Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HuubF

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: scrutinizer on January 19, 2021, 10:09:52
Zou ik niet doen. Is het net lekker ingestoft. Raak je die retro sound kwijt. ;)

Ja en volgens de alom gerespecteerde vd Hul moet je je kabels niet teveel bewegen. Want anders moet je weer uren wachten tot je je oude geluid weer terugkrijgt!
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Quote from: HuubF on January 19, 2021, 10:12:50
Ja en volgens de alom gerespecteerde vd Hul moet je je kabels niet teveel bewegen. Want anders moet je weer uren wachten tot je je oude geluid weer terugkrijgt!
Gerespecteerd zeker.... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

J o e p

Het is heel leuk om binnen een bepaald budget het maximale uit jouw stereo set te halen. Ik denk dat jij daar allang bent of bent geweest. Toch zeker voor 90%. Als je nu beter zou willen ga je inderdaad een versterker kopen van tegen de €10.000,-. Volgens mij ben je dan ook nog eens goedkoper uit dan de komende jaren met al dat wisselen bezig te blijven. En dan nog niet tevreden te zijn.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

toetertje


Rudi64

Quote from: Rudi64 on January 19, 2021, 09:22:28
Heb een hele tijd terug een demo bijgewoond van de Boazu en Tundra stereo en was best onder de indruk van de muzikale capaciteiten van deze doosjes..
Het oversteeg mijn inziens minstens Linn Akurate niveau en een Linn Klimax eigenaar daar aanwezig was best  lyrisch over de demo...zou zeker deze eens uitproberen.

http://v2.stereotimes.com/post/lejonklou-boazu-integrated-amplifier-by-david-abramson
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Kwabbernoot


HuubF

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Quote from: Kwabbernoot on January 19, 2021, 11:10:36
Man, man, man, wat een lulverhaal.

ach ja..

Heb je het al eens gehoord? Of is dit weer roeptoeter politiek van 'horen zeggen', mag ook hoor maar dan snap ik even hoe je erin zit  :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rob46

Quote from: Mitch-- on January 19, 2021, 11:30:58
ach ja..

Heb je het al eens gehoord? Of is dit weer roeptoeter politiek van 'horen zeggen', mag ook hoor maar dan snap ik even hoe je erin zit  :)
[emoji106][emoji108] Eens.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

scrutinizer

Quote from: Mitch-- on January 19, 2021, 11:30:58
ach ja..

Heb je het al eens gehoord? Of is dit weer roeptoeter politiek van 'horen zeggen', mag ook hoor maar dan snap ik even hoe je erin zit  :)
Sommige zitten er ook niet in, Mich....die zitten ernaast ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kingpin

Quote from: toetertje on January 19, 2021, 10:53:58
Is Gamut eigenlijk al voorbij gekomen?  :inlove:
Er zijn zoveel 'pareltjes' nog niet voorbij gekomen, niet alleen op versterker gebied maar ook op speaker gebied, dus we kunnen nog even ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

scrutinizer

Quote from: Kingpin on January 19, 2021, 11:59:09
Er zijn zoveel 'pareltjes' nog niet voorbij gekomen, niet alleen op versterker gebied maar ook op speaker gebied, dus we kunnen nog even ...
Is als met vrouwen, Eric....Je maak een keuze of leef vanuit je koffer .. :hehe:
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Kwabbernoot

Quote from: Mitch-- on January 19, 2021, 11:30:58
ach ja..

Heb je het al eens gehoord? Of is dit weer roeptoeter politiek van 'horen zeggen', mag ook hoor maar dan snap ik even hoe je erin zit  :)
Ik heb nergens iets negatiefs gezegd over de kwaliteit van de versterker. Ik heb zelfs ergens gezegd dat het best wel een prima versterkertje zal zijn. Mijn "ergernis" is met die "review". Ik zou denken dat dat wel duidelijk was.

Groeten...

Dura

Quote from: HuubF on January 19, 2021, 09:31:42

Ben ik gisteren ook weer even achtergekomen toen ik op aanraden van Scrutinizer de versterker koud op de grond had gezet in plaats van in mijn zelfbouw-kastje. Ik wil de mensen niet vermoeien met hifi kwalificaties als rust, microdetail en zo. Maar ik was wel blij.


