Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

Audiovorden, JGvH, marcush and 9 Guests are viewing this topic.

Dura

Wat Kermy schrijft heb ik ook vaker gelezen; niet alle versterkers zijn geschikt voor deze manier van aansluiten. Eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje onzinnig dat high level het beste zou moeten zijn; zo'n sub heeft zijn eigen versterker met instellingen, low-level lijkt het meest logisch en het veiligst voor je eigen versterker en ik vraag me sowieso af hoe hoorbaar de verschillen zijn.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

bramsat

Quote from: HuubF on July 17, 2021, 10:58:33
Ik heb de zekeringen vervangen maar de versterker doet het niet. Er is dus wel meer aan de hand.  :nopompom:

Mijn advies....doe de originele zekeringen erin,maak melding van de schade bij de winkel/importeur,je hebt gewoon

garantie....toch?
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

kermy

Quote from: bramsat on July 17, 2021, 11:43:25
Mijn advies....doe de originele zekeringen erin,maak melding van de schade bij de winkel/importeur,je hebt gewoon

garantie....toch?

Ze zijn natuurlijk niet achterlijk, waarschijnlijk twee eindtrappen tegelijk op straat.

Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Quote from: Ralf67 on July 17, 2021, 11:37:34
Even een aantal dagen minder op het forum , en gelijk foute boel. :devil:

Balen man, maar is de ATC subwoofer class D, of de Roksan versterker ?

Beide geen class D.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

kermy

Voor Ralf, het maakt niets uit, die Blak is gewoon een klasse A/B versterker, en de ATC plate amp
Kan van alles zijn. Maar die Blak heeft waarschijnlijk gebalanceerde eindtrappen, en daarvan mag je nooit de ene met de andere eindtrap verbinden.

Met vriendelijke groet,

Kermy

HuubF

Quote from: kermy on July 17, 2021, 12:06:38
Ze zijn natuurlijk niet achterlijk, waarschijnlijk twee eindtrappen tegelijk op straat.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Yep, geen kans.

Ik heb een goedkoop setje vintage NAD voor-eind geregeld (1240/2200). Heb ik waarschijnlijk dinsdag. Die VV heeft 2 uitgangen dus dan kan ik de sub lowlevel aansluiten. Daarna ga ik eens kijken of ik de Roksan laat repareren of hem moet afschrijven.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HuubF

Quote from: Xander32 on July 17, 2021, 12:19:46
Ow, bah, de Blak is nu onvoorzien excit?

Ja onvoorzien inderdaad. De summiere docu van zowel de versterker als de sub bevat geen waarschuwingen. Ik kan ook zo gauw op het net niets vinden.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Rob_Dingen

Het maakt niet zoveel uit wat er gebeurd is maar als alle 4 de zekeringen zo zwart zijn is er iets goed mis

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

frank2

Quote from: HuubF on July 17, 2021, 12:27:47
Ja onvoorzien inderdaad. De summiere docu van zowel de versterker als de sub bevat geen waarschuwingen. Ik kan ook zo gauw op het net niets vinden.
Op een paar speaker uitgangen sluit je geen 2 paar aan waarvan er een naar de high level gaat. Je sluit deze high level voor de sub aan op een extra paar speaker uitgangen, of ls kabel bij een paar naar high levelben vandaaruit door naar de speakers.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

HuubF

Quote from: frank2 on July 17, 2021, 13:58:11
Op een paar speaker uitgangen sluit je geen 2 paar aan waarvan er een naar de high level gaat. Je sluit deze high level voor de sub aan op een extra paar speaker uitgangen, of ls kabel bij een paar naar high levelben vandaaruit door naar de speakers.

Gaat bij een Rel gewoon goed.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

sschot

Wat ongelofelijk balen Huub, hoop dat je hem weer aan de praat krijgt, of voor een schappelijk bedrag kan laten repareren, zou wel heel zuur zijn als hij voor zijn eerste verjaardag al aan zijn EOL zou zijn aangekomen!
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Roksan

Quote from: HuubF on July 17, 2021, 12:15:28
Yep, geen kans.

Ik heb een goedkoop setje vintage NAD voor-eind geregeld (1240/2200). Heb ik waarschijnlijk dinsdag. Die VV heeft 2 uitgangen dus dan kan ik de sub lowlevel aansluiten. Daarna ga ik eens kijken of ik de Roksan laat repareren of hem moet afschrijven.

Niet weggooien hoor. Dan kom ik hem wel halen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

sschot

Quote from: Roksan on July 17, 2021, 15:19:26
Niet weggooien hoor. Dan kom ik hem wel halen.

Jij ook al? hahaha Nou Huub, zelfs defect gaat hij je nog winst opleveren :-)
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

bramsat

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Rob_Dingen

Als je een links kanaal en rechts kanaal van de versterker bij elkaar brengt op de sub aansluiting gaat het mis met welke sub dan ook.
De versterker is gewoon te repareren geen probleem, weet een goed adres vlak bij Den Bosch.
Als je interesse hebt PM maar.

Rob

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

HuubF

Quote from: Rob_Dingen on July 17, 2021, 15:59:37
Als je een links kanaal en rechts kanaal van de versterker bij elkaar brengt op de sub aansluiting gaat het mis met welke sub dan ook.
De versterker is gewoon te repareren geen probleem, weet een goed adres vlak bij Den Bosch.
Als je interesse hebt PM maar.

Rob

Ja geïnteresseerd ik PM je!

Ik heb niet zelf de linker en rechter kanalen bij elkaar gebracht, er zitten 4 aansluitingen op de sub dus voor links EN rechts. Ik neem nu wel aan dat de sub het probleem niet is dus die laat ik maar staan.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

sschot

Ik zou beide meenemen naar een reperateur, dan sluit je het daarna als het goed is werkend aan......
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Bama

En je hebt het per ongeluk gedaan of een streek voor je vriendin zodat je een nieuwe versterker kan kopen?

HuubF

Quote from: Bama on July 17, 2021, 18:41:35
En je hebt het per ongeluk gedaan of een streek voor je vriendin zodat je een nieuwe versterker kan kopen?

Ja dat zou een goed scenario zijn geweest voor een horrorfilm.

Nee het was echt K U T. Ik ben erg tevreden over de Roksan Blak.

Wel leuk om even een vintage setje te proberen. High end uit de oude doos.  :worship:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Ralf67

Dat NAD gaat zo tegenvallen ivm de Roksan.

Hopelijk kan die gerepareerd worden.

gerard123

Bij mijn rel en ook bij vorige rels had de high level aansluiting altijd drie draden: plus links en rechts en slechts één min.

bramsat

Quote from: Ralf67 on July 17, 2021, 19:37:02
Dat NAD gaat zo tegenvallen ivm de Roksan.

Hopelijk kan die gerepareerd worden.

Dat een nad tegenvalt dat kan zo zijn,alleen zit er geen duitse postzegel op dus een FTZ zegel op de achterkant dan krijg je

een heel andere echte sound,zoals die wereldwijd afgeleverd werd.....behalve duitsland dan en grotendeels NL.
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x