Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

Mitch-- and 1 Guest are viewing this topic.

Rowdy

Dat heb ik met mijn set, namelijk:
- Rega Brio versterker
- Steljes Audio MS2 streamer met Spotify Connect
- Triangle Comete 30th Anniversary luidsprekers
- Atlas bekabeling
Het is niet perfect, maar het maakt muziek en dat vind ik het belangrijkste.

Lucky.L

Quote from: HuubF on March 24, 2019, 17:47:03
Een van de meest geweldige cd's die ik heb is Birds of Fire van Mahavishnu Orchestra. Het draaien hiervan is voor mij altijd een belangrijke test voor weer een nieuwe setsamenstelling. Hij is bijna niet goed weer te geven, er gaat altijd wel wat fout. In het slechtste geval is het gewoon een bak teringherrie.


Ik heb dat nummer [kon het niet],hier getest maar het is idd een bak teringherrie!
Het kan trouwens ook aan mijn speakers gelegen hebben ::).

Gr. Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Maximus_Aurelius

Quote from: HuubF on March 24, 2019, 17:47:03
Een van de meest geweldige cd's die ik heb is Birds of Fire van Mahavishnu Orchestra. Het draaien hiervan is voor mij altijd een belangrijke test voor weer een nieuwe setsamenstelling. Hij is bijna niet goed weer te geven, er gaat altijd wel wat fout. In het slechtste geval is het gewoon een bak teringherrie. Bij sommige sets durfde ik hem niet eens te draaien. Op de Naim/ATC combi klonk het netjes, gedetailleerd, het vloog niet uit de bocht maar luisterde toch als een ouwe opname.



Bedankt voor de tip want met je omschrijving teringherrie ;). Heb je mij nieuwsgierig gemaakt. ;D.
Eens kijken of het op mijn eenvoudig simpele set ook uit de bocht vliegt.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Tabcam

Quote from: Maximus_Aurelius on March 24, 2019, 19:30:41
Bedankt voor de tip want met je omschrijving teringherrie ;). Heb je mij nieuwsgierig gemaakt. ;D.
Eens kijken of het op mijn eenvoudig simpele set ook uit de bocht vliegt.

Simpele set :P. Ik zou die en andere nummers wel eens bij jou willen horen om te horen hoe het zou moeten klinken :clapping:. Een soort van reset voor mijn oren. Doe dat bij de X-fi altijd door eerst bij Grimm Audio te gaan luisteren :pompom:. Ga het nummer zeker luisteren als ik thuis ben!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Leuk dat jullie de cd ook gaan luisteren! Je hoort al bij het eerste nummer of het wat wordt.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Tabcam

Toen ik thuis kwam heb de tweede helft van Nederland - Duitsland afgekeken  :nopompom:.

Dan maar luisteren. Eerste youtube-opname vinyl en niet om aan te horen door de tikken >:(. De tweede een stukje beter maar hoor de gitaren te krijsend :confused:. Op koptelefoon beluisterd :music: en klinkt al beter en snap welke richting het op moet :angel:. Youtube is zeker niet ideaal, ik weet het, maar het geeft wel een redelijk goed beeld van een nummer/CD. Zonder Dirac klinkt het beter maar dan is de bas weer fout :dry:.

Volgende week maar eens tijd maken om zowel met Dirac als REW opnieuw inmeten :wacko:. Misschien niet helemaal mijn muziek maar wel een goede reference track  :thumbs-up:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Sirius666

Ik heb deze, 1080 60fps:

https://youtu.be/HP1M70dTU9E

Vanmiddag eens aan de tand voelen. Ff kort op m'n tablet gehoord: qua gitaarsound/opname is het dramatisch. Dit mag eigenlijk geen referentie zijn, zonde van de tijd :) Het zit te vaak tegen het schelle aan. Luistert niet prettig.

HuubF

Quote from: Sirius666 on March 25, 2019, 12:05:30
Ik heb deze, 1080 60fps:

https://youtu.be/HP1M70dTU9E

Vanmiddag eens aan de tand voelen. Ff kort op m'n tablet gehoord: qua gitaarsound/opname is het dramatisch. Dit mag eigenlijk geen referentie zijn, zonde van de tijd :) Het zit te vaak tegen het schelle aan. Luistert niet prettig.

Dat ligt er helemaal eraan. Op dit moment klinkt het bij mij echt goed. Geen schelheid en het klinkt lekker.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Sirius666

Quote from: HuubF on March 25, 2019, 12:42:33
Dat ligt er helemaal eraan. Op dit moment klinkt het bij mij echt goed. Geen schelheid en het klinkt lekker.