Zelf hoor ik op solid state electronica qua ontkoppeling gewoonlijk weinig tot geen verbetering m.u.v. CD-spelers, die ik al jaren niet meer heb, maar ik vond vorige week nog een minstens 20 jaar oud setje Audioquest Sorbothane voetjes van een paar tientjes in een lade, indertijd voor de CD speler gekocht en die heb ik eens onder versterker geplaatst.
Leek wel iets positiefs te doen in de AB-vergelijking, maar dubbelblind zou het me niet lukken.
Maar mijn versterker is totaal anders opgebouwd dan de jouwe, en als ik ertegen aan tik of duw is de ontkoppeling wel zeer duidelijk anders dan met de versterker direct op mijn houten meubel, dus dit is een goedkope tweak die je eens zou kunnen proberen.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55"

kermy

Quote from: Kwabbernoot on January 19, 2021, 11:10:36
Man, man, man, wat een lulverhaal.

Ik verslikte mezelf toen er in de review stond dat het beter klonk met 15,28 V in plaats van 15,26 V, nogal een krappe marge om je regulatie in een commercieel product aan op te hangen, 0,02 V.

Dat opgeteld met het koperen koellichaam en de klankvoordelen daarvan, doen mij ook uitroepen dat het hier nogal veel weg heeft van een lulverhaal. Wat overigens niets afdoet aan de eventuele kwaliteiten op het gebied van geluid van de versterker, maar wel aan de mystiek die er omheen gecreëerd word.


Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Quote from: kermy on January 19, 2021, 13:21:29
Ik verslikte mezelf toen er in de review stond dat het beter klonk met 15,28 V in plaats van 15,26 V, nogal een krappe marge om je regulatie in een commercieel product aan op te hangen, 0,02 V.

Dat opgeteld met het koperen koellichaam en de klankvoordelen daarvan, doen mij ook uitroepen dat het hier nogal veel weg heeft van een lulverhaal. Wat overigens niets afdoet aan de eventuele kwaliteiten op het gebied van geluid van de versterker, maar wel aan de mystiek die er omheen gecreëerd word.


Met vriendelijke groet,

Kermy


Ik heb dat ding nog nooit gehoord en ik denk dat dat ook niet gaat gebeuren. Er zijn te veel versterkers.

Over 47Labs werd ook zo lullig gedaan, kun je je dat nog herinneren? Metalen doosje, schuifje, chipje, draadjes, voedingkje klaar. En een maffe Japanner die 47 jaar bezig was geweest met tweaken.

Ik geloof best dat een paar van die dingen in dat Lejonklou verhaaltje een beetje overdreven zijn. Maar toch zit het finetunen  van hifi in het kleine en onverwachte. Het is tenslotte niet voor niks dat al die goed ontworpen componenten bijna allemaal een heel klein beetje verschillend klinken.

En dat finetunen kan ook op componentniveau. Wie had gedacht dat een middenklasse Roksan versterker geweldig reageert op een stroomverbeteraar... maar alleen met een zilveren interlink. Oh ja, en alleen op de tuner-ingang. Op de grond, niet in een kastje.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Quote from: HuubF on January 19, 2021, 14:30:19

Ik heb dat ding nog nooit gehoord en ik denk dat dat ook niet gaat gebeuren. Er zijn te veel versterkers.

Over 47Labs werd ook zo lullig gedaan, kun je je dat nog herinneren? Metalen doosje, schuifje, chipje, draadjes, voedingkje klaar. En een maffe Japanner die 47 jaar bezig was geweest met tweaken.

Ik geloof best dat een paar van die dingen in dat Lejonklou verhaaltje een beetje overdreven zijn. Maar toch zit het finetunen  van hifi in het kleine en onverwachte. Het is tenslotte niet voor niks dat al die goed ontworpen componenten bijna allemaal een heel klein beetje verschillend klinken.

En dat finetunen kan ook op componentniveau. Wie had gedacht dat een middenklasse Roksan versterker geweldig reageert op een stroomverbeteraar... maar alleen met een zilveren interlink. Oh ja, en alleen op de tuner-ingang. Op de grond, niet in een kastje.

Ik laat alle mystiek buiten beschouwing, ik bezit zelf 47 Lab, maar het verhaal van een spanning die binnen 20 mV geregeld moet worden om goed te klinken, kom op zeg. En daar ging het mij eigenlijk om.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Rudi64

Quote from: kermy on January 19, 2021, 13:21:29
Ik verslikte mezelf toen er in de review stond dat het beter klonk met 15,28 V in plaats van 15,26 V, nogal een krappe marge om je regulatie in een commercieel product aan op te hangen, 0,02 V.

Dat opgeteld met het koperen koellichaam en de klankvoordelen daarvan, doen mij ook uitroepen dat het hier nogal veel weg heeft van een lulverhaal. Wat overigens niets afdoet aan de eventuele kwaliteiten op het gebied van geluid van de versterker, maar wel aan de mystiek die er omheen gecreëerd word.


Met vriendelijke groet,

Kermy


Ik lees soms ook met gefronste wenkbrauwen mee op Lejonklou forum maar ik geef alleen mee wat ik zelf op de demo gehoord heb en dat is wat belangrijk is, 1 ding is zeker..als ik ooit van de Exact route afstap staat Lejonklou bovenaan om uit te proberen. Demo was op Akubariks dacht ik en de apparatuur had daar totaal geen moeite mee.
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

kermy

Quote from: Rudi64 on January 19, 2021, 15:29:02
Ik lees soms ook met gefronste wenkbrauwen mee op Lejonklou forum maar ik geef alleen mee wat ik zelf op de demo gehoord heb en dat is wat belangrijk is, 1 ding is zeker..als ik ooit van de Exact route afstap staat Lejonklou bovenaan om uit te proberen. Demo was op Akubariks dacht ik en de apparatuur had daar totaal geen moeite mee.

De versterkers zijn niet zo hoog in vermogen, maar de voedingen zijn wel 100 W per kanaal, dat is nogal overkill. Dat maakt wel dat de versterker niet gauw in de problemen zal komen, anders dan tegen de voedingsspanning aanlopen. En dat is in een gewone huis situatie met dito speakers niet zo snel.

Hier vroeger nog eens Magnepans SMG gehad, eerst in combinatie met een Kenwood M2A, en later met een zelfbouw AT 15W versterkertje, nu had dat versterkertje wel 300VA per kant, en ongeveer 100000 micro Farad. Ik kan je vertellen dat de laatste meer ballen had dan de Kenwood, en die was met zijn gewicht van bijna 20 Kg geen kleintje.


Met vriendelijke groet,

Kermy

twani

Quote from: HuubF on January 19, 2021, 14:30:19



En dat finetunen kan ook op componentniveau. Wie had gedacht dat een middenklasse Roksan versterker geweldig reageert op een stroomverbeteraar... maar alleen met een zilveren interlink. Oh ja, en alleen op de tuner-ingang. Op de grond, niet in een kastje.

:D.  Já, wíe had dát nou gedacht....

De ontwerper van de Roksan in ieder geval niet. ;)

Tjeb

Quote from: Kwabbernoot on January 19, 2021, 12:24:56
Ik heb nergens iets negatiefs gezegd over de kwaliteit van de versterker. Ik heb zelfs ergens gezegd dat het best wel een prima versterkertje zal zijn. Mijn "ergernis" is met die "review". Ik zou denken dat dat wel duidelijk was.

Groeten...

Dit was er eentje voor mij waardoor ik bijna mijn broek vol had;

QuoteHe continues, "The whole case is this pure copper, and it's so hard to machine two professional machinists said they couldn't do it precisely, so he went to a third who could.

;D ;D ;D

Aanhaal momenten die rete belangrijk zijn, Milivolts, koperen heatsinks die beter klinken dan alu versies en een dom praatje (uit de quote) waar iedere verspaner zijn gat mee afveegt.

Even voordat het losbarst, het ding kan prima klinken daar roep ik helemaal niets over,  maar het fabeldieren gedrag er omheen daar krijg ik wel een beetje jeuk van..

twani

Quote from: Tjeb on January 19, 2021, 17:44:29
Dit was er eentje voor mij waardoor ik bijna mijn broek vol had;

;D ;D ;D

Aanhaal momenten die rete belangrijk zijn, Milivolts, koperen heatsinks die beter klinken dan alu versies en een dom praatje (uit de quote) waar iedere verspaner zijn gat mee afveegt.

Even voordat het losbarst, het ding kan prima klinken daar roep ik helemaal niets over,  maar het fabeldieren gedrag er omheen daar krijg ik wel een beetje jeuk van..

Zo smeert Rolf Gemein van de Symphonic Line z'n versterkers inwendig al jaren op strategisch bepaalde en vooral geheime plekken in met hele dure C37 lak zo luidt het verhaal/ de mythe.

Ik zeg Fuck You....


Oh ja, ik heb er een gehad. Klinkt ondanks die lak prima...

scrutinizer

Quote from: twani on January 19, 2021, 17:47:48
Zo smeert Rolf Gemein van de Symphonic Line z'n versterkers inwendig al jaren op strategisch bepaalde en vooral geheime plekken in met hele dure C37 lak zo luidt het verhaal/ de mythe.

Ik zeg Fuck You....


Oh ja, ik heb er een gehad. Klinkt ondanks die lak prima...
Vooral dat laatste Twani
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

roeleken

Mijn netvoedingskabel is gevlochten door engeltjes bij volle maanlicht....
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls