Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

Carrol and 3 Guests are viewing this topic.

addesmo

Quote from: twani on June 16, 2021, 14:17:47
Zitten allebei in de NIET DRUK MAAK cirkel :tounge2:

Maar ik begrijp je en aan dit soort dingen kun je zien dat we (bijna) generatiegenoten zijn.


Fuck aan de drukdoenerij...
Lang leve de geraniums ;D

Kwabbernoot


bramsat

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

twani

Quote from: addesmo on June 17, 2021, 13:24:28
Lang leve de geraniums ;D
.
Afgelopen zondag.

Iemand?

Dat van die geraniums doe ik wel als ik 96 ben.

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Kwabbernoot

Quote from: twani on June 17, 2021, 14:12:57
.
Afgelopen zondag.

Iemand?

Dat van die geraniums doe ik wel als ik 96 ben.

Dan doe ik die halve marathon wel als ik 96 ben.  :laugh:

Maar knap. Dat doe ik je niet na.  :worship:

Groeten...

Ralf67


twani

Quote from: Ralf67 on June 17, 2021, 14:41:57
Heeft zeker geen hobby  :D

Weet je wel hoeveel tijd je overhoudt als je niet iedere dag andere houtblokjes onder je kabels moet leggen en andere stekkers in je apparatuur moet steken :D


Ralf67

Veel tijd om doelloos rond te gaan rennen ?

Zeker niet met deze hitte.
Kan mijn tijd beter gebruiken  :D

Maar ieder zijn ontspanning toch .

Lion of Judah

https://youtu.be/irdIUAcA7MU

Er is zelfs nog meer uit de SCM19 te halen.
Spendor A5, REL T7i en T7x, Naim Supernait, Avondale TPX2, miniDSP SHD, Musical Fidelity MX-Vnyl met Plixir BDC, Rega P6 met AT VM-540ML

bramsat

Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Contour

Zoals eerder in dit topic aangegeven, en nu ook weer in dit filmpje bevestigd, het loont om de goedkope filter componenten te vervangen door serieus spul.

bramsat


Als 1 persoon iets bevestigd is dat niet heilig......speakerfabrikanten zijn ja ook niet achterlijk.

Interesant is wel zijn verhaal betreffende kabels :)

https://youtu.be/DC0s6KqQz3g
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

Contour

Speaker fabrikanten moeten ook hun winst maken, dat is een condensator van 1 euro logischer dan eentje van 150 euro...

Rowdy

Quote from: Contour on June 18, 2021, 17:04:57
Zoals eerder in dit topic aangegeven, en nu ook weer in dit filmpje bevestigd, het loont om de goedkope filter componenten te vervangen door serieus spul.
Het is dan wel mogelijk dat je de Q-factor verandert.

Contour

Als je met de spoelen zou gaan wisselen misschien wel, maar met condensators niet, zelfde waarde aanhouden maar hogere kwaliteit.

Ralf67

Is dit dan wel een goed filter ?

Zit in de Impulse Big Black Magic.

Contour


Ralf67

Mooi dan kan het filter weer terug in de kast  8)


scrutinizer

Grappig.. Het is niet zo dat caps ongevoelig zijn voor velden 
Vooral als er geen rekening met aansluiting  van de outerfoil gehouden word.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

kermy

Danny Richie van GR Research heeft een stel ATC's binnen.

Hij is er best wel van onder de indruk, maar er zijn winstpunten te behalen. Veel kijk plezier gewenst.

https://www.youtube.com/watch?v=irdIUAcA7MU


Met vriendelijke groet,

Kermy

roeleken

Vind zelf wanneer je zulke dure speakers koopt, het toch vreemd om nog te modificeren.  Zou me persoonlijk tegen de borst stuiten.  Maar ieder z'n hobby :)
Kleine upgraadjes daarentegen zou kunnen, maar voor mij zou de speaker dan toch al enkele jaren oud moeten zijn voordat ik dat zou laten doen.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

kermy

Quote from: roeleken on June 19, 2021, 12:08:25
Vind zelf wanneer je zulke dure speakers koopt, het toch vreemd om nog te modificeren.  Zou me persoonlijk tegen de borst stuiten.  Maar ieder z'n hobby :)
Kleine upgraadjes daarentegen zou kunnen, maar voor mij zou de speaker dan toch al enkele jaren oud moeten zijn voordat ik dat zou laten doen.

Als je dan de video bekijkt, dan doe je jezelf te kort. In dit geval is de basis goed, maar met een paar wijzigingen die niet in verhouding staan tot de prijs van de speaker kan er winst behaald worden.

Er is niemand die ik ken die bezwaar heeft om goedkoop pvc geïsoleerd draad te vervangen door iets beters. En de caps in het filter door een paar van een bekende fabrikant. Maar de basis moet goed zijn, en die is hier goed, daarom is het zo vreemd om te zien dat ze " bezuinigd" hebben op bepaalde zaken.


Met vriendelijke groet,

Kermy

roeleken

Quote from: kermy on June 19, 2021, 12:14:41
Als je dan de video bekijkt, dan doe je jezelf te kort. In dit geval is de basis goed, maar met een paar wijzigingen die niet in verhouding staan tot de prijs van de speaker kan er winst behaald worden.

Er is niemand die ik ken die bezwaar heeft om goedkoop pvc geïsoleerd draad te vervangen door iets beters. En de caps in het filter door een paar van een bekende fabrikant. Maar de basis moet goed zijn, en die is hier goed, daarom is het zo vreemd om te zien dat ze " bezuinigd" hebben op bepaalde zaken.

Denk dat het me daarom tegen de borst stuit. Als zulke triviale zaken voor zo een luidspreker niet op orde zijn, kun je je afvragen of je geen andere moet kopen.
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

kermy

Quote from: roeleken on June 19, 2021, 12:17:19
Denk dat het me daarom tegen de borst stuit. Als zulke triviale zaken voor zo een luidspreker niet op orde zijn, kun je je afvragen of je geen andere moet kopen.

Ga er maar vanuit dat je dit fenomeen in allerlei vormen tegenkomt bij alle merken, vandaar dat zelfbouw kan lonen. De productie kosten van deze speaker liggen echt een stuk lager dan de verkoopprijs. Ga er vanuit dat iedere schakel in het proces van produceren naar eindgebruiker er bij iedere stap een factor 2 in zit, als het al niet meer is.

Met vriendelijke groet,

Kermy