Mijn weg richting audio-walhalla: de laatste loodjes?

Started by HuubF, January 14, 2018, 15:55:52

Previous topic - Next topic

CZ79 and 1 Guest are viewing this topic.

Ralf67

Misschien niet is iets heel anders als zeker niet  8)

Wat zou je dan moeten doen de rest van de tijd ?

HuubF

Quote from: Ralf67 on June 15, 2021, 17:38:25
Misschien niet is iets heel anders als zeker niet...

Klopt, het lijkt me verstandig na exact 50 jaar hifi-setjes te hebben gehad een kleine slag om de arm te houden.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Xander32

Bah, tevredenheid, weerzinwekkend  :sneaky2: De doodsteek voor dit topic   :(

Quote from: HuubF on June 15, 2021, 17:31:16
Ja even zo'n kort momentje.  :clapping:

Nee deze keer is het anders. Ik heb @random de mogelijkheden gehoord, een optimaal geluid bedacht, een compromis geformuleerd, een hoofdrichting bepaald en een positie gekozen voor de laatste stap.

Maar het plezier met de ATC SCM19's is nu al wel zo groot dat die laatste stap misschien nooit komt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on June 15, 2021, 21:01:19
Bah, tevredenheid, weerzinwekkend  :sneaky2: De doodsteek voor dit topic   :(

Ik wil wel wat deftige vragen stellen over het nut van het inspelen van speakers wat Huub momenteel aan het doen is hoor...

Is het topic zó weer aan de rol :D

toetertje

Ben je nog met die track bezig geweest Huub?
Heb zelf de ervaring, dat dat maar bij weinig mensen goed te krijgen is.  ;D

bramsat


Voorzover ik ze beluister door mijn hooftelefoon+dragonfly red klinken ze uitstekend.

Je kunt natuurlijk ook stellen dat deze mijnheer zich niets aantrekt van hi end beterweters want de versterker die hij daar

inzet kost eigenlijk geen scheet.....alleen hij en ik weten hoe goed die akai is kwa weergave.

Dat heeft bij mij ± 45jr geduurd voordat ik doorhad dat de philips en akai versterkers klangmatig gewoon super zijn.

En wat hebben die hi enders van damals die philipsen en akai's wel niet de grond ingetrapt.

https://youtu.be/kFWv0XYuHD4
Cambridge CXA61.yamaha S500,nad 7130,aiwa 8700,akai, AIYIMA 07.
AM 2650,philips AH 386 etc.Wharfedale diamond 10.7
Wharfedale evo 4.4.philips mfb 587.sennheiserHD 598
sennh HD 650 dragonfly red en black.LG oled 65 inch 2x

HuubF

Quote from: twani on June 15, 2021, 21:52:32
Ik wil wel wat deftige vragen stellen over het nut van het inspelen van speakers wat Huub momenteel aan het doen is hoor...

Is het topic zó weer aan de rol :D

Je mag gerust vragen stellen hoor, maar mij ga je niet meer overtuigen. Ik heb de laatste jaren genoeg speakers in huis gehad om zeker te kunnen weten dat nieuwe speakers een paar weken moeten inspelen.

Tweedehandsjes niet of nauwelijks, nieuwe twee weken. De meterds die vreemd genoeg ook alles van het menselijke gehoor en -psyche afweten zullen met een belachelijke conditionele autosuggestie-verklaring komen.

Maar ik zal dan fijntjes opmerken dat ze kennelijk niet voldoende ervaring hebben. ;)
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Is dat nu een oke gevoel dat je in je topic kan roepen wat je wilt over anderen met de wetenschap dat de anderen eigenlijk niet mogen reageren want dan wordt het weer te technisch ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on June 16, 2021, 07:34:58
Is dat nu een oke gevoel dat je in je topic kan roepen wat je wilt over anderen met de wetenschap dat de anderen eigenlijk niet mogen reageren want dan wordt het weer te technisch ?

Gr. Hans

Het geeft inderdaad een goed gevoel dat ik met mijn 67 jaar kan schrijven wat ik oprecht denk. Dat leest gemakkelijker weg dan dat rare verhulde taalgebruik.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Ik heb je nooit verhullend gevonden. Maar je nieuw aangeleerd gedrag staat je wat mij betreft minder fraai. Maar als jij het op deze manier kwijt bent...lekker joh.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: HuubF on June 15, 2021, 23:13:30
Je mag gerust vragen stellen hoor, maar mij ga je niet meer overtuigen. Ik heb de laatste jaren genoeg speakers in huis gehad om zeker te kunnen weten dat nieuwe speakers een paar weken moeten inspelen.

Tweedehandsjes niet of nauwelijks, nieuwe twee weken. De meterds die vreemd genoeg ook alles van het menselijke gehoor en -psyche afweten zullen met een belachelijke conditionele autosuggestie-verklaring komen.

Maar ik zal dan fijntjes opmerken dat ze kennelijk niet voldoende ervaring hebben. ;)

Huub, t was een geintje.  Weliswaar flauw, maar t was er een🙂

Ik heb bij deze temperaturen niet eens zin om zulke zware kost aan te snijden. :tounge2:

HuubF

Quote from: twani on June 16, 2021, 07:58:48
Huub, t was een geintje.  Weliswaar flauw, maar t was er een🙂

Ik heb bij deze temperaturen niet eens zin om zulke zware kost aan te snijden. :tounge2:

Haha ok, zeg dat dan ook even tegen de forumpersoonlijkheid Chansig.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

HuubF

Quote from: chansig on June 16, 2021, 07:50:47
Ik heb je nooit verhullend gevonden. Maar je nieuw aangeleerd gedrag staat je wat mij betreft minder fraai. Maar als jij het op deze manier kwijt bent...lekker joh.

Gr. Hans

Op zich is het nog wel interessant om nog even in te gaan op mijn 'aangeleerd gedrag'. Ik ben gewoon mezelf hoor. Mijn vriendin zegt wel eens dat ik op mijn moeder begin te lijken, dat is dan wel even slikken. Het zit me ook niet mee dat ik door-en-door Rotterdammer ben.

Wat wel aangeleerd is: de kunst om op papier, video, sociale media en in het echt zoveel mogelijk op mezelf te lijken. Dat zorgt er bijvoorbeeld voor dat kleinkinderen me soms een beetje een rare opa vinden. Of dat iemand me een beetje al te direct vindt. Maar in de spiegel zie ik dan wel gewoon mezelf.
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Wat ik al aangaf in andere woorden: Als jij er tevreden mee bent dan is het goed. Dat ik er iets van vind is mijn probleem en dat gaat dan over hier op het forum.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on June 16, 2021, 09:59:37
Wat ik al aangaf in andere woorden: Als jij er tevreden mee bent dan is het goed. Dat ik er iets van vind is mijn probleem en dat gaat dan over hier op het forum.

Gr. Hans

Nou nee het is voor mij natuurlijk ook een beetje een probleem als mensen mij, in mijn ogen, incorrect beoordelen. Dat zorgt voor veel misverstanden.

Neem van mij aan dat ik een mensen-mensen-mensen-mens ben. Maar wel met een eigen mening die in de loop der tijd wel wat genuanceerder is geworden. Maar niet radicaal is gewijzigd.

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Quote from: HuubF on June 16, 2021, 10:08:49
Nou nee het is voor mij natuurlijk ook een beetje een probleem als mensen mij, in mijn ogen, incorrect beoordelen. Dat zorgt voor veel misverstanden.

Neem van mij aan dat ik een mensen-mensen-mensen-mens ben. Maar wel met een eigen mening die in de loop der tijd wel wat genuanceerder is geworden. Maar niet radicaal is gewijzigd.

Mijn mening over dat mensen mogen zeggen wat ze vinden is ook niet veranderd. Wel mijn beleving van audio. Of doelde je daar niet op, je schrijft het namelijk niet duidelijk....dus is een aanname van mij dat je dat bedoelt.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

HuubF

Quote from: chansig on June 16, 2021, 10:57:34
Mijn mening over dat mensen mogen zeggen wat ze vinden is ook niet veranderd. Wel mijn beleving van audio. Of doelde je daar niet op, je schrijft het namelijk niet duidelijk....dus is een aanname van mij dat je dat bedoelt.

Gr. Hans

Ja daar doel ik op. Ik kan me goed voorstellen dat iemands kijk op audio verandert door nieuwe inzichten. Maar je blijft mijns inziens hetzelfde horen.

Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Nou ik hoor niet meer de verschillen die ik voorheen meende te horen. Laatste 2 jaar ook weinig meer mee getest omdat het ik nut ervan niet meer zie. Laatste keer was de LAN isolator. Ook geen verschillen waar genomen.

Maar we dwalen wel af van mijn post en de opmerking die ik daarin maakte. Want die heeft niets te maken met een andere beleving of verschillen of wat dan ook. Ik hoef niet terug naar die opmerking. Maar even als constatering.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fugazi_2009

Quote from: chansig on June 16, 2021, 11:37:06
Nou ik hoor niet meer de verschillen die ik voorheen meende te horen. Laatste 2 jaar ook weinig meer mee getest omdat het ik nut ervan niet meer zie. Laatste keer was de LAN isolator. Ook geen verschillen waar genomen.


Aangezien die hele audiofiele hobby steeds meer een bejaardenhobby begint te worden, dan is dat toch ook niet vreemd? Geloof dat het algemeen geaccepteerd is dat het gehoor met de jaren slechter wordt en zelden beter? Wel lekker eigenlijk, steeds minder dingen om je druk over te maken.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

twani

Quote from: fugazi_2009 on June 16, 2021, 11:54:55
steeds minder dingen om je druk over te maken.

En dan zijn we meteen bij de essentie van muziek luisteren.........

HuubF

Quote from: twani on June 16, 2021, 12:13:35
En dan zijn we meteen bij de essentie van muziek luisteren.........

Nou de essentie van het leven oké, maar die van muziek...
Roon Rock server, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Atlas Mavros, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

twani

Quote from: HuubF on June 16, 2021, 12:22:12
Nou de essentie van het leven oké, maar die van muziek...

Zitten allebei in de NIET DRUK MAAK cirkel :tounge2:

Maar ik begrijp je en aan dit soort dingen kun je zien dat we (bijna) generatiegenoten zijn.


Fuck aan de drukdoenerij...

chansig

Quote from: fugazi_2009 on June 16, 2021, 11:54:55
Aangezien die hele audiofiele hobby steeds meer een bejaardenhobby begint te worden, dan is dat toch ook niet vreemd? Geloof dat het algemeen geaccepteerd is dat het gehoor met de jaren slechter wordt en zelden beter? Wel lekker eigenlijk, steeds minder dingen om je druk over te maken.

:D

Ja zou een mooie algemene verklaring kunnen en mogen zijn.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

fugazi_2009

Quote from: HuubF on June 16, 2021, 12:22:12
Nou de essentie van het leven oké, maar die van muziek...

Maar muziek is leven toch?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Ralf67