mij een no-brainer om gewoon eens uit te proberen.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000