Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

scoc and 1 Guest are viewing this topic.

scrutinizer

Quote from: chansig on March 22, 2018, 18:01:23
De beïnvloeding is er al op het moment dat er iemand meekijkt/bijzit of wat dan ook. Of heeft mogelijk al in een eerder stadium plaatsgevonden. Zonder dat de ander zich hier bewust van hoeft te zijn. De mate van beïnvloeding is dan ook nog eens afhankelijk van welke kwaliteiten/eigenschappen die persoon aan de ander toedicht. Gezien je uitspraken had ik meer inzicht van je verwacht.

Gr. Hans

Misschien allereerst eens beter lezen om het inzichtelijk te krijgen, Hans.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Sirius666

Quote from: roeleken on March 22, 2018, 22:52:19
Het laatste woord willen hebben tot kunst verheven   :popcorn:   
Ik verwacht ook een reactie nu he, anders voel ik me toch tekort gedaan  ;D

Ik moet nog even bijkomen van Markus2's discussie met Scrutinizer :D Een Jiskefet scène op een forum  :P

scrutinizer

Quote from: Raphie on March 22, 2018, 18:52:05
Huub's topictitel vat het perfect samen.
Ik gun iedereen zijn beleving, op het moment dat hij het als waarheid stelt dan moet het op een objectieve manier kunnen worden getoetst, zónder enige vorm van "bandbreedte" dus gewoon dbt of abx. Kán of wil je dat niet, hou het dan gewoon bij beleving of groepsbeleving.
En laten we a.u.b. wegblijven van softe termen als "mijn waarheid" e.d.
Waarheidsvinding doen we empirisch en niet een op één of andere casual halfwas "audiofiele" manier, dat noemen we beleving!

Allereerst gun jij niemand behalve jezelf iets. ;D

En hebben we het over muziekbeleving. Niemand heeft het gehad over waarheden. Dat is een dwangmatigheid welke jij aanhangt.
Wel stel ik het feit dat verschil tussen bijv. bronnen een betere kans hebben, op deze zo door jou genoemde "halfwas audiofiele manier" ,waargenomen te kunnen worden.

En als je empirische onderzoek aanhangt word je wel geacht de alles omvattende materie te begrijpen/kennen, Jan Jaap.



   
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: Sirius666 on March 22, 2018, 23:18:04
Ik moet nog even bijkomen van Markus2's discussie met Scrutinizer :D Een Jiskefet scène op een forum  :P
Gelukkig kun je er om lachen.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Quote from: Sirius666 on March 22, 2018, 23:18:04
Ik moet nog even bijkomen van Markus2's discussie met Scrutinizer :D Een Jiskefet scène op een forum  :P

Dat was geen discussie .... maar een eenzijdig vraag en steekspel.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: roeleken on March 22, 2018, 22:52:19
Het laatste woord willen hebben tot kunst verheven   :popcorn:   
Ik verwacht ook een reactie nu he, anders voel ik me toch tekort gedaan  ;D

Oké. Dat wil ik ook weer niet. Bij deze!

:angel:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Sirius666

Quote from: Markus2 on March 22, 2018, 19:39:31
Ook +Dan moet je het niet lezen.Één van de punten. Luistercapaciteiten zijn her en der ook getoetst en blijven voer voor discussie zover ik gekeken heb. Mocht je daarover interssante informatie hebben; Gaarne.Mja. Heb je een goede suggestie?De mens kan per definitie niet objectief oordelen zodra er muziek aan te pas komt. Er worden direct verbindingen gelegd naar het rationele èn emotionele brein. Het is de toetsing die objectivering mogelijk maakt.

;)

Voor mij het startpunt dus hét punt  :D al dat geneuzel (overigens totaal niet negatief bedoeld) heeft nl. geen enkel nut als de personen die een oordeel dienen te vellen niet capabel genoeg zijn om tot een gedegen oordeel te kunnen komen. Daar dient de focus m.i. op te liggen, van daaruit verder. Ik begrijp dat dat 'geneuzel' de discussie gaande houdt maar uiteindelijk heeft dat geen praktisch nut. Praten we ook al over een aankomend praktijkvoorbeeld of is het enkel gediscussieer over een fictieve situatie?

Als de mens niet in staat is om objectief te oordelen dan kan je de uiteindelijke beoordeling, ondanks de toetsing, toch ook (enigszins) in twijfel trekken? De mens is de onbetrouwbare factor. Dus...daarom ga ik ook maar lekker verder met mijn waarheid beleving :D

Als luistercapaciteiten voer voor discussie blijven dan kan er m.i. ook geen 100% betrouwbare normering zijn.

Geen suggestie. Lastig onderwerp maar m.i. dus wel essentieel.

Quote from: Markus2 on March 22, 2018, 23:34:38
Gelukkig kun je er om lachen.


Tuurlijk, het is een forum. Soms even tot 10 tellen en daarna kan je alles weer met een korreltje zout nemen ;)

chansig

Quote from: scrutinizer on March 22, 2018, 23:10:57
Misschien allereerst eens beter lezen om het inzichtelijk te krijgen, Hans.

Scrut, wat een natte wind reactie. Maar het is mij inzichtelijk genoeg. Het rode fietsje gaat bijna weer om de hoek komen, met het op de persoon gerichte posts ben je gister al begonnen.

