Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

JoWa and 9 Guests are viewing this topic.

roeleken

Quote from: HuubF on October 25, 2021, 18:10:51
Mijn ruimte lijkt klein maar is best groot hoor. In ieder geval groter en optimaler dan veel andere ruimtes die ik heb gehad, gezien en gehoord.

De SCM19 beschouw ik als een hoogstaande monitor. Hij is niet extreem duur en past precies bij wat ik er verwacht van een precieze, realistische en robuuste weergave. Dat kan ongetwijfeld beter maar daar heb je dan weer een actieve 40, 50 of 100 voor. En daar heb je dan dus geen Accuphase voor nodig.

Hé inderdaad een grote ruimte  ;D ik ken alleen die foto's van je setup.  Tsja het was puur een opmerking omdat ik zo tevreden ben met mijn versterker. Wil weleen keer andere speakers.
Maar je setup lijkt me toch dik in orde zo, het zijn inderdaad al flinke monitors. Plek zat voor een sub, zou deze zelf altijd tussen de speakers voor plaatsen.  REL heeft naast  Ti serie ook een duurdere versie met high level input. 
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Hannibal_

Quote from: HuubF on October 25, 2021, 18:10:51
Mijn ruimte lijkt klein maar is best groot hoor. In ieder geval groter en optimaler dan veel andere ruimtes die ik heb gehad, gezien en gehoord.

De SCM19 beschouw ik als een hoogstaande monitor. Hij is niet extreem duur en past precies bij wat ik er verwacht van een precieze, realistische en robuuste weergave. Dat kan ongetwijfeld beter maar daar heb je dan weer een actieve 40, 50 of 100 voor. En daar heb je dan dus geen Accuphase voor nodig.

Mooie fauteuil.... Scyla?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

Quote from: Hannibal_ on October 27, 2021, 09:00:35
Mooie fauteuil.... Scyla?

Ja Leolux Scylla. De eetkamerstoelen zijn ook van Leolux. Die hadden we al een jaar zien staan in een Leolux winkel maar we vonden 4000 euro voor eetkamerstoelen iets te gortig. Het is tenslotte geen hifi. Maar op en dag waren ze 50% afgeprijsd en hebben we ze meegenomen. Ze zitten absoluut geweldig en gaan ons ruimschoots overleven.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

ajbeefde

Quote from: HuubF on October 27, 2021, 09:42:57
Ja Leolux Scylla. De eetkamerstoelen zijn ook van Leolux. Die hadden we al een jaar zien staan in een Leolux winkel maar we vonden 4000 euro voor eetkamerstoelen iets te gortig. Het is tenslotte geen hifi. Maar op en dag waren ze 50% afgeprijsd en hebben we ze meegenomen. Ze zitten absoluut geweldig en gaan ons ruimschoots overleven.

Mooie en goede kwaliteit meubelen Huub !!

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Hannibal_

Quote from: HuubF on October 27, 2021, 09:42:57
Ja Leolux Scylla. De eetkamerstoelen zijn ook van Leolux. Die hadden we al een jaar zien staan in een Leolux winkel maar we vonden 4000 euro voor eetkamerstoelen iets te gortig. Het is tenslotte geen hifi. Maar op en dag waren ze 50% afgeprijsd en hebben we ze meegenomen. Ze zitten absoluut geweldig en gaan ons ruimschoots overleven.

Ja... mooi spul.
Bij ons zijn de scyla's net vervangen, na 17 jaar of zo.
We hadden knal oranje scyla's  ;D
Meer omdat we wat anders wilden dan dat ze niet goed meer waren.
Ook voor best goed geld weer doorverkocht.

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Quote from: jahtari on October 24, 2021, 19:46:55
2 14cm woofers die je in je lijf voelt?

;D

idd
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

Tsja als je met pensioen bent heb je wat tijd over, dus vandaag is het Interlinkjes-dag.

Ik heb 3 XLR interlinks: een Atlas Mavros, een Cardas Crosslink en een Transparent. Volgens de analen klinkt de Transparent wat terughoudend in het hoog en de Cardas heel evenwichtig. Op zich klopt dat, je hoort alleen wel dat ze niet kunnen tippen aan de geweldige Atlas Mavros die aan alle kanten meer laat horen. De Cardas en Transparent zijn dan ook instapmodelletjes.

Maarrrr... nu ik eindelijk heb besloten dat de Topping PRE90 voorversterker in de keten blijft staan heb ik er 2 nodig: van D90se naar PRE90 en van PRE90 naar versterker.

Nou dat was een heel gedoe. De Atlas Mavros moest er zowiezo in maar als eerste of als laatste? Ik heb alle 4 combinaties geprobeerd, bespeurde een miniem verschil en bedacht me toen dat ik nog een RCA interlink heb liggen die nauwelijks onderdoet voor de Mavros. Jawel, de zilveren interlink die ooit van een bekend luidsprekerbouwer is geweest.

En dat deed het hem. Helaas dus geen XLR meer tussen D90se en PRE90 maar wel een mooi, vol, open, ongeremd geluid.  :worship:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Het geluk lacht me toe, ik heb op Marktplaats een tweede Atlas Mavros xlr interlink op de kop getikt. Dus over een paar dagen zijn alle draadjes Atlas Mavrossen.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Vanochtend werd er weer eens een enorme doos afgeleverd, deze keer met een kabeltje. Nou ja kabeltje... een nieuwe Atlas Mavros XLR van 1 meter kost gauw 1500 euro. Gelukkig vond ik hem voor een vriendelijk prijsje op marktplaats. Dat maakt dat nu het hele systeem aan elkaar geknoopt is met Atlas Mavros kabels. Alleen voor de luidsprekerkabel is er een compromis: er zitten Mavros bruggetjes achterop de ATC's. Ik vermoed dat een bi-wire kabel beter zou klinken maar de koek (en het geld) is op.

