Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NAF

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

addesmo


scrutinizer

Quote from: J o e p on January 24, 2021, 12:33:10
Heb het over de Etude Pallas, Mark zijn top product.

Das ook een spijker op zijn kop.
Mark heeft in zijn woorden vele topproducten gehad.
De Mp1 uit begin tachtig is nog steeds waar de Pallas op gebaseerd is, Joep.
Vele carnaties en units hebben in deze zelfde kast hun opmars gemaakt. Alleen de Zeus was een buitenbeentje ;)

Heb hem eigenlijk in de versie met Kef B139 B110 Visaton DMR120 en dubbel Audax hd100 het meest muzikaal kunnen waarderen.
Een 4 weg met instelbaar filter Wat een ramp dit na verloop van tijd. De latere Kronos was niet mijn ding.....Anyway, aardige vent 'paradijsvogel'
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

scrutinizer

Vanwaar niet even een eerste indruk, Huub?
Kan er naast zitten maar wanneer er ff overheen gaat kan het wel eens zo zijn het niet direkt positief uitvalt en je nu alles uit de kast aan het trekken bent.het vergelijk te beslechten.

::)
Mag ook via pm.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Roksan

Huub is erg onder de inruk van de Brak. Hij is er stil van  :P
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

addesmo

Vanuit het Walhalla zijn wij als stervelingen niet meer bereikbaar.... ;)

NAF

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

scrutinizer


Het is een beetje jammer dit.. Waar gaat het over :-\
Had ook verwacht Huub als een volwassen vent ermee om zou gaan.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

NAF

Maar had Huub de nieuwe versterker dan thuis al of was alleen zijn bod geaccepteerd toen hij zei "Got it" en is hij nu de versterker halen?

Zou zomaar kunnen verklaren waarom Huub nog geen eerste indruk op het forum heeft gedeeld.

Je weet het niet....
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

Contour

Op die foto staat de versterker op een dekbed, dan is er maar 1 conclusie mogelijk: de versterker staat nog bij Chansig!  :laugh:

vergeerr72

Quote from: addesmo on January 25, 2021, 18:04:39
Vanuit het Walhalla zijn wij als stervelingen niet meer bereikbaar.... ;)
Of hij is aan het rellen en heeft even geen tijd voor audio?
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

scrutinizer

Hij heeft vandaag gereageerd...... ::)

Vind het een beetje kinderachtig. Als je je topic gebruikt om via gezellige praat je info los te krijgen en dat zeer duidelijk maakt......Maar als je dan stappen onderneemt kun je toch gewoon blijven reageren.....Of je hem nu nog moet krijgen of dat hij al zijn kunstje staat te doen.

Zal mijn leeftijd zijn...... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vergeerr72

A. Hij is sprakeloos, hoe goed het nu klinkt.
B. Hij is sprakeloos, hoe slecht het nu klinkt.
C. Zowel A als B is van toepassing
D. Geen van de andere opties.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

HuubF

Quote from: Mitch-- on January 25, 2021, 16:37:38
En hoe klinkt de BLAK?  :)

Vandaag moederzorg gedaan dus hij draait nog maar een uurtje.

Jeetje, mijn eerste versterker uit een iets hoger segment na de Naim NAP250dr. Zo uit de kou en rechttoe rechtaan aangesloten: een mooi volwassen geluid, een beetje wat je verwacht. Nog steeds geen basmonster gelukkig, meer warmte, iets meer resolutie.

Nu even de dac aan het testen, die is minder dan de Auralic dus die blijft lekker. Wel even draaien want die is nog nooit gebruikt.

Dus de eerste indruk is uitstekend. Geen reusachtig verschil, net wat rijker en geloofwaardiger. En het hifi kastje is beter gevuld.

Nog experimenteren met kabeltjes en de Niagara, hij staat nu gewoon op een stopcontact.

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Quote from: HuubF on January 25, 2021, 19:02:28
Vandaag moederzorg gedaan dus hij draait nog maar een uurtje.

Jeetje, mijn eerste versterker uit een iets hoger segment na de Naim NAP250dr. Zo uit de kou en rechttoe rechtaan aangesloten: een mooi volwassen geluid, een beetje wat je verwacht. Nog steeds geen basmonster gelukkig, meer warmte, iets meer resolutie.

Nu even de dac aan het testen, die is minder dan de Auralic dus die blijft lekker. Wel even draaien want die is nog nooit gebruikt.

Dus de eerste indruk is uitstekend. Geen reusachtig verschil, net wat rijker en geloofwaardiger. En het hifi kastje is beter gevuld.

Nog experimenteren met kabeltjes en de Niagara, hij staat nu gewoon op een stopcontact.

Ken het gevoel van moederzorg.......

Waarom niet vertrekken van waar je gebleven bent met de Caspian?  ::)
Heb het idee dat de Blak een dubbele Caspian aan board heeft met seperate transfo en psu.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Vanochtend bij de koffie (altijd in bed) moest ik mijn geliefde vertellen dat er weer een verandering aan zat te komen. Uiteraard zó verpakt dat het leek of ze nog inspraak had.

De rekensom begreep ze: de verkoop van de Primaluna en Caspian levert veel meer op dan de Blak kost. Wat ze niet begreep was de frequentie van de veranderingen ('je zei toch dat je tevreden was?').

Ik schaamde me een beetje, ja ik had het weer, audiophilia nervosa.

We gingen zwijgend naar beneden, ik kon haar stemming niet peilen. In de keuken, bij het beleggen van de boterhammen, pakte ze me ineens vast, gaf me een zoen en zei: 'Schat, dit is je verjaardagskadootje'. 'Die zoen?' Vroeg ik nog... nee wormvormig aanhangsel, die versterker.

Lief hé?  :inlove:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

addesmo

Wel heel lief, maar...................nu kun je hem niet meer weg doen :)

scrutinizer

Quote from: Richi on January 25, 2021, 19:25:10
Dat is pas liefde!
.....of ze kan het niet meer aanzien en zorgt op deze wijze  dat er ruimte blijft voor Naim digitaal....? :tounge2:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Quote from: addesmo on January 25, 2021, 19:36:05
Wel heel lief, maar...................nu kun je hem niet meer weg doen :)

Haha ja dat zei ze net inderdaad.  :nopompom:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

toetertje

Quote from: HuubF on January 25, 2021, 19:43:46
Haha ja dat zei ze net inderdaad.  :nopompom:

Dat kan ook een groot voordeel zijn, ben je qua versterker klaar.
Ik ben ook altijd veel aan het wisselen. Maar die speakers die ik nu heb,
daarvan heeft mijn vrouw voor het eerst gezegd, zonde als je die weg doet.
Dus daar zit ik mooi aan vast.  ;) :D

NAF

Je moet er toch niet aan denken wat je wel niet zou kunnen terug kopen als je de Blak, de Caspian en de PrimaLuna verkoopt.  :devil:
New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers