Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dura

Quote from: HuubF on February 22, 2021, 21:26:18
OMG, daar gaat mijn mooie topic...

Zolang ik prima het verschil hoor tussen een Esotar 2 en Esotar 3 maak ik me geen zorgen.
Daar begon deze discussie ook: de volslagen ongefundeerde insinuatie dat jij geen verschil kan horen tussen componenten van  Ralphie.
Misschien moet je 'm uitdagen dat jij wel degelijk de Dyns en Spendors in een DBT uit elkaar kan houden. Flinke som geld erop, getuigen erbij, en dan gaan we van dat geld een leuk feestje bouwen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

Contour

Ha Huub,

Je kan, net zoals Hans, ongewenste personen verzoeken 'op te donderstralen' uit je topic!

;D ;D ;D ;D ;D ;D

HuubF

Quote from: Dura on February 22, 2021, 21:37:55
Daar begon deze discussie ook: de volslagen ongefundeerde insinuatie dat jij geen verschil kan horen tussen componenten van  Ralphie.
Misschien moet je 'm uitdagen dat jij wel degelijk de Dyns en Spendors in een DBT uit elkaar kan houden. Flinke som geld, erop getuigen erbij, en dan gaan we van dat geld een leuk feestje bouwen.

Nee joh is niet nodig.  ;) ;D >:( :( 8) ::) :bigsmile: :alien:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: Contour on February 22, 2021, 21:42:37
Ha Huub,

Je kan, net zoals Hans, ongewenste personen verzoeken 'op te donderstralen' uit je topic!

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Nee dat hoeft niet. Soms gedragen ze zich een beetje als lastige pubers. I can handle that.  :devil:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Het lastige gedrag is gelukkig niet alleen voorbehouden aan de pubers.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

Wanneer je nog wat tijd over hebt en wat wilt leren: https://www.trainyourears.com/
Waar hoor je die gitaar, triangel of viool nu? Deze tool helpt.
JBL PRX Power!

HuubF

Quote from: Raphie on February 23, 2021, 08:34:09
Wanneer je nog wat tijd over hebt en wat wilt leren: https://www.trainyourears.com/
Waar hoor je die gitaar, triangel of viool nu? Deze tool helpt.

Oh dat vind ik wel leuk, ga ik doen.  :worship:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Koen K

Quote from: Contour on February 22, 2021, 21:42:37
Ha Huub,

Je kan, net zoals Hans, ongewenste personen verzoeken 'op te donderstralen' uit je topic!

;D ;D ;D ;D ;D ;D

Als mensen alleen maar komen om te zieken, dan is dat wat mij betreft een logische stap. Misschien zou je kunnen proberen eens wat bij te dragen in plaats van alleen maar te zitten slijmen bij degenen waar je het mee eens bent en de droeftoeter uit te hangen in topics waar je blijkbaar niks nuttigs te melden hebt.

Kwabbernoot

Quote from: HuubF on February 23, 2021, 09:16:10
Oh dat vind ik wel leuk, ga ik doen.  :worship:
Ja, dat dacht ik ook. :pompom: Totdat ik zag dat het geld kost. :nopompom: Dan maar niet.

Groeten...

HuubF

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Ik zit in mijn oppas-dagen, gisteren in Hellevoetsluis bij m'n moeder en nu in Den Bosch bij 2 kleinkinderen. Lijkt verdacht veel op werk: lange ritten en de hele dag sociaal bezig zijn. Voor een gepensioneerde kluizenaar tamelijk zwaar. Maar ook weinig muziek.

Hoewel... in mijn nieuwe Toyota Yaris zit een JBL installatie  waarover in de folder nogal juichend werd gedaan maar waarvan de kwaliteit in de praktijk een beetje tegenviel. Totdat ik me herinnerde dat hij ook DAB doet. Het zat diep in de menustructuur maar met DAB klinkt het geluid nu wel erg goed. Zó goed dat ik nu al ritten lang naar klassiek luister. In de auto!

Dan hoef ik ook niet steeds die volslagen idiote discussies te volgen over het versoepelen van de maatregelen, terwijl de besmettingen oplopen en de eindstreep in zicht is. Omdat de mensen 'het niet meer trekken'. Zoals mijn moeder gisteren foeterde: in de 2e wereldoorlog hebben ze 5 jaar in huis gezeten. Zonder internet. We zijn te verwend.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jumping Jack

Hadden de duitsers toen het internet afgesloten  :nervous:? Vreselijk.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

HuubF

Quote from: Jumping Jack on February 23, 2021, 11:45:50
Hadden de duitsers toen het internet afgesloten  :nervous:? Vreselijk.

Ja dat ging toen met morse. Met chatten nog wel te doen maar bij plaatjes erg omslachtig.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

En wat moeten de mensen die de 80 jarige oorlog hebben meegemaakt wel denken als ze het geklaag van nu zouden kunnen horen ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

roeleken

Quote from: chansig on February 23, 2021, 14:54:37
En wat moeten de mensen die de 80 jarige oorlog hebben meegemaakt wel denken als ze het geklaag van nu zouden kunnen horen ?  :D

Gr. Hans
kunnen die nog iets horen dan?
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

hrcc


chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Een nieuwe jaar, een nieuwe frisse blik. De vaccins werken, het zonnetje schijnt, de kappers gaan weer open, ik leef nog. Het is feest!

Omdat ik al een versterker voor mijn verjaardag heb gekregen zit mijn geliefde nu als kadootje een tijdje in bad zodat ik de muziek even wat harder kan zetten. Daarna lekker samen tennissen en vanavond wordt er een diner thuis gebracht zodat het restaurant weer een paar milliseconden later failliet gaat.

Dus even lekker hard de muziek aan om eens te controleren wat de stand der HiFi is. Tenslotte de reden waarom de mens zo'n duizelingwekkende evolutie moest doorlopen.

Ja hoor, de Spendors zijn ingespeeld. Ze hebben al een hele week aangestaan dus dat mag ook wel. Heerlijk geluid, pop is weer een belevenis geworden. Geen twijfel meer over te veel of te weinig laag, er zijn geen hogere Spendor modellen die duidelijk beterder zijn, klaar!

ALS ik nog eens iets meer win dan een eigen geldje zou die droom Naim 55555 set met Dynaudio Confidence 90 vloerstaanders het huis in worden getakeld, op een nieuwe, eigen verdieping met veel dempend materiaal. Daar maar even op wachten dan.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Quote from: HuubF on February 24, 2021, 10:19:21
Een nieuwe jaar, een nieuwe frisse blik. De vaccins werken, het zonnetje schijnt, de kappers gaan weer open, ik leef nog. Het is feest!

Omdat ik al een versterker voor mijn verjaardag heb gekregen zit mijn geliefde nu als kadootje een tijdje in bad zodat ik de muziek even wat harder kan zetten. Daarna lekker samen tennissen en vanavond wordt er een diner thuis gebracht zodat het restaurant weer een paar milliseconden later failliet gaat.

Dus even lekker hard de muziek aan om eens te controleren wat de stand der HiFi is. Tenslotte de reden waarom de mens zo'n duizelingwekkende evolutie moest doorlopen.

Ja hoor, de Spendors zijn ingespeeld. Ze hebben al een hele week aangestaan dus dat mag ook wel. Heerlijk geluid, pop is weer een belevenis geworden. Geen twijfel meer over te veel of te weinig laag, er zijn geen hogere Spendor modellen die duidelijk beterder zijn, klaar!

ALS ik nog eens iets meer win dan een eigen geldje zou die droom Naim 55555 set met Dynaudio Confidence 90 vloerstaanders het huis in worden getakeld, op een nieuwe, eigen verdieping met veel dempend materiaal. Daar maar even op wachten dan.

Heb je de hogere modellen Spendor in huis gehad dan?  ;D
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Koen K


Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kwabbernoot

Ah, het is zover.
Tijd om de nieuwe weddenschappen af te sluiten.  ::) :P

Groeten...

HuubF

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)