Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

richarde1, Bebatoli and 7 Guests are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.


HuubF

Quote from: Baardmannetje on October 12, 2018, 20:10:53
Al toe aan afleiding?

;D  ;)

Als jullie langs willen komen: leuk! Dan het liefst vanaf een uur of 3, paar uurtjes, niet meer dan 2 man, dag maakt niet uit (wel ff melden natuurlijk).
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

op eigen verzoek verwijderd.


chansig

Met Baard al een datum afgestemd. Even afwachten of die jouw ook past. Maar moeten we bepaalde onderwerpen uit de weg gaan..en zo ja welke ? Dit om opwinden ed te voorkomen. Of mag dat inmiddels weer ? ;)

Schuiven met de speakers kunnen Baard en ik wel doen...geen enkel probleem.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on October 13, 2018, 17:27:48
Met Baard al een datum afgestemd. Even afwachten of die jouw ook past. Maar moeten we bepaalde onderwerpen uit de weg gaan..en zo ja welke ? Dit om opwinden ed te voorkomen. Of mag dat inmiddels weer ? ;)

Schuiven met de speakers kunnen Baard en ik wel doen...geen enkel probleem.

Gr. Hans

Datum is ok, bedenk nog even hoe laat. Alle onderwerpen zijn bespreekbaar hoor!
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Quote from: HuubF on October 14, 2018, 13:00:47
Datum is ok, bedenk nog even hoe laat. Alle onderwerpen zijn bespreekbaar hoor!
Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen?
Voor de zekerheid toch maar ff een uitsmijtertje erbij Huub 8)
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

chansig

Quote from: HuubF on October 14, 2018, 13:00:47
Datum is ok, bedenk nog even hoe laat. Alle onderwerpen zijn bespreekbaar hoor!

Mooi....tijd inmiddels ook. Kunnen we je nog verblijden met iets lekkers ? Of is onze aanwezigheid al genoeg ?  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Contour

Een subwoofers als lunch, een bybee voor bij de thee!

HuubF

Quote from: chansig on October 14, 2018, 14:25:56
Mooi....tijd inmiddels ook. Kunnen we je nog verblijden met iets lekkers ? Of is onze aanwezigheid al genoeg ?  :D

Gr. Hans

Lekkers moet ik nog niet aan denken... er zijn chocoladeflikken.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Oke...komt helemaal goed. Klinkt allemaal wel heftiger dan dat ik in eerste instantie dacht. Bij navraag: Mijn schoonpa heeft het een jaar of wat terug ook gehad. Knapte ook direct op (vage klachten die plots verdwenen waren) maar daadwerkelijk herstel duurde wel lang.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Inmiddels bezoek gehad van Eelco en Hans. Was als altijd heel gezellig, heel anders dan hoe we ons op het forum manifesteren. Iets verder gekomen in de discussie meten versus ervaren? Neen.  :colgate:

Vandaag heb ik een belangrijke beslissing genomen: er komt een jong gebruikt setje ATC SCM40's. Nieuw eigenlijk een beetje te duur maar gebruikt net te doen. En ze zijn dan al ingespeeld dus dat scheelt veel frustratie. Ben benieuwd want het geluid van de SCM11's vond ik al geweldig.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Leuk Huub. Was goed om je even te zien en te spreken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Carrol

Leuk Huubf mooi vooruitzicht.
Hóe is het met de gezondheid?
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Roksan

SCM40's, mooie luidsprekers lijken mij. Nog nooit gehoord, maar wel heel veel goeds over gelezen.

Veel plezier er mee Huub, nu kun je weer lekker genieten tijdens je herstel. Hopelijk gaat dat ook goed.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

HuubF

Quote from: Carrol on October 26, 2018, 17:38:59
Leuk Huubf mooi vooruitzicht.
Hóe is het met de gezondheid?

Het herstel na de operatie ligt op schema. Vanaf a.s. maandag 2x per week revalidatie. Op 20 november naar de bedrijfsarts om re-integratie te bespreken.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67


hrcc

Fraaie speakers Huub, ik hoorde ze in Alkmaar en vond het jammer toen de demo afgelopen was...

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: HuubF on October 26, 2018, 16:34:15
Inmiddels bezoek gehad van Eelco en Hans. Was als altijd heel gezellig, heel anders dan hoe we ons op het forum manifesteren....Vandaag heb ik een belangrijke beslissing genomen....

Ik dacht godverdomme toch bijna dat je een DSP had gekocht!

;D

Sterkte daar met je herstel en altijd welkom om hier te komen luisteren.

;)

HuubF

Quote from: Baardmannetje on October 26, 2018, 19:46:52
Ik dacht *best wel lelijk woord* toch bijna dat je een DSP had gekocht!

Ik een DSP? Op het niveau waarop wij muziek trachten weer te geven levert dat alleen maar teleurstellingen op. Wij moeten het hebben van muzikaliteit (niet iedereen begrijpt dat). Zodra een Devialet Phantom of Ki III de werkelijkheid probeert weer te geven gaat het mis: prachtig ruimtelijk maar je mist iets. In mijn optiek heeft dat te maken met het veronachtzamen van de voordelen van echt goede dacs en versterkers.

Maar ach, dat weet je. :bigsmile:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on October 27, 2018, 13:44:03
Wij als in Wij de Koning ?

Gr. Hans

Nee zoals in jij en ik; gedoemd het te moeten doen met niet-optimale apparatuur, een weinig op hifi afgestemd huis en een omgeving die ons maar vreemd vindt.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ah gelukkig...was gelukkig ook een grapje van moi.

Wanneer komen de ATC's ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on October 27, 2018, 15:42:37
Ah gelukkig...was gelukkig ook een grapje van moi.

Wanneer komen de ATC's ?

Gr. Hans

Dinsdag waarschijnlijk. Per post.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Carrol

Heb ze gezien Huubf,komen uit Groningen.
Idd mooie speakers, reuze benieuwd hoe ze jou bevallen :colgate:
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater