Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

HuubF, Mitch--, Barry32 and 1 Guest are viewing this topic.

HuubF

De verkoper in de hifishop, overigens een aardige en kundige man, vertelde dat de Kii's ook anders kunnen worden getuned, bijvoorbeeld wat warmer. Waardoor ik ze dus mooier ga vinden.  Dat geloof ik deels.

Tussen de XLR interlinks die ik heb geprobeerd zaten verschillen: wat meer of wat minder resolutie, wat grover of wat verfijnder. Maar ook wat meer of minder warm van klank. Dit alles door mij voor het gemak samengevat tot meer of minder muzikaal.

Ik geloof er niets van dat je zoiets kunt bereiken met een veredelde toonregeling.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Quote from: HuubF on March 16, 2020, 16:02:55
De verkoper in de hifishop, overigens een aardige en kundige man, vertelde dat de Kii's ook anders kunnen worden getuned, bijvoorbeeld wat warmer. Waardoor ik ze dus mooier ga vinden.  Dat geloof ik deels.

Tussen de XLR interlinks die ik heb geprobeerd zaten verschillen: wat meer of wat minder resolutie, wat grover of wat verfijnder. Maar ook wat meer of minder warm van klank. Dit alles door mij voor het gemak samengevat tot meer of minder muzikaal.

Ik geloof er niets van dat je zoiets kunt bereiken met een veredelde toonregeling.
Tja als je "warmer" kan behalen door bepaalde ferq wat "dikker" te maken dan zie ik nog wel hoe je dit zou doen, maar volgens mij  zou het in jouw geval het simpelste zijn om een Naim source te gebruiken die dan zijn sound kan afleveren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Quote from: katwax on March 16, 2020, 16:08:34
Tja als je "warmer" kan behalen door bepaalde ferq wat "dikker" te maken dan zie ik nog wel hoe je dit zou doen, maar volgens mij  zou het in jouw geval het simpelste zijn om een Naim source te gebruiken die dan zijn sound kan afleveren.

Ja het liefst de 555.  :inlove:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Carrol

Quote from: HuubF on March 16, 2020, 16:50:37
Ja het liefst de 555.  :inlove:
Merk aan alles Huub,jij bent Naim nog lang niet vergeten..
Ik voorspel........
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

HuubF

Zo, het allerlaatste stukje in de puzzel is binnen: de Pink Faun Lan Isolator. Dus nu is de lange ethernetkabel van meterkast naar hifi-hoek ontkoppeld, daarna komt de audiofiel verantwoorde switch met goede ethernet kabels van Audioquest. De stroom met eigen groep gaat via een Audioquest Niagara 1200 en audiofiel verantwoorde Supra kabels. De streamer/dac/vv is een prijzige Auralic Vega G2, de interlink een verantwoorde Audioquest Water en de speakers de eveneens verantwoorde CineMax18's van MichelDW.

Kan het beter? Vast wel. Maar nu eerst even met gezin, geliefde, familie en vrienden de Corona crisis uitzitten.

Met een muziekje, het klinkt hier erg mooi.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kerkhoffd

En, hoor je verschil? Of is het meer voor de zekerheid dat je met de PinkFaun LAN isolator in de keten hebt opgenomen. Ik overweeg deze ook aan te schaffen, maar nog nooit zover gekomen om er een te bestellen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

HuubF

Quote from: dre73 on March 17, 2020, 15:29:36
Maar wat doet de lan isolator klankmatig? :angel:

Om je de waarheid te zeggen: geen idee. Ik vond het al goed genoeg klinken en dat is nog steeds zo.

@Kerkhoffd: inderdaad, baat het niet dan schaadt het niet. Het geeft een goed gevoel, zeg maar. En ik ben ervan overtuigd dat alle beetjes helpen.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

oud_account_1

Quote from: HuubF on March 17, 2020, 15:19:47
Zo, het allerlaatste stukje in de puzzel is binnen: de Pink Faun Lan Isolator.
...
Met een muziekje, het klinkt hier erg mooi.
In zelf-quarantaine, *met* een Lan isolator. Veel veiliger kan het niet  ;D
Enjoy!
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

katwax

Quote from: HuubF on March 17, 2020, 15:19:47
Kan het beter? Vast wel. Maar nu eerst even met gezin, geliefde, familie en vrienden de Corona crisis uitzitten.

Met een muziekje, het klinkt hier erg mooi.
Voila. Enjoy zou ik zeggen en niet teveel wakker liggen over of het beter kan, maar gewoon genieten.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

De Pink Faun Lan Isolator gaat weer in de ramsj. Hij doet bij mij niet veel met de Silent Angel switch. Dus als iemand belangstelling heeft voor een relatief goedkoop experimentje...
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kerkhoffd

Dat is een complimentje voor de Silent Angel switch. Schijnbaar neemt die de galvanische scheiding goed voor zijn rekening. Dank voor het testen Huub ;-)
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

vergeerr72

Mijn ervaring was wel een lichte verbetering. Maar mijn netwerk configuratie is anders. Kortere kabels en alleen maar de nad en de streamer op de silent angel. De pink faun zit op de wan ingang  van de silent angel om de rotzooi buiten te houden. Ik heb niet getest met andere bronnen buiten de nas.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

naish123

Quote from: HuubF on March 20, 2020, 14:58:53
De Pink Faun Lan Isolator gaat weer in de ramsj. Hij doet bij mij niet veel met de Silent Angel switch. Dus als iemand belangstelling heeft voor een relatief goedkoop experimentje...
Inderdaad bedankt voor het testen. Scheelt weer. [emoji3]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

HuubF

Al weken niets veranderd! Niet omdat het niet kan maar omdat het niet nodig is. Ik zit nog steeds elke dag met plezier te luisteren. Is natuurlijk ook een beetje de situatie in het land... als een paar kilometer hiervandaan mensen liggen dood te gaan aan Corona ga ik niet moeilijk doen over de strakheid van bassen, zwart tussen instrumenten of wat meer of minder microdetail.

