Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

vanzomereng

Amai....!,  het is goed om te horen dat je wreed content bent met je huidige deftige set en nu nog proberen dit lang vol te houden  ;)

FF serieus ...  veel plezier ermee HuubF  :headbanging:



Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tjeb


CZ79

Goed om te horen en te lezen. Al denk ik wel dat ze heftig achterblijven tov die mooie JBLs die je had :-)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Contour


HuubF

Quote from: Contour on February 24, 2021, 22:15:28
Misschien toch nog eens naar een ATC kijken!  ;D

Ik heb de 11 en 40 gehad. Als er een keer een actieve 40 te koop staat zou ik daar nog wel eens over na willen denken.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Wat heerlijk! Na al die discussies met familieleden die voornamelijk tegen van alles zijn met Rutte als Grote Boze Boeman (terwijl hij ook maar zijn best doet om zelfs hun te plezieren) heb ik iets gevonden waar ik rust kan vinden.

Na een testje van het Humanistisch Verbond bleek ik de maximale score te hebben behaald. Kennelijk ben ik Humanist!

Gelijk maar lid geworden voor een tientje per maand. Na zoveel onbegrip over mijn radicaal normale denkbeelden (waar ik natuurlijk niets van begrijp) een verademing.

Aanhangers van samenzweringstheorieën zullen geloven dat het testje van het Humanistisch Verbond ALTIJD aangeeft dat je de maximale score hebt behaald. Ik ben dan natuurlijk weer zo naïef dat ik ook dat onzin vind.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Nu er enige rust is en de apparaten deugdelijk zijn aangesloten en ingespeeld is het tijd voor een rondje finetunen en verkopen wat niet meer nodig is. Dat zijn voornamelijk kabeltjes.

De laatste maanden heb ik de apparaten zonder na te denken op de Audioquest Niagara aangesloten met af en toe een bescheiden experimentje. Nu ben ik weer even vanaf scratch begonnen door de apparaten gewoon op een gewone verdeeldoos te zetten. En dan stapje voor stapje verbeteren. En als het geen verbetering oplevert gelijk de ramsj in.

Eerste stap is vanochtend uitgevoerd: naar het Supra blok met Supra kabels op de dedicated stroomgroep, alle niet-hifi via de Niagara. Het klinkt nu eigenlijk al erg goed, in ieder geval beter dan helemaal zonder stroomtweaks. Eerst maar even hier naar luisteren.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Quote from: HuubF on February 26, 2021, 11:33:07
Nu er enige rust is en de apparaten deugdelijk zijn aangesloten en ingespeeld is het tijd voor een rondje finetunen en verkopen wat niet meer nodig is. Dat zijn voornamelijk kabeltjes.

De laatste maanden heb ik de apparaten zonder na te denken op de Audioquest Niagara aangesloten met af en toe een bescheiden experimentje. Nu ben ik weer even vanaf scratch begonnen door de apparaten gewoon op een gewone verdeeldoos te zetten. En dan stapje voor stapje verbeteren. En als het geen verbetering oplevert gelijk de ramsj in.

Eerste stap is vanochtend uitgevoerd: naar het Supra blok met Supra kabels op de dedicated stroomgroep, alle niet-hifi via de Niagara. Het klinkt nu eigenlijk al erg goed, in ieder geval beter dan helemaal zonder stroomtweaks. Eerst maar even hier naar luisteren.

Je hebt er inmiddels meer in huis dan een gemiddelde audio zaak denk ik zo ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Heb je toevallig nog een BNC 75 ohm kabel liggen? Daar wil ik nog wat mee testen.

HuubF

Quote from: Contour on February 26, 2021, 11:54:39
Heb je toevallig nog een BNC 75 ohm kabel liggen? Daar wil ik nog wat mee testen.

Tuurlijk, PM even je adres.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De Auralic Vega G2 heb ik maar weer gauw op de Niagara gezet. Dat scheelt toch wel flink. De Roksan Blak zit nog aan het gewone stroomblok.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

J o e p

Quote from: HuubF on February 26, 2021, 13:07:19
De Auralic Vega G2 heb ik maar weer gauw op de Niagara gezet. Dat scheelt toch wel flink. De Roksan Blak zit nog aan het gewone stroomblok.

Daar is voor ons hobbyisten nog wel wat onderzoek te doen.
Zelf kom ik de Niagara en dat spul van PS audio steeds vaker tegen.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Maximus_Aurelius

Quote from: J o e p on February 26, 2021, 13:54:00
Daar is voor ons hobbyisten nog wel wat onderzoek te doen.
Zelf kom ik de Niagara en dat spul van PS audio steeds vaker tegen.

Bepaalde merken( versterkers en luidsprekers etc.) kom je eenmaal meer tegen. Is niet alleen de Niagara's en de Ps audio's.
Uiteraard kun je er wat bij afvragen maar men moet dit niet doen want dan is het einde zoek. ;).

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Raphie

Quote from: HuubF on February 26, 2021, 10:55:33
Wat heerlijk! Na al die discussies met familieleden die voornamelijk tegen van alles zijn met Rutte als Grote Boze Boeman (terwijl hij ook maar zijn best doet om zelfs hun te plezieren) heb ik iets gevonden waar ik rust kan vinden.

Na een testje van het Humanistisch Verbond bleek ik de maximale score te hebben behaald. Kennelijk ben ik Humanist!

Gelijk maar lid geworden voor een tientje per maand. Na zoveel onbegrip over mijn radicaal normale denkbeelden (waar ik natuurlijk niets van begrijp) een verademing.

Aanhangers van samenzweringstheorieën zullen geloven dat het testje van het Humanistisch Verbond ALTIJD aangeeft dat je de maximale score hebt behaald. Ik ben dan natuurlijk weer zo naïef dat ik ook dat onzin vind.
Je raadt het nooit, ik had 80/100 ben ook een Humanist :D
JBL PRX Power!

HuubF

Quote from: Raphie on February 26, 2021, 20:04:00
Je raadt het nooit, ik had 80/100 ben ook een Humanist :D

Maar je bent ook een goed mens, Raphie.  ;)

Je gaat ook 10 euro per maand betalen?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Ik denk dat ik eens een tijdje blijf luisteren naar de huidige tweak-situatie: de Auralic op de Niagara en de Blak op het Supra stekkerblok. Met als interlink de koper-bijenwas-ongebleektkatoen-Bybee. Dat klinkt verrassend natuurlijk, gedetailleerd en meeslepend.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Je hoort vaak dat versterkers het beter doen direct op het verdeelblok, wellicht is dat voor de Blak ook van toepassing.

Tjeb

Quote from: HuubF on February 26, 2021, 10:55:33
Wat heerlijk! Na al die discussies met familieleden die voornamelijk tegen van alles zijn met Rutte als Grote Boze Boeman (terwijl hij ook maar zijn best doet om zelfs hun te plezieren) heb ik iets gevonden waar ik rust kan vinden.

Na een testje van het Humanistisch Verbond bleek ik de maximale score te hebben behaald. Kennelijk ben ik Humanist!

Gelijk maar lid geworden voor een tientje per maand. Na zoveel onbegrip over mijn radicaal normale denkbeelden (waar ik natuurlijk niets van begrijp) een verademing.

Aanhangers van samenzweringstheorieën zullen geloven dat het testje van het Humanistisch Verbond ALTIJD aangeeft dat je de maximale score hebt behaald. Ik ben dan natuurlijk weer zo naïef dat ik ook dat onzin vind.

Ik ook, ik ook!!  :pompom:

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Mitch--

Quote from: Richi on February 27, 2021, 10:26:37
Ai, 90 van de 100 hier. Had ik niet verwacht.  :D  :P

Me2.... denk dat ongeacht wat je invult je dus 90 scoort... ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

HuubF

Quote from: Mitch-- on February 27, 2021, 10:48:04
Me2.... denk dat ongeacht wat je invult je dus 90 scoort... ;)

Nee 80/100 heb ik ook al zien langskomen.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

phy

70/100 hier maar ja wat moet je ermee  ;D