Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

naish123

Quote from: katwax on January 23, 2020, 22:51:29
My bad, het is signature bridge :) https://allo.com/sparky/usbridge-signature-pcb.html
Je kan deze usb bridge signature ook combineren met een Digione signature in 1 kastje.  Dan heb je een streamer die usb en spdif uit heeft. Ik heb al een Digione signature dus deze staat nog op mijn verlanglijstje 
De shanti voeding schijnt erg goed te zijn, lees ik overal.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


katwax

Quote from: TabCam on January 24, 2020, 00:16:55
Nee, deze DigiPi+AES van Audiophonics. Wel een erg lekkere combi samen met de Allo Shanti, het begint zowaar ergens op te lijken :headbanging:.
Misschien moet ik toch die usbrigde sig + shanti nemen dan, hoewel ik weinig verwachtingen heb dat het iets zou verbeteren in mijn setup. Alles blijft digitaal en de Kii Control/Kii intern is naar mijn mening niet gevoelig voor "ruis" in het signaal, mijn vermoeden is dat de Control goed is gebouwd en dus alle rotzooi dropt.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on January 24, 2020, 08:24:59
Misschien moet ik toch die usbrigde sig + shanti nemen dan, hoewel ik weinig verwachtingen heb dat het iets zou verbeteren in mijn setup. Alles blijft digitaal en de Kii Control/Kii intern is naar mijn mening niet gevoelig voor "ruis" in het signaal, mijn vermoeden is dat de Control goed is gebouwd en dus alle rotzooi dropt.
Bij de Dutch&Dutch 8c had ik niet een significant verschil tussen Roon (ethernet) en de nog niet goed gevoede Raspberry Pi met AES/EBU. Dus ik verwacht geen significant verschil. Ik zou het eerder op gebruiksgemak uitzoeken dan wel hopen dat een mede-HTForummer met goed gevoede RPi oplossing in de buurt woont die wil komen om te experimenteren/demonstreren.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: TabCam on January 24, 2020, 08:39:38
Bij de Dutch&Dutch 8c had ik niet een significant verschil tussen Roon (ethernet) en de nog niet goed gevoede Raspberry Pi met AES/EBU. Dus ik verwacht geen significant verschil. Ik zou het eerder op gebruiksgemak uitzoeken dan wel hopen dat een mede-HTForummer met goed gevoede RPi oplossing in de buurt woont die wil komen om te experimenteren/demonstreren.
Inderdaad, heb ooit Microrendu vs htpc getest -> resultaat was dat ik nog steeds htpc gebruik, niet omdat de Microrendu slechter klonk, maar ook niet beter. (was met zeer goede voeding)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Quote from: TabCam on January 24, 2020, 08:39:38
Bij de Dutch&Dutch 8c had ik niet een significant verschil tussen Roon (ethernet) en de nog niet goed gevoede Raspberry Pi met AES/EBU. Dus ik verwacht geen significant verschil. Ik zou het eerder op gebruiksgemak uitzoeken dan wel hopen dat een mede-HTForummer met goed gevoede RPi oplossing in de buurt woont die wil komen om te experimenteren/demonstreren.

Dat betekent dat je die D&D digitaal aanstuurde. Ik heb geen hoge pet op van de D/A omzetters in die speaker. Met de Mytek Brooklyn Dac+ (en de brille van Bruno en MichelDW) hoor ik elk verschilletje tussen de end points. En de voedingen.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Quote from: TabCam on January 24, 2020, 08:39:38
Bij de Dutch&Dutch 8c had ik niet een significant verschil tussen Roon (ethernet) en de nog niet goed gevoede Raspberry Pi met AES/EBU. Dus ik verwacht geen significant verschil. Ik zou het eerder op gebruiksgemak uitzoeken dan wel hopen dat een mede-HTForummer met goed gevoede RPi oplossing in de buurt woont die wil komen om te experimenteren/demonstreren.
Wink wink  ::) ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Quote from: Kingpin on January 24, 2020, 09:18:33
Wink wink  ::) ;D
Bij mij is men altijd welkom en zeker om te vergelijken/testen. Weet alleen niet wat "in de buurt" is natuurlijk. In dit geval is het zo goed als onmogelijk om bv bij jouw te komen vergelijken, een streamer in de wagen gooien en tot bij jouw rijden was geen probleem, maar het Kii BXT System vervoeren is iets anders :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Kingpin

