Versterker reparateur omgeving Noord Limburg

Started by Sjaudio, January 14, 2018, 21:01:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaudio

Zoek iemand die mijn XTZ A100 D3 kan repareren.

Versterker heeft een wegvallend linker kanaal. Vooral bij koud opstarten heeft ie moeite met het linker kanaal te laten spelen. 9/10 keer werkt het dan niet direct. Vervolgens als de versterker warm wordt (soms na 1 a 2 minuten al) springt het linker kanaal ook aan en zijn er eigenlijk geen problemen meer.  Soms helpt een flinke tik op de kap ook om het linker kanaal aan te laten springen.

Versterker is te switchen tussen klasse A of AB, maar dit mag niet baten, alleen wordt ie bij klasse A wel warmer. Heb ook wel eens gehad dat het linker kanaal wat gaat ruizen als de versterker echt heet wordt.

Ik verwacht ergens een slechte soldering, of een onderdeel wat koud geen goed contact maakt. Dit gaat mijn kennis helaas te boven.

Zoek een reparateur en of prijsopgave in de regio Noord Limburg, of indien de kosten gering zijn eventueel elders.

Bedankt alvast voor het meedenken.






Rowdy

Je kan als de versterker op bedrijfstemperatuur is vriesspray op verdachte componenten in het linkerkanaal spuiten om zo het defecte onderdeel te vinden.
Solderingen nakijken.

Sjaudio

Quote from: Rowdy on January 14, 2018, 21:07:28
Je kan als de versterker op bedrijfstemperatuur is vriesspray op verdachte componenten in het linkerkanaal spuiten om zo het defecte onderdeel te vinden.
Solderingen nakijken.

Ik kan dat niet hoor.... [emoji16]

luuk123456

Je zou Stamfort in Blerick eens kunnen proberen.
Heeft me tot nu toe altijd kunnen helpen...

Groet,
Luuk

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

Sjaudio

Quote from: luuk123456 on January 14, 2018, 22:20:08
Je zou Stamfort in Blerick eens kunnen proberen.
Heeft me tot nu toe altijd kunnen helpen...

Groet,
Luuk

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Die had ik al gemaild inderdaad! Thnx

spike155

Living Room:
HEOS AVR,  LG OLED65C25LB, Eminent EM7680, Apple TV. Acoustic Energy AE-100.2 fronts, KEF KHT 3001SE Center, HEOS SUB, HEOS 1 HS2 rears.
Rec Room:Marantz SR6010, Panasonic TX-58GXW804, PS2, PS3, PS4, Nintendo Switch, Panasonic DMP-BD60, KEF KHT 3001SE Front, Canton AV700 center KEF Kube2 Sub, KEF KHT 3001SE rears.

Sjaudio



H&C Hifi


Sjaudio

Bedankt Marcel.

De versterker staat inmiddels al een paar dagen bij Stamfort in Blerick. In afwachting van zijn reactie, mocht dat niks worden kom ik even bij jullie langs.

H&C Hifi

Quote from: Sjaudio on January 24, 2018, 13:32:19
Bedankt Marcel.

De versterker staat inmiddels al een paar dagen bij Stamfort in Blerick. In afwachting van zijn reactie, mocht dat niks worden kom ik even bij jullie langs.

Ik hoor het wel  :)

Sjaudio

Ondertussen prijsopgave gekregen. Linker eindtrap toont een afwijking, moeten ook wat componenten vervangen worden. Totaalprijs €100 maximaal. Vond ik prima. Thnx voor de hulp !

PascalP

Stamfoort is inderdaad een prima vent die me ook al eens geholpen heeft tegen zeer schappelijke prijzen :)

Inmiddels the versterker al terug ontvangen?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Sjaudio

Jazeker, netjes gerepareerd tegen zeer schappelijke prijs !