Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: Baardmannetje on April 16, 2018, 21:04:23
Welke streamer denk je aan, Hans?

Geen idee....als die maar duur is en positief ontvangen wordt in de audiobladen. Iets van Linn ofzo ? Die hebben toch room optimisation...soort van dsp. Misschien heeft Naim ook wel zoiets. Stroomkabels gaat niet werken want ik heb geen aparte groep.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Quote from: HuubF on April 16, 2018, 20:53:31
De 'kudde' wordt gekenmerkt door de stellige mening dat met voldoende akoestische aanpassing een realistisch geluid kan worden gerealiseerd. Hiermee uitsluitend dat er kwaliteitsverschillen tussen apparaten en kabels bestaan. Mits correct gebouwd, deugdelijk aangesloten en niet kapot.

Daarbij moet worden aangetekend dat voornoemde 'kudde' zelf ook geen verschillen tussen dacs, kabels en versterkers kan waarnemen.

...waar het merendeel het vroeger wel kon waarnemen. En misschien nòg wel, maar dan niet de verschillen toekennende aan de hardware en wel aan de consistentie van de eigen waarneming.
Dat laatste op haar/zijn beurt dan weer door het pad van de "open mind" ruimschoots bewandeld te hebben, waarschijnlijk niet ruimschoots genoeg volgens de inzichten die jij aanhangt.

;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Quote from: scrutinizer on April 16, 2018, 21:04:50
Ah, ok.

Gezien het jouw showcase is, met een wel zeer duidelijke topic titel, begrijp ik al de verbuigingen en verdekte opstellingen tot het zgn 'niet op leggen van' van sommige hier niet goed.

Ik volg je, ik snap je ook niet meer.

:D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Quote from: doorofnight on April 16, 2018, 21:10:58
Weet je zeker dat 'realistisch' het juiste woord is? Ik dacht dat dit meer jouw ding was?

Met realistisch bedoel ik in dit geval: zoals de makers het hebben bedoeld.

Ik zoek meer naar een voor mijzelf aanvaardbaar geluid. Of de makers het zo hebben bedoeld interesseert me niets.  ;)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Quote from: doorofnight on April 16, 2018, 21:10:58
Weet je zeker dat 'realistisch' het juiste woord is? Ik dacht dat dit meer jouw ding was?

Als willen horen wat er op het bronmateriaal staat, zonder invloed van externe verbuigingen gelijk staat aan Huub's 'realistisch', dan heeft hij gelijk. Mits, dat het uitgangspunt was van de productie.

Edit; Huub was 4 seconden eerder
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Quote from: Baardmannetje on April 16, 2018, 21:07:25
Kom eens luisteren. Ik ben eigenlijk nu wel benieuwd wat je van mijn setje vind nu ik tevreden ben over de weergave ervan.

Leuk! Stuur ff een paar datums.  ;)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na een paar dagen experimenteren denk ik dat ik er ben als de wand achter de speakers wordt gedempt. Ik heb verschillende soorten akoestisch behang gevonden, dat zou gemakkelijk zijn. Heeft dat zin?
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Daar zou ik me niet al te veel van voorstellen, maar heb er zelf geen ervaring mee.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Quote from: Markus2 on April 16, 2018, 21:28:13
Ik volg je, ik snap je ook niet meer.

:D

Dat boeit ook niet.

Ik lees hier veel op en aanmerkingen aan de wijze en toepassing waarop Huub zijn muziek en hobby beleeft, dat ook wat jou betreft, en deze iedere keer moet verantwoorden.
For what!?

Kan nou niet zeggen, dat je buiten vele vragen te stellen, veel info aanbrengt.
Daarnaast is de info aangeleverd vaak verkregen van internet welke, zonder een eigen onderbouwde praktijk ervaring of studie, als zoete koek verorberd word. ;)




Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Quote from: Markus2 on April 16, 2018, 22:25:03
Daar zou ik me niet al te veel van voorstellen, maar heb er zelf geen ervaring mee.

::)

Dat zeg ik. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on April 16, 2018, 22:37:52
Dat boeit ook niet.

Ik lees hier veel op en aanmerkingen aan de wijze en toepassing waarop Huub zijn muziek en hobby beleeft, dat ook wat jou betreft, en deze iedere keer moet verantwoorden.
For what!?
Hij moet helemaal niets, dat maak jij ervan.
Quote
Kan nou niet zeggen, dat je buiten vele vragen te stellen, veel info aanbrengt.
Gelukkig blijk jij van waarde, kan ik lekker zinloos aankloten.
Quote
Daarnaast is de info aangeleverd vaak verkregen van internet welke, zonder een eigen onderbouwde praktijk ervaring of studie, als zoete koek verorberd word. ;)

De laatste alinea geeft goed aan dat ook jij stom kan l@llen.

Knipoog terug ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Quote from: scrutinizer on April 16, 2018, 22:39:19
::)

Dat zeg ik. ;)

Soms kan je gewoon een uitspraak baseren op een verwachting. Als in; Ik ga me laten vallen zonder opvangen, zal dat pijn doen? Nou, ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk van wel.

:D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Het word laat, he ;)

Quote from: Markus2 on April 16, 2018, 22:25:03
Daar zou ik me niet al te veel van voorstellen, maar heb er zelf geen ervaring mee.



...of gewoon iets te zeggen vanuit een geldingsdrang? ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on April 16, 2018, 23:10:41
Het word laat, he ;)

...of gewoon iets te zeggen vanuit een geldingsdrang? ::)

Wat mij betreft jouw feestje.

:popcorn:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

eddy135

Quote from: Markus2 on April 16, 2018, 23:07:08
Soms kan je gewoon een uitspraak baseren op een verwachting. Als in; Ik ga me laten vallen zonder opvangen, zal dat pijn doen? Nou, ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk van wel.

:D
Misschien val je wel op een matras...of een akoestisch paneel; 2 vliegen in 1 klap!   :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: HuubF on April 16, 2018, 22:08:52
Na een paar dagen experimenteren denk ik dat ik er ben als de wand achter de speakers wordt gedempt. Ik heb verschillende soorten akoestisch behang gevonden, dat zou gemakkelijk zijn. Heeft dat zin?

Nope. Je zal toch, althans voor resultaat, iets moeten doen met minimaal 5 cm isolatie en een spouw. Bij 10 cm isolatie en dezelfde spouwdiepte ben je echt lekker bezig.

Er staan wel grafiekjes op den interwebz waarop mooi te zien is welke dikte isolatie en de diepte van de eventuele spouw vanaf waar gaan werken. Even uit het hoofd, 10 cm isolatie en 10 spouw gaat vanaf 120Hz werken. Als je daaronder dan een DSP gebruikt...

Kun je zo maar tot een alleraardigst resultaat geraken!

;D

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Inmiddels weer een stapje verder... 2 Gamma absorbers, achter elke speaker één, zijn voldoende om de galm terug te dringen. Deze ga ik een beetje bijsnijden, omwikkelen met een laken (aan de achterkant vastgeniet) en met klittenband ophangen aan de muur.

Overigens levert dat een opmerkelijke verbetering op die ik in deze mate niet had verwacht. Vooral wat betreft 3d-beeld scheelt het veel met daaraan verbonden een mooiere, vollere, rustiger afbeelding van instrumenten en stemmen.

Verder kan en wil ik niet gaan anders is een man's cave met een wife's hangslot aan de buitenzijde mijn deel.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Gemineye

Quote from: HuubF on April 17, 2018, 07:59:06
Verder kan en wil ik niet gaan anders is een man's cave met een wife's hangslot aan de buitenzijde mijn deel.

*gniffel*
:)

HuubF

Quote from: Baardmannetje on April 17, 2018, 07:53:35
Nope. Je zal toch, althans voor resultaat, iets moeten doen met minimaal 5 cm isolatie en een spouw. Bij 10 cm isolatie en dezelfde spouwdiepte ben je echt lekker bezig.

Er staan wel grafiekjes op den interwebz waarop mooi te zien is welke dikte isolatie en de diepte van de eventuele spouw vanaf waar gaan werken. Even uit het hoofd, 10 cm isolatie en 10 spouw gaat vanaf 120Hz werken. Als je daaronder dan een DSP gebruikt...

Kun je zo maar tot een alleraardigst resultaat geraken!

;D

Zag jouw post net pas... vanochtend vroeg heb ik nog even wat met die Gamma panelen (stevig, gespikkeld gerecycled iets, 5 cm) geschoven en er is 1 standje waarin het effect zo goed mogelijk is maar de WAF impact zo klein mogelijk. Dat gaat hem voorlopig worden.

Volgens mij gaat het in mijn geval alleen om galmbestrijding. Het laag vind ik prima.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Hallo Huub,

Optisch erg fraai zijn RTFS Carreau panelen, 40x40cm dus compact, maar wel 10cm dik dus erg effectief.

Gr. Walter

HuubF

Quote from: Contour on April 17, 2018, 08:17:06
Hallo Huub,

Optisch erg fraai zijn RTFS Carreau panelen, 40x40cm dus compact, maar wel 10cm dik dus erg effectief.

Gr. Walter

Dank voor de tip. Ik probeer het eerst even met de prima werkende Gamma's.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Hallo Huub,

Deze RTFS panelen zien er erg strak uit, hoge WAF factor!

Wat ook echt handig is van die RTFS panelen, is de montage. Per paneel zit er een zelfklevend vierkantje van circa 15x15 cm bij. Deze plak  je op de muur. Het vierkantje is magnetisch en het paneel ook, waardoor je het paneel zo op de wand kleeft. Tevens kun je het dan makkelijk precies rechthangen.

Gr. Walter

Contour