Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

HuubF

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Leuk!

Hans vind vergelijken niet meer leuk begreep ik maar wellicht dat de belofte van een lekker pilsje hem toch doet aanschuiven..?

Maar eerst even die maffe speakers van jouw aan de tand voelen. Met en zonder Paradigm...

;D

HuubF

Quote from: Baardmannetje on November 11, 2019, 16:32:26
Leuk!

Hans vind vergelijken niet meer leuk begreep ik maar wellicht dat de belofte van een lekker pilsje hem toch doet aanschuiven..?

Maar eerst even die maffe speakers van jouw aan de tand voelen. Met en zonder Paradigm...

;D


Is goed. Na 1 januari heb ik 24x7x52x30 tijd.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ach met de juiste mensen is zelfs vergelijken leuk. :D

Laatste week november een weekje vrij. De 23e gaat ws niet door wegens te weinig animo. Herstel met 4 man is natuurlijk ook gewoon gezwellig.

Doen we ook weer een BBQ in het voorjaar oid.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Ierse folk from hell: Lankum, geweldig. Nu verslaafd, op 27 november stomtoevallig in Paradiso. Nog net niet met pensioen maar laat maar komen.  :worship:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Nog maar een maandje werken en dan nooit meer. Hoewel, ik kan webdesigner worden voor mijn oudste zoon en in de bar staan voor zoon 2. En oppassen natuurlijk, ik heb al 6 kleinkinderen en er komen er nog zeker 4 bij. Ik heb al een krachtig statement doen uitgaan dat ik dat alleen in noodgevallen ga doen. Veel pensionado's in mijn omgeving zijn gewoon 2 keer per week voor een hele dag ingeroosterd...

Omdat ik steeds vaker thuis ben kan ik lekker luisteren naar het huidige setje van CineMax18's, Mytek Brooklyn dac+, en de oude vertrouwde Mac Mini, omgeven door deugdelijke kabels van Supra en Audioquest. De speakers staan onderdehand wel op een optimale plek en aan de akoestiek kan niet veel meer worden gedaan; er loopt een verzoek om iets op het plafond te mogen plakken maar dat wordt aan alle kanten tegengewerkt.

Dus luisteren geblazen en in de gaten houden wanneer de opvolger van de streamer/voorversterker Naim NACn272 uitkomt. Kan ik op mijn gemakje voor sparen.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Vandaag op 'the Hifi Show' in Leiden geweest van Hifi Studio Number One (morgen ook nog). Leuk om weer eens in een hoop ruimtes te komen met allerlei apparatuur. Er stond veel Naim spul en dat trok bij mij toch de meeste aandacht. Mooi vond ik de Dynaudio Confidence 30 speakers. Mag ook wel voor dat geld. In alle (!) ruimtes vond ik het laag boemerig en vaag. Dat krijg je als je erg hard draait (het was druk) in de conferentie-ruimtes van Holiday Inn. Daar doorheen luisterend toch wel mooie dingen gehoord. Verrassend was de Cyrus One Cast, die met de stem (via Google of Amazon) kan worden bestuurd. Aardige niet-al-te-extreem-dure speakers vond ik de Neat Acoustics Ekstra. Prima geluid met een redelijke Naim aansturing.

Uiteindelijk was ik ondanks al het geweld weer blij toen ik mijn eigen setje hoorde.

Helemaal niets opgestoken dan? Jawel, Naim rulez en ik wil wel eens zo'n Audioquest Niagara 1200 proberen.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

dre73

Ik vond de Martin Logan set ook erg fraai spelen!
Dynaudio was ook niet verkeerd,Monitor audio ook weer prima.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

HuubF

Laatste afscheidsetentje gehad op het werk. Was hartverwarmend dus een beetje onrustig. Maar geen twijfel want ik wil geen vergaderingen meer, niet meer agile werken, me niet meer buigen over mijn persoonlijk ontwikkelingsplan, niet de 435e on-line cursus doen.