Quote from: katwax on January 24, 2020, 09:27:07
Bij mij is men altijd welkom en zeker om te vergelijken/testen. Weet alleen niet wat "in de buurt" is natuurlijk. In dit geval is het zo goed als onmogelijk om bv bij jouw te komen vergelijken, een streamer in de wagen gooien en tot bij jouw rijden was geen probleem, maar het Kii BXT System vervoeren is iets anders :)
Tabcam woont bij mij in de buurt, vandaar de wink.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Het lijkt wel of iedereen tegenwoordig in het oosten woont. Wel lekker droog over een jaartje of 150.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Quote from: HuubF on January 24, 2020, 09:04:57
Dat betekent dat je die D&D digitaal aanstuurde. Ik heb geen hoge pet op van de D/A omzetters in die speaker. Met de Mytek Brooklyn Dac+ (en de brille van Bruno en MichelDW) hoor ik elk verschilletje tussen de end points. En de voedingen.
Analoog stuur je de D&D uiteindelijk ook digitaal aan, alleen met een extra AD stap erbij. Ik kan geen uitspraken doen over de Hifi18? van MichelDW. Ik weet dat de Kii Three ook de bron goed hoort en dezelfde extra AD stap heeft en digitaal lijkt de meeste resolutie te geven. Dat laatste was zeker bij de D&D 8c het geval.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Quote from: TabCam on January 24, 2020, 09:57:47
Analoog stuur je de D&D uiteindelijk ook digitaal aan, alleen met een extra AD stap erbij. Ik kan geen uitspraken doen over de Hifi18? van MichelDW. Ik weet dat de Kii Three ook de bron goed hoort en dezelfde extra AD stap heeft en digitaal lijkt de meeste resolutie te geven. Dat laatste was zeker bij de D&D 8c het geval.

In mijn optiek is er een verschil tussen digitaal aansturen en digitale bewerkingen binnen 1 apparaat. Na veel experimenteren heb ik ondervonden dat juist het transporteren van het digitale signaal veel kan verstieren. Dat heeft te maken met rommel op de lijn en timing.

Het vervelende is dat ontwerpers alleen hun eigen apparaat beschouwen als ze beweren dat alles in orde is. Als ze slim zijn bouwen ze allerlei trucs in om hun burcht tegen de boze buitenwereld te beschermen. Als ze dat onvoldoende doen moet moet je zelf aan de slag met dure switches en stroomverbeteraars. En dan nog hoor je verschillen tussen, op zich technisch correcte, implementaties.

De ontwerper is wel in staat om in 1 apparaat een analoog signaal digitaal te bewerken en weer netjes analoog af te leveren. Waarom? Geen timing-probleem want 1 klok, geen toegevoegde ruis.

Mijn overtuiging: digitale apparaten waar het meest gedaan is om problemen in de aanvoer op te lossen klinken het best.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Na het experiment van gisteren kwam de microRendu zo goed uit de bus dat ik hem maar heb laten zitten. De oplaadbare batterijen gaan na een paar keer opladen langer mee zodat ik er de hele dag mee kan doen. Dat maakt het leven een stuk gemakkelijker. Dus nu nog maar 1 keer per dag verwisselen. Wel natuurlijk het stekkertje eruit als ik niet luister.

Het geluid klinkt vriendelijk, lekker en compleet met een goede resolutie en autoriteit. Vooral klassiek komt er luisterrijk uit. Je kunt je natuurlijk afvragen of dat niet al zo was. Voor mezelf weet ik dat ik de afgelopen maand behoorlijke stappen heb gemaakt; ik ben tenslotte bij iedere stap meerdere keren weer teruggegaan naar de vorige configuratie. Soms scheelt het een fractie, soms best veel. Alles bij elkaar een hoop.

