Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HuubF

Quote from: phy on February 27, 2021, 16:18:40
70/100 hier maar ja wat moet je ermee  ;D

Helemaal niks. Ik denk dat de mensen die het interessant vinden het testje te doen zowiezo hoog zullen scoren.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Waar zien jullie die test? Ik kom alleen een kieswijzer tegen die mij naar 50+ wil hebben en 6 dillema's waar zelfs een Oudejaarsavondrelschopper nog wel het door het HV gewenste antwoord weet te geven.
Ik beschouw mezelf overigens wel als humanistisch, hetgeen natuurlijk niet helemaal hetzelfde is als lid van het HV.

Huub zet vast zwaar in op het recht om iedere maand zijn stereo ingrijpend om te gooien. ;D
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Quote from: Dura on February 27, 2021, 17:29:28
Waar zien jullie die test? Ik kom alleen een kieswijzer tegen die mij naar 50+ wil hebben en 6 dillema's waar zelfs een Oudejaarsavondrelschopper nog wel het door het HV gewenste antwoord weet te geven.
Ik beschouw mezelf overigens wel als humanistisch, hetgeen natuurlijk niet helemaal hetzelfde is als lid van het HV.

Huub zet vast zwaar in op het recht om iedere maand zijn stereo ingrijpend om te gooien. ;D

Ja die kieswijzer staat er nog maar net, even dóórzoeken.

Die komt bij mij uit op groen links, terwijl ik me meer D66 of PvdA voel.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Quote from: HuubF on February 27, 2021, 18:08:28


Die komt bij mij uit op groen links, terwijl ik me meer D66 of PvdA voel.

Het overproduceren van energieverslinde HiFi apparatuur, aangezwengeld door Huubs audiofiele onrust, valt milieutechnisch vast niet heel lekker op de linkerflank... :D

Vaak gebouwd ook nog in China daar waar ze het chemische afval gewoon rechtstreeks de rivier in pompen.

Nee, vanuit die optiek moet Huub welhaast beter een Thierry/FvD kiezer zijn :D


Dura

Quote from: HuubF on February 27, 2021, 18:08:28
Ja die kieswijzer staat er nog maar net, even dóórzoeken.

Die komt bij mij uit op groen links, terwijl ik me meer D66 of PvdA voel.
Gevonden, door in het zoekvak in te tikken 'ben ik een humanist'. Had er eentje niet goed  8)
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

Quote from: Dura on February 27, 2021, 21:45:25
Gevonden, door in het zoekvak in te tikken 'ben ik een humanist'. Had er eentje niet goed  8)

Jahaaa ze moeten allemaal goed zijn anders mag jij geen lid worden hoor.  :devil: :devil:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Vandaag zijn de Dynaudio's verkocht na een lange demo. De eerste keer dat ik ze weer hoorde na de komst van de Spendors, bijna 2 weken geleden.

Ze klonken mooi, maar de Spendor A7's zijn inmiddels zo ingedaald dat ik geen gevoel van spijt kreeg.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

En achteraf ook geen spijt van de JBLs (kan ik met niet voorstellen  :D)?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Quote from: cz79 on March  1, 2021, 19:43:38
En achteraf ook geen spijt van de JBLs (kan ik met niet voorstellen  :D)?

Die JBL's zijn zo goedkoop dat ik zo weer een nieuw setje zou kunnen kopen.

Het zijn speakers die ik eigenlijk nergens mee kan vergelijken. Wel wat minder verfijning en dat heeft ze bij mij genekt. Als je een keer een goede Dynaudio in huis hebt gehad kun je wat dat betreft niet meer terug. De Spendor A7 is een beetje een compromis: best verfijnd en klinkt toch ook erg lekker.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Zo goedkoop nou toch ook weer niet?  :D

Maar is snap wat je schrijft, de scansonics die ik daarvoor had hadden ook meer verfijning maar klonken niet 'fijner', de JBLs maken gewoon heel veel plezier van alle muziek en dat heeft lang niet iedere speaker.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

De Spendor A7's beginnen nu echt te shinen na een paar weken bijna constant aan te hebben gestaan. Of het nou inspelen is of dat mijn Geest zich geopend heeft voor het geluid zullen we nooit weten.

Er loopt nog één kriebel. Omdat ik ook erg tevreden ben met de Roksan krijgt de Auralic er een broertje bij: een Naim Dac. Die zijn zo ongelofelijk goedkoop te krijgen dat dit de snelste en eenvoudigste weg is om een Naim touch in het geluid te injecteren.

Het kan zijn dat de Naim Dac het geweld van de Auralic Vega G2 niet aan kan. Nou ja, dat weten we dan ook weer. Er moest een goedkope USB-SPDIF omzetter bij om de dac aan te kunnen sturen. Dat wordt de allergoedkoopste Topping: de D10S. Hopelijk hebben de bollebozen in China de USB - SPDIF omzetting niet om zeep geholpen.

Wordt opgestuurd dus nog even geduld hebben.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Quote from: HuubF on March  5, 2021, 16:42:00
De Spendor A7's beginnen nu echt te shinen na een paar weken bijna constant aan te hebben gestaan. Of het nou inspelen is of dat mijn Geest zich geopend heeft voor het geluid zullen we nooit weten.

Er loopt nog één kriebel. Omdat ik ook erg tevreden ben met de Roksan krijgt de Auralic er een broertje bij: een Naim Dac. Die zijn zo ongelofelijk goedkoop te krijgen dat dit de snelste en eenvoudigste weg is om een Naim touch in het geluid te injecteren.

Het kan zijn dat de Naim Dac het geweld van de Auralic Vega G2 niet aan kan. Nou ja, dat weten we dan ook weer. Er moest een goedkope USB-SPDIF omzetter bij om de dac aan te kunnen sturen. Dat wordt de allergoedkoopste Topping: de D10S. Hopelijk hebben de bollebozen in China de USB - SPDIF omzetting niet om zeep geholpen.

Wordt opgestuurd dus nog even geduld hebben.

Naim V1 DAC neem ik aan, heb je die niet al eens gehad en was dat absoluut geen succes?

Plus waarom moet er een USB naar SPDIF omzetter tussen? Zit toch een SPDIF uitgang op de Auralic?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Quote from: Mitch-- on March  5, 2021, 17:10:37
Naim V1 DAC neem ik aan, heb je die niet al eens gehad en was dat absoluut geen succes?

De V1 heb ik al 2 keer gehad. Prima ding.

Nee ik wil nu eens de originele Naim nDac. Is een trapje hoger in de Naim hiërarchie.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Quote from: HuubF on March  5, 2021, 16:42:00
...
Het kan zijn dat de Naim Dac het geweld van de Auralic Vega G2 niet aan kan. Nou ja, dat weten we dan ook weer. Er moest een goedkope USB-SPDIF omzetter bij om de dac aan te kunnen sturen. Dat wordt de allergoedkoopste Topping: de D10S. Hopelijk hebben de bollebozen in China de USB - SPDIF omzetting niet om zeep geholpen.

Wordt opgestuurd dus nog even geduld hebben.
Heb je hem in China besteld? De Topping's uit Zoetermeer gaan best snel qua verzenden. En ga je dan een PC/laptop + Topping D10S + Naim dac met de Aurelic Vega G2 met elkaar vergelijken? Ben benieuwd!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Quote from: TabCam on March  5, 2021, 18:56:15
Heb je hem in China besteld? De Topping's uit Zoetermeer gaan best snel qua verzenden. En ga je dan een PC/laptop + Topping D10S + Naim dac met de Aurelic Vega G2 met elkaar vergelijken? Ben benieuwd!

Nee in NL besteld, de Topping is er snel. Ja er valt veel te experimenteren. Ik ben ook benieuwd hoe de nDac reageert op de Niagara.

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mitch--

Quote from: frank2 on March  6, 2021, 12:52:59
kun je geen coax gebruiken

idd  ^^

Veel logischer lijkt mij ipv weer een goedkoop prulletje er tussen zetten, streamer van 6k aan een dac knopen van nieuw 3,5k door een Topping van 100 euro, does not sound logical to me... :-\
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Raphie

Dus de Auralic bevalt niet meer? Kan je hem beter helemaal weg halen dan hem alleen maar voor start en stop te gebruiken.
Zo'n speler koop je juist voor de DAC, Wat er verder inzit kan ook iedere andere speler.
JBL PRX Power!

HuubF

Quote from: Mitch-- on March  6, 2021, 13:05:02
idd  ^^

Veel logischer lijkt mij ipv weer een goedkoop prulletje er tussen zetten, streamer van 6k aan een dac knopen van nieuw 3,5k door een Topping van 100 euro, does not sound logical to me... :-\

De Naim moet voorlopig even worden gevoed vanuit de server. Als dat hoopvol klinkt komt er een Roon endpoint met spdif.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: Raphie on March  6, 2021, 13:22:08
Dus de Auralic bevalt niet meer? Kan je hem beter helemaal weg halen dan hem alleen maar voor start en stop te gebruiken.
Zo'n speler koop je juist voor de DAC, Wat er verder inzit kan ook iedere andere speler.

Ja hoor de Auralic bevalt prima. Maar ik kon voor weinig een heuse Naim nDac op de kop tikken. Beter dan de Naim V1 (die het voor mij net niet was) dus een kans om weer wat Naim bloed in de set te krijgen.

En dan is het hier weer 100% Engels.  :wub:

Wat ik verwacht: de Naim klinkt lekkerder en de Auralic transparanter. Hopelijk is het verschil niet te groot zodat ik voor een prikkie een beter geluid heb.

En anders gaat de Naim er natuurlijk zonder mankeren uit.  ;D
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

JBL PRX Power!