Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

5061 and 3 Guests are viewing this topic.

JGvH

Quote from: Carrol on July 22, 2021, 08:02:14
Ik denk dat je daar weleens gelijk in kan hebben


Moest ze bij mijn nad C316 Bee ook er uit pulken, dit was niet eenvoudig, heb t met een 1 mm boortje gedaan en zijn toen zonder de terminals te beschadigen los gekomen

kermy

Quote from: Kingpin on July 22, 2021, 08:56:29
Is dat zo? Ik zie alleen een statisch scherm naar aarde. Beide in -en uitgangen zijn 'floating'.

De aansluitingen zijn inderdaad allemaal floating, en dat is precies de reden dat de Blak dan wel heel blijft. Er komt op die manier nooit een connectie tussen de twee eindtrappen van de Blak. Maar als je het applicatie schema pakt wat onderaan staat, daar worden de zaken weer aan elkaar geknoopt.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Kingpin

Quote from: kermy on July 22, 2021, 09:36:48
De aansluitingen zijn inderdaad allemaal floating, en dat is precies de reden dat de Blak dan wel heel blijft. Er komt op die manier nooit een connectie tussen de twee eindtrappen van de Blak. Maar als je het applicatie schema pakt wat onderaan staat, daar worden de zaken weer aan elkaar geknoopt.
Ik ging ervanuit dat het onderste schema (suggested use) voor 1 kanaal bedoeld was, dan heb je nooit een punt naar aarde of dat beide kanalen aan elkaar hangen (mits ze na de trafo niet ergens een aarding hebben gemaakt (daar ga ik ff niet van uit)).
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

addesmo

Quote from: HuubF on July 21, 2021, 16:34:15
Oh als in luisteren, ok...  ;)

De reden waarom ik die behoefte niet zo heb is gelegen in het feit dat het mij geen rust zou geven.

Want mensen die dat meetklusje wel doen zijn ook nooit klaar. En bovendien ben ik nog nooit volledig weggeblazen door een aan alle kanten doorgemeten set (als dat wel zo zou zijn had ik er heel anders over gedacht). Een, voor mij bereikbare, Lyngdorf 3400 wordt afgeserveerd op ASR. Zou ook raar zijn om een slecht metend apparaat je metingen te laten corrigeren.

Wel ben ik ooit begeesterd door een met gehakt behandelde set. Of een set waarvan de componenten met liefde waren geselecteerd in een akoestisch vriendelijke omgeving. Of een volledige 47Labs of Audionote setting. Dus ik weet heus wel dat veel aandacht voor een set best wat kan opleveren.
Omdat jij afgaat op een geheel waardeloze test op ASR mis je een hele grote kans op een hele eenvoudige en sublieme oplossing van akoustiek problemen. Gewoon zelf proberen!

HuubF

Quote from: addesmo on July 22, 2021, 12:26:21
Omdat jij afgaat op een geheel waardeloze test op ASR mis je een hele grote kans op een hele eenvoudige en sublieme oplossing van akoustiek problemen. Gewoon zelf proberen!

Sorry oogt inderdaad een beetje pesterig zo, ik zal het er niet meer over hebben.  ;)
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Hallo Huub, werken banaan pluggen echt niet? Volgens de manual zou dat wel moeten kunnen, het zijn toch metalen delen, kun je de kunststof delen er helemaal afdraaien wellicht om de binnenkant van de aansluiting zichtbaar te krijgen?

HuubF

Quote from: Contour on July 22, 2021, 20:07:58
Hallo Huub, werken banaan pluggen echt niet? Volgens de manual zou dat wel moeten kunnen, het zijn toch metalen delen, kun je de kunststof delen er helemaal afdraaien wellicht om de binnenkant van de aansluiting zichtbaar te krijgen?

Nee er zit echt geen metaal in.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Raar, kun je eens een foto plaatsen, vraag me echt af wat voor connector er dan op zit...

HuubF

Quote from: Contour on July 22, 2021, 20:19:26
Raar, kun je eens een foto plaatsen, vraag me echt af wat voor connector er dan op zit...

Connectors zoals jij ze in de manual hebt gezien (en ik in een YouTube filmpje).

Maar dan zonder metalen mantel waar een banaan liefdevol wordt klemgezet.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Contour

Op zich zou je die connectors wel kunnen ombouwen, zodat bananen wel passen, maar omdat dit een tussenoplossing is, is dat mogelijk niet de moeite waard.

HuubF

Quote from: Contour on July 23, 2021, 10:16:16
Op zich zou je die connectors wel kunnen ombouwen, zodat bananen wel passen, maar omdat dit een tussenoplossing is, is dat mogelijk niet de moeite waard.

Heb ik ook aan gedacht, ik zal 'm eens openschroeven.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67


HuubF

Veel gebeurd de afgelopen dagen! Gisteravond heb ik de Roksan versterker weg gebracht ter reparatie. De jongen die het gaat doen is een expert zo te horen dus dat gaat goedkomen. Forumgenoot Rob_Dingen deed de bemiddeling en daar heb ik een paar uurtjes mogen genieten van geweldige verhalen. Fascinerend hoe hij met hifi omgaat; veel zelfbouw en ruimtes waar je van de ene in de andere verbazing valt.

Ook gisteren eindelijk het hifi-rack gehaald dat ik maanden geleden bij forumgenoot NewHT heb gekocht. Ik wist nog niet zo goed wat ik wilde aanvangen met de glazen platen maar vanochtend wist ik het: de metalen staanders konden er vrij eenvoudig worden afgehaald dus ik heb nu bouwmateriaal om een nieuw rack te maken. Op marktplaats vond ik een bedrijfje dat op maat gemaakte snijplanken produceert (Scarfaced Lyon, MP naam Yahya) dus daar heb ik 3 bamboe platen besteld. De bekende Ikea Aptitlig snijplanken waren net iets te smal. Ze worden maandag verstuurd.

Omdat ik een tijdje moet luisteren naar het NAD 1240/2200 setje had ik een tulp interlinkje nodig, de TV stond nog niet op de VV. Ik deed een gokje en bestelde een setje zilveren interlinks voor 29 euro bij ene Gerald op MP als verbinding tussen VV en EV ter vervanging van een lange Xindak interlink. Dat beviel opvallend goed dus heb ik 2 setjes bijbesteld voor tussen Dac en VV en tussen VV en subwoofer. Die zijn er inmiddels en ook dat klinkt prima. Volgens mij beter dan het allegaartje dat er eerst tussenzat. En die kabeltjes zijn ook lekker bescheiden.

Kortom, ook als je even niets groots koopt is er genoeg te beleven.  :worship:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Carrol

Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

brt

Leuk dat je ook bij Rob Dingen bent geweest Huub. Maar hoezo moest hij bemiddelen?

Heb je zijn set ook gehoord?
Ik was daar aan paar maanden geleden en de rust die zijn set had sprak me erg aan, erg mooie sound vond ik.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

HuubF

Quote from: brt on July 28, 2021, 21:02:07
Leuk dat je ook bij Rob Dingen bent geweest Huub. Maar hoezo moest hij bemiddelen?

Heb je zijn set ook gehoord?
Ik was daar aan paar maanden geleden en de rust die zijn set had sprak me erg aan, erg mooie sound vond ik.

Niet zozeer bemiddelen, een maatje van hem doet reparaties.

Ja ik heb zijn reusachtige zelfgebouwde folie-speakers met eigenbouw dac uitgebreid gehoord. Een geluid op hoog niveau waarbij ik het midden en hoog vond uitblinken, hoewel ik nog nooit zoveel laag uit dergelijke speakers heb horen komen.

Zoals dat dan gaat, zoals ik ook doe als ik de bizarre 3-dimensionaliteit bij Chansig heb gehoord of de rare aanwezigheid van een gehakt-set heb ervaren, in de auto de radio aan, resetten en gewoon weer doorgaan met het eigen setje.

Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ja...speelt mooi daar. Ik vond/vind de foliespeakers mooier dan die andere speakers.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Ik ben al weer een tijdje tevreden met mijn ATC SCM19's met de allereerste subwoofer die het in mijn huis goed doet: de ATC C1 mk2. Die tevredenheid neemt zorgwekkende vormen aan, ik heb geen enkele aanleiding om betere speakers te zoeken. De eerstvolgende stap zou ook 10 mille kosten.

Natuurlijk moet er wel geëxperimenteerd worden. De huidige NAD 1240/2200 versterkerset is niet de absolute top (hoewel verrassend OK) en de Roksan Blak, als hij al gerepareerd kan worden, kan de subwoofer niet aansturen. En die subwoofer gaat niet meer weg.

Het budget hou ik beperkt. Deze week komt de Top-Topping (D90se) een bezoekje brengen en wat later komt een aantal top-eindversterkers op proef.

Waarom? De verwachting dat Topping met zijn nieuwste telg nu wel iets bijzonders heeft gemaakt, het probleemloos kunnen aansturen van de subwoofer en kijken wat er maximaal uit de SCM19's gehaald kan worden. Misschien zijn die ongelofelijk lekker klinkende rakkers en naadloos passende sub met betere aansturing wel mijn eindstation.

Het wordt dus even spannend of de Ayre QB9 Twenty hier tegen bestand is. Als dat zo is bouw ik met plezier verder met de Ayre.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Is dit dan de eerste Topping hier die goed meet maar ook goed klinkt?  :wub:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

katwax

Mis je iets aan de Ayre dat de topping wel kan(zou moeten kunnen)?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

HuubF

Quote from: katwax on August  4, 2021, 11:53:59
Mis je iets aan de Ayre dat de topping wel kan(zou moeten kunnen)?

Nee niks eigenlijk. Wat ik wel mis is flexibiliteit en de D90se kan alles wat ik wil.

Waar ik door gecharmeerd ben is de wetenschap dat hij in alle opzichten perfect meet (dat had ik bij de eerdere, goedkopere, Toppings ook) en het vooruitzicht dat hij waarschijnlijk nu eens niet te klinisch klinkt. Daarnaast is hij, in vergelijking met bijvoorbeeld een Benchmark of Mytek, belachelijk goedkoop.

En als hij goed genoeg klinkt is er ook nog de perfecte Topping PRE90 voorversterker voor nog iets meer verfijning.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

. . .

Dag Huub,
Heb je ooit een Denafrips Ares II of de Pontus II gehoord? Ik vond de Ares beter dan de D90 en heb nu de Terminator II, R2R heeft toch iets speciaals vergeleken met delta-sigma conversie.

HuubF

Quote from: WhySoSerious? on August  4, 2021, 12:50:31
Dag Huub,
Heb je ooit een Denafrips Ares II of de Pontus II gehoord? Ik vond de Ares beter dan de D90 en heb nu de Terminator II, R2R heeft toch iets speciaals vergeleken met delta-sigma conversie.

Nee ik heb nog nooit een Denafrips gehoord. Lijkt me ook mooi, wel wat duurder natuurlijk.

De D90se klinkt overigens zo uit de doos prima. Wel alle details die ik bij de D10 en D50s ook hoorde, niet dat verschrikkelijke dooie oninteressante geluid. Het klinkt alsof het zo hoort. En zo hoort het.

In ieder geval geen minder geluid dan de Ayre. Of hij beter is weet ik nog niet. Eerst maar eens een tijdje laten draaien.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

katwax

Quote from: HuubF on August  4, 2021, 12:36:23
Nee niks eigenlijk. Wat ik wel mis is flexibiliteit en de D90se kan alles wat ik wil.

Waar ik door gecharmeerd ben is de wetenschap dat hij in alle opzichten perfect meet (dat had ik bij de eerdere, goedkopere, Toppings ook) en het vooruitzicht dat hij waarschijnlijk nu eens niet te klinisch klinkt. Daarnaast is hij, in vergelijking met bijvoorbeeld een Benchmark of Mytek, belachelijk goedkoop.

En als hij goed genoeg klinkt is er ook nog de perfecte Topping PRE90 voorversterker voor nog iets meer verfijning.
Welke flexibiliteit bedoel je? Heeft die meer ingangen of dergelijke?

Als de Topping gelijk of beter is dan de Ayre ga je geld winnen door te wisselen.
Dat van die Pre is afwachten natuurlijk, maar die kan je toch ook testen zonder de dac :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543