Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

HuubF

Quote from: NAF on January 25, 2021, 19:47:30
Je moet er toch niet aan denken wat je wel niet zou kunnen terug kopen als je de Blak, de Caspian en de PrimaLuna verkoopt.  :devil:

Klopt, maar het moet ergens eindigen. De Blak was een absoluut koopje, 1600 euro, 3 jaar oud, nieuwstaat. Nog nieuw te koop.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Mitch--

Quote from: HuubF on January 25, 2021, 19:52:47
Klopt, maar het moet ergens eindigen. De Blak was een absoluut koopje, 1600 euro, 3 jaar oud, nieuwstaat. Nog nieuw te koop.

en wij maar net onder de 5k zitten gokken... :popcorn:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

NAF

Ik zit je maar te stangen Huub.  ;)
Prachtige koop en als deze upgrade jou brengt wat jij nog miste dan is het een schot in de roos gebleken.

New Audio Frontiers 845 SE Special Edition (Tentlabs modified)
PS Audio Perfectwave MkII met Bridge II
Klipschorns met modified top sectie (naar Volti audio) en Werner Jagusch crossovers

scrutinizer

Quote from: scrutinizer on January 25, 2021, 19:16:13
Ken het gevoel van moederzorg.......

Waarom niet vertrekken van waar je gebleven bent met de Caspian?  ::)
Heb het idee dat de Blak een dubbele Caspian aan board heeft met seperate transfo en psu.
2x ::)

Als je gezellige praat totaan deze beperking rijkt........Wens ik je veel mazzel met jouw reis en  selektiviteit omtrent ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

addesmo

Quote from: HuubF on January 25, 2021, 19:52:47
Klopt, maar het moet ergens eindigen. De Blak was een absoluut koopje, 1600 euro, 3 jaar oud, nieuwstaat. Nog nieuw te koop.
Nu die Auralic, versterkers en de contours inruilen op setje confidence en klaar!

oud_account_1

Omdat het af en toe ook over muziek mag gaan...
SECTOR is een russische site met diverse streams (ook klassiek) t/m flac.
Sectorradio.com (klassieke stream is http://89.223.45.5:8000/nota.flac )
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

HuubF

Quote from: scrutinizer on January 25, 2021, 19:58:21
2x ::)

Als je gezellige praat totaan deze beperking rijkt........Wens ik je veel mazzel met jouw reis en  selektiviteit omtrent ;)

Ik beantwoord bijna alles, maar het kan soms even duren.

Ik was benieuwd hoe goed de dac was, dus dat moest ik eerst even proberen. De Blak staat nu op de Niagara en dat gaat goed. Echter er wordt voorlopig even tv gekeken.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: squadra on January 25, 2021, 20:32:07
Omdat het af en toe ook over muziek mag gaan...
SECTOR is een russische site met diverse streams (ook klassiek) t/m flac.
Sectorradio.com (klassieke stream is http://89.223.45.5:8000/nota.flac )

Leuk ga ik proberen!
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: Mitch-- on January 25, 2021, 19:54:23
en wij maar net onder de 5k zitten gokken... :popcorn:

Ja liever zo duur mogelijk natuurlijk. Maar een koopje kun je niet laten lopen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Zag hem idd staan op hifi.nl....mooi koopje :clapping:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

kermy

Quote from: HuubF on January 25, 2021, 19:20:55
Vanochtend bij de koffie (altijd in bed) moest ik mijn geliefde vertellen dat er weer een verandering aan zat te komen. Uiteraard zó verpakt dat het leek of ze nog inspraak had.

De rekensom begreep ze: de verkoop van de Primaluna en Caspian levert veel meer op dan de Blak kost. Wat ze niet begreep was de frequentie van de veranderingen ('je zei toch dat je tevreden was?').

Ik schaamde me een beetje, ja ik had het weer, audiophilia nervosa.

We gingen zwijgend naar beneden, ik kon haar stemming niet peilen. In de keuken, bij het beleggen van de boterhammen, pakte ze me ineens vast, gaf me een zoen en zei: 'Schat, dit is je verjaardagskadootje'. 'Die zoen?' Vroeg ik nog... nee wormvormig aanhangsel, die versterker.

Lief hé?  :inlove:

Top wijf, nooit meer wegdoen.

Met vriendelijke groet,

Kermy

twani

Quote from: VANZOMERENG on January 25, 2021, 14:12:56
Dan heb ik in persoon zelf, grote overeenkomsten met die versterker  :D

Nou, ik verbeeld mezelf ook niks (meer) hoor :tounge2:

Ik drink overigens geen druppel alcohol dus daar kan Huub niks van zeggen :D

HuubF

Zo, lekker glaasje whiskey er bij, eindelijk even luisteren.

Het geluid lijkt op de Roksan Caspian, alleen grootser, preciezer, realistischer, intenser. En dat alles met meer rust. Gewoon erg mooi. Van een te analytische klank is geen sprake. Ik moet met deze versterker weer over naar xlr, bij de Caspian was dat geen verbetering.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Luister ook eens naar ABC Lounge Radio. Geen idee of het je smaak is, maar ik zit er van te genieten terwijl ik dit schrijf. Een 128kb internet zender, maar wat kan dat al fijn klinken zeg. Geniet van je nieuwe versterker Huub!
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Het is bizar hoeveel meer de Blak hoorbaar maakt dan de Primaluna en Caspian. :worship:

Ik heb nu toch wel het gevoel dat het nauwelijks beter kan (hoewel ik weet dat er ook versterkers zijn van een ton).
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Het was óf de BLAK of de AMR (:-)), congrats Huub. Mooie amp denk ik.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

HuubF

Quote from: cz79 on January 25, 2021, 23:16:38
Het was óf de BLAK of de AMR (:-)), congrats Huub. Mooie amp denk ik.