Ik doelde vooral op het gedateerde karakter van de opname ;) Het is bij mij overigens ook prima te volgen. Alhoewel, dat denk ik want tegelijkertijd is het ook weer totaal niet te volgen  :D

HuubF

Quote from: Sirius666 on March 25, 2019, 21:21:48
Ik doelde vooral op het gedateerde karakter van de opname ;) Het is bij mij overigens ook prima te volgen. Alhoewel, dat denk ik want tegelijkertijd is het ook weer totaal niet te volgen  :D

Ja je moet wel een beetje van die muziek houden.  ;D
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Voor wat betreft de situatie hier: de Naim NAP250dr is naar een nieuw baasje. Er was veel belangstelling. Voor de ATC's wat minder maar die raak ik ook wel kwijt. Beetje weemoedig gevoel; de NAP250dr heb ik aangeschaft vlak nadat ik uit het ziekenhuis kwam zo'n half jaar geleden.

De Elac Navissen doen het boven verwachting goed. Het stereobeeld is fantastisch en de klank ook. Dat ze aanvankelijk minder details leken weer te geven kan nu niet meer worden geconstateerd dus dat geeft rust. Geen A-B vergelijkingen meer, heerlijk.

Waarom de ATC's niet dat gestoken beeld hadden weet ik niet. De Elac's staan op precies dezelfde plaats. Wel kan ik me herinneren dat de ATC's wat ruimtelijker klonken als ze een meter van de muur stonden. Maar dat kon ik niet maken.

Voorlopig gaat het goed dus. De transitie naar een tandje minder lijkt geslaagd omdat de Elacs een kwaliteit hebben die voor mij een openbaring is en de nadelen aardig compenseert. Behoorlijk verslavend.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

FWK

Belangrijkste is dat jij zelf het acceptabel en goed vindt klinken.
Er zal altijd een set blijken waarvan je denkt, goh die kan ook bij mij thuis lekker en beter weergeven.
Genieten van de muziek is voor mij nummer 1, daar gaat het tenslotte om.
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

Rob46

Quote from: HuubF on March 25, 2019, 22:49:38
Voor wat betreft de situatie hier: de Naim NAP250dr is naar een nieuw baasje. Er was veel belangstelling. Voor de ATC's wat minder maar die raak ik ook wel kwijt. Beetje weemoedig gevoel; de NAP250dr heb ik aangeschaft vlak nadat ik uit het ziekenhuis kwam zo'n half jaar geleden.

De Elac Navissen doen het boven verwachting goed. Het stereobeeld is fantastisch en de klank ook. Dat ze aanvankelijk minder details leken weer te geven kan nu niet meer worden geconstateerd dus dat geeft rust. Geen A-B vergelijkingen meer, heerlijk.

Waarom de ATC's niet dat gestoken beeld hadden weet ik niet. De Elac's staan op precies dezelfde plaats. Wel kan ik me herinneren dat de ATC's wat ruimtelijker klonken als ze een meter van de muur stonden. Maar dat kon ik niet maken.

Voorlopig gaat het goed dus. De transitie naar een tandje minder lijkt geslaagd omdat de Elacs een kwaliteit hebben die voor mij een openbaring is en de nadelen aardig compenseert. Behoorlijk verslavend.

Herkenbaar. In de afgelopen jaren zijn hier vele sets de revue gepasseerd. Sterk uiteenlopende combinaties, vele euries in het kader van de hobby gespendeerd. Een jaar geleden ben ik bewust de weg ingeslagen naar eenvoud. Met minder componenten een hoogwaardige en muzikale beleving zien te bewerkstelligen. Je komt dan al snel bij de all-in-one uit. Op dit moment heb ik een Naim Uniti Atom met NEAT Motive SX2 luidsprekers staan. Compact systeem met heel veel mogelijkheden, en.......vind ik een dijk van een muzikale combinatie. De combinatie is in mijn optiek de factor. Ik ga de SX1 van NEAT ook nog proberen. Maar wat een rust, en wat een overzicht in het kabelmanagement. Maar boven alles MUZIKALITEIT wat hoogtij viert. En dan hoeft het zogenaamde downgraden helemaal geen 'straf' te zijn. 
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Staaled

Quote from: HuubF on March 25, 2019, 22:49:38
Voor wat betreft de situatie hier: de Naim NAP250dr is naar een nieuw baasje. Er was veel belangstelling. Voor de ATC's wat minder maar die raak ik ook wel kwijt. Beetje weemoedig gevoel; de NAP250dr heb ik aangeschaft vlak nadat ik uit het ziekenhuis kwam zo'n half jaar geleden.

De Elac Navissen doen het boven verwachting goed. Het stereobeeld is fantastisch en de klank ook. Dat ze aanvankelijk minder details leken weer te geven kan nu niet meer worden geconstateerd dus dat geeft rust. Geen A-B vergelijkingen meer, heerlijk.

Waarom de ATC's niet dat gestoken beeld hadden weet ik niet. De Elac's staan op precies dezelfde plaats. Wel kan ik me herinneren dat de ATC's wat ruimtelijker klonken als ze een meter van de muur stonden. Maar dat kon ik niet maken.