Nog 2 weken, dat zijn 8 werkdagen.  :worship:

Ik hou me niet meer zo strak aan de werktijden dus ik luister steeds meer muziek. Omdat de set pop erg goed weergeeft ook steeds meer pop. Vanochtend het oeuvre van FKA twigs gechecked. Erg goed! Omdat ook dit soort muziek zowel krachtig als subtiel wordt weergegeven valt er voor mij weinig te wensen.

Wel komt er in januari een Audioquest Niagara 1200. Om een beetje te experimenteren. Je moet toch wat met je hobby...

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Je gaat zo vast en zeker enorm genieten van jouw vrije tijd 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Quote from: HuubF on December  6, 2019, 13:08:56

Wel komt er in januari een Audioquest Niagara 1200. Om een beetje te experimenteren. Je moet toch wat met je hobby...

Net alles weggedaan om wat geld te besparen, gaat ie dit ding kopen.....;) hehe
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

naish123

Ik ga ook voor een Audioquest Niagara 1200 maar moet nog 15 jaar naar mijn pensioen. [emoji3]
Trainingen doe ik niet meer. Alleen product gerelateerd.
Ik snap je volledig Huub.

HuubF

Quote from: Mitch-- on December  6, 2019, 15:48:49
Net alles weggedaan om wat geld te besparen, gaat ie dit ding kopen.....;) hehe

Haha dat was omdat ik in een eindeloze Naim fuik zat. Nu ik gewoon kan sparen voor een apparaat kan er heus wel af en toe iets worden aangeschaft.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

The local HiFi shop vindt me lief, dus de Audioquest Niagara 1200 (ze zijn mondjesmaat leverbaar) is er al en alles staat netjes aangesloten. Dat wordt nog wel een puzzeltje met 2 high power aansluitingen terwijl ik er 3 nodig heb. Gelukkig is er ook nog een mooi Supra blok onderweg.

De eerste indruk is in ieder geval niet dat het mooie geluid om zeep wordt geholpen, zoals ik wel eens met PS Audio regenerators heb gehad. Dus die is binnen. Jammer genoeg moet ik de hele middag en avond op bezoek dus morgen luister ik eens wat serieuzer.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

B-art

 1000 euro voor een doos met wat draadjes :unhappy:
Vind de producten van audioquest overpriced. Ik zou het bij die supra houden
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

hayabusa

Quote from: HuubF on December  6, 2019, 13:08:56
Laatste afscheidsetentje gehad op het werk. Was hartverwarmend dus een beetje onrustig. Maar geen twijfel want ik wil geen vergaderingen meer, niet meer agile werken, me niet meer buigen over mijn persoonlijk ontwikkelingsplan, niet de 435e on-line cursus doen.

Herkenbaar!
Marantz AV8805 voor HT, miniDSP SHD voor stereo, Final Audio Model 15 elektrostaten met Hypex NC400 mono blokken, dual SVS PB13 Ultra, Adam Artist 5 voor surround en center, Philips 65OLED873, Philips 55OLED804, DS1812+ 32Tb, Transrotor ZET 1, win10 fanless HTPC

dre73

Quote from: B-art on December  7, 2019, 13:50:02
1000 euro voor een doos met wat draadjes :unhappy:
Vind de producten van audioquest overpriced

Dat is een auto ook.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

B-art

Ja ik weet het onze hele hobby eigenlijk. Maar valt me vaak tegen wat er dan eigenlijk in zit
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

addesmo

Overpriced is allerlei managers belonen met tonnen per jaar terwijl mensen in de zorg op de werkvloer het doen voor 20000 per jaar!

addesmo

En over audio gesproken: heb net een Lyngdorf gekocht. Als je ziet wat daar in zit!
Maar bedenk het maar eens...... :wacko:

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

addesmo

Tdai 3400
Kom van jarenlang buizen versterkers af. Lyngdorf is echt goed! ;D

B-art

Mooie digitale versterker, mooie vormgeving en de inhoud is niet bepaald leeg zag ik op Google afbeeldingen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

addesmo

Nee, je hebt gelijk, niet leeg, maar bijvoorbeeld geen trafo meer te zien. Vindt het als leek zijnde wel een geniaal ontwerp. Maar ja dat vindt ik een buizenversterker ook :)