Weinig laag uit fronts

Started by RicooCardoo, January 14, 2018, 23:49:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

morca

#50
Quote from: Blue-Eyes on January 16, 2018, 12:25:48
thx, je overschat het, ik probeer alleen soms gewoon logische dingen te zeggen of te doen :)
Theorie maak ik meer buigingen naar jullie toe!
Een buiging is niet nodig daar doe ik het niet voor.
Ik probeer ook logisch te denken
Zie graag iemand ze probleem opgelost.
Net zoals mijn collega.s uit het meet topic.
Respect voor alle input elke keer weer.
Samen weten we meer  :worship:

Onderschat jezelf zeker niet.
Je weet het zeer duidelijk en correct te omschrijven imo

RicooCardoo

Bedankt voor alle reacties en iedereen die probeert mee te helpen!
Even een dagje druk geweest en je word overspoeld.

Marco, je hebt pm terug.

Ik heb het idee dat er wat onduidelijk is over wat ik nou wil/bedoel.
Ik denk dat morca me iedergeval begrijpt uit de reacties te lezen.

Laat even duidelijk zijn dat ik de fronts niet mee laat doen in het laag, hier heb ik de sub voor voor alles onder 80hz, daarboven pakken de fronts en derest het over.
Zoals als morca al zij en ik heb laten zien, zie je dat audyssey de bass/het laag dysdanigbafkapt dat er uit de fronts nauwelijks tot niks te horen is.
Je hoort nu duidelijk bij muziek als de woofer meespeelt dat je wat mist (de bass) uit de fronts. aks ik dan devwoofer uitzet is dit ook meteen duidelijknte horen... het hoog is prachtig en hrlder, maar de bass klinkt net als je autospeakers....
Dit wil ik dus opgelost jrijgen, want ja ze kunnen bass weergeven want dat doen ze ook zondet auddysey.

Schuiven tussenbde crossovrr van 40hz tot 250 geeft geen verschil in bass/laag omdat audyssey het dus zo extreem heeft afgekapt.
Spelen met de instellingen als ik audyssey uit zet geeft wel verschil.

@evilniek, ik begrijp dat voor muziek de vloerstaanders niet veel hoeven te doen op normaal volume, maar nu komt er geen goede bass uit wat wel zou moeten. Voor het echte laag heb ik sowiesonde sub.

De akoestiek is inderdaad niet goed nog maar dat moet niet betekenen dat ik gewoon geen bass heb uit de fronts.

morca

Hij dempt wel veel met adsy op je fronts
Handmatig demp ik niet zoveel denk ik.

Maaaar.
Je sub speelt dus wel mee met muziek in stereo.
Die speelt in je roommodus gebied.
Dus juiste afstelling vd eq of losse dsp is noodzakelijk in jouw geval voor de sub.
Bij iedereen eigenlijk.

Nu is het me 100 % duidelijk wat je wil .

blue-eyes

Quote from: morca on January 16, 2018, 15:24:08
Een buiging is niet nodig daar doe ik het niet voor.
Ik probeer ook logisch te denken
Zie graag iemand ze probleem opgelost.
Net zoals mijn collega.s uit het meet topic.
Respect voor alle input elke keer weer.
Samen weten we meer  :worship:

Onderschat jezelf zeker niet.
Je weet het zeer duidelijk en correct te omschrijven imo

Dikke duim :)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey


RicooCardoo

#55
Quote from: morca on January 16, 2018, 19:33:32
Hij dempt wel veel met adsy op je fronts
Handmatig demp ik niet zoveel denk ik.

Maaaar.
Je sub speelt dus wel mee met muziek in stereo.
Die speelt in je roommodus gebied.
Dus juiste afstelling vd eq of losse dsp is noodzakelijk in jouw geval voor de sub.
Bij iedereen eigenlijk.

Nu is het me 100 % duidelijk wat je wil .

Klopt hij speelt wel degelijk mee, maar... lees goed: als ik in huis bezig ben met klusjes (nieuwbouw) dan heb ik de sub uitstaan omdat ik boven en vooral in de trap (open trappen) heel veel last heb. Daarom wil ik dat ze in stereo ook goed klinken zonder sub. maar nig wel wat bass produceren (wat ze nu dus niet doen) en het klinkt ook niet als een geheel als ik wel op de sweetspot ga zitten om eens lekker te luisteren.