Is het nou gedaan? Ik denk haast van wel. De Roksan Blak doet het weer geweldig (met de A*BNB als reserve) en het setje Topping D90se/PRE90 is denk ik het beste wat je voor een redelijke prijs in huis kan halen. Met het geluid zit het wel goed want er zit alles in waar ik de laatste jaren naar heb gezocht. Veel autoriteit, natuurlijk, evenwichtig en het kan lekker hard zonder grote problemen.

De Atlas Mavros kabels zijn peperduur maar geweldig. Door de generositeit van MichelDW en een onverwacht 2e-handsje bleef het een beetje binnen de perken maar toch is het nu het duurste component.  :worship:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

i2Paq

Gefeliciteerd HuubF!

Maar prijs de dag niet voordat de avond valt.

Of te wel: laten we het eens een 2 weken aankijken.  :D

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Rowdy

Ziet er mooi uit.
Is het mogelijk om de luidsprekerkabel diagonaal aan te sluiten?

roeleken

Quote from: Rowdy on October 29, 2021, 13:51:10
Ziet er mooi uit.
Is het mogelijk om de luidsprekerkabel diagonaal aan te sluiten?

Oh ja, je wilt de Blak weer defect hebben? 
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

Rowdy

Die snap ik niet.
Het is single-wire, rood sluit je op HF aan en zwart op LF.

bramsat


Laten we huub niet weer in onzekerheid kwa zijn supertevredenheid.....denk ook dat veel forumleden Huub onzeker

maken in zijn beleving kwa hi end....dan komt dit weer dan dat dwingende adviesen....van huub je bent verkeerd bezig!

Dus terughoudendheid is hier op zijn plaats....toch? het is Huubs kamer+ akoestiek...en niet de jouwe!

Dus beterweeters laat Huub met rust. zodat hij voor de kerst kan melden......Het is volbracht....en wij dat in koor en

voluit dat beamen.....met AMEN.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

gerard123

Quote from: Rowdy on October 29, 2021, 16:50:54
Die snap ik niet.
Het is single-wire, rood sluit je op HF aan en zwart op LF.

Wat brengt dat voor winst?

HuubF

Quote from: bramsat on October 29, 2021, 20:03:43
Laten we huub niet weer in onzekerheid kwa zijn supertevredenheid.....denk ook dat veel forumleden Huub onzeker
maken in zijn beleving kwa hi end....dan komt dit weer dan dat dwingende adviesen....van huub je bent verkeerd bezig!
Dus terughoudendheid is hier op zijn plaats....toch? het is Huubs kamer+ akoestiek...en niet de jouwe!
Dus beterweeters laat Huub met rust. zodat hij voor de kerst kan melden......Het is volbracht....en wij dat in koor en
voluit dat beamen.....met AMEN.

Lief van je, maar maak je om mij geen zorgen.  ;)
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hannibal_

Op het Dutch audio event werd er flink gedemonstreerd door je luidspreker merk.
Klonk erg goed!
Mooi spul hoor.

Ik durf het haast niet te zeggen, maar ze speelden op eigen electronica

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Richi

Quote from: Hannibal_ on October 31, 2021, 08:07:04
Op het Dutch audio event werd er flink gedemonstreerd door je luidspreker merk.
Klonk erg goed!
Mooi spul hoor.

Ik durf het haast niet te zeggen, maar ze speelden op eigen electronica
Zeer ahum ... bijzondere styling.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Hannibal_

Quote from: Richi on October 31, 2021, 09:33:42
Zeer ahum ... bijzondere styling.

Cheapesque... idd.
Zo klonk het niet, trouwens... cheap.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HuubF

Quote from: Hannibal_ on October 31, 2021, 08:07:04
Op het Dutch audio event werd er flink gedemonstreerd door je luidspreker merk.
Klonk erg goed!
Mooi spul hoor.

Ik durf het haast niet te zeggen, maar ze speelden op eigen electronica

Welke types?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Hannibal_

Quote from: HuubF on October 31, 2021, 09:51:53
Welke types?

Een bookshelf, ik denk de 19 die jij dacht ik ook had, ik denk de scm40 vloerstaander en een flinke uit de classic serie.
Niet goed op de typen gelet merk je wel.

Meer geluisterd, mooi!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

ProgRocker

Quote from: Hannibal_ on October 31, 2021, 08:07:04
Op het Dutch audio event werd er flink gedemonstreerd door je luidspreker merk.
Klonk erg goed!
Mooi spul hoor.

Ik durf het haast niet te zeggen, maar ze speelden op eigen electronica

Jezus wat lelijk.

jahtari

Quote from: Hannibal_ on October 31, 2021, 09:57:19
Een bookshelf, ik denk de 19 die jij dacht ik ook had, ik denk de scm40 vloerstaander en een flinke uit de classic serie.
Niet goed op de typen gelet merk je wel.

Meer geluisterd, mooi!
Sorry, maar was een van de slechtste sets, heb de scm 19 en 40 gehoord. Erg gekleurd en niet open/ruimtelijk genoeg.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dura

Huub, ga je nou nog eens proberen de sub direct op de Blak te zetten maar dan met één zwarte draad? Kun je de keten wat simpeler maken. Of durf je het niet meer aan?
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Hannibal_

Quote from: jahtari on October 31, 2021, 11:24:19
Sorry, maar was een van de slechtste sets, heb de scm 19 en 40 gehoord. Erg gekleurd en niet open/ruimtelijk genoeg.

Bij ons speelde de classic.
Tja, smaken verschillen überhaupt
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.