Voorlopig heb ik 'het' overleefd ondanks man, iets te zwaar, te oud en allerlei kwaaltjes die bezworen zijn door een operatie en 8 pillen per dag. Ik moet er niet aan denken om binnen 2 jaar wéér op de IC te liggen. Het sloopt je volledig, ook als je het overleeft. Daarom kan ik me de discussie die er aan komt, waarbij wordt gekeken of de patiënt er wel iets mee opschiet, goed voorstellen.

Maar goed, nog even genieten van de hifi dus.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Quote from: HuubF on April  2, 2020, 16:38:20
Al weken niets veranderd! Niet omdat het niet kan maar omdat het niet nodig is. Ik zit nog steeds elke dag met plezier te luisteren. Is natuurlijk ook een beetje de situatie in het land... als een paar kilometer hiervandaan mensen liggen dood te gaan aan Corona ga ik niet moeilijk doen over de strakheid van bassen, zwart tussen instrumenten of wat meer of minder microdetail.

Voorlopig heb ik 'het' overleefd ondanks man, iets te zwaar, te oud en allerlei kwaaltjes die bezworen zijn door een operatie en 8 pillen per dag. Ik moet er niet aan denken om binnen 2 jaar wéér op de IC te liggen. Het sloopt je volledig, ook als je het overleeft. Daarom kan ik me de discussie die er aan komt, waarbij wordt gekeken of de patiënt er wel iets mee opschiet, goed voorstellen.

Maar goed, nog even genieten van de hifi dus.
Inderdaad genieten van de muziek (en de set), je kan er heerlijk voor gaan zitten en even alles om je heen vergeten, zalig toch :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Bizar. Op 24 februari, nog maar 6 weken geleden, heb ik nog een verjaardags-verrassingsfeestje gekregen in Helvoirt. Alle kids met aanhang en kleinkinderen kwamen met z'n 13-en gillend achter een muurtje vandaan. Op dat moment was het carnaval in Brabant, maar het buitengebeuren was afgelast door de harde wind. Wat een geluk hebben we gehad, als al die optochten wel waren doorgegaan zou de Corona ellende veel groter zijn geweest.

Dus moeten we nu blij zijn dat de curve afvlakt. Voor ons (66+) nog steeds tamelijk uitzichtloos want zelfs als de curve flink naar beneden gaat moeten we nog voorzichtig zijn. De sportschool, bioscoop of museums zitten er sowieso de komende maanden niet in.

Wat betreft HiFi: nog steeds lekker aan het luisteren. Niet leuk: de afgelopen jaren heb ik ontelbare pakketjes verstuurd met verkochte spullen en dat is altijd goed gegaan. Tot nu. Een brievenbuspakketje met de verkochte Pink Faun Lan Isolator is spoorloos verdwenen. Hij was niet verzekerd dus pech voor mij. Ze willen het niet eens onderzoeken. Kost me 130 euro.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Poep van de Pink Faun Lan Isolator :nopompom:.

Ik hoop dat ze de Covid19-maatregels geleidelijk verminderen. Eerst bv winkels, kappers, tandartsen e.d. open. Daarna restaurents, café's en sportscholen open en uiteindelijk ook grote zaken als musea, bioscoop en evenementen. Ben ergens al lang blij dat we geen volledige lockdown hebben en dat het nu toch lijkt af te vlakken.

Het blijft natuurlijk gevaarlijk voor de risicogroepen. Als ze pech hebben zitten die twee jaar vast :nopompom:. Blij dat je wel van hifi kan genieten. Merk bij mezelf dat het per dag nogal verschilt, gemoedstoestand is niet echt relaxed.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Ben denk ik rond de gemiddelde leeftijd hier? Ik zit (net) niet in de risicocategorie. Mijn vriendin al helemaal niet maar geen kinderen. Wel familie in risicogroepen en die geen bezoek mogen krijgen :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Rob46

Even een kleine maar wel essentiële nuance in mijn beleving; volgens mij zitten wij allemaal in een risico categorie.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

HuubF

Quote from: Rob46 on April 11, 2020, 09:17:33
Even een kleine maar wel essentiële nuance in mijn beleving; volgens mij zitten wij allemaal in een risico categorie.....

Klopt, iedereen zit in een categorie. ;D

Maar als oudere (nou ja) man met een BMI hoger dan 25, met wat veel voorkomende kwaaltjes waar je normaal oud mee kunt worden (maar wel met name worden genoemd als extra risicofactor) moet je net iets voorzichtiger zijn.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

frank2

Gelukkig is mijn BMI 19,4 dus prima, maar ja wel 59 en ik rook ook nog.... Dus toch risicogroep?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Haha, nou een bmi van 19,4 gaan mijn nabestaanden nog één keer meemaken. Heel kort.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)