Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

addesmo, Rowdy, brinkie and 5 Guests are viewing this topic.

HuubF

Quote from: naish123 on February 17, 2019, 09:24:21
Heb je eigenlijk een lijst bijgehouden met alle apparatuur die er ooit de revue gepasseerd zijn? 

Haha nee maar dat weet ik nog wel uit mijn hoofd hoor. Is tamelijk veel. Het leert je wel waar de grenzen liggen en wat je mooi vindt.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Quote from: HuubF on February 17, 2019, 10:15:22
Haha nee maar dat weet ik nog wel uit mijn hoofd hoor. Is tamelijk veel. Het leert je wel waar de grenzen liggen en wat je mooi vindt.

Ha, dat doe je beter dan ik! Ik weet ze allemaal nog wel, maar aan sommige moet ik wel herinnerd worden. Als excuus gebruik ik dan maar, dat ik een enkele "wildere jaren" had met soms heul korte periodes van bezit.

:angel:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

naish123

Quote from: HuubF on February 17, 2019, 10:15:22
Haha nee maar dat weet ik nog wel uit mijn hoofd hoor. Is tamelijk veel. Het leert je wel waar de grenzen liggen en wat je mooi vindt.
Jij hebt toch ook actieve speaker periode gehad met Adams?
Dat was toen ik die Xindak van je kocht.
Ik ben bezig om op zolder een 2e setje te creëeren en actief is ook een mooie optie.

Weet je nog welke Adams goed bevielen?

sultankat

Quote from: Baardmannetje on February 16, 2019, 14:37:23
Sommige vintage spullen zijn inderdaad wel mooi om te zien. Het hedendaagse spul heb ik erg weinig mee. Spul uit de jaren 80 en 90 kan mij ook wel bekoren omdat dat het spul was dat in de winkels stond toen ik de leeftijd had dat je kriebel aan je plasser kreeg van zo'n prachtige Technics stereoset met oneindig veel knopjes en metertjes. High-End vind ik misbruik van grondstoffen...

;D

Maar dit vind ik echt wel mooi:



kippenvel!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

i2Paq

Quote from: Baardmannetje on February 16, 2019, 14:37:23
Sommige vintage spullen zijn inderdaad wel mooi om te zien. Het hedendaagse spul heb ik erg weinig mee. Spul uit de jaren 80 en 90 kan mij ook wel bekoren omdat dat het spul was dat in de winkels stond toen ik de leeftijd had dat je kriebel aan je plasser kreeg van zo'n prachtige Technics stereoset met oneindig veel knopjes en metertjes. High-End vind ik misbruik van grondstoffen...

;D

Maar dit vind ik echt wel mooi:



Luxman L55a

Daar heb ik er ooit 1 van gehad en van zijn grotere broer, de L58a, zelfs 2.

Prachtige versterkers en dan niet alleen de looks.

Helaas kun je niet alles bewaren  :blush:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

HuubF

Quote from: naish123 on February 17, 2019, 12:59:30
Jij hebt toch ook actieve speaker periode gehad met Adams?
Dat was toen ik die Xindak van je kocht.
Ik ben bezig om op zolder een 2e setje te creëeren en actief is ook een mooie optie.

Weet je nog welke Adams goed bevielen?

Ja klopt. Ik heb er verschillende gehad: S2.5, A3x, A7x, en Classic Compact 3. Allemaal voor hun geld geweldig.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

En ook nog de AVI. Die waren toch ook actief ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on February 17, 2019, 15:27:05
En ook nog de AVI. Die waren toch ook actief ?

Gr. Hans

Ja inderdaad, alleen vond ik daar niet zoveel aan.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Had je daar ook de sub bij ? In mijn herinnering niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Kingpin

Quote from: Baardmannetje on February 16, 2019, 14:37:23
Sommige vintage spullen zijn inderdaad wel mooi om te zien. Het hedendaagse spul heb ik erg weinig mee. Spul uit de jaren 80 en 90 kan mij ook wel bekoren omdat dat het spul was dat in de winkels stond toen ik de leeftijd had dat je kriebel aan je plasser kreeg van zo'n prachtige Technics stereoset met oneindig veel knopjes en metertjes. High-End vind ik misbruik van grondstoffen...

