Advies nieuwe receiver budget onder de 1000

Started by chrisssj2, January 16, 2018, 00:03:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chrisssj2

Mijn Onkyo 616 TX NR is weer eens kapot . Na 1 maand van de reparatie programma (HDMI audio loss) krijg ik constant weer "diag norm 0" switch naar "diag norm 4" en dat blijft hij constant doen waardoor ik geen audio hoor?

Dus een nieuwe receiver maar denk ik...
Zat te denken gewoon cheap klaar...
Onkyo TX-SR444 270 euro
Of wat meer uitgeven en de
Marantz SR6011 699 euro de 7011 is 1020 euro maar t verschil lijkt me te weinig voor 300 euro. AURO3D lijkt me t ook niet echt waard aangezien ik nul komma nul AURO3D content ben tegen gekomen? Auro3d werkt niet op je normale muziek enz toch?

Maar is dit het waard? Zit er hoorbaar verschil in de kwaliteit van de audio tussen deze 2 bijvoorbeeld.

900+- is wel mijn max wat ik kan uitgeven.

Misschien wil ik in de toekomst wel 5.1.4 of 7.1.4. Maar 5.1.2 is zowiezo beter dan de 5.1 die ik nu heb.
Tevens moet hij 4k HDR passthrough hebben 60 fps en alles, en atmos.

Mijn audio set is compleet van Teufel.
ULTIMA 40 MK2 x4
Center speaker UL 40 C Mk2
Subwoofer US 2110/1 SW

Kanariepiet

Denon X3300W, super receiver en ruim binnen budget en inclusief audyssey xt32 (1 van de betere uitvoeringen van audyssey)

chrisssj2

Mag ik vragen wat je redenering is?
En hoe zit het met de audio kwaliteit vs goedkopere receivers of de receiver die ik nu heb de onkyo 616


chrisssj2

Oke cool! Ja ik denk dat mijn oog valt op de 6011 die is nog voor een leuke prijs te krijgen.

XT 32 app bediening?

De 6011 heeft "Audyssey MultEQ XT32"
Maar app bediening geen idee.. wat houd het in? via de telefoon alles regellen enz?

H&C Hifi



Een Denon AVR-X3400H kan zelfs meer dan de SR6011 en koop je ook voo ruim onder de 800,00 Euro
Ook XT32 en Audyssey app mogelijkheid.


dionb

#6
Yamaha aventage line no qeustion.
Marantz? Lichteraan welke.

En een goede 5.1 opstelling is beter dan height channels temzij je echt dedicated speakers aan je plafond hebt hangen. Naar boven gerichte speakers zou ik niet doen, word het niet beter van.

En voor zoiets heb je ook wel een grote kamer nodig.
7.1 heb je al een grote kamer voor nodig laat staan 5.1.4

morca

Quote from: chrisssj2 on January 16, 2018, 12:27:38
Oke cool! Ja ik denk dat mijn oog valt op de 6011 die is nog voor een leuke prijs te krijgen.

XT 32 app bediening?

De 6011 heeft "Audyssey MultEQ XT32"
Maar app bediening geen idee.. wat houd het in? via de telefoon alles regellen enz?
Met de app kan je instellen tot een bepaalde freq te werken bv met adsy.
Maar daarna ook bijregelen van freq wat wel erg handig is.

Quote from: HcHifi.nl on January 16, 2018, 14:20:41

Een Denon AVR-X3400H kan zelfs meer dan de SR6011 en koop je ook voo ruim onder de 800,00 Euro
Ook XT32 en Audyssey app mogelijkheid.


Beide mooie machines.
Maar ik zie ze beide voor dezelfde prijs staan na even googlen.
Maar als jij een goeie deal kan aanbieden zal die wellicht goedkoper zijn  ;D :thumbs-up:
Dat weet ik  ;)

chrisssj2

#8
De Marantz voor 699 weten te kopen.
Ik dacht gelezen te hebben dat deze Earc support.
Maar toen kwam ik erachter dat de website die dat zei een productbeschrijving van 6012 erop gezet had ipv 6011.


De denon AVR-X3400H heeft een paar dingen extra HEOS en die app controll dan dus, en de Earc.
Maar echter geen 5.1.4 support. slechts 5.1.2 ....

Nu is het maar afwachten hoe groot probleem is het dat ik geen Earc op de Marantz heb? Kan ik evengoed Dolby atmos content afspelen op mijn laptop naar mijn receiver/tv/game console.
Gaan het zien vandaag... Anders moet ik hem terugsturen. :S
Als iemand meer weet over Earc hoor ik het graag!

chrisssj2

Quote from: dionb on January 17, 2018, 05:18:03
Yamaha aventage line no qeustion.
Marantz? Lichteraan welke.

En een goede 5.1 opstelling is beter dan height channels temzij je echt dedicated speakers aan je plafond hebt hangen. Naar boven gerichte speakers zou ik niet doen, word het niet beter van.

En voor zoiets heb je ook wel een grote kamer nodig.
7.1 heb je al een grote kamer voor nodig laat staan 5.1.4

Dat zit wel goed hoor.
RX-A670 is de enige in mijn prijsklasse en die support "slechts' 5.1.2
Zou hem zowiezo niet geworden zijn.