Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

sschot and 5 Guests are viewing this topic.

Dura

Het betere is de vijand van het goede.
Uiteindelijk is de bedoeling van een set om van muziek te genieten, te veel zoeken naar verbeterpunten in de hardware staat dat juist in de weg.
Van een afstand lijkt het of je nu een mooie uitgebalanceerde set hebt waarvan je kunt genieten Huub, doe dat dan ook vooral, veel gezonder en beter voor je dan dromen over een veel betere set die hypothetisch beter is.
Het blijft electronica, met imperfecte opnames aan de software.
Waarom zou je dan alles willen horen wat ze in de studio hebben uitgespookt? Dat is nou juist niet de bedoeling van de technici.
En de dynamiek en zo van een symfonie orkest live in een grote mooie zaal krijg je nevernooit in je huiskamer.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Quote from: Dura on January 26, 2021, 12:34:13
Het betere is de vijand van het goede.
Uiteindelijk is de bedoeling van een set om van muziek te genieten, te veel zoeken naar verbeterpunten in de hardware staat dat juist in de weg.
Van een afstand lijkt het of je nu een mooie uitgebalanceerde set hebt waarvan je kunt genieten Huub, doe dat dan ook vooral, veel gezonder en beter voor je dan dromen over een veel betere set die hypothetisch beter is.
Het blijft electronica, met imperfecte opnames aan de software.
Waarom zou je dan alles willen horen wat ze in de studio hebben uitgespookt? Dat is nou juist niet de bedoeling van de technici.
En de dynamiek en zo van een symfonie orkest live in een grote mooie zaal krijg je nevernooit in je huiskamer.

Je hebt natuurlijk gelijk...

Maar de wordingsgeschiedenis van deze 8.0 Corona versie van de Walhalla set heeft toch ook weer veel dingen aan het licht gebracht. Ik had tevreden kunnen zijn met de Roksan Caspian M2 maar gelukkig bleef ik alert waardoor ik tegen de veel betere Blak aan liep die (2e hands) maar 500 euro duurder is. En ik heb een glimpse opgevangen van de hoogste Dynaudio lijn, waardoor ik nu weet waar aan de luidsprekerkant de grens ligt. En ik weet nu dat ik maar beter niet kan beginnen aan vervangen van de Auralic dac. En, en, en...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

toetertje

En zo zie je maar, dat het niet zoals sommigen denken, gewauwel in de lucht is.
Er zijn weer nieuwe ervaringen opgedaan, dingen geleerd, en je hebt toch weer een stapje gezet,
op de subjectieve maar gezellige weg richting jouw audio walhalla.  :pompom:

HuubF

Quote from: toetertje on January 26, 2021, 13:39:49
En zo zie je maar, dat het niet zoals sommigen denken, gewauwel in de lucht is.
Er zijn weer nieuwe ervaringen opgedaan, dingen geleerd, en je hebt toch weer een stapje gezet,
op de subjectieve maar gezellige weg richting jouw audio walhalla.  :pompom:

Sommigen vinden het wel gewauwel, maar voor die mensen schrijf ik dit niet op. Ik had vanochtend een discussie met iemand waarin ik mijn visie over hifi en het schrijven erover kon delen.

Elke ervaring is er één. Als je informatie wil hebben over een apparaat of kabel vind je ongelofelijk veel reviews en posts in forums all over the world. Al die ervaringen bij elkaar kunnen je helpen om ergens een beslissing over te nemen; je kunt nou eenmaal niet alle apparaten in huis nemen. Nogmaals, mensen die vinden dat zo'n zoektocht helemaal niet nodig is omdat dacs en versterkers toch hetzelfde klinken hebben deze info helemaal niet nodig maar het zit ze ook niet in de weg. Wat mij wel in de weg zit: de betweters die dan toch elke keer weer menen te moeten melden dat het allemaal onzin is.

Dit topic is een zoektocht van zo maar een consument naar een ideale set in het middensegment. Dus niet voor mensen die een soundbar voldoende vinden maar ook niet voor de mensen met geld die een tonnetje op een set kunnen stukslaan. En daarin probeer ik te beschrijven wat in mijn oren wel en niet werkt. Als je het niks vind maak je er gewoon geen gebruik van.

En als mensen afwijkende ideeën hebben: maak een eigen topic aan, de zoekmachine weet daar wel raad mee.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Ik hoop dat je nu tevreden kunt zijn en kunt blijven. Je hebt nu zeker een mooie set staan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Quote from: frank2 on January 26, 2021, 13:56:06
Ik hoop dat je nu tevreden kunt zijn en kunt blijven. Je hebt nu zeker een mooie set staan.

Tot nu toe klinkt het schitterend. Stok achter de deur gaat De Verjaardagsgift zijn. Ik kan zeker een jaar geen andere versterker proberen. Geeft wel rust.