Dus ik laat het verder.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Quote from: Sirius666 on March 22, 2018, 23:47:09
Voor mij het startpunt dus hét punt  :D al dat geneuzel (overigens totaal niet negatief bedoeld)
Direct naar de basis is wel zo helder inderdaad, maar ik ben altijd wel benieuwd welke kant het op gaat en welke zaken zich achteraf laten afstrepen of juist erbij komen.
Quote
heeft nl. geen enkel nut als de personen die een oordeel dienen te vellen niet capabel genoeg zijn om tot een gedegen oordeel te kunnen komen. Daar dient de focus m.i. op te liggen, van daaruit verder. Ik begrijp dat dat 'geneuzel' de discussie gaande houdt maar uiteindelijk heeft dat geen praktisch nut. Praten we ook al over een aankomend praktijkvoorbeeld of is het enkel gediscussieer over een fictieve situatie?
Een aankomend praktijkvoorbeeld zou kunnen, maar dan moet daarover overeenkomst heersen.
Quote
Als de mens niet in staat is om objectief te oordelen dan kan je de uiteindelijke beoordeling, ondanks de toetsing, toch ook (enigszins) in twijfel trekken? De mens is de onbetrouwbare factor. Dus...daarom ga ik ook maar lekker verder met mijn waarheid beleving :D

Als luistercapaciteiten voer voor discussie blijven dan kan er m.i. ook geen 100% betrouwbare normering zijn.
100% Waterdichtheid op elk wetenschappelijk vlak zal denk ik niet haalbaar zijn. Wèl iets wat er zeer dicht tegenaan schurkt (à la DNA match of zo).
Quote
Geen suggestie. Lastig onderwerp maar m.i. dus wel essentieel.

Tuurlijk, het is een forum. Soms even tot 10 tellen en daarna kan je alles weer met een korreltje zout nemen ;)
Sowieso, het is maar hobby.  :)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

roeleken

Alvorens tot een objectieve synergie te komen, dient men uit fysisch oogpunt het reactionele gegeven niet te verwaarlozen. Veel voorkomende substracties zijn dat men eenvoudigweg niet  een concluderende subjectiviteit kan waarborgen mede veroorzaakt door de centrifugerende rol van de waarnemer.   Ook de metaforische synergie dient men in ogenschouw te nemen.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

cccp

Quote from: roeleken on March 23, 2018, 10:25:37
Alvorens tot een objectieve synergie te komen, dient men uit fysisch oogpunt het reactionele gegeven niet te verwaarlozen. Veel voorkomende substracties zijn dat men eenvoudigweg niet  een concluderende subjectiviteit kan waarborgen mede veroorzaakt door de centrifugerende rol van de waarnemer.   Ook de metaforische synergie dient men in ogenschouw te nemen.

Wat zeg je hier nou eigenlijk? ;D

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

chansig

Ik snap hem wel. Komt door mijn beperkte bandbreedte. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

De bekrompenheid van opgelegde "luistervrijheid"  mensen die rancuneus ontploffen achter hun toetsenbord maar praten over informeel en ontspannen luisteren,  moet niet gekker worden  :D
JBL PRX Power!

roeleken

Quote from: cccp on March 23, 2018, 15:55:34
Wat zeg je hier nou eigenlijk? ;D

Haha, dat vroeg ik mezelf ook af toen ik de laatste 2 pagina's op dit topic las
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Markus2

Quote from: Raphie on March 23, 2018, 18:43:29
De bekrompenheid van opgelegde "luistervrijheid"  mensen die rancuneus ontploffen achter hun toetsenbord maar praten over informeel en ontspannen luisteren,  moet niet gekker worden  :D

Het is nog geen tijd voor de zelfreflectiesessie. :D




Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Huub,

Welke veranderingen beleef/hoor je, zo halverwege? Content?

:)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Quote from: Markus2 on March 23, 2018, 19:39:04
Huub,

Welke veranderingen beleef/hoor je, zo halverwege? Content?

:)

Welke veranderingen zou hij, in eigen topic, mogen ervaren voor wat jou betreft?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Pffff...weer een natte wind. Net alsof je echt een antwoord wilt. Terwijl het gene je eigenlijk wilt zeggen probeert te verpakken in een tussenzinnetje. Daarbij is de vraag echt een hele rare...alsof Markus kan/mag/wilt bepalen wat Huub ervaart ? Maar dat zal je zelf wel in de gaten hebben...anders zou je de vraag niet stellen zoals je hem doet.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 23, 2018, 23:29:45
Welke veranderingen zou hij, in eigen topic, mogen ervaren voor wat jou betreft?

Zonder enige beperkingen, tot in het oneindige.



Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

HuubF

Quote from: Markus2 on March 23, 2018, 19:39:04
Huub,

Welke veranderingen beleef/hoor je, zo halverwege? Content?

:)

Zo uit de doos hoorde ik completere instrumenten maar het klonk nog wat weinig vloeiend, typisch als er iets moet inspelen. Nu is dat ongemakkelijke weg maar ik moet er nog even voor gaan zitten. Was nogal drukke week want vader overleden en gecremeerd en nu is een timmerman bezig 100 jaar oude deuren op te hangen in de huiskamer.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

AudioEnZo


chansig

He bah....nou beetje ontspanning is dus niet verkeerd. Tot straks....

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.