Lap, we staan weer voor gekke kosten (tv stuk).

Started by Joske007, January 15, 2018, 11:53:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joske007

Lap, mijn woorden zijn nog niet koud en we staan al voor de eerste kosten in dit nieuwe jaar. Onze tv die net geen 3 jaar oud is, heeft het helaas verdomme begeven. Wat zijn de dingen tegenwoordig met hun geplande slijtage toch veel te snel stuk  :devil:

Jammer genoeg zit er niks anders op om naar iets anders uit te kijken, want de herstelkosten liggen te hoog.
Via deze weg zou ik graag op jullie advies willen beroepen bij de aankoop van een andere tv.

Belangrijkste eisen zijn (als het niet teveel gevraagd is)  ;D
afmeting 60 a 65"
4K HDR10
Geen tot zeer minimale backlite bleeding
Prijs max €1.599
Goede kijkhoek
3D overbodig
Geen gebogen scherm.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Raymond187

Ppfff kl0te zeg  :nopompom:

Wat is er precies stuk, en welke TV/model is het?

Na 3 jaar is dit toch een veel te korte levensduur. Is er geen coulance oid? 

Faxe

Gewoon even terug gaan naar de winkel waar TV gekocht is en laten maken op diens kosten. Kleine bijdrage in de reparatiekosten is redelijk maar meer dan 100 euro mag het niet kosten.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Dura

Zag ik toevallig vorige week of zo bij Radar; een redelijke levensduur voor een duurdere tv is volgens de consumentenbond 8 jaar, daaronder heb je een soort recht op verelngde garantie. Maar ja, dat moet je dan ook wel zien te krijgen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Exxar

Succes om een toestel buiten de garantie nog "onder garantie" te laten herstellen. Veel winkels (vooral dozenschuivers dan) zullen zich verstoppen achter de 2 jaar garantie en zeggen dat het toestel dan ook buiten garantie is.

Ik neem ondertussen al gewoon een verlengde garantie op de meeste toestellen die ik koop (kost iets van 5-10% extra voor garantie naar 5 jaar)

Marco66

#5
Philips 65pus7601, te krijgen voor rond de 1500 nu.
Enige scherm met direct fald scherm voor deze prijs en bevalt mij erg goed!
Geen enkele last van clouding of bleeding hier door.

Heb er voor 59,00 extra 5 jaar aan huis garantie op genomen, had je nu een nieuwe tv gescheeld.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Markless

Onder garantie zal niet lukken want die is inderdaad afgelopen. Verwachtte of redelijke levensduur, dat is een andere insteek. Laat liefst een kennis met juridische achtergrond de brief opstellen en met wat termen gooien en je bent zeker niet kansloos.

kermy

Ik heb ook de Radar uitzending gezien. Maar ja, je kunt het proberen, en je hebt er misschien wel recht op, maar het krijgen van dat recht gaat meestal niet van een leien dakje.

En om de uitzending maar eens te nemen als voorbeeld, daar ging het over een koel-vries combinatie. En om nu een maand of 2 zonder een koelkast te zitten is meestal te veel voor het gemiddelde gezin.

Dus als je gewoon een paar maanden zonder een TV kunt kun je vol goede moed aan de uitdaging beginnen en kijken waar het op uit draait.

En dat is nu gelijk waar de schoen wringt, van de 10 klanten zijn er misschien maar 2 die een dergelijke show gaan optuigen. Dan wimpel of ontmoedig je er nog 1 en je hebt 9 mensen die gewoon een nieuw toestel kopen. En dan begint het verhaal opnieuw.

Nederlands recht is duur en slecht, daar kom je razendsnel achter als je er mee te maken krijgt.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Jumping Jack

Even voor de goede orde: ts is een belg, als ie zijn tv ook in belgie heeft gekocht, geldt het Belgische consumentenrecht. Wij kennen niet de coulance-regeling zoals die in nederland wordt gehanteerd.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Exxar

Nee, inderdaad, dan is het hier (België dus) gewoon voor de vuibak.

KillerbeeNL

duurdere apparaten koop ik ALTIJD met verlengde garantie.

die 60 euro heeft ons na 3 reparatie pogingen en 2 1/2 jaar verder een gloednieuwe warmtepomp droger opgeleverd.

in de winkel een nieuwe (ander merk) uitgezocht en 2 dagen later geleverd en oude weer meegenomen.

Koop hem bij een fysieke winkel waar je langs kan gaan.

je hebt volgens de wet gelijk maar met een aanvullende verzekering geen discussie en brieven nodig.

Is het geld dubbel en dwars waard.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

BernHardN

een val en stoot verzekering is ook fijn! heeft me 2 iphones en een nieuw scherm in de Mac geleverd.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

KillerbeeNL

Quote from: BernHardN on January 15, 2018, 13:07:16
een val en stoot verzekering is ook fijn! heeft me 2 iphones en een nieuw scherm in de Mac geleverd.
zoiets zou ook via je woonhuisverzekering kunnen vallen , voor eigen risico even informeren bij je verzekering.