RalphH

Handmatig eq'en doe je naar mijn idee icm meten en niet "op het gehoor". Niet de basis in iedergeval, hooguit de finetuning. Gok dat Morca het zo aanpakt.

Daarnaast zul je wel moeten kiezen of je goed laag op de luisterplek wil hebben of elders in huis, akoestiek is gewoon je nadeel. Of je moet voor "elders in huis" je AVR op direct zetten, die omzeilt dan doorgaans alle gedane eq/audyssey instellingen en dan hopen dat het naar je zin is.

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RicooCardoo

 :pompom:
Quote from: morca on January 16, 2018, 20:58:12
Tja dan zit ik toch aan totale handmatige afstelling te denken.
Maar dat kunnen niet veel mensen.

Word nog een punt denk ik.

Ik hoop dat ik deze week nog kan meten, volgende week sowieso niet.
Dan gebeurt er iedergeval iets, anders is het alleen maar opties roepen.


Ben al aandachtig je audyssey link aan het doorlezen

RicooCardoo

Quote from: RalphH on January 16, 2018, 21:18:11
Handmatig eq'en doe je naar mijn idee icm meten en niet "op het gehoor". Niet de basis in iedergeval, hooguit de finetuning. Gok dat Morca het zo aanpakt.

Daarnaast zul je wel moeten kiezen of je goed laag op de luisterplek wil hebben of elders in huis, akoestiek is gewoon je nadeel. Of je moet voor "elders in huis" je AVR op direct zetten, die omzeilt dan doorgaans alle gedane eq/audyssey instellingen en dan hopen dat het naar je zin is.

De akoestiek is sowieso nu het nadeel. Misschien wil ik wel te snel...

blue-eyes

#60
Zomaar een gedachte, de leverancier van je spullen kan je niet helpen? Afhankelijk van de deal wat je hebt afgesloten is dit service of zal je moeten betalen.

Voor mij een van DE redenen om naar bedrijven te gaan waar dit als service wordt geboden. En ja, uiteraard betaal je dan meer dan bij een dozenschuiver. Het is een keuze. Ik vind het ook niet leuk om alles af te stellen. Jij wellicht wel :)
Daarom dus alles bij BB&G gekocht. Er zijn nog veel bedrijven die dit doen, ook andere sponsoren. Zie de sponsor lijst.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

RicooCardoo

Ik vibd het inderdaad leuk om het zelf te doen, tenzij ik hier echt niet uit kom.
Of het in de service zit weet ik  niet, we hebben alles gekocht bij hifiklubben.

morca

Quote from: RalphH on January 16, 2018, 21:18:11
Handmatig eq'en doe je naar mijn idee icm meten en niet "op het gehoor". Niet de basis in iedergeval, hooguit de finetuning. Gok dat Morca het zo aanpakt.

Daarnaast zul je wel moeten kiezen of je goed laag op de luisterplek wil hebben of elders in huis, akoestiek is gewoon je nadeel. Of je moet voor "elders in huis" je AVR op direct zetten, die omzeilt dan doorgaans alle gedane eq/audyssey instellingen en dan hopen dat het naar je zin is.
Niet helemaal mee eens.
Ik doe de speakers op het gehoor met een liedje waar alles een beetje inzit.

De sub is veel meer werk
meten
Inregelen .
En zo nog een paar keer.
En dan nog op het oor als de akoestiek tegenwerkt.

Ik snap je gedachte.
Maar weet ook nog goed hoe je onder de indruk was toen je hier op visite was.
Als eerste van het forum.

Was een leuke dag .
Ben wel benieuwd wat je van me op het oor werken in me huiskamer vind.
En weer eens bijpraten.
Als je weer eens zin heb ralphH kom keertje langs.
Niet alleen voor de set en luisteren.
Maar je bent een zeer goede gast altijd welkom.

