Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

scrutinizer

Quote from: chansig on March 22, 2018, 08:07:59
En wanneer niemand uit zijn peer group deze denkwijze ontkracht/beinvloedt (op welke manier dan ook) zal de mens deze redenatie ook blijven vasthouden.

Gr. Hans

::)

Sjonge, sjonge ...... De bandbreedte is weer groot :)

Diegene heeft geen voorkennis, kent zijn akoestiek/set up en is vrij van peer pressure what so ever!!

Zijn respons komt tot stand vanuit een verwarring/verandering die hij, na bij zichzelf te raden gegaan te zijn, deelt met de ander.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 22, 2018, 09:29:22
::)

Sjonge, sjonge ...... De bandbreedte is weer groot :)

Diegene heeft geen voorkennis, kent zijn akoestiek/set up en is vrij van peer pressure what so ever!!
Je gaat er gemakshalve van uit dat de callback 100% accuraat is?
Quote
Zijn respons komt tot stand vanuit een verwarring/verandering die hij, na bij zichzelf te raden gegaan te zijn, deelt met de ander.
Nogmaals. Hoe was de vorm?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Quote from: Markus2 on March 22, 2018, 09:37:41
Je gaat er gemakshalve van uit dat de callback 100% accuraat is?

Nope!! Er is een callback ......




Gemakshalve begin ik nergens aan.

QuoteNogmaals. Hoe was de vorm?

Nogmaals?!

Het is een andere benadering die ik hier voorleg waaruit voor mij althans gebleken is dat het slagingspercentage hoger uitvalt.
Statistisch niet relevant of van toepassing.


Maar gezien het Huub zijn draadje en beleving van dit alles is, en ik gast, ga ik zijn bespiegeling weer volgen. ;)


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 22, 2018, 09:54:36
Nope!! Er is een callback ......
Ja, en...?
Quote
Gemakshalve begin ik nergens aan.
Hoebedoellu?
Quote
Nogmaals?!
Jawel
Quote
Het is een andere benadering die ik hier voorleg waaruit voor mij althans gebleken is dat het slagingspercentage hoger uitvalt.
Statisch niet van toepassing.
De schaalgrootte interesseert me (vooralsnog) niet, de benaderingswijze is helder, de totstandkoming uiterst vaag.
Quote
Maar gezien het Huub zijn draadje en beleving van dit alles is, en ik gast, ga ik zijn bespiegeling weer volgen. ;)
Werd je je het opeens gewaar?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Mijn werkzaamheden stellen mij in staat deze systemen te kunnen benaderen.

Het was de vorm van  benadering die mij gewaar werd.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 22, 2018, 10:22:40
Mijn werkzaamheden stellen mij in staat deze systemen te kunnen benaderen.
Wèlke systemen precies?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Quote from: Markus2 on March 22, 2018, 10:24:07
Wèlke systemen precies?

Nogmaals niet voor statistisch onderzoek.
Het zijn systemen van liefhebbers die over jaren zijn opgebouwd.

Het was me te doen over de vorm.  ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 22, 2018, 10:30:20
Nogmaals niet voor statistisch onderzoek.
Het zijn systemen van liefhebbers die over jaren zijn opgebouwd.

Het was me te doen over de vorm.  ;)

Ja, de vorm en de handelingen inherent eraan hebben juist mijn interesse.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Quote from: Baardmannetje on March 22, 2018, 07:46:53
Ook goed.

Ik merk aan het verloop van dit draadje wel weer dat ik de puf niet meer heb om er over te discussiëren.

Hoeveel uur moet je nu nog inspelen?

Nog 79 uur en 34 minuten.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Quote from: Markus2 on March 22, 2018, 10:32:58
Ja, de vorm en de handelingen inherent eraan hebben juist mijn interesse.

Waar ben ik dan niet duidelijk?

Het belang ik eraan hecht is het feit dat deze systemen, voor langere perioden, ongewijzigd en in zelfde setting beluisterd worden door hun eigenaren.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 22, 2018, 10:39:01
Waar ben ik dan niet duidelijk?

