Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Leuk...ik kan mn op de woensdag of in de weekenden. Kom op de woensdag tussen de middag, dan eten we direct een lekker visje. Vragen we de Baard ook. Kunnen we daarna misschien nog even naar de Baard.

Onderbouwingen roepen volgens mij ook vlekken op bij mensen. Dan wordt er gereageerd met dat iets niet natuurlijk kan klinken, je set niet goed genoeg is, je doof bent, je de stroom niet hebt aangepakt dus etc.

Heb ik geen invloed op. Zo schreef iemand (Frank2) van de week dat als je een dsp nodig hebt om een opname goed te laten klinken er iets niet in orde is met je speakers. Dan heb je mijn inziens geen idee...zeker niet als je dat een jaar of wat schrijft.

Always a two way stream....always.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Alweer half dagje gewerkt en een heel uur getennist. Beide niet al te intensief natuurlijk maar het begin is er. Ik voel me nog elke week beterder worden. Waar moet dat eindigen?

Wat mij betreft a.s. woensdag het middagje Chansig und Baardmannetje.

Verder is de hifi volledig onder controle: de ATC's vind ik geweldig klinken. Maar meestal luister ik NPO 4 via internetradio en dat is MP3. Ik heb me voorgenomen eens wat 'high res' materiaal op te duikelen. Dan moet ik eerst uitzoeken hoe ik dat moet doen. Ben benieuwd.

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Wat mij betreft, onder voorbehoud van aanhoudende ziekte mijnerzijds, oke. Laat dat uiterlijk dinsdag wel even weten.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on November 25, 2018, 13:41:46
Wat mij betreft, onder voorbehoud van aanhoudende ziekte mijnerzijds, oke. Laat dat uiterlijk dinsdag wel even weten.

Gr. Hans

Jeetje nog steeds ziek??
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Leuk!

Ik kan, moet alleen wel om 1530 thuis zijn ivm afspraak. Maar het is geen probleem als er dan wat bezoek rondhangt....

Week erna kan ik ook trouwens.

HuubF

Na de behoorlijk intensieve luistersessie bij Chansig moest ik weer wennen aan het compleet andere geluid van mijn eigen set. Het verschil in demping van de luisterruimte en de afstand tot de speakers gaven me het gevoel dat ik thuis op de achterste rij van een enorme zaal zat met een te zacht spelend bandje. Na een uurtje wende dat gelukkig weer en nu kan ik er wel weer van genieten.

Hans zou waarschijnlijk nooit meer aan een set zoals van mij kunnen wennen. De directheid van zo'n koptelefoon-opstelling is verslavend. Voor mij is de prijs echter te hoog; gezellig samen naar muziek luisteren is er dan niet meer bij. Dus voor mij geen man's cave die maar geschikt is voor 1 persoon.

Leerpunt is wel dat ik echt door moet gaan met dempen van de woonkamer. Volgende week komen er redelijk stevige gordijnen die geopend precies achter de speakers hangen (een knap staaltje onderhandelen). En het hifimeubel wordt grondig verbouwd (waarvoor ik even moed aan het verzamelen ben).

Wat ikzelf blijf vinden is dat, behalve meetwaarden, er ook zoiets is als pure kwaliteit. En hoe beter je opstelling en akoestiek zijn hoe beter je dat hoort. Dus ik blijf lekker vasthouden aan superdacs en mooie versterkers. Niet voor het uiterlijk maar omdat ik vind dat er klank- en kwaliteitsverschillen zijn. En mijn esoterie mag ook blijven.

Maar om dat ook echt goed hoorbaar te maken is er nog wel een weg te gaan voor mij.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Staaled

Ik meen te herinneren dat je tegen een muur aan zit.
Quick fix : 1 paneel op de rugleuning van de bank plaatsen tijdens een luistersessie.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

HuubF

Quote from: Staaled on November 29, 2018, 10:20:16
Ik meen te herinneren dat je tegen een muur aan zit.
Quick fix : 1 paneel op de rugleuning van de bank plaatsen tijdens een luistersessie.

De luisterplek is vrij, rechts zit wel de muur van een trapkast van een meter diep.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: HuubF on November 29, 2018, 09:28:20
....Voor mij is de prijs echter te hoog; gezellig samen naar muziek luisteren is er dan niet meer bij...

Samen naar muziek luisteren of gezellig een muziekje op de achtergrond?

Het één hoeft het ander niet uit te sluiten...

Volgend weekend bij mij?

Richi

Jouw ex NAP200 speelt hier de sterren van de hemel Huub! Ben er nog steeds erg content mee. Zeker nu ik er ook NACA5 snoeren bij heb.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Quote from: Richi on November 29, 2018, 20:43:20
Jouw ex NAP200 speelt hier de sterren van de hemel Huub! Ben er nog steeds erg content mee. Zeker nu ik er ook NACA5 snoeren bij heb.

Fijn om te horen! Ja die NAP200 is al erg goed en gaat voor onbegrijpelijk lage bedragen van de hand.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

De bottleneck alhier is volgens mij de kwaliteit van de streaming. Die heb ik wel verfijnder gehoord, bijvoorbeeld met de NAC272. Om de kwaliteit wat te verbeteren heb ik wat alternatieven tegenover elkaar gezet. Allemaal te duur, zeker als het van Naim moet zijn plus Roon.

Een eerste poging is een MicroRendu met Uptone voeding. Relatief goedkoop en passend in de huidige setup. De MR heb ik al eerder gehad en die beviel eigenlijk prima. Hij moest het veld ruimen omdat ik een all-in-one oplossing wilde hebben, de Naim Atom. Waardoor ik aan Naim verslingerd raakte...
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

De grote vraag is natuurlijk: Kan/wil je aankomend weekend bij Baard op bezoek ?

:D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on December  5, 2018, 10:14:26
De grote vraag is natuurlijk: Kan/wil je aankomend weekend bij Baard op bezoek ?

:D

Gr. Hans

Ja heb hem net gevraagd of er al iets was gepland. Zaterdag mot ik naar een jarig kleinkind.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.

Zondag is okay hoor.

Osama slaapt tot een uur of 1400, daarna kan het feest losbarsten!

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Nice...is een nieuwe wijk. Dus mogelijk nog niet bij TomTom ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

op eigen verzoek verwijderd.

Durf ik niet te zeggen, ik zie wel redelijk vaak bestuurders verwilderd op hun TomTom rammen... Google Maps doet het wel.

Leuk ende gezellig!

op eigen verzoek verwijderd.

Trouwens Hans, wat zit jij met een 8C te shinen in je avatar?

chansig

Promotie...in de hoop dat ik ze dan krijg.

Trouwens Huub...als experiment wil ik best een keer de Paradigm naar je meenemen.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on December  5, 2018, 12:27:07
Promotie...in de hoop dat ik ze dan krijg.

Trouwens Huub...als experiment wil ik best een keer de Paradigm naar je meenemen.

Gr. Hans

Dat is wel heeeel erg lief... :inlove:
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)