Ja jij had het goed. Ik had overigens gisteren mijn forumprofiel al aangepast. :clapping:

Een mooie amp, inderdaad. Ik ben nu Rondo Classic Klasu Pro aan het luisteren en dat is spetterend.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: addesmo on January 25, 2021, 19:58:45
Nu die Auralic, versterkers en de contours inruilen op setje confidence en klaar!

Ik weet het niet. Die Esostar 3 gaat dan weer als een genadeloos vergrootglas de makkes van de streamer en misschien zelfs de versterker blootleggen. Zoals het nu klinkt is het in evenwicht.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

En, omdat de whiskey nog niet op is (zo'n mini-flesje hoor) nog even een bezoekje aan Radio Paradise. Ook geweldig door de grotere dynamiek en het prachtig gedetailleerde en toch coherente geluid. Jammer, morgen moet mijn heerlijke vriendinnetje de hele dag slachtofferhulp-werk doen. Vroeg op dan maar.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

cccp

Quote from: HuubF on January 25, 2021, 23:26:10
Ik weet het niet. Die Esostar 3 gaat dan weer als een genadeloos vergrootglas de makkes van de streamer en misschien zelfs de versterker blootleggen. Zoals het nu klinkt is het in evenwicht.
Hoi Huub, het is Esotar niet Esostar. Ondanks dat de tweeter vast de sterren van de hemel zal spelen.  ::)

Marco66

Mooie amp denk Huub, kwa vormgeving ook erg fraai vind ik.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Leeuwarden

Quote from: HuubF on January 25, 2021, 23:26:10
Ik weet het niet. Die Esostar 3 gaat dan weer als een genadeloos vergrootglas de makkes van de streamer en misschien zelfs de versterker blootleggen. Zoals het nu klinkt is het in evenwicht.

Of juist niet omdat er een betere (?) versterker aan hangt...

vergeerr72

Quote from: cccp on January 26, 2021, 09:23:23
Hoi Huub, het is Esotar niet Esostar. Ondanks dat de tweeter vast de sterren van de hemel zal spelen.  ::)
EsoTar? Klinken zo stroperig? [emoji1]
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

HuubF

Quote from: cccp on January 26, 2021, 09:23:23
Hoi Huub, het is Esotar niet Esostar. Ondanks dat de tweeter vast de sterren van de hemel zal spelen.  ::)

Bedankt voor de correctie, ik lees al jaren 'star'. :hehe:

Maar mooi zijn ze, die tweeters. Ook die in de 20i zit, hoewel de hogere resolutie van de 3 wel zal blijven trekken. :inlove

Hier lijkt deze generatie van de Walhalla set rond, we noemen hem 8.0. Ik heb tenslotte minimaal 7 keer eerder gedacht dat ik er was.

Ook vanochtend vroeg bevredigde het geluid me volkomen. Ik heb het gevoel dat nu alles uit de Contours wordt gehaald. Met alle versterkers die ik er al op heb gehad wist ik wat ik mocht verwachten en dat komt er nu allemaal uit. De autoriteit die ik zocht zit in de overtuiging waarmee individuele instrumenten én het geheel worden weergegeven. De Blak maakt er nog steeds geen bas-monsters van maar dat mis ik nu niet meer. Het laag is altijd in balans en als het bronmateriaal veel laag bevat dan komt het er ook uit. Mooi, diep zat en gecontroleerd.

Een volgende stap moet ik een beetje doseren, het zou lullig zijn voor mijn huisgenote als ik gelijk weer naar betere monitors zou gaan kijken. Het zou wel kunnen, want als ik alles wat er nu over is verkoop is het geld er.

Nog één ding: ik kon niet kiezen tussen de Primaluna en Caspian. Beide versterkers hadden hun aantrekkelijke kanten. Er moest iets gebeuren maar ik had geen 5000 euro liggen voor een grote stap voorwaarts. De Roksan Blak kwam dus als een door de hemel afgezonken super-oplossing: beter want hoger model en relatief goedkoop. Dat had ook een Dialogue van Primaluna kunnen zijn. Wie weet probeer ik die ook ooit nog eens.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Natuurlijk, het kan altijd beter. Ook bij Dynaudio, maar mijn ervaring is dat een zorgvuldige samengestelde set met Contours 80-90 % van de kwaliteit van een topset met Confidence luidsprekers kan behalen. In het voorbeeld waar ik aan refereer, is de Confidence set meer dan drie keer zo duur dan mijn Contour set. Volgens mij doet Huub er goed aan 'hier te stoppen' danwel op dit niveau het maximale er uit proberen te halen, want als je stappen omhoog gaat zetten qua versterking, bron of luidsprekers, dan moet (wil) je de set weer in balans brengen om er het maximale uit te halen (waar Huub naar streeft volgens mij) en dan loopt het fors in de papieren.

Edit: ik zie dat je net een bericht hebt geplaatst met min of meer dezelfde strekking Huub.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a