Misschien idee voor de Ricardo.
Hou de mic eens zeg 50 cm naar voren tov je luisterplek en maak 3 metingen gefocust op je luister plek.
Ik weet dan klopt de afstand-timing niet.
Maar zo kom je er ook niet uit.

Als dat niet werkt eens op 8 verschillende plekken meten zoals in het adsy hoofdstuk staat met plaatje erbij hoe en waar ong.


morca

Quote from: RicooCardoo on January 16, 2018, 21:35:30
Ik vibd het inderdaad leuk om het zelf te doen, tenzij ik hier echt niet uit kom.
Of het in de service zit weet ik  niet, we hebben alles gekocht bij hifiklubben.
Het leuke aan het zelf doen is ook dat je al gauw 400 a 500 euro bespaart.
Plus als je setup veranderd kan je het zelf weer fiksen

RalphH

Quote from: morca on January 16, 2018, 21:35:47

Ik snap je gedachte.
Maar weet ook nog goed hoe je onder de indruk was toen je hier op visite was.
Als eerste van het forum.


Was toen nog niet veel gewend :devil: Nee geintje, klonk dik. Maar ging destijds vooral om het laag en dat had je met REW en de behringer voor mekaar gekregen.
Hoe het nu is moeten we inderdaad nog maar eens keuren. ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

morca

Idd de monitoren schieten wel stuk slamlaag tekort.
Dat zal ik niet ontkennen haha.
Daarom gebruik ik nu die extra slamwoofers.

Thanks voor het compliment maar dat kwam grotendeels door de akoestiek.
Dat was meten de correctie invoeren en klaar.
Zo makkelijk heb ik het nooit meer gehad daarna  :clapping:

Beneden was hard werken mbt de subs.

Leuk als je weer eens langskomt.
Graag wel weer  bosche bollen dan net als toen  :D
Ándersom zou ik het graag eens bij jouw horen en ouwehoeren.
Maar of dat ooit nog gaat lukken...

Xander32

... vroegâh, in de beginne van mijn ht-tijdperk, liet ik eerst de receiver een meting doen en liep vervolgens alles met de hand na. Het vertrekpunt is dan al een meting door de receiver. Ik had daarvoor een db meter tot mijn beschikking; alle speakers regelde ik dan handmatig af op 75db op de luisterplek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

morca

Ik heb nooit een db meter gehad .
Ik weet nog dat RalphH daar enigsinds verbaast over was.
Doe ik ook op gehoor.

Maar ik raad het wel iedereen aan een db meter te gebruiken.
Ik ben een geval apart :clapping:

Niet alleen met meten en inregelen, maar ook in het dagelijks leven.

Dat werkt niet altijd in me voordeel
Maar das wat anders en heeft niks met muziek te maken  :hehe:

Dirk

Quote from: morca on January 17, 2018, 08:20:12
...
Maar das wat anders en heeft niks met muziek te maken  :hehe:

volgens sommigen heeft meten ook niets met muziek te maken, dus...de cirkel is rond ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

morca

Quote from: Dynky on January 17, 2018, 13:22:47
volgens sommigen heeft meten ook niets met muziek te maken, dus...de cirkel is rond ;)
Tja die doen zichzelf tekort.
Hierboven was na 1 meting de sub zo ongelooflijk goed afgesteld.
Dat had 100 % met muziek te maken.

Het is goed hulpmiddel, wat er wel voor kan zorgen dat er meer muziek als geluid uit je set komt.

Wat me opvalt dat de mensen die dat vaak roepen een grote lege harde ruimte hebben .
Met parket of marmer.
Zo.n ruimte heeft imo dan weer weinig met muziek te maken.
Het vernageld groot deel van de potentie van dergelijke dure sets.
Maar goed ieder ze ding  :)


RicooCardoo

9 van de 10 keer kom je helaas in de woonkamer (met vriendin erbij) niet onder een parketvloer uit. Die hebben we hier ook liggen.

morca

Het was niet persoonlijk naar iemand bedoeld ricardo.
En ik snap het wel veel vrouwen vinden het mooi en handig.

Was meer een soort grapje van dirk en mij.

RicooCardoo

Aaah ok, geen probleem. Via tekst soms wat moeilijker onderscheid te maken.