Misschien een keer die tweedehands C4 (goedkoop maar wel extreem hoog (=controversieel)) of de Confidence 20 (duur maar ziet er bijna hetzelfde uit (=niet controversieel)).
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Quote from: HuubF on January 26, 2021, 14:05:24
Tot nu toe klinkt het schitterend. Stok achter de deur gaat De Verjaardagsgift zijn. Ik kan zeker een jaar geen andere versterker proberen. Geeft wel rust.

Misschien een keer die tweedehands C4 (goedkoop maar wel extreem hoog (=controversieel)) of de Confidence 20 (duur maar ziet er bijna hetzelfde uit (=niet controversieel)).
Ik heb de confidence C2 bij Arjan gehoord, fullrange geluid had 2 tweeters en 2 woofer type klonk goed. ( maar ik vond de Focal meer kleur in t mid hebben)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

addesmo

Leuk topic dit en ik kan mij geheel vinden in de uitleg van jou Huub.
Om de gang er toch nog in te houden :devil:, een linkje......zeg maar knuppel in het hoenderhok ;) 
https://link.marktplaats.nl/m1651872362?utm_source=ios_social&utm_medium=social&utm_campaign=socialbuttons&utm_content=app_ios_tablet


scrutinizer

Quote from: HuubF on January 26, 2021, 13:54:05
Sommigen vinden het wel gewauwel, maar voor die mensen schrijf ik dit niet op. Ik had vanochtend een discussie met iemand waarin ik mijn visie over hifi en het schrijven erover kon delen.

Elke ervaring is er één. Als je informatie wil hebben over een apparaat of kabel vind je ongelofelijk veel reviews en posts in forums all over the world. Al die ervaringen bij elkaar kunnen je helpen om ergens een beslissing over te nemen; je kunt nou eenmaal niet alle apparaten in huis nemen. Nogmaals, mensen die vinden dat zo'n zoektocht helemaal niet nodig is omdat dacs en versterkers toch hetzelfde klinken hebben deze info helemaal niet nodig maar het zit ze ook niet in de weg. Wat mij wel in de weg zit: de betweters die dan toch elke keer weer menen te moeten melden dat het allemaal onzin is.

Dit topic is een zoektocht van zo maar een consument naar een ideale set in het middensegment. Dus niet voor mensen die een soundbar voldoende vinden maar ook niet voor de mensen met geld die een tonnetje op een set kunnen stukslaan. En daarin probeer ik te beschrijven wat in mijn oren wel en niet werkt. Als je het niks vind maak je er gewoon geen gebruik van.

En als mensen afwijkende ideeën hebben: maak een eigen topic aan, de zoekmachine weet daar wel raad mee.
Begrijp ik hier uit dat er alleen gezellige praat mogenlijk is  met mensen in bezit van een mediocre systeem?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

cccp

Quote from: HuubF on January 26, 2021, 14:05:24
Misschien een keer die tweedehands C4 (goedkoop maar wel extreem hoog (=controversieel)) of de Confidence 20 (duur maar ziet er bijna hetzelfde uit (=niet controversieel)).
Wel eens de Dynaudio Confidence C1 gehoord? Daar heb ik enkele jaren met veel plezier naar geluisterd. Er zit een Esotar tweeter in, ze zijn betaalbaar tweedehands en ze meten ook nog eens erg goed:




HuubF

Quote from: scrutinizer on January 26, 2021, 17:30:34
Begrijp ik hier uit dat er alleen gezellige praat mogenlijk is  met mensen in bezit van een mediocre systeem?

Met afwijkende bedoel ik ook echt afwijkende ideeën.

Zoals al die mensen die op een brei-forum steeds maar weer beweren dat breien stom is.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: cccp on January 26, 2021, 19:12:43
Wel eens de Dynaudio Confidence C1 gehoord? Daar heb ik enkele jaren met veel plezier naar geluisterd. Er zit een Esotar tweeter in, ze zijn betaalbaar tweedehands en ze meten ook nog eens erg goed:



Hé ja jij had C1's. Wat heb je nu staan?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Wat een ellende in Leiden hè Huub. Eergisteren al 3 demonstranten bij CS met bord dat de Avondklok meer geestelijke ellende opleverde dan corona, die niet eerder weg gingen dan nadat de politie een overigens kort en vriendelijk gesprekje met ze heeft gevoerd. En nu een noodverordening in het Kooipark, waar een verslaggever zojuist al rapporteerde dat ie iemand had gezien die een tennisbal weggooide, een hondenuitlater, notoire gooiers. Mooie actiefoto op de site van het Leids dagblad van een stuk of 10 dranghekjes die de politie al klaar had staan voor het geval het uit de hand zou lopen. Heerlijke stad👍
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Marino

Love my city! Hopelijk blijft het hier bij..