Na alle kleine en grote verbeteringen is het hifi-potje schoon op. De Mac Mini is in de verkoop. Verdere verbeteringen zijn te verwachten van een ultraRendu of slimme boards voor de Raspberry Pie. Van dure streamers als een SOTM zie ik af, kost een hoop en je hebt weer een voeding nodig. Het Roon end point is in ieder geval voor deze configuratie ook letterlijk het eindpunt; de speakers, dac, server, stroom en netwerk zijn al zo goed mogelijk. Kan misschien beter maar dan wordt het erg duur.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Meer gemak én beter geluid, dat zijn de leukste stappen :coffee:! En SOTM, wat bedoel je met de afkorting, vast wat anders dan ik weet/kan verzinnen :angel:?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Quote from: TabCam on January 24, 2020, 12:23:36
Meer gemak én beter geluid, dat zijn de leukste stappen :coffee:! En SOTM, wat bedoel je met de afkorting, vast wat anders dan ik weet/kan verzinnen :angel:?

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Tijd dat Logitech weer leven in de Touch brengt !
Al die overhypte streamers met onwerkelijke prijzen ... en dat voor alleen een 'doorgeefluik' :-X
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Quote from: Kingpin on January 24, 2020, 12:49:23
Tijd dat Logitech weer leven in de Touch brengt !
Al die overhypte streamers met onwerkelijke prijzen ... en dat voor alleen een 'doorgeefluik' :-X

Klopt. Maar voorlopig lukt het een RP4 met batterijvoeding niet om beter te klinken dan zo'n overhyped overbodig apparaat.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Quote from: Kingpin on January 24, 2020, 12:49:23
Tijd dat Logitech weer leven in de Touch brengt !
Al die overhypte streamers met onwerkelijke prijzen ... en dat voor alleen een 'doorgeefluik' :-X

Ik had het niet meer met je eens kunnen zijn. Apparaten van duizenden euro's, die alleen een doorgeefluik zijn tussen een vorm van storage en een dac.

Maar er zit geld in, kijk maar eens naar Aries, er is niets meer in hun productengamma wat aan de eerder uitgebrachte Mini doet denken. En de prijzen rijzen de pan uit.

Ik denk dat voor een handig iemand zo'n Rpi tot een hoogwaardige streamer is om te vormen, en dat kost dan ook wel wat, maar niet zoveel als diverse fabrikanten durven te vragen.

Het is telkens hetzelfde, eerst met draaitafels, armen en elementen, toen de cd spelers die ook in allerlei diverse gedaantes werden uitgebracht, met min of meer dezelfde zaken die speelden als op draaitafel gebied. En nu dan de streamers en opslag, de nieuwe melkkoe.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Tabcam

Heb het even bekeken en wordt engizins afgestoten door de marketing prietpraat op de site.

Quote from: SOtM date=24 jan 2020
The sMS-200ultra is an upgraded network player equipped with a dedicated media player board and a high performance audio clock, born from SOtM's years of experience.

Improving upon the great reviews and user feedback on the sMS-200, the sMS-200ultra has been designed to include the sCLK-EX clock — the heart of this superior piece of digital audio equipment. This new combination brings dramatic improvement to your sound. If you've been enjoying the great performance of the sMS-200, the addition of the sCLK-EX will enhance your experience beyond the usual limitations of traditional small source devices.

Use the master clock connector option to sync the sMS-200ultra with an external master clock device such as a Rubidium clock. This feature has the potential to redefine your perception of sound from small network players.
We hebben dus een apparaat dat door de clock zo goed is en nog veel beter wordt door een externe klok :wacko:

Quote from: SOtM date=24 jan 2020
The sMS-200ultra is a digital technology device, but because it is based on SOtM's deep understanding of analog technology, it can be defined as one of the few high-performance digital audio devices that performs superior analog sound.

With cutting edge technology providing the newly adapted heart to the sMS-200, the sMS-200ultra is born. Impress yourself with truly beautiful music.
Een digitale streamer die analoog geluid maakt  :wacko: :wacko: :wacko:???

