Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HuubF

Leuk! Ik ben benieuwd wat jullie van de Eitr vinden!
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

naish123

Ik heb ook al een tijdje zo'n Schiit Eitr. Ik ben er echt tevreden over. Ik heb m aangesloten op een Nuc met Roon Rock klinkt en werkt perfect.



HuubF

Quote from: naish123 on May 23, 2018, 17:13:23
Ik heb ook al een tijdje zo'n Schiit Eitr. Ik ben er echt tevreden over. Ik heb m aangesloten op een Nuc met Roon Rock klinkt en werkt perfect.

Wat zit er verder achter?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

naish123

Nuc met Roon Rock ->Eitr->Dac van Hegel H60 en Kef ls50. Alles lekker nieuw. Ik ben tevreden en het neemt weinig ruimte in.
Nog een betere voeding voor Nuc en wat andere stroom tweaks.
Daar zit veel winst heb ik gemerkt. Ook bijvoorbeeld een goede voeding op je switch scheelt veel en kost relatief weinig.

HuubF

Ik heb een tijdje serieus vergeleken tussen de Roon/Eitr en de NAC272 en ik kan nu zeggen dat ik Roon beter vind klinken. Het grootste verschil is de grotere rijkdom van de klanken, de Schiit Eitr haalt meer uit het digitale signaal dan de Naim. Het grote voordeel van Naim, de meeslepende sound, blijft behouden omdat alleen het streaming gedeelte van de Naim wordt gebypassed.

De Chord Qutest die ik een paar weken heb gehad haalde ook wel meer uit het signaal maar die liet de lekkere Naim sound juist niet in tact.

Dus tevreden? Mwwwwja, heel erg.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Vannacht slecht geslapen door warmte en mug. Om de insectenpopulatie te sparen heel vroeg naar beneden gegaan. Daar staat ook mijn hifi setje dus daar is altijd wat te doen.

Tijd zat dus om met liters koffie de volledige 9e van Shostakovich te beleven. Die ken ik erg goed want die heeft alle set-samenstellingen wel meegemaakt. Het oordeel blijft: heerlijk veel aangename details die het luisteren, ook als je heel zachtjes draait, tot een belevenis maken.

Beetje moe maar tevreden vanuit de trein naar Duivendrecht.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AudioEnZo

Goed te lezen dat het weer genieten is, je zoektocht betaald uit nu!

Marco66

Mooi om te horen Huub!
Krijg dinsdag de Schiit in huis dus erg benieuwd.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HuubF

Quote from: Marco66 on May 24, 2018, 09:12:26
Mooi om te horen Huub!
Krijg dinsdag de Schiit in huis dus erg benieuwd.

Ja ik ben ook benieuwd wat je ervan vindt. Het vervangt uitsluitend de USB-spdif omzetting dus het succes hangt af van de kwaliteit van dat gedeelte in je DAC. Bij mij pakt dat goed uit omdat dat kennelijk een zwak punt van de Naim NAC272 is (het is ook een voorversterker met streamer-functie, geen streamer met voorversterker-functie) maar dat zegt natuurlijk niets over jouw situatie.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Quote from: HuubF on May 24, 2018, 10:47:36
Ja ik ben ook benieuwd wat je ervan vindt. Het vervangt uitsluitend de USB-spdif omzetting dus het succes hangt af van de kwaliteit van dat gedeelte in je DAC. Bij mij pakt dat goed uit omdat dat kennelijk een zwak punt van de Naim NAC272 is (het is ook een voorversterker met streamer-functie, geen streamer met voorversterker-functie) maar dat zegt natuurlijk niets over jouw situatie.

Komt een Nuc met Roon via audioquest carbon usb op de ingang vd Schiit, een Mit Terminator 3 coax naar mijn Metrum Quad Dac waar ik echt heel erg tevreden over ben!
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

HuubF

Quote from: Marco66 on May 24, 2018, 10:57:12
Komt een Nuc met Roon via audioquest carbon usb op de ingang vd Schiit, een Mit Terminator 3 coax naar mijn Metrum Quad Dac waar ik echt heel erg tevreden over ben!

Staat de Metrum nu direct op de Nuc? Met USB of spdif?

Edit: oh nee zie het al, MF V1. Nou dat zou veel moeten schelen.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Een andere m.i. zeer interessante van Schiit is de Loki mini. Die komt volgende week binnen, heb ik meer aan dan een dikke dac :D

Ga je nog 'spelen' met kabels Huub of laat je het zo?

HuubF

Quote from: Sirius666 on May 24, 2018, 13:36:55
Een andere m.i. zeer interessante van Schiit is de Loki mini. Die komt volgende week binnen, heb ik meer aan dan een dikke dac :D

Ga je nog 'spelen' met kabels Huub of laat je het zo?

Yikes een toonregelaar. ;D Neem dan de Schiit Gadget, dáár heb je wat aan.

Er moet wel een beter coax kabeltje komen ja. Nu zit er voor 350 euro aan Jitterbug en Coffee vóór terwijl dat volgens Schiit niet eens nodig is.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Quote from: HuubF on May 24, 2018, 14:52:54
Yikes een toonregelaar. ;D Neem dan de Schiit Gadget, dáár heb je wat aan.

Er moet wel een beter coax kabeltje komen ja. Nu zit er voor 350 euro aan Jitterbug en Coffee vóór terwijl dat volgens Schiit niet eens nodig is.

He daar wist ik nog niks vanaf, is er nog niet zag ik. Met die Gadget word je echt niet uit een slechte opname getrokken ;) Neemt niet weg dat Schiit erg leuk bezig is én in een prima prijsklasse opereert met dit soort apparaatjes.

Met een (goede) toonregelaar is natuurlijk niets mis.