Het belang ik eraan hecht is het feit dat deze systemen, voor langere perioden, ongewijzigd en in zelfde setting beluisterd worden door hun eigenaren.

Nou vooruit;

Hoe ziet de ingeleide van zo'n bewust-onbewust moment eruit? En welke fysieke veranderingen in een set spreken we van?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

scrutinizer

Quote from: Markus2 on March 22, 2018, 12:06:25
Nou vooruit;

Hoe ziet de ingeleide van zo'n bewust-onbewust moment eruit? En welke fysieke veranderingen in een set spreken we van?

Nou vooruit .... :sneaky2:

Gewoon zoals een vaker voorkomend avondje luisteren bij elkaar.
Maar dan waarbij de eigenaar zonder enige vorm van (voor)kennis luistert naar bijv. een fysiek gelijk uitziende digitale bron welke i.p.v. OS naar NOS omgebouwd is.

Markus
Ik vind het geen probleem info te delen maar had, gezien je manier van vraagstelling, meer inzicht verwacht .
 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 22, 2018, 12:47:00
Nou vooruit .... :sneaky2:
Ach, jij gaf toch ook ergens aan 'dat de bandbreedte erg groot was'.
Mijn "nou vooruit" komt voort uit het feit dat het mijn insziens een open deur betreft en één van de zaken vereist is, om een basis voor verdere discussie aan te ontlenen.
Quote
Gewoon zoals een vaker voorkomend avondje luisteren bij elkaar.
Maar dan waarbij de eigenaar zonder enige vorm van (voor)kennis luistert naar bijv. een fysiek gelijk uitziende digitale bron welke i.p.v. OS naar NOS omgebouwd is.
Geeft dat verschil dan zolang er sprake is van correcte uitlezing en verwerking? En hoe regel je dat zonder ècht enige gewaarwording van een mogelijk, flauw vermoeden?
Quote

Markus
Ik vind het geen probleem info te delen maar had, gezien je manier van vraagstelling, meer inzicht verwacht .
Ach, wellicht wel, mogelijk niet. Dan hebben we elkaars kennis niet op essentiële wijze aangevuld, onder de streep. Ook een resultaat.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Quote from: Markus2 on March 22, 2018, 13:07:07
Dan hebben we elkaars kennis niet op essentiële wijze aangevuld, onder de streep. Ook een resultaat.
Tja...
Waarin jouw inziens 'open deur' niet gedeeld is.
Beetje eenzijdige discussie. Niet?

So be it. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 22, 2018, 13:20:44
Tja...
Waarin jouw inziens 'open deur' niet gedeeld is.
Beetje eenzijdige discussie. Niet?

So be it. ;)

Als jij dat vindt, wie ben ik dan om je het recht op die mening te willen ontnemen.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Quote from: Markus2 on March 22, 2018, 14:11:46
Als jij dat vindt, wie ben ik dan om je het recht op die mening te willen ontnemen.


En als je mij mijn mening al zou willen ontnemen is onderbouwde argumentatie nodig.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

MarkD

 :popcorn:

Ik deel Huub's subjectieve bespiegeling over de positieve invloed van een externe voeding op de 272. Helaas zijn die krengen erg duur (zelfs 2dehands), maar ik heb het ervoor over en nog geen moment spijt van gehad.
Stereo: Atom Uniti Atom HE|Naim NAP 250DR|VPI Traveler|Harbeth Monitor 30.1 AE|Velodyne DD12
HT: Stereo i.c.m. Marantz NR1602|LG UBK90 4K blu-rayspeler|Piega TMicro center en surround speakers

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 22, 2018, 14:45:56

En als je mij mijn mening al zou willen ontnemen is onderbouwde argumentatie nodig.

Ah, "practice what you preach" is ook niet jouw sterkste kant, blijkens de ontsponnen conversatie.
Doe jij het op jouw manier, dan doe ik het op de mijne. Dat lijkt me het beste.