Bij mij zijn de kosten 2 jaar geleden vergoed maar zit nu een eigen risico aan vast.

tel een verzekering en de maandelijkse kosten op en het eigen risico heb je eruit.

Op vakantie zijn dit soort spullen ook verzekerd tegen diefstal.

kosten en baten......

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Edliver

Nederlands recht is duur en slecht, daar kom je razendsnel achter als je er mee te maken krijgt.
Al eens met HET Belgische te maken gehad,wel i.v.m. consumenten zaken uiteraard (met al het andere heb ik geen ervaring  :angel:
Het vermelde toestel (Philips) staat nu hier geprijsd voor 1299 € zonder de verlengde garantie.
Met die verlengde garantie zitten er ook nog adertjes onder het gras !
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

modde239

Ipv te investeren in een extra wasseneus garantie in de winkel gewoon investeren in een goede rechtsbijstand verzekering. Bij een conflict met de winkel die zich niet aan het burgerlijk wetboek wil houden lekker via de verzekering een advocaat eropaf sturen.... ;)

Joske007

@Marco66

Helaas ben ik van de laatste nieuwtjes ook niet echt meer op de hoogte, en om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk geen zin in de aankoop van een nieuwe tv :( of beter gezegd wou hier zeker nog enkele jaartjes mee wachten.

Hoe verhoudt een Philips 65pus7601 zicht tov LG-55b6v?

Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Marco66

Quote from: Joske007 on January 15, 2018, 15:00:21
@Marco66

Helaas ben ik van de laatste nieuwtjes ook niet echt meer op de hoogte, en om eerlijk te zijn heb ik eigenlijk geen zin in de aankoop van een nieuwe tv :( of beter gezegd wou hier zeker nog enkele jaartjes mee wachten.

Hoe verhoudt een Philips 65pus7601 zicht tov LG-55b6v?

Is geen vergelijk, is led tov oled.
Voor een niet oled scherm heeft de philips fantastische zwartwaardes ieg.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

fasteddie

Quote from: modde239 on January 15, 2018, 14:27:30
Ipv te investeren in een extra wasseneus garantie in de winkel gewoon investeren in een goede rechtsbijstand verzekering. Bij een conflict met de winkel die zich niet aan het burgerlijk wetboek wil houden lekker via de verzekering een advocaat eropaf sturen.... ;)

^^
Inderdaad....wij hebben rechtsbijstandverzekering bij Arag....heeft ons goed geholpen in de afgelopen jaren....ja het kost geld maar als je het nodig hebt ben je van heel wat gezeur en stress af....
Ervaring gelukkig nog niet op het gebied van consumenten goederen....bij gaat nooit iets stuk...zit al jaren te wachten tot mijn philips plasma de geest geeft ::)




MaxxMark

Quote from: Exxar on January 15, 2018, 12:13:42
Succes om een toestel buiten de garantie nog "onder garantie" te laten herstellen. Veel winkels (vooral dozenschuivers dan) zullen zich verstoppen achter de 2 jaar garantie en zeggen dat het toestel dan ook buiten garantie is.

Ondanks dat TS inderdaad een Belg is wilde ik toch ff reageren hoe het inderdaad officieel in Nederland zit. Hier hebben we wettelijk gezien het "Conformiteitsbeginsel". Hierbij geldt dat een verkoper een deugdelijk product moet leveren dat gedurende de technische levensduur moet blijven werken. Hierbij is het altijd de vraag wat de 'technische levensduur' hoort te zijn. Als de consumentenbond zegt dat het 8 jaar is, dan zal dat wel ongeveer kloppen.

Indien binnen die periode het product een defect heeft moeten de reparatiekosten (of vervangingskosten, als die lager zijn dan de reparatiekosten) naar rato worden betaald door de verkoper en de consument.

Ofwel als het repareren van jouw tv nu 200 euro kost, hij precies 3 jaar oud is en de technische levensduur 8 jaar is; dan zou jij 3/8e van de reparatiekosten moeten betalen en de verkoper 5/8e.
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Edliver

Wordt dit algemeen aanvaard of moet je dat echt 'afdwingen",als je dit via rechtsgeding of via het vredegerecht moet doen zul al snel niet veel minder uitgeven dan aan een nieuw toestel,hier in Belgie toch.
Ga toch eens onderzoeken of dit hier ook van toepassing is.
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Faxe

Conformiteitsbeginsel is volgens mij gebaseerd op Europese wetgeving en geldt ook gewoon in België.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Joske007

Quote from: Marco66 on January 15, 2018, 15:22:21
Is geen vergelijk, is led tov oled.
Voor een niet oled scherm heeft de philips fantastische zwartwaardes ieg.
Weet ik wel  ;)
Ivm lees wel dat de Philips 65pus7601 niet zo een fantastische kijkhoek heeft, iets wat ik bij mijn Sony wel een minpunt vond, verder had deze wel een mooie plaatje.
Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link