Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

HuubF, Xander32, joostb and 4 Guests are viewing this topic.

chansig

Op sommige momenten baal ik dat mijn Engels zo slecht is. Dit is er niet 1 van.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Quote from: Markus2 on March 21, 2018, 23:35:14
Volgens mij was de bron destijds een eenvoudige cd-speler, maar dat weet ik niet zeker.
Dat lijkt logisch ja en ik volg die redenatie uiteraard. Bronvergelijkingen zijn er ook geweest.
Kortom; Ik vind de redenatie en de verwachting logisch, maar mijn ervaringen wijzen anders uit.

Had het bijv. eens geprobeerd met een eenvoudige eigen opname van wat gitaarwerk op een tape deck op hoge snelheid........ ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 21, 2018, 23:29:44
Wat was je ontgoocheling?
De hoop dat er toch verschil moest zijn en het wegnemen ervan. Bij herhaling en ook bij andere toetsingkjes.

Ach, het heeft de hobby een andere wending gegeven.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 21, 2018, 23:42:24
Had het bijv. eens geprobeerd met een eenvoudige eigen opname van wat gitaarwerk op een tape deck op hoge snelheid........ ::)
Waarom?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Quote from: Markus2 on March 21, 2018, 23:42:46
De hoop dat er toch verschil moest zijn en het wegnemen ervan. Bij herhaling en ook bij andere toetsingkjes.

Ach, het heeft de hobby een andere wending gegeven.

M.a.w....het is individueel.
En dus zeer afhankelijk van "ontgoocheling" als deze gaandeweg de reis ooit optreedt...
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Quote from: Markus2 on March 21, 2018, 23:43:58
Waarom?

Omdat iets ongekunsteld, in dezelfde ruimte vastgelegd als waar het vergelijk en de beoordeling plaatsvind .....helpt. ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 21, 2018, 23:47:03
M.a.w....het is individueel.
En dus zeer afhankelijk van "ontgoocheling" als deze gaandeweg de reis ooit optreedt...
Nee, in alle gevallen waren er minimaal 2 en maximaal iets van 25 toehoorders.

De opmerking die je maakt is er één die voor iedereen geldt, dus waar wil je precies naar toe?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 21, 2018, 23:49:16
Omdat iets ongekunsteld, in dezelfde ruimte vastgelegd als waar het vergelijk en de beoordeling plaatsvind .....helpt. ;)

Door mijn overtuiging, denk ik dat het totaal niet nodig is. Verschillen eruit horen doe je direct, als daar sprake van is.

Hoe zie je het "helpen" precies?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Quote from: Markus2 on March 21, 2018, 23:49:37
Nee, in alle gevallen waren er minimaal 2 en maximaal iets van 25 toehoorders.

De opmerking die je maakt is er één die voor iedereen geldt, dus waar wil je precies naar toe?

Iets met ontgoocheling en gelijkgestemde?.....  ::)


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 21, 2018, 23:53:37
Iets met ontgoocheling en gelijkgestemde?.....  ::)

Gelijkgestemden? Soms wel, soms in het geheel niet. De mensen die willen twijfelen, en dat mag, hebben achteraf hun kanttekeningen.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Quote from: Markus2 on March 21, 2018, 23:52:53
Door mijn overtuiging, denk ik dat het totaal niet nodig is. Verschillen eruit horen doe je direct, als daar sprake van is.

Hoe zie je het "helpen" precies?

Een goede bron is van groot belang .....Al zeker daar waar de mens het brein op meerdere fronten dient te belasten.
   
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 21, 2018, 23:58:47
Een goede bron is van groot belang .....Al zeker daar waar de mens het brein op meerdere fronten dient te belasten.


Vanwaar het tape-deck op hoge snelheid? Zo specifiek bedoel ik.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Omdat het beluisteren en vastleggen van een instrument binnen een zelfde akoestiek betere cue's geeft.  En dit één van de betere bronnen is voor het vastleggen.

Peer pressure is a bitch ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 22, 2018, 00:07:22
Omdat het beluisteren en vastleggen van een instrument binnen een zelfde akoestiek betere cue's geeft.  En dit één van de betere bronnen is voor het vastleggen.

Peer pressure is a bitch ;)

Betere cue's? Is dat zo. Waarom is het één van de betere bronnen, jouw insziens?
Peer pressure, tja, onderdeel van elk willekeurig vergelijk.
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

De voor mij, in deze, duidelijkste ervaringen opgedaan, is bij liefhebbers binnen hun eigen bekende keten.
Iets wijzigen binnen hun set up zonder zij daar kennis van hebben....
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Quote from: Markus2 on March 22, 2018, 00:13:54
Betere cue's? Is dat zo. Waarom is het één van de betere bronnen, jouw insziens?
Peer pressure, tja, onderdeel van elk willekeurig vergelijk.
....heb het idee je nu vragen gaat stellen die je, gezien je ervaring, wel kunt inschatten.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 22, 2018, 00:19:23
De voor mij, in deze, duidelijkste ervaringen opgedaan, is bij liefhebbers binnen hun eigen bekende keten.
Iets wijzigen binnen hun set up zonder zij daar kennis van hadden....
En nu ga je me zeggen dat dit steevast geconstateerd werd en ook direct wàt? Hoe zag dat er in de praktijk uit?
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Markus2

Quote from: scrutinizer on March 22, 2018, 00:22:49
....heb het idee je nu vragen gaat stellen die je, gezien je ervaring, wel kunt inschatten.
Nou misschien. Ik ben benieuwd naar jouw kijk erop en wil het niet laten afhangen van mijn inschattingsvermogen.

I call it a day. Morgen weer verder. Nightynight. ;D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

scrutinizer

Quote from: Markus2 on March 22, 2018, 00:22:54
En nu ga je me zeggen dat dit steevast geconstateerd werd en ook direct wàt? Hoe zag dat er in de praktijk uit?

Nope!
Er werd wel vrij snel een verandering geconstateerd.......De mens kennende vraagt hij zich eerst af (omdat hij zich niet bewust van de verwisseling is} ...Het klinkt anders dan laatst/ gister.... en twijfelt in eerste instantie aan eigen fysiek/orgaan.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: HuubF on March 21, 2018, 21:28:02
Dat heb ik niet gezegd, dacht ik. Ik heb alleen de vraag beantwoord.

Ook goed.

Ik merk aan het verloop van dit draadje wel weer dat ik de puf niet meer heb om er over te discussiëren.

Hoeveel uur moet je nu nog inspelen?

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: scrutinizer on March 22, 2018, 00:30:12
Nope!
Er werd wel vrij snel een verandering geconstateerd.......De mens kennende vraagt hij zich eerst af (omdat hij zich niet bewust van de verwisseling is} ...Het klinkt anders dan laatst/ gister.... en twijfelt in eerste instantie aan eigen fysiek/orgaan.

En wanneer niemand uit zijn peer group deze denkwijze ontkracht/beinvloedt (op welke manier dan ook) zal de mens deze redenatie ook blijven vasthouden.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Quote from: chansig on March 22, 2018, 08:07:59
En wanneer niemand uit zijn peer group deze denkwijze ontkracht/beinvloedt (op welke manier dan ook) zal de mens deze redenatie ook blijven vasthouden.

Gr. Hans
De reden waarom ik vroeg hoe de praktische vorm was. :angel:
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: chansig on March 22, 2018, 08:05:50
Geen zin en dan zo´n vraag stellen.  :D

Oh, maar dat is gewoon interesse.

Ga er echt geen discussie over beginnen.

;)