Voorlopig gaat het goed dus. De transitie naar een tandje minder lijkt geslaagd omdat de Elacs een kwaliteit hebben die voor mij een openbaring is en de nadelen aardig compenseert. Behoorlijk verslavend.
Monitor vs vloerstaander in je ruimte ,met dientengevolge problemen in het laag  (en dan met name rechts).

Had ik al eens een mening over. Nu maar tot feit omkatten ? :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ralf67


Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Lion of Judah

Quote from: Staaled on March 26, 2019, 10:09:53
Monitor vs vloerstaander in je ruimte ,met dientengevolge problemen in het laag  (en dan met name rechts).

Had ik al eens een mening over. Nu maar tot feit omkatten ? :D
Ik heb de ATC's nog gehoord bij Huub. Welke problemen in het laag bedoel je precies?
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

Staaled

Quote from: Lion of Judah on March 26, 2019, 10:24:07
Ik heb de ATC's nog gehoord bij Huub. Welke problemen in het laag bedoel je precies?

Quote from: HuubF on March 25, 2019, 22:49:38
Waarom de ATC's niet dat gestoken beeld hadden weet ik niet. De Elac's staan op precies dezelfde plaats. Wel kan ik me herinneren dat de ATC's wat ruimtelijker klonken als ze een meter van de muur stonden. Maar dat kon ik niet maken.

Wat Huub omschrijft duidt hierop.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HuubF

Quote from: Staaled on March 26, 2019, 10:34:29
Wat Huub omschrijft duidt hierop.

Ik had met de ATC's geen problemen met het laag hoor! Wel ben ik er na 40 jaar speakers schuiven achter gekomen dat de beste plek van de speakers voor goed laag en perfect 3d-beeld niet altijd dezelfde is. En de ATC's zijn erg zwaar dus toen het laag goed genoeg was ben ik gestopt met schuiven.

De Elac Narvis heeft overigens geen subwoofer nodig. Ik weet wat het kan toevoegen maar het is mij teveel gedoe. En gefoefel in het digitale domein gaat hier echt niet gebeuren.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: Ralf67 on March 26, 2019, 10:12:33
DSP en subwoofer(s)
.

Alsjeblieft niet. Tenzij je er een hoop geld instopt (wat ik niet meer ga doen). Ik heb nog nooit een betaalbare set gehoord die mij het gevoel gaf dat ik ook die richting in moest. Het lijkt zo gemakkelijk: koop iets wat niet al te duur hoeft te zijn, demp je kamer en trek het recht met een Magic Digital Device. Voor een relatief dubbeltje op de eerste rang. Dat klinkt dan inderdaad niet slecht maar voor mij ontbreekt de mojo. Terwijl alles lijkt te kloppen.

Wel ben ik daardoor meer aandacht gaan besteden aan demping van de huiskamer. Dat lijkt nu goed genoeg te zijn.

De speakers die mij het meest teleurstelden zijn de Devialet Phantom Gold's. Ooit was ik daarvoor aan het sparen want dát moest het wel zijn. Ik heb ze nu 2 keer uitgebreid aan de tand gevoeld maar na een half uurtje stort de spanningsboog al in. Perfect geluid van laag tot hoog maar wat ontbreekt is een ziel. Anders kan ik het niet omschrijven want ik zou niet weten hoe dit komt. Je hoort niets scherps, het klopt helemaal. Ik hou het maar op teveel gegoochel, waarschijnlijk in het digitale domein.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

Wel eens aan DSP in je bron gedacht, dus in de macmini ?

Denk aan Roon DSP/Eq, je gebruikt al Roon zie ik

Lion of Judah

Quote from: Ralf67 on March 26, 2019, 11:40:21
Wel eens aan DSP in je bron gedacht, dus in de macmini ?

Denk aan Roon DSP/Eq, je gebruikt al Roon zie ik
Wil ik best bij helpen. Je kan heel snel switchen dan tussen met en zonder en zo bepalen wat het beste bevalt.
Spendor A5, REL T7i, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Rega P6.

HuubF

Quote from: Ralf67 on March 26, 2019, 11:40:21
Wel eens aan DSP in je bron gedacht, dus in de macmini ?
Denk aan Roon DSP/Eq, je gebruikt al Roon zie ik

Quote from: Lion of Judah on March 26, 2019, 12:20:32
Wil ik best bij helpen. Je kan heel snel switchen dan tussen met en zonder en zo bepalen wat het beste bevalt.

Nee nog niet aan gedacht. Kan ik best nog wel eens proberen voor de fun. Moet ik dan een microfoon hebben?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Kingpin

Quote from: HuubF on March 26, 2019, 11:13:28
Ik heb nog nooit een betaalbare set gehoord die mij het gevoel gaf dat ik ook die richting in moest. Het lijkt zo gemakkelijk: koop iets wat niet al te duur hoeft te zijn, demp je kamer en trek het recht met een Magic Digital Device. Voor een relatief dubbeltje op de eerste rang. Dat klinkt dan inderdaad niet slecht maar voor mij ontbreekt de mojo. Terwijl alles lijkt te kloppen....
Wat is 'betaalbaar'?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack