Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

Mitch-- and 8 Guests are viewing this topic.

HuubF

Quote from: Bama on May 20, 2022, 11:13:51
Dat gaat nog een week duren, dus dat zou al een prestatie zijn ;)

Ja dat is waar ik me in eerste instantie op richt.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Dura

Quote from: HuubF on May 20, 2022, 11:30:55
Ja dat is waar ik me in eerste instantie op richt.
Net zoals stoppen met roken, een dag per keer.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

HuubF

Bij het opruimen van de chaos in de hifi-hoek wilde ik dac en endpoint op de grond onder de kast te zetten. Tot nu toe stond het spul op de kast, lekker gemakkelijk voor mij maar waarschijnlijk een no-go voor mijn $#@&-geliefde. Ik vond ook weer mijn mooie USB kabeltje in de kabelkluwen dus ook gelijk gebruikt in plaats van het door RME meegeleverde kabeltje.

Toen ik gedachtenloos de boel weer op Radio Paradise zette viel me na een kwartiertje op dat het geluid ondefinieerbaar was veranderd. Geen idee hoe ik dat moet omschrijven. Niet per se minder maar toch anders.

Omdat je het spul onmogelijk verkeerd kunt aansluiten had ik geen idee waardoor dat kwam. Het enige wat ik kon doen om te verifiëren of het gevoel klopte was alles weer op de kast zetten, met het 'inferieure' USB kabeltje. Dus alles weer op hoogte, de esoterische tegel van de vloer, de XLR kabels zwevend in de lucht.

Tsja, en nu lijkt het weer allemaal te kloppen. Over iets meer dan een uur komt mijn Ien weer terug. Ik twijfel nu even of ik een kötleven heb of een leven vol verrassingen en avontuur.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Volgens mij als je die Berret audiotegel verplaatst, werkt het zwaartekracht veld er anders op in, en heeft dat weer tijd nodig om te stabiliseren...?

Bama

Quote from: Contour on May 20, 2022, 14:42:45
Volgens mij als je die Berret audiotegel verplaatst, werkt het zwaartekracht veld er anders op in, en heeft dat weer tijd nodig om te stabiliseren...?

;D ;D

HuubF

Quote from: Contour on May 20, 2022, 14:42:45
Volgens mij als je die Berret audiotegel verplaatst, werkt het zwaartekracht veld er anders op in, en heeft dat weer tijd nodig om te stabiliseren...?

Dat was inderdaad het eerste waar ik aan dacht. Of het USB kabeltje. Of de in de lucht zwevende XLR's. Of een soort definitieve, laatste ineenstorting van mijn beoordelingsvermogen.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

USB kabel zou ook heel goed kunnen, heb ik hier thuis zeer forse verschillen mee gehoord. Simpel te testen door die nu nog eens om te wisselen.

katwax

Ik had bijna gedacht dat alles goed ging komen, maar na de laatste paar post ....  :ph34r:
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Ralf67

Quote from: Contour on May 20, 2022, 15:07:38
USB kabel zou ook heel goed kunnen, heb ik hier thuis zeer forse verschillen mee gehoord. Simpel te testen door die nu nog eens om te wisselen.

Dat meen je serieus ?

Contour

Ja, een standaard kabeltje met 5V voedingsgeleider, vervangen door een expemplaar met zilver/goud signaal geleider zonder een voedingsgeleider ernaast. Veel schonere laagweergave, een mega verschil. Ipv 'elke week' nieuwe speakers, zou je je ook eens meer in de aansturing en bekabeling kunnen verdiepen, gaat er een wereld voor je open...  :headbanging:

Ralf67

Ik gebruik een cd speler, dus usb heb ik niet nodig.

De luidsprekers staan er nu al meer dan een maand op dezelfde plek.

Maar de set zo compleet omgooien zoals HuubF dat doet , dat gaat zelfs mij te snel (ver). 8)

Wel leuk om te lezen , en sommige dingen zijn heel herkenbaar, zoals zijn ervaringen met DSP.


Contour

DSP weg ermee, ASP all the way!!!!  :clapping:

HuubF

Quote from: Contour on May 20, 2022, 16:06:05
DSP weg ermee, ASP all the way!!!!  :clapping:

ASP??  :pompom: :worship: :headbanging:

Edit.. oh analoog...   :blush:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: katwax on May 20, 2022, 15:17:03
Ik had bijna gedacht dat alles goed ging komen, maar na de laatste paar post ....  :ph34r:

Het gaat weer goed. Mijn vriendinnetje was blij verrast dat de hoeveelheid apparaten was verminderd en dat de subwoofer uit de hifi-hoek weg is. Ze lijkt geen bezwaar te hebben tegen die mini-apparaatjes op de kast.

Hoewel het voor mij onbegrijpelijk is dat alles nu weer op zijn plek valt heb ik me voorgenomen niet verder te experimenteren. Beter dan nu wordt het toch niet en ik ben niet geïnteresseerd in de vraag hoe het slechter zou kunnen.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Iemand op MP die keurig Nederlands schrijft wil mijn versterker kopen maar dan moet ik hem versturen naar Slovenië. Dat kan toch geen fraude zijn als ze vantevoren betalen??
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

sschot

Quote from: HuubF on May 20, 2022, 20:38:23
Iemand op MP die keurig Nederlands schrijft wil mijn versterker kopen maar dan moet ik hem versturen naar Slovenië. Dat kan toch geen fraude zijn als ze vantevoren betalen??

Als het geld voor verzending op je rekening staat, dan lijkt me dat geen enkel probleem.

Zelf ook genoeg internationaal ge- en verkocht
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

HuubF

Quote from: sschot on May 20, 2022, 20:47:44
Als het geld voor verzending op je rekening staat, dan lijkt me dat geen enkel probleem.

Zelf ook genoeg internationaal ge- en verkocht

Thanks.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

vergeerr72

Quote from: HuubF on May 20, 2022, 20:54:36
Thanks.
Pas alleen op met een betaling met PayPal. Dan kunnen ze de verzending aanvechten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Leeuwarden

Gewoon bankoverschrijving, zo is mijn CD-80 ooit naar Denemarken gegaan.

Ralf67


Leeuwarden


HuubF

Quote from: vergeerr72 on May 20, 2022, 20:58:57
Pas alleen op met een betaling met PayPal. Dan kunnen ze de verzending aanvechten.

Verstuurd vanaf mijn SM-A405FN met Tapatalk

Inderdaad, ik doe het alleen als ze het geld gewoon storten.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

At the same time om a Slovien audoforum....betaal ik al of niet ? Oplichting ja dan nee ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on May 20, 2022, 22:16:58
At the same time om a Slovien audoforum....betaal ik al of niet ? Oplichting ja dan nee ?

Gr. Hans

En die krijgt daar hopelijk ook antwoord.  :pompom:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Tuurlijk, Chansig is daar namelijk ook actief!  ;D

Jaz sem Hans, vsevedni dsp guru s super ušesi in najboljšimi zvočniki vseh časov

;D