Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Huub,

De Isover isolatieplaten 45 en 140mm dikte zijn in de aktie bij de Gamma.  Mocht je nog iets erbij willen kopen ter experiment.

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Staaled

Quote from: HuubF on April 16, 2018, 22:08:52
Na een paar dagen experimenteren denk ik dat ik er ben als de wand achter de speakers wordt gedempt. Ik heb verschillende soorten akoestisch behang gevonden, dat zou gemakkelijk zijn. Heeft dat zin?
Dempen gaat bij voorkeur breedbandig, tenzij er een specifiek probleem is.
Iha geldt des te dikker des te breedbandiger.
Behang is dun en zal enkel hoog dempen. (specs mag je evt posten)
Zeker achter weergevers doet dat niets aangezien het hoog daar niet (significant) reflecteert.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HuubF

Quote from: Markus2 on April 17, 2018, 09:59:08
Huub,

De Isover isolatieplaten 45 en 140mm dikte zijn in de aktie bij de Gamma.  Mocht je nog iets erbij willen kopen ter experiment.

Hoi nee de experimenten hebben al geleid tot een conclusie.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Nou, ik ben benieuwd wat je gaat fabrieken. Komt je nieuwe speeltje nog deze week?

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Quote from: Markus2 on April 17, 2018, 11:19:35
Nou, ik ben benieuwd wat je gaat fabrieken. Komt je nieuwe speeltje nog deze week?

Gewoon: bijsnijden, vers gestreken stuk laken er netjes omheen knippen, straktrekken met duck tape aan de achterkant, klittenband plakken en ophangen.

Het nieuwe speeltje zou vandaag moeten komen...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Benieuwd of het een beetje wil gaan lukken. Ik heb voor het dempingsmateriaal mdf frames gemaakt.

Ziet er alsvolgt uit met één van de frøbelsetjes (niets waar jouw hart sneller van gaat kloppen in ieder geval).



De bewust betrokken hobbyhut en "in progress". Nog niet naar mijnzin dus.
En ja, aan de zijwanden hangen ook panelen, die zijn echter wat slecht te zien.

Ik ga van de week wèl naar de bekende bouwmarkt. In die zin blijf ook ik "tweaken". Da's best een behoorlijk raakvlak binnen de hobby. ;D



Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Quote from: Markus2 on April 17, 2018, 14:18:22
Adam compact classic.

Fck die heb ik ook gehad, de laatste actieve versie. Erg goed. Één van de weinige speakers waar ik nog wel eens aan terugdenk.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Quote from: HuubF on April 17, 2018, 14:27:59
Fck die heb ik ook gehad, de laatste actieve versie. Erg goed. Één van de weinige speakers waar ik nog wel eens aan terugdenk.

Een keer her-kopen in de passieve versie, dan kan je naar liefde blijven fröbelen.

:music:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Quote from: Markus2 on April 17, 2018, 14:34:07
Een keer her-kopen in de passieve versie, dan kan je naar liefde blijven fröbelen.

:music:

Ik dénk dat de ATC lijn op dit moment beter past. Maar als ik ooit nog eens een mooie Adam op de kop kan tikken...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Houdt het dan nooit op??? De Chord is er nog steeds niet dus de testosteron vindt dan weer nieuwe wegen. Vanavond ga ik de panelen netjes en WAF vriendelijk maken.

En het zat me niet lekker dat de subwoofer maar op 1 kanaal staat aangesloten. De hifi-zaak heeft me een verloopje van 2 naar 1 tulp gegeven maar die durf ik niet te gebruiken. Vandaag zag ik een DSP Anti-Mode 8033s-II te koop staan die een stereo input heeft en met 1 kabel naar de subwoofer gaat. Hoppa! DSP in da house, maar alleen op de sub. Ik word oud.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Staaled

Let wel op dat de AM een delay veroorzaakt en je dus ook de fase van de sub moet aanpassen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

DofN

Je kan subwoofers niet versnellen door aan de fase te draaien, dus moet je je fronts een delay time geven. En actieve subs zijn altijd trager vanwege de interne versterker.
Als ik het goed begrepen heb van the Sounddoctor :)




You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Quote from: Staaled on April 17, 2018, 16:56:19
Let wel op dat de AM een delay veroorzaakt en je dus ook de fase van de sub moet aanpassen.

Gaat dat dan wel? Wordt het laag daar niet trager van?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: doorofnight on April 17, 2018, 17:01:12
Je kan subwoofers niet versnellen door aan de fase te draaien, dus moet je je fronts een delay time geven. En actieve subs zijn altijd trager vanwege de interne versterker.
Als ik het goed begrepen heb van the Sounddoctor :)

Shit bedankt. Dan lijkt de Antimode niet zo'n goed idee...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


DofN

Het is een raar vogeltje maar hij kan ook feitelijk zijn hier en daar in onderstaande "white-paper":

http://www.soundoctor.com/whitepapers/subs.htm


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Quote from: doorofnight on April 17, 2018, 17:01:12
Je kan subwoofers niet versnellen door aan de fase te draaien, dus moet je je fronts een delay time geven. En actieve subs zijn altijd trager vanwege de interne versterker.
Als ik het goed begrepen heb van the Sounddoctor :)
Je kan en hoeft ze in de huidige setup niet te versnellen oftewel de fronts een delay geven.
Dus moet je of gaan schuiven, geen optie, of tenminste in de crossover zorgen dat er geen uitdoving plaatsvindt.
Fase is daar de enige optie, zo lijkt mij.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Quote from: HuubF on April 17, 2018, 17:03:40
Shit bedankt. Dan lijkt de Antimode niet zo'n goed idee...
Die past het best in een set waar delay mogelijk is . Meestal HT dus.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Timvg

 What kind of delay does 8033 introduce and how do I compensate it?
The 8033 has insignificant delay of 2.7ms which is inaudible at low frequencies. For comparison, the additional delay of room modes can be more than 500ms, which is eliminated by Anti-Mode correction.

Dus ja, proberen zou ik zeggen.. Anders toch zo maar een Paradigm streamertje met ARC kopen, Huub  ;)

DofN

Quote from: Staaled on April 17, 2018, 17:26:42
Je kan en hoeft ze in de huidige setup niet te versnellen oftewel de fronts een delay geven.
Dus moet je of gaan schuiven, geen optie, of tenminste in de crossover zorgen dat er geen uitdoving plaatsvindt.
Fase is daar de enige optie, zo lijkt mij.

Waarom niet?

Edit:

Ah, ik zie het al. Proberen kan altijd idd.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Quote from: Timvg on April 17, 2018, 17:35:45
What kind of delay does 8033 introduce and how do I compensate it?
The 8033 has insignificant delay of 2.7ms which is inaudible at low frequencies. For comparison, the additional delay of room modes can be more than 500ms, which is eliminated by Anti-Mode correction.

Dus ja, proberen zou ik zeggen.. Anders toch zo maar een Paradigm streamertje met ARC kopen, Huub  ;)

Duidelijk bedankt. Nee dit ding is interessant omdat ik hiermee de subwoofer stereo kan aansluiten. En ik kan ook veilig met DSP experimenteren omdat hij verder overal afblijft. Voor alleen 30 tot 58 Hz moet het kunnen lijkt me.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.