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2


HuubF

Quote from: Dura on January 26, 2021, 19:41:07
Wat een ellende in Leiden hè Huub. Eergisteren al 3 demonstranten bij CS met bord dat de Avondklok meer geestelijke ellende opleverde dan corona, die niet eerder weg gingen dan nadat de politie een overigens kort en vriendelijk gesprekje met ze heeft gevoerd. En nu een noodverordening in het Kooipark, waar een verslaggever zojuist al rapporteerde dat ie iemand had gezien die een tennisbal weggooide, een honden uit later, notoire gooiers. Mooie actiefoto op de site van het Leids dagblad van een stuk of 10 dranghekjes die de politie al klaar had staan voor het geval het uit de hand zou lopen. Heerlijke stad👍

ik denk dat ze even wachten tot de avondklok ingaat. Heerlijke stad inderdaad.  :wub:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Vandaag 2 Bybees binnengekregen per post. Bedankt Contour.  :worship:
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Quote from: HuubF on January 26, 2021, 19:18:25
Met afwijkende bedoel ik ook echt afwijkende ideeën.

Zoals al die mensen die op een brei-forum steeds maar weer beweren dat breien stom is.
Las iets over soundbar of tonnetje kapot slaan ....... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Quote from: scrutinizer on January 26, 2021, 22:43:06
Las iets over soundbar of tonnetje kapot slaan ....... ;)

Je wil het hier hebben over soundbars bedoel je?

Ik gaf aan wat er in dit topic gebeurt, buiten dit topic is er ook best veel te doen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Quote from: HuubF on January 26, 2021, 13:54:05


Dit topic is een zoektocht van zo maar een consument naar een ideale set in het middensegment. Dus niet voor mensen die een soundbar voldoende vinden maar ook niet voor de mensen met geld die een tonnetje op een set kunnen stukslaan. En daarin probeer ik te beschrijven wat in mijn oren wel en niet werkt. Als je het niks vind maak je er gewoon geen gebruik van.

En als mensen afwijkende ideeën hebben: maak een eigen topic aan, de zoekmachine weet daar wel raad mee.

Quote from: HuubF on January 26, 2021, 22:52:53
Je wil het hier hebben over soundbars bedoel je?

Ik gaf aan wat er in dit topic gebeurt, buiten dit topic is er ook best veel te doen.
::)..... Dacht ik naam droeg soms onbegrijpelijk in overdrachtelijke zin te zijn.
Geniet van je Caspian on steroids ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Quote from: scrutinizer on January 26, 2021, 23:00:12
::)..... Dacht ik naam droeg soms onbegrijpelijk in overdrachtelijke zin te zijn.
Geniet van je Caspian on steroids ;)

Nee hoor je bent volkomen te begrijpen.  ;)

Waarom noem je de Roksan Blak een Caspian on steroïds? En waarom zou een versterker aanzienlijk verfijnder gaan klinken als je alleen maar wat steroïden toedient aan een bestaand ontwerp?
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

scrutinizer

Quote from: HuubF on January 27, 2021, 08:51:21
Nee hoor je bent volkomen te begrijpen.  ;)

Waarom noem je de Roksan Blak een Caspian on steroïds? En waarom zou een versterker aanzienlijk verfijnder gaan klinken als je alleen maar wat steroïden toedient aan een bestaand ontwerp?
Zoals al eerder aangegeven lijkt het mij een parallel geschakelde Caspian, dubbel mono opgebouwd met een pre sektie welke d.m.v. ingebouwde DAC een verfijnder voedingsdeel en bijbehorend aard sceme heeft gekregen. Voorzover zie ik geen verandering qua keuze van gebruikte componenten.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Weet je Huub ...Ik denk dat je het gezien gut feeling goed gedaan hebt.
Denk dat ik zelf gezien je verslag over tijd, gegaan zou zijn PL 400. Voor  redenen eerder beschreven .
Maar dat was gezien prijs een andere..... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

HuubF

Quote from: scrutinizer on January 27, 2021, 09:23:44
Weet je Huub ...Ik denk dat je het gezien gut feeling goed gedaan hebt.
Denk dat ik zelf gezien je verslag over tijd, gegaan zou zijn PL 400. Voor  redenen eerder beschreven .
Maar dat was gezien prijs een andere..... ;)

Het doorgaan op het Primaluna pad was een serieuze optie, maar Roksan is ook gewoon goed. Kiezen tussen de 2 versterkers was erg moeilijk. Toen de merkwaardig goedkope Blak voorbij kwam was het gedaan. Hij gaat ook echt een stapje verder.

Dat betekent niet dat er hier nooit meer een Primaluna komt te staan. Ik weet nu wat het kan. En vroeg of laat zal er een voorversterker met 2 monoblocks op EVO 400 niveau te koop staan voor een redelijk bedrag. Dan zal ik me niet in kunnen houden.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)