;D

Maar dit vind ik echt wel mooi:


Idd mooi spul.
Als ik zie wat m'n oude Luxman (C-05 / M-05) set hedentendage nog opbrengt ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Sirius666

Quote from: HuubF on February 17, 2019, 07:35:48
Al sparend voor een streamer ga ik de komende weken eens experimenteren met glasvezel voor het netwerkgedeelte naar de Mac Mini. Volgens Alpha Audio is dat een relatief goedkope tweak. Daarvoor zijn 2 omzetters nodig, 2 SFP modules en een stukje kabel.

Dat artikel ken ik ja. Lijkt mij ook wel interessant. Je hebt achter beide omzetters natuurlijk wel weer gewone utp kabels zitten. Krijg je dat geklooi weer met andere bekabeling.

Hoeveel meter dien je te overbruggen van het modem naar de bron?

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: B-art on February 17, 2019, 16:01:56
Wat voor soort muziek draai je eigenlijk Huub?

Meestal klassiek. Vaak pop (waarvan het meeste Brits). Soms (moderne) jazz. Tegenwoordig verslingerd aan de ongecomprimeerde volledige klassieke werken van internet-radiostation Rondo Classic Klasu Pro.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: Sirius666 on February 17, 2019, 16:52:41
Dat artikel ken ik ja. Lijkt mij ook wel interessant. Je hebt achter beide omzetters natuurlijk wel weer gewone utp kabels zitten. Krijg je dat geklooi weer met andere bekabeling.

Hoeveel meter dien je te overbruggen van het modem naar de bron?

Kan het altijd proberen. Als het werkt gaat het m.i. voornamelijk om de onderbreking.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

B-art

Dat is de website. In Roon moet je een url invoeren. Deze werkt wel maar is helaas geen flac maar 320 kbps: http://rondo.iradio.fi:8000/klasupro-hi.mp3 . Ga er eens voor zitten
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

HuubF

Quote from: B-art on February 17, 2019, 17:49:56
Dat is de website. In Roon moet je een url invoeren. Deze werkt wel maar is helaas geen flac maar 320 kbps: http://rondo.iradio.fi:8000/klasupro-hi.mp3 . Ga er eens voor zitten

Haha dan zit ik dus helemaal niet naar ongecomprimeerde muziek te luisteren. Klinkt wel al goed. Als je het weet hoor ik het graag!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

B-art

Gewoon dat linkje met flac er in zo af en toe opnieuw proberen. Is waarschijnlijk net een nieuwe optie
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

HuubF

Quote from: B-art on February 17, 2019, 18:57:46
Gewoon dat linkje met flac er in zo af en toe opnieuw proberen. Is waarschijnlijk net een nieuwe optie

http://rondo.iradio.fi:8000/klasupro.flac noemen ze zelf op https://rondolehti.fi/klasu-pro/
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

B-art

Klopt, alleen pakt Roon die (nog) niet als internetradio zender
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

HuubF

Quote from: B-art on February 17, 2019, 20:18:46
Klopt, alleen pakt Roon die (nog) niet als internetradio zender

Bij mij werkte mijn oude link net ook niet meer. Misschien zitten ze vol.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Waar ik geëindigd was: tevreden met speakers, versterker en kabels. Moet misschien iets verbeteren aan de bronkant.

Een optie is het vervangen van de netwerkkabel door glasvezel. Aan begin en eind komt dan een omzetter met daartussen de kabel. Alpha Audio meldt wonderen. Na gisteren 2 omzetters en een glasvezelkabel te hebben besteld ging het licht aan en heb ik WiFi op de Mac Mini eens aangezet. De ultieme manier om het signaal elektrisch te ontkoppelen. Wel natuurlijk met de kans dat WiFi te traag is of dat er weer andere storingen optreden.

Welnu, vanaf het moment dat ik vanmiddag thuis kwam zit ik naar waanzinnig klinkend klassiek te luisteren (via mijn Finse 320kbps internetradiolink) en vraag ik me af wat er in 's hemelsnaam nog beter zou kunnen. Geen idee of dat komt omdat WiFi beter klinkt, dat zal ik nog eens uitproberen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)