Keuze portable player advies?

Started by fasteddie, January 14, 2018, 19:24:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fasteddie

Heren,

Ben een beetje veel aan het oriënteren op een portable audio speler.

Wie heeft er recente ervaring met de Fiio's  X5 3rd Gen, X3 3rd Gen, en de X1 2nd gen of de Cowon Plenue D of soortgelijke spelers?

Twijfel sterk of bluetooth en Android mogelijkheden iets is wat je in de praktijk echt gaat gebruiken....

Hoor graag jullie ervaringen

Dank   

fasteddie


mondiaal

Ik heb zelf de cowon( iaudio) x5L , superspeler maar waarschijnlijk niet meer aan te komen. (behalve marktplaats)

fasteddie

Cowon is zeker een van de beste spelers op de markt....

Kwabbernoot

Ik heb een Pioneer XDP-100R. Werkelijk een prima ding maar als je Bluetooth nodig hebt met een redelijk bereik moet je die niet hebben.

Groeten...

fasteddie

Hoe was het gebruik van de wifi?
Kan me voorstellen dat je daar wel gebruik van maakt als je een wifi spot hebt op het strand ;D

Maar geen idee of dat nou een beetje werkt of niet....? Dat zou nog voor mij een overweging zijn om zo'n apparaat aan te schaffen...

Heb jij daar ervaring mee K?

Dank je...

Dura

Ik heb een tijd een Sony A17 gehad. Compact spelertje met lange batterijduur en heel aardig geluid. Maar ik moet zeggen, mijn huidige iPhone SE klinkt dusdanig goed dat ik de Sony verkocht heb. En dan te bedenken dat ik oudere iPhones (en Samsungs) niet om aan te horen vond, maar nu is het dusdanig goed dat ik geen aparte DAP meer mee ga nemen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

solitaire

Heb een Pioneer XDP-30R met Yamaha EPH-100 in-ears. Bevallen erg goed. De Pio is Android-based.

Zelf gebruik ik uberhaupt nog nergens bluetooth :coffee:




soli

Hinterm Horizont geht's weiter.

fasteddie

Soli,

Heb je ook ervaring met de wifi? Of gebruik je dat zelden?

Kwabbernoot

Quote from: fasteddie on January 17, 2018, 22:21:36
Hoe was het gebruik van de wifi?
Kan me voorstellen dat je daar wel gebruik van maakt als je een wifi spot hebt op het strand ;D

Maar geen idee of dat nou een beetje werkt of niet....? Dat zou nog voor mij een overweging zijn om zo'n apparaat aan te schaffen...

Heb jij daar ervaring mee K?

Dank je...

Ik gebruik wifi alleen op het werk en thuis en dat gaat prima. Voordeel van Android is dat je alle apps kunt gebruiken. Dus alle streamingsdiensten zijn wel te gebruiken. Ik heb alleen begrepen dat niet alle apps gebruik maken van de dedicated DAC. HIerdoor zit je ook vast aan het gebruik van de standaard music player maar dat is een meer dan prima app dus dat vind ik niet zo'n probleem. Maar goed, de mogelijkheid om die apps te gebruiken is er dus wel.
Maar ik gebruik de Wifi vooral om bestanden heen en weer te kopieren. Via een filemanager een ftp verbinding maken en bestanden overzetten via de computer of met een app (bv QNAP Qfile) de bestanden direct vanaf de NAS op de player kopiëren.

Dus ik zou waarschijnlijk wel weer voor een Android based player gaan maar of dat weer de Pioneer XDP-100R zou worden...? Ik vind een beetje bereik bij bluetooth toch wel prettig en dat doet deze dus echt niet goed.

Ik vind dergelijke spelers qua geluid trouwens nog steeds wel beter dan mijn Samsung S8.

Groeten...

Nosferatu

Heb sinds kort een Pioneer XDP-30R en moet zeggen dat die best goed klinkt. Boven verwachting goed. De software.......laat ik het zo zeggen....het is voor mij geen wonder (meer) waarom Apple destijds de DAP markt domineerde. Heb ook een iPod Video (80GB) en een iPod Classic (160GB) en die zijn IMHO veel gemakkelijker te bedienen. Laten we het ook eens over dat oh zo verguisde iTunes hebben; klik-klik-klik-sync-klaar. Pioneer's/Onkyo's X-DAP Link ? Ohhhhhh pleeeeeease........ :crazy:

Geen idee wat FiiO voor sync software gebruikt. Gelukkig kan je gewoon de albums naar de 'USB' drives slepen als de Pio is aangesloten, anders kon de speler wat mij betreft rechtstreeks de kliko in.

Waarom, als je dan toch 2 iPods hebt, een andere DAP erbij ? Nou..... Hi-Res Audio ondersteuning en meer opslag. Er passen 2x256GB microSD's in. Er zijn al 400GB's te koop dus dan kan je 'doorgroeien' naar 816GB (16GB intern). Past eindelijk m'n hele geripte audio collectie op 1 speler.  :D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

solitaire

Quote from: fasteddie on January 18, 2018, 07:39:55
Soli,

Heb je ook ervaring met de wifi? Of gebruik je dat zelden?

X-DAP Link is sinds afgelopen december in Versie 1.3.0, en is wel beter geworden, maar meestal sleep ook ik de bestanden van folder naar folder net als Nosferatu, via een simpel mini usb linkje


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

fasteddie

Ok dank je...wat ik bedoel is of het zodanig goed is dat je bijvoorbeeld naar internet radio kan luisteren...

solitaire

Hinterm Horizont geht's weiter.

Nosferatu

Quote from: fasteddie on January 18, 2018, 11:53:07
Ok dank je...wat ik bedoel is of het zodanig goed is dat je bijvoorbeeld naar internet radio kan luisteren...
De Pio ondersteunt Tidal en Tunein. wil vanavond wel even Tunein uitproberen. Meer add-ons heb ik (nog) niet kunnen ontdekken. Pio/Onkyo zeggen wel 'other services to follow' maar welke ?
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Kwabbernoot

Heeft die Pioneer dan niet de gehele Android market ter beschikking? De mijne heeft dat namelijk wel. Alle radio dingen (TuneIn, Radio NL app) en streamingsdiensten (Google Play Music, Tidal, Spotify) doen het prima bij mij.

Groeten...

Nosferatu

Quote from: Kwabbernoot on January 18, 2018, 12:08:28
Heeft die Pioneer dan niet de gehele Android market ter beschikking? De mijne heeft dat namelijk wel. Alle radio dingen (TuneIn, Radio NL app) en streamingsdiensten (Google Play Music, Tidal, Spotify) doen het prima bij mij.

Groeten...
Als ik bij de Pioneer website kijk dan zie ik Google Play wel bij de 300R staan maar niet bij de 30R. In de menu structuur van de 30R 'blader' je wel naar Tidal en TuneIn maar heb nog niet ontdekt of je nog ergens anders naartoe kunt 'bladeren'.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

Kwabbernoot

Ah oké. Bij de 30R ben je dus afhankelijk van Pioneer voor welke diensten ondersteund (gaan) worden. Dat is wel jammer.

Groeten...

fasteddie

Dank jullie heren voor jullie ervaringen...dank dat ik toch maar voor het merk cowon ga alleen gezien het feit dat dit dedicated" players zijn  zonder wifi en weet ik veel allemaal...ik ben bang dat ik daar in de oraktijk gewoon geen gebruik van ga maken.....

Het wordt waarschijnlijk de cowon plenue D of de M versie dan wel 2de hands..... ::)

Mocht iemand nig verdere tips ideeen hebben hoor ik graag natuurlijk....ik blijf een twijfelaar ???

fietser

Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

fasteddie


fietser

Heb goede ervaringen met Ali. Gaat wel goedkomen. Ik heb hem hiier al eens gehhoord weliswaar niet met deze oordopjes. Scheelt echt een mep ook nog als de douanerechten erbij komen.
Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Xstream

#22
Beetje mosterd na de maaltijd ... maargoed. Zag de post nu pas, en wie weet heeft iemand er nog wat aan.
Ik heb een tijd lang met veel plezier een Fiio X3 gehad. Maar het werd weer 's tijd voor een upgrade. Dat werd de Cayin i5. Mooie speler om te zien, goede software, op zich mooi gelaagd geluid met een unieke klank, maar ik vond het net wat te wollig. Het deed me toch de Fiio X7 te overwegen, omdat ik die Fiio sound wel miste. Ook omdat deze met Android kwam en de mogelijkheid om Spotify, Tidal e.d. te kunnen gebruiken. Dat bleek een grote fout. Nog nooit zo'n ellende ding gehad.

Software zo brak als wat. Spotify werkte bijna nooit, Android crashes, memory die volliep met onbruikbare spotify meuk o.a. Na 2 jaar 0,0 stable releases om 't te fixen. En de ene release die 1 issue fixte, gaf 2 nieuwe problemen erbij. Elke update moest je via het Fiio forum opzoeken, vage instructies en vage metode van updaten. Het was gewoon hopeloos. Qua geluid overigens top. Maar dat hele Android icm muziek speler was echt way over their head zegmaar. Ze hadden geen idee wat ze aan het doen waren.

Maargoed, het is inmiddels MK3, dus wellicht hebben ze de zaken eindelijk voor elkaar. Ik ben dus wel benieuwd hoe die je bevalt?

Mijn oplossing is gewoon m'n iPhone met (indien ik niet onderweg ben) icm de Zishan Z2 DAC/versterker eraan (van Ali) a $35 incl shipping. Beter geluid dan ooit. Die gebruik ik trouwens ook icm m'n Macbook Pro. Er is inmiddels ook een Z3 met LCD scherm, zodat die ook als speler te gebruiken is. Misschien dat ik die nog 's probeer.

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

fasteddie

Beter later dan nooit.....ik zelf ben uiteibdelijk gegaan voor een Fiio X5 en ben er zeer tevreden over!
Ideaal i.c.m. Spotify....en dat is eigenlijk het enig waar ik hem voor gebruik....

Het downloaden van de drivers op de pc is me niet gekukt dus ik sla geen eigen flac muziek op op de externe card....dat natuurlijk wrl een beetje jammer is is....

Totop heden geen problemen, alleen als ik muziek download van spotify gebeurt dat altijd op de interne card van 32 gb en niet op de externe card....waardoor deze snel vol raakt...

Wellicht heeft iemand een tip om dat op de externe card te laten plaatsvinden..?

Dus veel plezier van de x5....

mondiaal

Quote from: mondiaal on January 17, 2018, 00:47:14
Ik heb zelf de cowon( iaudio) x5L , superspeler maar waarschijnlijk niet meer aan te komen. (behalve marktplaats)

Helaas heeft hij het begeven maar ik begrijp dat x5 (cowon of filio) een goede keuze blijkt. Toevallig familie van elkaar?