HuubF

Quote from: Sirius666 on May 24, 2018, 19:14:44
He daar wist ik nog niks vanaf, is er nog niet zag ik. Met die Gadget word je echt niet uit een slechte opname getrokken ;) Neemt niet weg dat Schiit erg leuk bezig is én in een prima prijsklasse opereert met dit soort apparaatjes.

Met een (goede) toonregelaar is natuurlijk niets mis.

Ja klopt sympathiek merk. Nadeel van een toonregeling is dat je een 2e set interlinks nodig hebt en die zijn net zo duur als de 1e set.

Je kunt de toon ook regelen met Roon... Hoe stream jij?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Sirius666

Quote from: HuubF on May 24, 2018, 20:59:45
Ja klopt sympathiek merk. Nadeel van een toonregeling is dat je een 2e set interlinks nodig hebt en die zijn net zo duur als de 1e set.

Je kunt de toon ook regelen met Roon... Hoe stream jij?

Absoluut!  Klopt, maar die kosten heb je zelf in de hand. Aliexpress, daar is genoeg leuks op kabelgebied te halen :D

PC (Win 7) -> Foobar -> USB filter -> dac/pre -> eindversterking.

Ik draai hak op de tak. Het vliegt werkelijk alle kanten op: YouTube, 128kbps->24/96 flac's en tig genres. Vandaar de voorkeur voor een Schiit Loki. De pc staat in de woonkamer en daar staat de dac/pre ook bij. Perfect om in mijn situatie dus on the fly wat te eq-en als de Loki daarbij komt te staan.

Roon zou te omslachtig zijn. Hardware werkt voor mij lekkerder.

HuubF

Quote from: Sirius666 on May 25, 2018, 20:03:35
Absoluut!  Klopt, maar die kosten heb je zelf in de hand. Aliexpress, daar is genoeg leuks op kabelgebied te halen :D

PC (Win 7) -> Foobar -> USB filter -> dac/pre -> eindversterking.

Ik draai hak op de tak. Het vliegt werkelijk alle kanten op: YouTube, 128kbps->24/96 flac's en tig genres. Vandaar de voorkeur voor een Schiit Loki. De pc staat in de woonkamer en daar staat de dac/pre ook bij. Perfect om in mijn situatie dus on the fly wat te eq-en als de Loki daarbij komt te staan.

Roon zou te omslachtig zijn. Hardware werkt voor mij lekkerder.

Welke dac/pre?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Voor alle mensen die morgen hun Schiit Eitr binnen krijgen: het duurt een paar dagen voordat hij helemaal ingedaald is. Of het wennen (idioot) of inspelen (belachelijk) is interesseert me geen bal; het geluid is iets gemakkelijker geworden (typisch).

Roon via de Mac Mini klinkt nu geweldig. Dus dat probleem is definitief opgelost. Wel ga ik me afvragen of de NAC272 nu op zijn plaats is. Een losse dac en voorversterker van Naim zou in de Naim kwaliteitsrangorde beter zijn.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Quote from: HuubF on May 28, 2018, 07:41:13
Voor alle mensen die morgen hun Schiit Eitr binnen krijgen: het duurt een paar dagen voordat hij helemaal ingedaald is. Of het wennen (idioot) of inspelen (belachelijk) is interesseert me geen bal; het geluid is iets gemakkelijker geworden (typisch).

Roon via de Mac Mini klinkt nu geweldig. Dus dat probleem is definitief opgelost. Wel ga ik me afvragen of de NAC272 nu op zijn plaats is. Een losse dac en voorversterker van Naim zou in de Naim kwaliteitsrangorde beter zijn.

We gaan het meemaken, morgen als het goed is binnen.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Quote from: Richi on May 28, 2018, 13:17:46
Ik heb nog geen verzendbevestiging ontvangen...  :nopompom:

Ze versturen geloof ik alleen op donderdag. Wel voor die tijd besteld?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Quote from: Richi on May 28, 2018, 13:17:46
Ik heb nog geen verzendbevestiging ontvangen...  :nopompom:

Ik ook niet maar tijdens bestellen gaf hij aan dat hij dinsdag zou arriveren.
Maar even mail gestuurd, op 23 mei besteld.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Quote from: Marco66 on May 28, 2018, 17:50:50
Ik ook niet maar tijdens bestellen gaf hij aan dat hij dinsdag zou arriveren.
Maar even mail gestuurd, op 23 mei besteld.
Hier hetzelfde: 23 mei om 9.30 besteld. De site gaf aan binnen ... uur bestellen voor verzending op vrijdag. Dus ging er vanuit dat ik hem snel binnen zou krijgen. Zit deze week in Denemarken, dus hoop dat hij er vrijdag wel is. De nieuwe COAX kabel die ik heb besteld, is vandaag in ieder geval verzonden.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Marco66

Quote from: Richi on May 28, 2018, 20:03:47
Hier hetzelfde: 23 mei om 9.30 besteld. De site gaf aan binnen ... uur bestellen voor verzending op vrijdag. Dus ging er vanuit dat ik hem snel binnen zou krijgen. Zit deze week in Denemarken, dus hoop dat hij er vrijdag wel is. De nieuwe COAX kabel die ik heb besteld, is vandaag in ieder geval verzonden.

Net mailtje terug van Sonority Audio. Is net opgehaald door GLS, dus ga er van uit dat ie morgen komt.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Richi

Quote from: Marco66 on May 28, 2018, 20:06:06
Net mailtje terug van Sonority Audio. Is net opgehaald door GLS, dus ga er van uit dat ie morgen komt.
Vaag verhaal hoor. Ik heb nog geen mailtje ontvangen. Hopelijk heb je hem morgen in huis!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a