Ik draai gewoon wel goede muziek en hou het bij goed gemeten apparaten. Een kwestie van vertrouwen :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Quote from: HuubF on January 24, 2020, 13:34:09
Klopt. Maar voorlopig lukt het een RP4 met batterijvoeding niet om beter te klinken dan zo'n overhyped overbodig apparaat.
Bouw zo'n RP4 eens in een fatsoenlijke metalen kast met dito afschermingsmaatregelingen voor zowel clock als connectoren ....
Mezzanine Power boardje erin en zorg voor goede aarding in het apparaat, en dan nog eens kijken ;)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

HuubF

Quote from: kermy on January 24, 2020, 13:40:34
Ik had het niet meer met je eens kunnen zijn. Apparaten van duizenden euro's, die alleen een doorgeefluik zijn tussen een vorm van storage en een dac.

Maar er zit geld in, kijk maar eens naar Aries, er is niets meer in hun productengamma wat aan de eerder uitgebrachte Mini doet denken. En de prijzen rijzen de pan uit.

Ik denk dat voor een handig iemand zo'n Rpi tot een hoogwaardige streamer is om te vormen, en dat kost dan ook wel wat, maar niet zoveel als diverse fabrikanten durven te vragen.

Het is telkens hetzelfde, eerst met draaitafels, armen en elementen, toen de cd spelers die ook in allerlei diverse gedaantes werden uitgebracht, met min of meer dezelfde zaken die speelden als op draaitafel gebied. En nu dan de streamers en opslag, de nieuwe melkkoe.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Op zich ben ik het met je eens; die apparaatjes zijn soms erg duur. Maar er zitten wel degelijk behoorlijke klankverschillen tussen. En degene die het best klinkt kan het meest vragen. Neem 47 Labs, met dat versterkertje met 1 chip, een schuifregelaar en een doosje. Hele volksstammen hebben zo'n ding na proberen te maken maar het lukte nooit helemaal. En 47 Labs klinkt geweldig.

Er is een bepaalde vage factor bij het reproduceren van geluid waar klank, prijs en techniek op een lastig te volgen manier slechts losjes met elkaar verbonden zijn.

De microRendu heb ik trouwens op de kop getikt voor 200 euro. Als je lang genoeg wacht zijn die te dure doosjes betaalbaar en weet je welke overhyped zijn en welke gewoon goed klinken. Nu die voedingen nog.

Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Quote from: Kingpin on January 24, 2020, 14:12:19
Bouw zo'n RP4 eens in een fatsoenlijke metalen kast met dito afschermingsmaatregelingen voor zowel clock als connectoren ....
Mezzanine Power boardje erin en zorg voor goede aarding in het apparaat, en dan nog eens kijken ;)
Denk ik ook want uiteidelijk is een Microrendu of Sotm niet echt iets anders.
Volgens mij zijn zaken zoals van Allo nog redelijk correct in prijs, zelfs de eerste MicroRendu was nog min of meer correct van prijs, maar daarna zijn ze hun succes beginnen uitmelken.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

naish123

In veel streamers zit ook een Raspberry pi. De professionele versie en een beetje getweaked maar ik ben al meer dan een jaar tevreden met mijn Allo Digione signature. En ik heb ook al een paar streamers mogen uitproberen.

oud_account_1

Quote from: katwax on January 24, 2020, 16:21:42
Denk ik ook want uiteidelijk is een Microrendu of Sotm niet echt iets anders.
Volgens mij zijn zaken zoals van Allo nog redelijk correct in prijs, zelfs de eerste MicroRendu was nog min of meer correct van prijs, maar daarna zijn ze hun succes beginnen uitmelken.
Bij Allo zijn ze nu ook begonnen met Signature versies, dus die hebben de weg omhoog ook gevonden...
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

HuubF

Quote from: squadra on January 24, 2020, 17:39:13
Bij Allo zijn ze nu ook begonnen met Signature versies, dus die hebben de weg omhoog ook gevonden...

Haha klopt. Dat komt omdat mensen het er kennelijk voor over hebben. Maar met de suggestie dat die duurdere versies per definitie onzin zijn ben ik het absoluut oneens.

Want je hoort het toch gewoon? De Limetree bridge die ik hier van de week in huis had klonk gewoon matig. Ook klein doosje voor 750 euro. Maar dus niet goed genoeg.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)