O0
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

chansig

Quote from: scrutinizer on March 22, 2018, 09:29:22
::)

Sjonge, sjonge ...... De bandbreedte is weer groot :)

Diegene heeft geen voorkennis, kent zijn akoestiek/set up en is vrij van peer pressure what so ever!!

Zijn respons komt tot stand vanuit een verwarring/verandering die hij, na bij zichzelf te raden gegaan te zijn, deelt met de ander.

De beïnvloeding is er al op het moment dat er iemand meekijkt/bijzit of wat dan ook. Of heeft mogelijk al in een eerder stadium plaatsgevonden. Zonder dat de ander zich hier bewust van hoeft te zijn. De mate van beïnvloeding is dan ook nog eens afhankelijk van welke kwaliteiten/eigenschappen die persoon aan de ander toedicht. Gezien je uitspraken had ik meer inzicht van je verwacht.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

chansig

Quote from: HuubF on March 22, 2018, 10:36:02
Nog 79 uur en 34 minuten.

Gelukkig...was even bang dat het moment van ingespeeld zijn aan je voorbij zou gaan omdat je dan hier zou zijn. Maar het valt op de zondag klein uurtje voor studiosport.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear netkabels, AQ Pearl optische kabel, AQ Forest digitale kabels.

Sirius666

Quote from: chansig on March 22, 2018, 18:01:23
De beïnvloeding is er al op het moment dat er iemand meekijkt/bijzit of wat dan ook. Of heeft mogelijk al in een eerder stadium plaatsgevonden. Zonder dat de ander zich hier bewust van hoeft te zijn. De mate van beïnvloeding is dan ook nog eens afhankelijk van welke kwaliteiten/eigenschappen die persoon aan de ander toedicht. Gezien je uitspraken had ik meer inzicht van je verwacht.

Gr. Hans

+1

Tussen al dat slappe gel€l door is dit hét punt waar het om draait en een hele lastige ook nog eens. Laten we eerst eens beginnen over het wel/niet capabel zijn van de betreffende luisteraars. Als hun oordeel niet klopt (hoe wordt dat getoetst?) dan is de waarde ervan......nihil. Hiub's ervaringen worden met name op beleving gegooid. Zou hij een gedegen objectief oordeel kunnen geven? En wie bepaalt dat?


Raphie

Huub's topictitel vat het perfect samen.
Ik gun iedereen zijn beleving, op het moment dat hij het als waarheid stelt dan moet het op een objectieve manier kunnen worden getoetst, zónder enige vorm van "bandbreedte" dus gewoon dbt of abx. Kán of wil je dat niet, hou het dan gewoon bij beleving of groepsbeleving.
En laten we a.u.b. wegblijven van softe termen als "mijn waarheid" e.d.
Waarheidsvinding doen we empirisch en niet een op één of andere casual halfwas "audiofiele" manier, dat noemen we beleving!
JBL PRX Power!

Markus2

Quote from: Sirius666 on March 22, 2018, 18:43:40
+1
Ook +
Quote
Tussen al dat slappe gel€l
Dan moet je het niet lezen.
Quote
.... is dit hét punt waar het om draait en een hele lastige ook nog eens. Laten we eerst eens beginnen over het wel/niet capabel zijn van de betreffende luisteraars.
Één van de punten. Luistercapaciteiten zijn her en der ook getoetst en blijven voer voor discussie zover ik gekeken heb. Mocht je daarover interssante informatie hebben; Gaarne.
Quote
Als hun oordeel niet klopt (hoe wordt dat getoetst?dan is de waarde ervan......nihil.
Mja. Heb je een goede suggestie?
Quote
Hiub's ervaringen worden met name op beleving gegooid. Zou hij een gedegen objectief oordeel kunnen geven? En wie bepaalt dat?
De mens kan per definitie niet objectief oordelen zodra er muziek aan te pas komt. Er worden direct verbindingen gelegd naar het rationele èn emotionele brein. Het is de toetsing die objectivering mogelijk maakt.

;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

roeleken

Het laatste woord willen hebben tot kunst verheven   :popcorn:   
Ik verwacht ook een reactie nu he, anders voel ik me toch tekort gedaan  ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls