Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

Maximus_Aurelius and 3 Guests are viewing this topic.

DofN

Quote from: HuubF on January 15, 2018, 15:20:09
Mwah 3d... ik let vrijwel alleen op een (voor mijn oren) realistisch geluid en meeslependheid. Je kunt wel horen waar de muzikant staat ja.

Staat een 3D geluid, waarin de echo in een opname (van de ruimte waar de opname plaats vond, een kerk, kapel enzo) soms rondom je te horen is, voor jou op gespannen voet met realisme en meeslependheid? Of vind je dat aspect van weergave niet belangrijk voor een realistisch geluid?



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Quote from: doorofnight on January 15, 2018, 15:51:28
Staat een 3D geluid, waarin de echo in een opname (van de ruimte waar de opname plaats vond, een kerk, kapel enzo) soms rondom je te horen is, voor jou op gespannen voet met realisme en meeslependheid? Of vind je dat aspect van weergave niet belangrijk voor een realistisch geluid?

Je raakt een interessant punt. Juist die ambiance is iets wat ik graag overlaat aan de nog steeds aanwezige tegels en de audiolamp.  ;)
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ik aan de DSP.... :D

Gisteren zat ik een stream van de Cowboy Junkies te luisteren. Nu kende ik die groep niet, toen ik nog geen dsp of meerdere subs gebruikte. Maar ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig of die setup de ruimtelijkheid, realisme had laten horen die ik nu ervaar met mijn huidige setup.

Jammer dat ik geen tijdmachine heb.... :bigsmile:

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on January 15, 2018, 17:46:36
...
Jammer dat ik geen tijdmachine heb.... :bigsmile...

Zal toch wel een optie van die dsp zijn?   :headbanging:

Dalek ook eens naar luisteren...
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Leuk Huub.

Ik beloof je dat als je straks weer helemaal subjectief los gaat, ik mij objectief helemaal aan de oppervlakte zal houden.

Go!

;D

cccp

Mooi spul wel dat ATC. Zit of gaat er nog kurk in? Vind je ze niet mooier zonder frontjes? Heb je de Dynaudio special forty ook al thuis gehad?

HuubF

Quote from: Baardmannetje on January 15, 2018, 20:48:13
Leuk Huub.

Ik beloof je dat als je straks weer helemaal subjectief los gaat, ik mij objectief helemaal aan de oppervlakte zal houden.

Go!

;D

;)
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: cccp on January 15, 2018, 20:55:34
Mooi spul wel dat ATC. Zit of gaat er nog kurk in? Vind je ze niet mooier zonder frontjes? Heb je de Dynaudio special forty ook al thuis gehad?

Ligt een tegel onder. Zonder frontjes wel mooier maar zo veiliger.

De Special 40 heb ik inderdaad één week in huis gehad. Prachtig geluid maar de Atom schoot steeds in de beveiliging. Op goed geluk de ATC's besteld (wel na vrij veel ATC's te hebben gehoord) en dat ging maar ietsjes beter. Toen maar die eindversterker gekocht en dat pakt goed uit.

Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben hoe de Special 40 nu zou klinken...
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Quote from: HuubF on January 15, 2018, 17:42:36
Je raakt een interessant punt. Juist die ambiance is iets wat ik graag overlaat aan de nog steeds aanwezige tegels en de audiolamp.  ;)

Ik kan hier geen chocola van maken :) Wat bedoel je? Wat is ambiance?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

HuubF

Quote from: doorofnight on January 15, 2018, 21:42:01
Ik kan hier geen chocola van maken :) Wat bedoel je? Wat is ambiance?

Indrukken van de ruimte waarin de opname heeft plaatsgevonden.  :)
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

solitaire

Quote from: HuubF on January 15, 2018, 21:34:12
Ligt een tegel onder. Zonder frontjes wel mooier maar zo veiliger.

De Special 40 heb ik inderdaad één week in huis gehad. Prachtig geluid maar de Atom schoot steeds in de beveiliging. Op goed geluk de ATC's besteld (wel na vrij veel ATC's te hebben gehoord) en dat ging maar ietsjes beter. Toen maar die eindversterker gekocht en dat pakt goed uit.

Ik moet zeggen dat ik erg benieuwd ben hoe de Special 40 nu zou klinken...

Is het niet de speaker kabel waar de Atom zich in verslikt, en die de NAP200 wel trekt ? (arbitrair nu je de losse eindtrap gebruikt, I know ...)


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

HuubF

Quote from: solitaire on January 15, 2018, 22:02:53
Is het niet de speaker kabel waar de Atom zich in verslikt, en die de NAP200 wel trekt ? (arbitrair nu je de losse eindtrap gebruikt, I know ...)


soli

Ik heb ook de NACA5; de NAP200 is er extreem gevoelig voor voor, de Atom niet zo.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

solitaire

Dat de Atom het zo snel opgeeft, daar kan ik niet bij ... maar ik geef de moed op ... doelloos zoeken ...


Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben zijn je esoterische hulpmiddelen ... daar moet ik me maar eens in verdiepen.


luisterse




soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Mr.M

Quote from: doorofnight on January 15, 2018, 21:42:01
Ik kan hier geen chocola van maken :) Wat bedoel je? Wat is ambiance?
Lol , abel. Dat krijg je dus als je je signaal door die dsp haalt. Dan ga je die dingen niet snappen. Lol  ;).

**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

@Huub.... 

Have fun met je set., leuk te zien dat je plezier maakt met je Hybride setup. :).

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

**UNDER CONSTRUCTION**

DofN

Quote from: maz on January 15, 2018, 23:07:33
Lol , abel. Dat krijg je dus als je je signaal door die dsp haalt. Dan ga je die dingen niet snappen. Lol  ;).

Niet grappig :<

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Mr.M

Quote from: doorofnight on January 15, 2018, 23:16:44
Niet grappig :<

Was grappig bedoelt Abel ;) .. je kent me langer dan vandaag. ;).

Was een inkoppertje dit . Moest je even pesten ermee , jij kan het ook! Lol vraag maar aan huub. Lol....

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
**UNDER CONSTRUCTION**

Sirius666

Quote from: solitaire on January 15, 2018, 22:59:36
Dat de Atom het zo snel opgeeft, daar kan ik niet bij ... maar ik geef de moed op ... doelloos zoeken ...

Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben zijn je esoterische hulpmiddelen ... daar moet ik me maar eens in verdiepen.

luisterse

soli

Het aanbevolen versterkervermogen bedraagt max 300 Watt. Dat de NAP200 het beter doet is m.i. dan ook logisch. Een forse stap hoger zou nog leuker zijn maar eigenlijk totaal overbodig aangezien Huub toch op bescheiden volume luistert. Vanuit die optiek is het overigens wel jammer dat de Atom het sowieso niet doet. Hij springt dus gewoon in een soort beveiliging (?). Wel apart want er zou natuurlijk sowieso geluid uit de ATC's moeten komen...

@Huub:

Als je hoort waar de muzikant staat dan praat je over een 3d/stereobeeld ;) Jammer van de Special 40's, die had de NAP200 natuurlijk wel aan het zingen gekregen!

HuubF

Quote from: solitaire on January 15, 2018, 22:59:36
Dat de Atom het zo snel opgeeft, daar kan ik niet bij ... maar ik geef de moed op ... doelloos zoeken ...

Ach doelloos... zolang ik het gevoel heb dat elke combinatie van bron, kabels, speakers en versterking in combinatie met esoterica verschillend klinkt is het wel lastig ja. Maar ik vind het ook leuk.

De Atom geeft zelf alarmerende foutmeldingen (te heet, overbelast) op het fraaie kleurenschermpje en sluit zichzelf dan af.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: Sirius666 on January 16, 2018, 00:29:29
...
Als je hoort waar de muzikant staat dan praat je over een 3d/stereobeeld ;) Jammer van de Special 40's, die had de NAP200 natuurlijk wel aan het zingen gekregen!

Klopt, was alleen net te duur. De ATC's zijn in vergelijking erg goedkoop.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on January 16, 2018, 07:32:52
De Atom geeft zelf alarmerende foutmeldingen (te heet, overbelast) op het fraaie kleurenschermpje en sluit zichzelf dan af.

Kan hij ook nog kapot zijn ? De ATC speakers gaan ook nog niet eens heel erg laag, dus vragen daar ook niet veel energie. Blijft inderdaad bijzonder dat een 40 watt versterker op deze speakers in de protect springt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: chansig on January 16, 2018, 07:40:57
Kan hij ook nog kapot zijn ? De ATC speakers gaan ook nog niet eens heel erg laag, dus vragen daar ook niet veel energie. Blijft inderdaad bijzonder dat een 40 watt versterker op deze speakers in de protect springt.

Gr. Hans

Dat hoort ook niet.

Mijn Qute is 2x30 watt en daar hebben al échte hufters van speakers aangehangen. 

Niets aan de hand...